سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دشمن ترینِ مردم نزد خدا و دورترینشان درمنزلت نزد او، پیشوای ستمکار است . [.رسول خدا صلی الله علیه و آله]
yazd blog
درباره



yazd blog

وضعیت من در یاهـو
کوشا
ما بر سر پیمان خود استواریم . . .
آهنگ وبلاگ

عبدالرضا داوری:

1- پیامبر اکرم(ص) مسلمانان را براى جنگ با جهان غرب (رومیان) بسیج و افسران ارشد و بزرگان مهاجر و انصار و شیوخ عرب را برای پیوستن به سپاه اسلام احضار کردند. پیغمبر اکرم(ص) براى مشاهده سپاه، به خارج مدینه رفتند و با آنکه بزرگان مهاجر و انصار حضور داشتند، اسامه‏بن زید را به فرماندهى برگزیدند. پیغمبر اکرم (ص)پرچم را به دست اسامه داده و فرمودند:"اغز باسم الله وفی سبیل الله وقاتل من کفر بالله

شیوخ مهاجرین و انصار وقتی که فرماندهی لشکر را بر عهده اسامه بن زید دیدند و دریافتند که باید تحت زعامت وی به جنگ با رومیان بروند به نبی مکرم اسلام (ص)اعتراض کردند که چگونه یک جوان را بر شیوخ مهاجرین و انصار برتری داده اید؟

وقتی پیغمبر اسلام شنیدند که شیوخ عرب به اسامه طعنه می‌زنند و اشکال ‌تراشی می‌کنند، به شدت غضبناک شدند و فرمودند: "مردم، این چه سخنى است که بعضى شما در باره فرماندهى اسامه مى‏گویید؟ اگر شما امروز به فرماندهى اسامه معترض هستید، پیشتر درباره فرماندهى پدرش نیز اعتراض کردید. به خداوند سوگند، دیروز زیدبن حارثه براى فرماندهى لشکر شایسته بود و امروز فرزندش اسامه شایستگى دارد. باید همه شما از او اطاعت کنید."

سپس پیامبر اعظم با تنفیذ حکم فرماندهی اسامه فرمودند: "انفذوا جیش اسامة"

با همه این توصیه ها، بزرگان صحابه و شیوخ عرب در پیوستن به جریان تنفیذ سپاه اسامه تعلل کردند و این تعلل آنان، زمینه گریز جهان غرب(رومیان) را از رویارویی با سپاه اسلام را فراهم کرد.

2- جلسه تنفیذ حکم ریاست جمهوری محمود احمدی‌نژاد و انتصاب وی به عنوان رییس قوه مجریه از سوی ولی فقیه، برخلاف روال معهود 30 سال اخیر با غیبت چند تن از شیوخ کشور روبرو شد. چرایی این غیبت و عدم همراهی را باید در نارضایتی آنان از رأی مردم و تنفیذ رهبری جست‌وجو کرد. اما مگر احمدی‌نژاد جوان چه کرده بود که امروز اینچنین از سوی برخی شیوخ کشور مورد غضب قرار گرفته است؟

احمدی‌نژاد توانسته به شکل قابل قبولی طی 4 سال گذشته، بساط شبکه‌های اشرافیت بورکراتیک را به هم بزند و ریشه نارضایتی برخی شیوخ مصلحت سنج کشور از وی نیز در همین جاست. شیوخی که نارضایتی خود را از رأی مردم پنهان نداشته اند، در سالهای پس از انقلاب، شبکه‌ اشرافیت بروکراتیک را در بدنه نظام بازتولید کردند و 4 سال است که با رای مردم به احمدی‌نژاد رشته های خود را پنبه شده یافته اند.

غیبت شیوخ مصلحت سنج کشور به‌عنوان اولیاء شبکه اشرافیت بروکراتیک در جشن تنفیذ رأی ملت، جهت تحولات آتی را آشکار ساخت. این جریان تخریبی در عین بهره مندی از اهرم‌های رسانه‌ای، اقتصادی و سیاسی، حامی خارجی نیز دارد و می‌تواند جریان تخریب رأی مردم را در عالی‌ترین سطوح سازماندهی کند. حامیان خارجی شبکه اشرافیت بروکراتیک، از یک سو با استفاده از اهرم تحریم اقتصادی و از سوی دیگر با استفاده از امپراطوری رسانه ای، به تحت فشار نهادن بی‌سابقه دولت منتخب مردم اقدام خواهند کرد. هدف از اعمال تمام این فشارهایی که از بیرون و درون به مردم وارد خواهد شد، این است که مردم را از رأیی که به احمدی‌نژاد داده‌اند، پشیمان کنند. آنها می‌خواهند دولت احمدی‌نژاد را یک دولت پرهزینه برای جمهوری اسلامی جلوه بدهند و تصویر خوبی که این دولت براساس کار و خدمت دارد نزد مردم مخدوش کنند.

در این روند، بروکرات‌های ارشدی که از 1360 تا 1384 گلوگاه‌های دولت ایران را در اختیار داشتند و خروجی کارشان رشد اقتصادی متوسط سالیانه 1،5 درصد بوده است، به عنوان مجریان پروژه اشرافیت بروکراتیک تحت زعامت شیوخ غایب، حمله به دولت دهم را آغازیده اند و همه تلاش خود را برای بر زمین زدن احمدی‌نژاد به کار بسته اند.

ماه های آتی، ایام نبرد نهایی اشرافیت بروکراتیک با ملت است. مردمی که پا در رکاب راهوار خویش نهاده اند و عدالت و استقلال را مطالبه می کنند، در یک سوی این آوردگاه و شبکه اشرافیت بروکراتیک و حامیان خارجی‌اش در سویی دیگر اردو زده اند، نتیجه این نبرد آخر، تاریخ آینده ایران و منطقه و جهان را رقم خواهد زد. و البته بنا به وعده مولایمان "آینده از آن حزب الله است"

شما در کدام سوی این آوردگاه ایستاده اید؟

محمد

لبیک - لبیک - لبیک ما اهل کوفه نیستیم علی تنها بماند مرگ بر امریک مرگ بر انگلیس مرگ بر اسرائیل مرگ بر ثروتی که از خون وعرق مردم تهیدست ساخته شده باشد

ابراهیم

یا حسین ما در سوی حق ایستاده ایم ما در سوی مولایمان و رهبرمان حضرت ایت اله خامنه ای ایستاده ایم ما در سوی رییس جمهور محبوبمان جناب دکتر احمدی نژاد ایستاده ایم.

سالار(بسیجی)

به فضل الهی زمینه برای محاکمه این شیوخ فراهم شده، آقای احمدی نژاد این خواست مردم است ، بس به خواسته های آنها احترام بگذارید

امید

ما از اول هم گفتیم تا این شبکه بوروکراتیک رفاه طلب در نونهالی قراردارد ریشه اش را بزنید، گوش نکردند و حالا باید با هزینه زیاد این کار انجام شود، آقایان گوش به حرف مومنین امتحان پس داده انقلاب بدهید.

این شیوه روایی از صدر اسلام بعنوان پوششی مناسب برای محتوای تحلیلی رویدادها بسیار زیبنده است توصیه می کنم که صدا و سیما ( پر مخاطب ترین و موثر ترین رسانه موجود)بر نامه های تحلیلی جذاب توضیحی و نمایشی در این زمینه تدارک کند

احمد

جانم فدای رهبر

هادی محمدی

سلام هر کاری که میخوان بکنند محمود در قلب مان جای دارد و هیچ کس نمی تواند این حس کم یا بگیرد

محمد-ب

اگر قرار است که با فتنه این اشرافیون ایران به سرعت دنده عقب برود بهتر است که رییس جمهور بروشنی ملت را در جریان بگذارد و تعیین تکلیف این مفتخوران را به مردم واگذار نماید تا ببینید که سوراخ موش چقدر ارزش خواهد یافت همگی میدانید که تفکر رییس جمهور فداییان زیادی دارد و سالهاست جگرشان از دست مفتخوران خون است

مهدی

اگر دلبر بپسند ولیاقت داشته باشم در صف دلدادگان مولا. باشدکه کلامو عمل تؤامان بوده و در سایه سار ولایت زمینه ساز منجی را فراهم آوریم

اگر خدا کمک کند در کفه ای که مقام معظم رهبری قرار دارند خواهیم ماند .

گمگشته

عقل میگه اندکه هفتاد یار عشق میگه هر نفرش صد هزار

اللهم العن اول ظالم ظلم حق محمد و آل محمد و آخر تابع له علی ذالک . آمین یا رب العالمین

صالح

سلام. تحلیل خوبی بود. ببینید چگونه یاران قدیم انقلاب نتوانستند مشمول "آیه من المومنین رجال "شوند! و تا آخر به عهد خود با خدا وفادار بمانند و لغزیدند! خدا به ما رحم کند. دلهایمان را استوار کند که تا آخر به عهد خود با حق پایبند باشیم و باعث عبرت تاریخ نشویم.

مهدی

مادر سوی ولایت ایستاده ایم

farhba

احمدی نژاد معصوم نیست انسان است و جایزالخطا. اما باطنی پاک و روحی با اخلاص دارد تا پایان 4 سال او را همراهی خواهیم کرد به امید و یاری خدای خبیر.

حسین بخشی

با سلام می خواستم به خاطر متن بالا بسیار تشکرکنم که واقعا جالب بود. به نظر من نیز شباهت های بسیاری بین حوادث اخیر وهمچنین افراد شاخص نظام با تاریخ و افراد زمان پیامبر صلی الله علیه وجود دارد. ما باید درس بگیریم و در راه خدا و اسلام و رهبری حرکت کنیم.

مارال

صبح نزدیک است وعدالت همه گیر


 

کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط کوشا 88/5/15:: 9:15 عصر     |     () نظر

مجتبی زارعی

درباره یک حادثه چگونه باید سخن گفت؟ اگر درباره حادثه‌ای طبیعی یا سانحه‌ای مثل سقوط یک هواپیما کارگروهی مرکب از 11 کمیته فنی حقیقت یاب تشکیل می‌شود تا درباره صحت یک قطعه و یا دیگر عوامل بروز حادثه تعمق شود پس چگونه است که درباره‌ی انتشار ابهامات تئوریک که وارسی آن پیچیده‌تر از قطعات فنی است، آن‌هم درباره‌ی یک رئیس‌جمهور مردمی و انقلابی، برخی افراد از هر گوشه و کنار کشور حکمی صادر می‌کنند و کار به هیاهو و جنجال می‌کشد.

قبل از پرداختن به موضوع اصلی، نگارنده اما بر آن است که تحولات اخیر کشور متخلفینی بسیار اما 3 مظلوم بیشتر نداشته است؛ اول مظلوم این ایام همانا خود ملت رشید ایران هستند که با حضور تاریخی خویش پشت لیبرال دموکراسی را در دموکراتیک‌ترین رویارویی این سال‌ها به زمین زدند، اما قبیله‌ای از پشت به او خنجر زد و طعم شیرین اضمحلال لیبرال دموکراسی در رقابت مردم سالاری را در کام ایرانیان به تلخی کشاندند.

دوم مظلوم مقتدر، رهبری حکیمی است که به رغم پیروزی تاریخی ملت و نفس تازه کردن آرمان‌های انقلاب اسلامی در یوم الله 22 خرداد، اکنون اما دلش مالامال از رنج پدران، مادران و مردمی است که قربانی طمع قدرت کسانی شدند که به دلیل قرار داشتن در مدار توهم، حقیقت عینی را برنتافته و به جای تمکین به قانون برای نخستین بار رقابت را از پای صندوق‌های رأی به کف خیابان‌ها کشاندند و در میانه بهت و شگفتی آگاهان، اقلیت محترم مشارکت‌کننده در انتخابات را برای مخالفت با دولت منتخب و بلکه نظام اسلامی سازماندهی کرده‌اند. زعیم حکیمی که آخرین خطبه‌اش دل امت را از قبیله نفاق به درد آورد.

و سوم مظلوم، رئیس‌جمهوری که به رغم پیروزی قاطع و انقلابی نباید از پیروزی‌اش سخن بگوید، رئیس‌جمهور محبوب اما مظلومی که نباید در جشنی شرکت کند و مبادا از رقبای بی‌انصاف خویش شِکوه کند! زیرا در این صورت، مردم انقلابی برای او دست افشانی خواهند کرد و در حمایت از او شعار می‌دهند. چه این‌که، در مقابل کسانی هم پیدا می‌شوند که برای ابراز وجود دست به هر کاری خواهند زد. آنگونه که «دکارت» می‌گفت: «من فکر می‌کنم، پس هستم». اما نو دکارتی‌های تهران از آن روی وجود دارند و هستند، چون تجمع می‌کنند و ترافیک شهر را به‌هم می‌ریزند و نظم خیابانی را می‌آشوبند. بانک آتش می‌زنند، پس حضور دارند و یا در ساعاتی خاص برای افت فشار در ژنراتورهای تولید برق، اتوها و بخاری‌ها را به برق می‌زنند، پس وجود دارند! و یا در اوج سکوت و ادب توده ملت، جیغ می‌کشند و بوق می‌زنند تا حضور "من" دکارتی خود را اثبات کنند! و رئیس‌جمهور منتخب باید به محرکان این کارهای زشت و سبک‌سرانه که تا دیروز رقیب وی بودند و اکنون باخته‌اند، نجیبانه بنگرد و مبادا در مقابل برخی تجمعات پراکنده، از ابراز وجود مردمان رنج کشیده ایلام، شیراز، اصفهان و بیرجند و خراسان و مازندران و دیگر بخش‌های عظیمی از تهران سخنی بگوید.

اما از مظلومیت ملت بزرگ ایران و رهبری حکیم روحی‌له الفداء و نیز رئیس‌جمهور برگزیده ملت در حوادث اخیر که بگذریم، نگارنده بر آن است که تحولات روزهای اخیر نباید سبب شود تا قدر و قیمت یک گفتمان نوپدید و معطوف به تبار انقلاب اسلامی در فضای غبارآلود انتصابات و اعتراضات ما بعد آن نادیده انگاشته شد. موضوعاتی که در مرتبه و جای خود حتماً با اهمیت و قابل بحث می‌باشند. اما یکی از وجوه حقیقت‌یابی حول آرای رئیس‌جمهور این است که صرفنظر از مسائل روزهای اخیر در باب مؤلفه‌ها و عناصر گفتمانی تفکر وی، بحث و فحص شود. چه این که در غیر این‌صورت، ظلمی مضاعف را بر او روا داشته‌ایم.

نگارنده قریب به 3 سال است که مسئولیت تنظیم، تدوین و انتشار آرای رئیس‌جمهور را برعهده دارد. گو این‌که یکی از وظایف سازمانی مرکز پژوهش و اسناد ریاست جمهوری در تمامی ادوار، جمع آوری، ثبت و ضبط و انتشار آرای رؤسای جمهور ایران در داخل و خارج از کشور می‌باشد. علاوه بر این، نگارنده اثری تألیفی حول آرای دکتر احمدی‌نژاد را با عنوان حکمت و دیالکتیک درباره مبانی نظری و عملی تفکر ایشان به رشته تحریر درآورده که با مقدمه پروفسور مولانا منتشر شده است. وانگهی اکنون نیز اثری در حال طبع دارم که در آن جد و جهد رییس‌جمهور در باب امریکای بوش و امریکای اوباما در فاصله زمانی 1384 تاکنون با تراز تفکر دینی و فلسفه اسلامی به وارسی هرمنوتیکی پرداخته شده است.

مرکز پژوهش و اسناد ریاست جمهوری تاکنون قریب به 80 اثر را در قالب گزارش، فصلنامه تخصصی، مجموعه مقالات و کتاب با تکیه بر آرای رئیس‌جمهور به زیور طبع آراسته است. آثار منتشره گفته شده غیر از میلیون‌ها کلمات ثبت شده‌ای است که در مرکز یاد شده، مدون و به فراخور زمان تقدیم ملت شریف ایران می‌شود.

اما از چگونگی ثبت و ضبط سخنرانی‌ها و گفتارهای رئیس‌جمهور در داخل و خارج از کشور اعم از پیاده نویسی مطالب طبقه‌بندی شده و عادی، کمیت و کیفیتی قابل توجه و نکات پر اهمیتی حاصل می‌شود که می‌توان از آن برای یک شهادت پژوهشی و تاریخی مدد جست. مصاحبه‌ها، سخنرانی‌ها، نامه‌ها و پیام‌های دکتر احمدی‌نژاد در مرکز پژوهش و اسناد ریاست جمهوری در قالب‌های مختلفی تدوین و نگهداری می‌شود. پس از محاسبه قریب به یقین تمامی داده‌ها معلوم شد که تاکنون 6115432 کلمه، مرکب 480766 سطر از دکتر احمدی‌نژاد ثبت گردیده که در 20325 صفحه و 82 مجلد به صورت داخلی تنقیح و تدوین شده است.

اولاً گزاره‌های ریاضی بالا مؤید آن است که حقیقتاً خود احمدی‌نژاد یک "رسانه" است. اولین چیزی که از رئیس‌جمهور 6 میلیون کلمه‌ای به ذهن متبادر می‌شود، آن است که وی پر ارتباط‌ترین رئیس‌جمهور دنیا و نیز مردمی‌ترین و عمومی‌ترین رئیس‌جمهور ایران و جهان است که از ذخیره معنوی انقلاب اسلامی، حرف‌ها و کلمات نوین را استخراج کرده و منتشر می‌سازد، ثانیاً این حجم از گفتارها و کلمات حاکی از آن است که مهمترین ابزار وی برای مدیریت، شکوفایی سعه وجودی کلمه‌ها و قدرت وجودی کلمات بوده است؛ نه همانند کسانی که با نام "کلمه" می‌آیند اما خشونت می‌آفرینند و آتش می‌گسترانند و مادرانی را در عزای فرزندانشان می‌نشانند. وانگهی از آنجا که دال مرکزی سازمان و ساختار دولت و ریاست جمهوری در ایران، شخص رئیس‌جمهور می‌باشد، پس از وارسی واژگان کلیدی رئیس‌جمهور در بیش از 6 میلیون کلمه و طیف واژگانی انبوه وی در متون یاد شده، معلوم می‌شود شخص دکتر احمدی‌نژاد بیشترین شباهت تئوریک را در حوزه قدرت، سیاست و فرهنگ با آرای امام خمینی‌(ره) و شهید عالی مقام، مطهری رضوان الله علیهم و نیز بالاترین قرابت را با اندیشه‌های حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای مدظله العالی داشته است.

نگارنده که به قدر وسع خود با مبادی و فلسفه مدرنیته و تفکر اسلامی در حوزه سیاست، قدرت و فرهنگ آشنایی دارد و در این حوزه اثری ولو ناچیز را نیز با عنوان تجدد اول و تجدد ثانی در انقلاب اسلامی با مقدمه استاد گرانمایه غلامرضا اعوانی در مرکز نشر دانشگاهی منتشر کرده است، بر آن است که رئیس‌جمهور، به هژمونی پارادایم‌های لیبرالی و سوسیالیستی عمیقاً بی‌اعتنا بوده و به دنبال تعمق در کشف مدل‌های بومی توسعه و کاربست الگوی ایرانی-اسلامی برای اداره‌ انسان و جهان می‌باشد و به‌خصوص در این راه (الگوی توسعه ایرانی-اسلامی) بالاترین نزدیکی را به تفکر صدرایی امام خمینی‌(ره) و رهبری حی و حکیم نظام دارد.

با این وصف، به نظر می‌رسد منظومه گفتمانی تفکر احمدی‌نژاد تاکنون بری از التقاط، تقلید، تحجر و انحراف می‌باشد و صد البته، پر واضح است که حوزه سیاست عملی و حکمت نظری، 2 امری متفاوت هستند که هر یک اقتضائات خویش را به دنبال دارند، اگرچه از این منظر نیز بین سیاست عملی و سیاست نظری وی بیشترین اتحاد معرفتی و انسجام درونی حاکم بوده است.

بررسی فراوانی واژگان متن-گفتارهای رئیس‌جمهور نیز برای اثبات این مدعا حائز اهمیت می‌‌باشد، به‌گونه‌ای که واژه‌های زیر به ترتیب با بیشترین دسترسی‌ها جزو اولویت‌دارترین عبارات کلیدی در متن-گفتارهای دکتر احمدی‌نژاد در فاصله زمانی 1384 تا کنون بوده است:

1-خدمت، خدمتگزاری، خدمت‌رسانی

2-عدالت، عدالت گستری، عدل

3- پیشرفت و تعالی

4- مهرورزی، دوستی، محبت

5- ولایت، ولایت فقیه

6- توحید، خداپرستی

7- معنویت

8- عزت و هویت اسلامی- ایرانی
9- توکل بر خدا

10- امام زمان حضرت بقیةالله الاعظم (عج)

11- اسلام

12- پیامبر اسلام

13- اصول، اصول‌گرایی

14- آرمان، آرمان گرایی

15- حق، حقانیت و...

16- شرافت قدس، عزت مسلمین و بطلان اسطوره هولوکاست

اما صرف‌نظر از فراوانی واژگان و سیطره کمی داده‌ها، بررسی تحولات ایران و جهان در آرای رئیس‌جمهور معمولاً با طیف‌های واژگانی خاصی که مؤید الگوی اسلامی- ایرانی در تبیین امور می‌باشد، همراه بوده است. به برخی از طیف واژگان مورد استفاده در ادبیات ایشان توجه می‌کنیم:

- سیطره ولایت تکوینی و ولایت‌الله بر هستی و جریده عالم: هیچ قدرتی به جز قدرت مطلقه حق تعالی اصالت ندارد. قدرت‌های غیر مأذون از او باطل و فناشدنی است.

- فطری بودن یکتاپرستی: همه آدمیان فطرتاً به خدای یگانه گرایش دارند و می‌توان این قدرت نهفته را بالفعل کرد.

- مستمر بودن ولایت در عالم: عالم زنده است. ولایت جاری است. ولایت پس از خدای بزرگ از آن انسان کامل بوده و در عصر غیبت قطب عالم امکان و ولایت امری امام عصر(عج)، اداره و هدایت انسان و جهان تعطیل‌بردار نیست و با ولایت فقیه خواهد بود.

- عدالت و حقیقت بنیان مناسبات انسان و جهان است: بدون تراز حق و عدل کار جهان و انسان به صلاح و سداد نخواهد رسید.

- پیروزی صالحان در فلسفه تاریخ و تفکر مهدویت اجتناب ناپذیر است: سنت الهی و قانون هستی پیروزی کامل جریان حق را بر ارکان ظلم و ستم در پی دارد.

- حکمت اسلامی پایان راه پر آشوب بشر کنونی است: راه لیبرال دموکراسی و سوسیالیسم برای اداره بشر و جهان به بن بست رسیده است و تنها راه رهایی بازگشت به تعالیم آسمانی و دین خاتم رُسُل و مکتب اهل بیت عصمت و طهارت و موعود امم، امام عصر (عج) می‌باشد.

- دولت اسلامی: دولت اسلامی شأنی جز تلاش برای تعالی، پیشرفت و خدمتگزاری ندارد.

اما صرف‌نظر از این نکات، به نظر می‌رسد بیان حکیمانه رهبری معظم انقلاب اسلامی درباره رئیس‌جمهور، حجت را بر همه تمام کرده باشد. مفروض من این است که ایشان با حدود و ثغور کلمات و سعه وجودی هر بیانی به خوبی آشناست. زیرا اکنون دیگر بر آگاهان مسجل است که ایشان علاوه بر شأن عالی رتبه فقهی، کلامی و حکمت اسلامی، بر ادبیات و آفرینش کلمات نیز وقوفی شگرف دارد. کمتر کسی است که شأن ادبی ایشان را علاوه بر شئون فقهی، حِکْمی و... نادیده انگارد. لذا اگر دانشجویی مثل من حدود بیان و قلم را نگه ندارد، ایشان، از حیث وزانتِ حکمْی و شأن ولایت امری مسلمین هرگز چنین نمی‌کند. در این باره هم مرکز پژوهش و اسناد ریاست جمهوری مفتخر بود تا تمامی نصایح، تذکرات و تأییدات رهبری حول دولت نهم و شخص ریاست محترم جمهوری را در اثری وزین ذیل عنوان "دولت احیاگر" به زیور طبع بیاراید. واژگان مورد استخدام رهبری فرزانه و حکیم در این اثر فاخر، آن‌قدر گویا و رسا و صد البته برای ریاست محترم جمهوری پرمسئولیت است که بی‌نیاز از هر گونه تفسیری می‌باشد. به طیف واژگانی ایشان در این‌باره توجه کنید:

1- دولت اصولگرا و معتقد به مبانی انقلاب اسلامی

2- دولت احیاگر گفتمان امام خمینی‌(ره)

3- دولت احیاگر شعارهای انقلاب اسلامی

4- دولت منطبق با شعار و گفتمان امام خمینی‌(ره)

5- دولت اعاده‌گر عزت ملی و ترک کننده شرمندگی در برابر غرب
6- دولت متوقف کننده غربزدگی نفوذگر در مجموعه‌های دولتی

7- دولت برخوردار از روح جرأت در ایجاد تحول

8- دولت برخوردار از جرأت مقابله با فساد

9- دولت کار و کارگری

10- دولت برخوردار از رئیس‌جمهور مردمی

11- دولت برخوردار از رئیس‌جمهور ساده زیست، شجاع و دلبسته کامل به ارزش‌ها

12- عدالت محوری دولت، خدمتی بزرگ به انقلاب اسلامی

13- محبوب‌ترین دولت‌ها از مشروطه تاکنون

14- دولت تأمین کننده عزت بی‌سابقه یا کم سابقه کشور

15- دولت خستگی ناپذیر و مسئولیت شناس

16- دولت عازم در کار کردن و عمل کردن

17- دولت صرف کننده تمامی اوقات برای ملت

18- دولت پیمایش‌گر راههای دشوار انقلاب

19- دولت انفعال ناپذیر در برابر استکبار و زورگویان بین‌المللی

20- دولت تقسیم گر عواطف برای همه ملت

21- دولت شجاعت در اقدام

22- دولت پایبند به اصول انقلاب در قول و عمل

23- دولت ایجادگر امید در اقشار عمومی و مردم مستضعف

24- دولت منادی عدالت

25- دولت ارائه کننده منطق قوی و تسلط بر نفس در دانشگاه کلمبیا

26- دولت تحصیل کننده موفقیت‌های بارز هسته‌ای ایران

27- دولت آشکارکننده امیدهای صادق به انقلاب اسلامی در پروژه ماهواره امید

28- دولت نشاط و دولت تحرک و...

بی‌شک شرط انصاف آن است که علاوه بر تعمق در چیستی ابهامات و تبارشناسی آنها، سعه وجودی تمامیت واژگان رهبری فرهیخته و حکیم را در ترازوی نقد دولت و ریاست محترم جمهوری قرار دهیم. تا هم از مداهنه‌گرایی پرهیز کرد و هم در دام محافظه کاری نیفتاد که بنا به قول بیان قویم و حکیمانه شیرین سخن پارسی گو سعدی علیه الرحمة

اگرچه پیش خردمند خامشی ادب است

به وقت مصلحت آن به که در سخن کوشی

دو چیز طیره عقل است: دم فرو بستن

به وقت گفتن و گفتن به وقت خاموشی

و به نظر می‌رسد توده ملت و انبوه علاقه‌مندان به امام‌خمینی(ره) و مشتاقان انقلاب و رهبری فرزانه، رجاء واثق دارند که دولت دهم و شخص رئیس‌جمهور، کماکان مسیر روشن سرافرازی اسلام و ایران را در سایه کهف حصین ولایت با گام‌هایی استوارتر و بنیانی مرصوص‌تر خواهند پیمود. ان‌شاءالله.

*عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم انسانی و رئیس مرکز پژوهش و اسناد ریاست جمهوری


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط کوشا 88/5/15:: 9:11 عصر     |     () نظر

محمود احمدی‌نژاد که از سوی غرب به دلیل سیاست‌هایش مورد افترا قرار گرفته است، به نظر می رسد هنوز می‌تواند دشمنان و هوادارانش را با شگفتی مواجه کند.

به گزارش رجانیوز به نقل از رویترز، مهمترین برگ برنده احمدی‌نژاد ‏53 ساله که در طول دوران حرفه سیاسی خود آن را حفظ کرده، این است که مخالفانش، همواره وی را دست کم گرفته اند‏. اما این امر، فضای لازم را برای تثبیت او در مقام قدرت فراهم کرده است‏.

انتخاب مجدد وی برای دوره دوم ریاست جمهوری که از روز چهارشنبه دوره آن به‌طور رسمی آغاز شد، بدون هزینه فراهم نشده و نزاعی سیاسی که شدیدترین نوع ظرف ‏30 سال گذشته است، ایران را پس از انتخابات تکان داده است‏.

نتیجه این انتخابات که میرحسین موسوی و مهدی کروبی 2 نامزد مطرح مغلوب اصلاح‌طلب و میانه‌رو آن را نادرست می‌دانند، اعتراضات خشونت‌بار و شکاف عمیقی را به‌وجود آورد‏.

اما این برای اولین بار نیست که احمدی‌نژاد ‏آهنگرزاده بر پیشگویی ها خط بطلان کشیده است‏.

وی در زمان انتصاب به عنوان شهردار تهران در سال ‏2003‏، چهره‌ای گمنام بود و حتی زمانی که در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری ‏2005‏، اکبر هاشمی رفسنجانی رییس‌جمهوری اسبق و قدرتمند ایران را مغلوب کرد، شخصیتی صاحب نام نبود‏.

احمدی‌نژاد در دور نخست ریاست جمهوری، غرب را به دلیل اظهارات شدیدالحنش علیه امریکا و اسراییل، موضع سختش در خصوص برنامه هسته‌ای ایران و زیر سؤال بردن هولوکاست، خشمگین ساخت‏.

وی روز دوشنبه برخی از کشورهای غربی را به خودخواهی و مداخله در مسئله انتخابات متهم کرد و با این کار نشان داد که رویکرد تهاجمی‌تری را در دور دوم در قبال غرب در پیش خواهد گرفت.

احمدی‌نژاد، مردی ریزنقش که پیراهن با یقه باز (بدون کراوات) و کاپشن بادگیر می پوشد، به شیوه متواضعانه زندگی در زادگاهش، نقش آفرینی می کند‏.

وی که در روستایی در آرادان در ‏100 کیلومتری جنوب شرقی تهران متولد شد، در دوران کودکی به همراه خانواده به پایتخت نقل مکان کرد‏. در تهران، مهندسی خواند و تدریس و پست های اجرایی را به نوبت عهده دار شد‏.

مبارزاتش بر مسئله فقر، عدالت اجتماعی و توزیع مجدد ثروت در ایران معطوف شد‏. وی به آوردن درآمدهای نفتی بر سر سفره بیش از ‏70 میلیون ایرانی وعده داد و در جریان سفرهای استانی اش، برای پروژه های استانی آنها چاره می اندیشید‏.

اما مردی که از حمایت کامل آیت الله علی خامنه ای رهبر عالی ایران برخوردار است، مسیر پر فراز و نشیبی را پیش روی دارد‏.

آیت الله خامنه ای پس از تنفیذ دوره دوم ریاست جمهوری احمدی‌نژاد در روز دوشنبه، وی را شجاع، هوشمند و سختکوش خواند‏ اما در عین حال، به وی توصیه کرد که به انتقادات منتقدانش نیز توجه کند.

احمدی‌نژاد نیز در سخنانش پس از ادای سوگند گفت که دولت از توان کافی برای مقاومت در برابر چالش‌های داخلی و خارجی، برخوردار است‏.


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط کوشا 88/5/15:: 9:8 عصر     |     () نظر

روزنامه القدس العربی روزپنجشنبه نوشت:احمدی نژاد باردیگر به اوج رسید. او هیچ نیازی به تبریک باراک اوبامارئیس جمهور آمریکا و دیگر سران غربی ندارد، زیرا تبریک واقعی را از مجلس شورای اسلامی که منتخب مردم ایران است و پیش از آن از ملتی که وی را با درصد بالای آرای خود انتخاب کرده اند،دریافت کرده است.

به گزارش ایرنا، روزنامه القدس العربی با اشاره به اظهارات برخی از سران کشورهای غربی مبنی بر ارسال نکردن پیام تبریک برای احمدی نژاد به مناسبت انتخاب وی به ریاست جمهوری اسلامی ایران نوشت: این امر نشان می دهد که آنها هنوز نتواسته اند شکست خود را که در ناکامی جنبش اصلاح طلب در تغییر نظام متبلور شده است، باور کنند و همچنان به دنبال ابزارهای دیگری برای رسیدن به این هدف هستند.

این روزنامه چاپ لندن افزود: قدرت رئیس جمهوری ایران از دو چیز اصلی نشات می گیرد: یکی تایید وی از سوی آیت الله سیدعلی خامنه ای رهبر انقلاب ایران و ایمان ایشان به اخلاص و قدرت محمود احمدی نژاد در اداره قوه مجریه کشور .

دیگری زندگی ساده و بی آلایش احمدی نژاد و حلقه زدن مردم بی بضاعت و فقیر به دور وی که بیشترین جمعیت کشور را تشکیل می دهند.

این روزنامه افزود: رئیس جمهور ایران با تمسک به فضیلت سکوت و انجام ندادن هرگونه اقدام تحریک آمیز که می تواند برگ برنده ای به دست دشمنان بدهد، در برابر طوفان مخالفتها ایستادگی کرد. این اقدامات اکنون به بار نشسته است، به گونه ای که رهبر انقلاب در مراسم تنفیذ حکم ریاست جمهوری احمدی نژاد، وی را مردی شجاع و بادرایت توصیف کرد که با جدیت کار می کند.

القدس العربی نوشت: اکنون و پس از پشت سر گذاشتن بحران داخلی ،محمود احمدی نژاد بار دیگر به اوج رسید به طوری که حتی ایالات متحده آمریکا وی را رئیس جمهور ایران می داند و انگلیس دشمن دوم این کشور (ایران)، سفیر خود را برای حضور در مراسم تنفیذ رسمی ریاست جمهوری اش اعزام می کند.

این روزنامه عرب زبان در پایان تاکید کرد با وجود عدم حضور سران اصلاح طلب از جمله اکبر هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در مراسم تنفیذ و تحلیف، تاثیر این غیبت همانند تجمع هواداران اصلاح طلبان در برابر مجلس و معترضین به نتایج انتخابات ریاست جمهوری اخیر محسوس نخواهد بود.


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط کوشا 88/5/15:: 9:8 عصر     |     () نظر
مطلع شدیم همسر آق مهدی هاشمی بهرمانی آقازاده گرانقدر حضرت آیت الله علی اکبر هاشمی بهرمانی رفسنجانی! رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام ، رئیس مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه موقت تهران و... در میدان ونک در جمع اغتشاشگران دستگیر شده و بعد از آنکه کسی برای ضمانت این بانوی محترم برای آزادی از بازداشتگاه پیدا نشده کمیته امداد! محل ضمانت بانوی محترمه را تقبل کرده ووی از بازداشتگاه به فاصله یک صوت ! آزاد شده است.
من نمی دانم این مسئولین امنیتی کشور چرا دست از سر این خانواده قانونمدار بر نمی دارند تا آنها به زندگی آرام و بی سرو صدای خود ادامه بدهند.
آخر این چه نوع پاسداری از امنیت کشور است؟! بنده خدا این خانم چه کرده بود که باید بازداشت می شد؟! جز اینکه قصد داشت از خیاطی نزدیک ونک پارچه های دوخته شده اش را تحویل بگیرد ! خوب تقصیر او چه بوده که درست در همان نقطه ای که خیاطی وجود داشت تصادفا اراذل و اوباش هم ریخته بودند بیرون! خوب این کارها بده باور کنید آخر نداره حتی عاقبت هم همینطور!
چند روز پیش هم فائزه خانم خواسته بودند یک فلافلی بخرند و تو رگ بزنند که باز سرو کله نیروهای امنیتی پیدا شده و بازداشتش کرده بودند! خوب این کارها چه معنی می تونه بده ؟! من که سر در نمی اورم اصلا نمی دونم خود این مامورهای کلانتری وقتی گرسنه می شوند ساندویچ نمی خورند؟! یا اگر می خورند کسی می آد بهشون بگه چون ساندویچ می خورید پس بازداشتید؟!
خوب هر روز از این خبرها می شنویم دیگه ؟
زشته عزیز من زشته زشته زشته!
درست همان روز این حاج مهدی کروبی خودمان وقتی از خیابان شهید بهشتی رد می شدند یک عده می ریزند دور ماشینش وسوت و کف می زنند و می گند حاج مهدی باید ... خوب شما اگه جای او بودید چه کار می کردید؟! حاجی کروبی هم یک آدمیه که به دیارفانی اعتقاد داره و میدونه باید یه روزی این دیار باقی! را ترک کنه ، مجبور می شه پیاده بشه و نصیحتشون کنه دیگه ! اصلا چرا نمی گین به خاطر همین نصیحتهای کروبی بود که چندتا سطل آشغال از عنایت مخملی ها جان سالم به دربردند.
حالا یه خبر گزاری پا می شه تیتر می زنه که حاج کروبی می خواست آنها را تحریک کنه؟!
این چه نوع خبررسانیه ؟ مگه کروبی چی به آنها گفته بود جز اینکه تا اخر باهاتون هستم ادامه بدهید!
معنی جمله کروبی را نمی دونید چرا الکی برای بنده خدا حرف در می آورید من نمی دونم شما در دیار فانی چه جوابی برای کروبی خواهید داشت !؟ در صورتی که کروبی منظورش چیز دیگری بود وقتی می بینه یه عده جوون دارند یک ماشین شهروندی که وسط خیابان خراب شده را کنار خیابون هل می دهند می خواهد به آنها روحیه بده می گه : ادامه بدهید من تا آخر باهاتون هستم ! دیدید حالا؟! کجای این تحریک بود؟!
بس کنید دست از سر این جماعت بردارید بزارید به این هل دادناشون خوش باشند!. 

کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط کوشا 88/5/15:: 9:4 عصر     |     () نظر

-نیمه شعبان نشانه تولد نوری بی پایان در ظلمات دنیازدگی و غفلت ها و اسارت بی حاصلی ها و بیهودگی های زندگی انسان است. آغاز انتظار است. انتظار برای طلوع آن «طلعت رشیده» و چراغ هدایتی که بیاید و در هوای عطرآگین از عدالت و معنویت، جان تازه ای در کام بشریت بریزد. بیاید و او که سبب اتصال زمین و آسمان است، آدمی را با خدا آشتی دهد.
2-«جهانی شدن» در شکل جدی تر خود پس از پایان جنگ سرد و فروپاشی کمونیسم و نظام دوقطبی بر سر زبانها افتاد و علیرغم آنکه نزدیک به دو دهه از طرح آن می گذرد، هنوز تعریف یکسان و واحدی از آن ارائه نشده است. لذا این مفهوم در لباس های مختلف و تعاریف گوناگونی که بر تن کرده و به خود می گیرد، محل مناقشه قرار گرفته و معمولا موافقان و مخالفان فراوانی را به خود مشغول می دارد.
به هرحال ظهور چنین پدیده ای باعث بروز تحرکات قابل تاملی در عرصه های اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و فرهنگی شده و طبعا تفاسیر جدیدی از سیاست، فرهنگ، اقتصاد و امنیت به دست داده است.
جهانی شدن و مفاهیم نزدیک به آن عموما اشاره به نظریاتی دارند که از سوی اندیشمندان حوزه سیاست و روابط بین الملل برای توصیف و تبیین وضعیت حاکم بر نظامهای بین المللی به کار می رود. شاید معنای عامی که از «جهانی شدن» در اذهان شکل گرفته حاکی از فرآیندی است که در آن قید و بندهای جغرافیایی و مرزهای سیاسی که بر روابط فرهنگی و اجتماعی مردم سایه افکنده از بین می رود تا به یک «جامعه جهانی واحد» برسند. در این تعریف بر حاکمیت آمریکا به عنوان کدخدای دهکده جهانی تاکید می-شود!
اما دیدگاه اسلام درباره جهانی شدن و حاکمانی که حکومتی جهانی خواهند داشت مبتنی بر «قیام قائم» و «ظهور منجی» است که روزی خواهد آمد و جهان پر از ظلم و کینه را سرشار از عدل و داد خواهد کرد. حاکمیت منجی حاکمیتی جهان شمول است که مردم دنیا در سایه آزادی و عدالتی که او می گستراند، زندگی خواهند کرد. در آن دوران «به دست نجات بخش بزرگ» آرمان جامعه عظیم بشری و خانواده جهانی انسانی تحقق یافته و آرزوی همه پیامبران و رهبران آسمانی و مصلحان و خیراندیشان برآورده خواهد شد.
امام رضا(ع) از پیامبر اکرم(ص) نقل می کند که خداوند در شب معراج در قسمتی از سخنان خود چنین فرمود؛ زمین را به وسیله آخرین از ائمه معصومین(ع) از دشمنانم پاک خواهم ساخت و گستره زمین از شرق تا غرب عالم را در فرمانروایی او قرار خواهم داد.
اگرچه اعتقاد به ظهور یک مصلح جهانی به گونه ای در همه ادیان آسمانی وجود دارد، اما انتظار فرج و شکل گیری حاکمیت منجی موعود در تفکر اسلامی- به ویژه تشیع- به عنوان یک رکن اعتقادی مطرح است. امام حاضر و حجت بالغه الهی که روزی آرمان «حکومت واحد جهانی» را تحقق خواهد بخشید. حکومت جهانی اسلام با حاکمیت امام معصوم و بر پایه عدالت و اخلاق بنا خواهد شد. حضرت مهدی(عج) در اعجازی پس از تولدش چنین دعا می کند: «خداوندا! آنچه را به من وعده دادی محقق ساز و امر مرا در حکومت عدالت گستر جهانی به کمال برسان و گام های مرا استوار بدار و زمین را به وسیله من از عدل و داد پر کن.»
3-نظام اسلامی ما سایه روشنی از نظام جهانی مهدوی است. انقلاب اسلامی ایران با الگوپذیری از مختصات حرکت اصلاح گرانه و عدالت خواه امام موعود(ع) و تاسی به آموزه های امامان و رهبران دینی در حالی وارد دهه چهارم شده است که حاکمیت فرهنگ اسلام ناب محمدی(ص) و خدامحوری و عدالت گستری جزء ارکان اساسی آن به شمار می رود. انقلابی که موج بیداری و آزادی خواهی را در میان ملت ها به راه انداخت و حاکمیت قدرت های بزرگ استکباری را زیر سؤال برد.
حضرت امام راحل (ره) می فرمودند: «مسئولان ما باید بدانند که انقلاب ما محدود به ایران نیست. انقلاب مردم ایران نقطه شروع انقلاب بزرگ جهان اسلام به پرچمداری حضرت حجت- ارواحنافداه- است که خداوند بر همه مسلمانان و جهانیان منت نهد و ظهور و فرجش را در عصر حاضر قرار دهد... باید دولت جمهوری اسلامی تمام سعی و توان خود را در اداره هرچه بهتر مردم بنماید ولی این بدان معنی نیست که آنها را از اهداف عظیم انقلاب که ایجاد حکومت جهانی اسلام است، منصرف کند.»
4- «ولی فقیه» شأن و جایگاه «نیابت امام زمان»(عج) را داراست و از ولایت مطلقه برخوردار می-باشد.اینکه همگان از جمله مردم و مسئولان ملزم به ولایت پذیری هستند، به عنوان یک اصل اعتقادی ریشه در باورهای دینی و الهی مردم دارد.
«قاعده انتظار» و نقشه راهی که در مسیر صعب و پر پیچ و خم عصر آخرالزمان «منتظر فرج» را هدایت کرده و او را زمینه ساز ظهور و حاکمیت حجت خدا می کند، «معرفت ولی فقیه» و «ولایتمداری» است. در این میزان تفاوتی بین عوام و خواص جامعه نیست و چه بسا خواص که بیشتر در معرض مراجعه جامعه اند و نقش الگو دهی بیشتری ایفا می کنند، وظیفه سنگین تر و حساس تری دارند تا آنجا که در ولایتمداری «ترک اولی» نیز از آنان جایز نیست.
5- ... فردا جمعه است و نیمه شعبان. چه می شد شادی این دو عید با خبر ظهور و ندای «انا بقیه ا...» درهم می آمیخت.
...خبر آمد خبری در راه است
سرخوش آن دل که از آن آگاه است
شاید این جمعه بیاید، شاید
پرده از چهره گشاید، شاید


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط کوشا 88/5/15:: 2:32 عصر     |     () نظر
به دنبال ناکامی آشوبگران در ایجاد ناآرامی همزمان با برگزاری مراسم تحلیف دکتر احمدی نژاد رسانه های زنجیره ای به ساختن لطیفه های خنده دار روی آوردند.
از جمله برخی از این رسانه ها نوشتند که احمدی نژاد از بالگرد برای حضور در مجلس استفاده کرده است! یک منبع آگاه در گفت وگو با فارس با رد این ادعا گفت: محمود احمدی نژاد همچون دیگر دیدارهای شهری خود، با استفاده از اتومبیل و به همراه جمعی از مسئولان دولتی به مجلس رفته است.
وی تأکید کرد: بالگردی که امروز (دیروز) در محوطه مجلس فرود آمده بود، مربوط به هلال احمر است و همچون هر مراسم مهم دیگر، این اکیپ مجهز درمانی در محل حاضر شده بود و این بالگرد نیز به غیر از خلبان فقط ظرفیت دو نفر را دارد که طبیعتاً نمی توانست مورد استفاده رئیس جمهور و همراهان وی قرار گیرد.
برخی دیگر از این رسانه ها همچنین مدعی شدند پلیس «صدها»(!؟) نفر از معترضان را در میدان بهارستان تهران متفرق کرده است. این در حالی است که شاهدان حاضر در محل تأکید دارند دیروز هیچ تجمعی در بهارستان وجود نداشت. آشوبگران در تهران مدت هاست که ظرفیت خود برای جمع کردن چند ده نفر را هم از دست داده اند و به همین دلیل در هفته گذشته فقط به اعلام تجمع بسنده کرده اند! و این اعلام نیز مثل دفعات قبل، ابتدا از سوی رادیو فردا - وابسته به سازمان سیا- مطرح گردید که حتماً باز هم تصادفی!! بوده است

کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط کوشا 88/5/15:: 2:26 عصر     |     () نظر
اصولاً اگر آقای موسوی به مملکت و ملت خود علاقمند است چطور ضرباتی را که وحدت و انسجام ملی کشور و همچنین وجهه خارجی آن از این حرکت شوم وی دیده است را نمی بیند و تنها با بیان جمله کوچکی می خواهد خود را در خط ملت معرفی کند؟
  
میرحسین موسوی نامزد شکست خورده و قانون گریز این دوره از انتخابات ریاست جمهوری در سخنانی ادعای کودتای مخملی را رد کرده و باصطلاح نهضت خود را ملی دانسته است.
میرحسین موسوی در جمع گروهی از جوانان به اتهام انقلاب مخملی و یا ارتباط با بیگانگان که به حرکات مردم نسبت داده می‌شود اشاره کرد و اظهار داشت: این اتهامات بی‌پایه در حالی ایراد می‌شود که ما دائم تأکید می‌کنیم که مسائل ما مسأئل ملی و داخلی است و ربطی به بیگانگان ندارد. حتی ایرانیان خارج از کشور هم در حمایتی که از حرکت مردم در داخل کشور کردند به خارجی‌ها پیوند نخوردند.

به گزارش آفتاب وی افزود: این حس در حرکت مردم ما خیلی قوی بود و باید این رویکرد را تشدید کنیم. چرا که درونمایه‌ این حرکت تقویت هویت ملی ماست که در ذات خود نمی‌تواند بدون اجتناب از بیگانه شکل بگیرد. مسأئل ما در پیوند با بیگانه حل نمی شود و این را به عنوان یک اصل بایستی بپذیریم. مخصوصاً تجربیات 200 ساله گذشته ما نشان می‌دهد که لازم است ما در این زمینه مراقبت داشته باشیم. معنای آن این نیست که ما جهان را نشناسیم و از اتفاقاتی که در جهان به وقوع می‌پیوندد پند نگیریم و استفاده نکنیم. نه! اینها مواردی است که از آن استفاده می کنیم. ما نسبت به این نهضت عظیمی که آغاز شده هم در سطح ملی و هم در سطح بین‌الملی باید روشنگری کنیم. ذهن‌های خلاق و انسان‌های خوب و گروه‌های خوب را در جامعه جهانی به این سمت متمایل کنیم و از نظریات آنان هم استفاده کنیم. منتهی بحث بر سر تسلیم بودن و متأثر شدن از سیاست‌های استعماری و سیاست‌ کشورهای بزرگ است که مورد اشاره بنده است، که طبیعتاً یک فاصله‌گذاری جدی و روشنی در این رابطه باید داشته باشیم».
این نامزد شکست خورده و متوهم انتخابات توضیح نداد که این نهضت باصطلاح ملی وی چه هدفی را دنبال می کند؟ و آیا اگر این نهضت ملی بوده و ربطی به خارجی ها ندارد چطور است که برای قوانین ملی و اسلامی این کشور اهمیتی قائل نیست و جز خود بقیه را دروغگو و خائن می نامد؟ آیا جز این است که بیگانگان سالهای متمادی درصدد ایجاد نهضتی بر خلاف قوانین و ساختار نظام اسلامی بوده اند و اگر هدف این نهضت این نیست پس چیست؟ و اصولاً اگر آقای موسوی به مملکت و ملت خود علاقمند است چطور ضرباتی را که وحدت و انسجام ملی کشور و همچنین وجهه خارجی آن از این حرکت شوم وی دیده است را نمی بیند و تنها با بیان جمله کوچکی می خواهد خود را در خط ملت معرفی کند؟

کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط کوشا 88/5/15:: 2:17 عصر     |     () نظر
مفتی مسلمانان روسیه؛
در دوره ریاست جمهوری احمدی نژاد، جمهوری اسلامی ایران ابرقدرت منطقه ای شده است
موضع قاطع احمدی نژاد در مقام ریاست جمهوری در چهار سال اخیر باعث شد کشورهای غربی، دیدگاه و مواضع ایران در قبال بسیاری از مسایل منطقه ای را مورد توجه قرار دهند.
نفیق الله آشیروف مدیر شورای مفتی های روسیه، ایستادگی احمدی نژاد در برابر توسعه طلبی غرب را قابل ستایش خواند و تاکید کرد مستضعفین جهان به دولتمردان ایرانی افتخار می کنند.
آشیروف با تبریک تحلیف ریاست جمهوری گفت: خدا را شکر می کنم که فردی شجاع رئیس جمهور ایران شده که نه تنها از موضع ایران بلکه فلسطین و تمامی مسلمانان جهان دفاع می کند.
وی که با ایرنا گفت وگو می کرد گفت: موضع قاطع احمدی نژاد در مقام ریاست جمهوری در چهار سال اخیر باعث شد کشورهای غربی، دیدگاه و مواضع ایران در قبال بسیاری از مسایل منطقه ای را مورد توجه قرار دهند.
مفتی مسلمانان روسیه گفت: در دوره ریاست جمهوری احمدی نژاد، جمهوری اسلامی ایران ابرقدرت منطقه ای شده و به رغم مخالفت های برخی قدرت ها، در معادلات منطقه ای نقش ایفا می کند.
«آشیروف» با اشاره به موضع ضدصهیونیستی احمدی نژاد و تاکید وی بر دفاع از حقوق ملت مظلوم فلسطین گفت: تهدیدهای نظامی مکرر اسرائیل علیه ایران تنها در سایه موضع قاطع دستگاه حاکمه ایران اسلامی که صریحا اعلام کرد به هرگونه حمله نظامی پاسخ کوبنده می دهد، تحقق نیافت.
این روحانی برجسته روسیه گفت: متاسفانه تنها موضع ایران در بین کشورهای اسلامی درباره مسائل مهم جهان اسلام همچون مسئله فلسطین شایسته است.
وی افزدو: ایران بر بازگشت تمام آوارگان فلسطینی به میهن خود و آزادی سرزمین های اشغالی فلسطین تاکید دارد.
مدیر شورای مفتی های روسیه گفت: امروز ملت های مسلمان و مستضعفین جهان به اینکه دولتمردان ایران حقیقت را می گویند، افتخار می کنند.
مفتی مسلمانان روسیه گفت: مسلمانان جهان از جمله مسلمانان روسیه احمدی نژاد را دوست دارند و در دیداری که با رئیس جمهوری ایران در تهران داشتم این مطلب را به عرض وی رساندم.
روسیه بیش ا ز 20 میلیون مسلمان دارد که اکثرا در مناطق قفقاز شمالی، ولگا و مرکزی روسیه زندگی می کنند.
  
   
  

کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط کوشا 88/5/15:: 2:16 عصر     |     () نظر
به گزارش خبرنگار "سرویس فضای مجازی " خبرگزاری فارس، جوان نوشت؛ این افراد با اشاره به اتهامات میرحسین موسوی مبنی بر انجام تقلب در انتخابات طی تنظیم شکواییه اولیه خود تصریح کرده‌اند، اتهام موسوی در این زمینه اهانت به تلاشگرانی است که آرای مردم را همچون ناموس خویش پاسداری کرده‌اند و بی‌اخلاقی میرحسین موسوی و تأکید وی بر این مسأله چاره‌ای جز شکایت از وی باقی نگذاشته است.
گفته می‌شود در این شکواییه تصریح شده است این نامزد دهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری چرا تاکنون مدرکی دال بر تقلب در انتخابات ارائه نداده و چگونه است که آبروی چندین هزار نفر از مردم را که مسؤولیت صندوق را بر عهده داشته‌اند به پای توهمات خود ریخته است. شنیده شده است این شکواییه قرار است با امضای مسؤولان صندوق‌ها تسلیم دستگاه قضایی شود

کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط کوشا 88/5/15:: 2:14 عصر     |     () نظر
<   <<   6   7   8   9   10   >>   >