سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دل دفتر اندیشه است . [امام علی علیه السلام]
yazd blog
درباره



yazd blog

وضعیت من در یاهـو
کوشا
ما بر سر پیمان خود استواریم . . .
آهنگ وبلاگ

مایک همر سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید روز یکشنبه با انتشار بیانیه ای کوتاه درگذشت آیت الله حسینعلی منتظری را تسلیت گفت.
به گزارش آینده در این بیانیه آمده است: "ما درگذشت آیت لله العظمی حسینعلی منتظری را تسلیت می گوییم. او چهره شناخته شده ای بود و تعهد راسخش در دفاع از حقوق جهانشمول، برای وی احترامی بین المللی به همراه آورد."
وی افزود "خانواده او (آیت الله منتظری) و همه جویندگان حقوق جهان شمول و آزادی هایی که او پیوسته مدافع آنها بود در یادها و نیایش ما [!]خواهند بود."

"بالاترین"و"بی‌بی‌سی" به عزای آقای منتظری نشستند
سایت ضد ایرانی "بالاترین" که بارها اقدام به انتشار مطالب توهین آمیز درباره اسلام، مقدسات و امام تسلیت کاخ سفید برای آیت الله منتظری
راحل کرده است، در سوگ حسینعلی منتظری لوگوی خود را به رنگ "سیاه" تغییر داد.
به گزارش شبکه ایران، سایت ضد ایرانی بالاترین که با فرا رسیدن ماه محرم و ایام عزاداری سید و سالار شهیدان از انتشار پیام تسلیت و تغییر لوگوهای مرتبط با این ماه خودداری کرده است، به دنبال فوت شیخ حسینعلی منتظری لوگوی خود را به رنگ سیاه در آورد.
این سایت که پذیرای مطالب و نوشته های حامیان و اعضای "گروه سبز" است، در جریان انتخابات دهم ریاست جمهوری، به حمایت از کاندیداهای اصلاح طلب و تخریب مسئولان نظام پرداخت.
این پایگاه اینترنتی حتی تا جایی پیش رفت که پس از انتخابات 22 خرداد تبدیل به پایگاه اطلاع رسانی آشوب ها و اغتشاشات در کشور شد.
انتشار مطالب توهین آمیز علیه مقدسات، دین اسلام، ائمه اطهار(ع)، امام راحل و شخصیت های نظام از جمله مطالبی است که بارها از سوی گردانندگان این سایت در صفحه اصلی آن منتشر شده است.
گفتنی است در روزهای اخیر که به علت اهانت برخی از حامیان مهندس موسوی به ساحت مقدس امام راحل موجی از خشم و اعتراض سراسر کشور را فرا گرفته بود، سایت بالاترین همچنان اقدام به انتشار مطالب توهین آمیزی نسبت به رهبر کبیر انقلاب اسلامی ‌کرده است.
همچنین شبکه بی بی سی به علت درگذشت حسینعلی منتظری، برنامه های تلویزیون بخش فارسی خود را یک ساعت زودتر از موعد همیشگی آغاز کرد.

   

کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط کوشا 88/9/30:: 9:14 عصر     |     () نظر
به دنبال هتک حرمت حرم حضرت معصومه(س) توسط هواداران فرقه موسوی در جریان مراسم خاکسپاری آیت الله منتظری، هیئت های مذهبی و مردم عزادار فوج فوج در حال حرکت به سمت حرم مطهر هستند....
مردم ولایی قم در تجمعی در مسجد اعظم در اعتراض به حرکت های صبح امروز فرقه موسوی در حرم حضرت معصومه یکصدا شعار دادند: شهر مقدس قم، جای منافقین نیست.

کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط کوشا 88/9/30:: 9:9 عصر     |     () نظر
  • شعر زیر، شبه جوابیه ای به شعر روشن(!) فکرترین(!!) زن ایران و عروس قرآن پژوه(!) مردمان تبریز می باشد. سید جواد امامی، دوست شریف  شریفی مان که سالهای سال است با هم دل و قلوه بانضمام استراتژی و راهبرد و البته گاهی هم نعلین(!) رد و بدل می کنیم، سراینده این ابیات زیبا است:

بسمه تعالی

 بانوی جمل سوار گفت ولی نگفت!

اصل شعر طبق نظر کمیته صیانت از اشعار

 

گرگ ها خوب بدانند در این ایل غریب

گر پدر رفت تفنگ پدری هست هنوز

 

بره ها نیز نبایست "علف" را بخورند

تا در این بیشه غذای دگری هست هنوز

 

اعتراضات به پایان نرسیدست، چرا؟

در اوین پیرهن گوره خری هست هنوز

 

و سیاست به نهایت نرسیدست بدان

توی این قمقمه تا شیر خری هست هنوز

 

شیخ ما گفت فلان چیز!فلان جا، یعنی

توی گل مانده تر از میر ...[1] هست هنوز

 

اهل فرهنگ و هنر شیفته این سبکند

در کمر های پر از "قر"، فنری هست هنوز!

 

پشت گوش "خر شیطان" هم عجب مخملی است

مخملی نرم تر از گوش خری هست هنوز؟

 

پسر و دختر این ایل! به بازی برسید

خوب شد آتشی و "لولاگری" هست هنوز

 

"لجن سبز" در این ایل مقدس شده است

و مقدس تر از آن "چیز" تری هست هنوز

 

جمعه با غسل جنایت! به "جماعت" برویم

کفش پوشیده و دختر-پسری هست هنوز

 

نیت قرب به VOA و BBC یا

توی این دهکده[2] محبوب تری هست هنوز؟

 

فکر هفتاد و دو تن سازی مان ابتر شد

مغز خر خورده ای و فتنه گری هست هنوز؟

 

خر مگس ها همگی "سبز" و لجن پوش شدند

و در اینجا همه جور جانوری هست هنوز

 

خنده دار است به ما انگ "دورنگی" زده اند

مگر از "زاغچه" یک رنگ تری هست هنوز؟

 

از ایالات پیام آمده: I love you Mir

و در آن متن گهربار تری هست هنوز

 

با "تفنگ پدری" راه به جایی نبریم

غم نداریم که "کلت کمری"[3] هست هنوز

 

"مریم و محسن و مسعود"[4] حمایت کردند

کم نداریم چو "ملاعمری" هست هنوز

 

نانمان قطع شده، شکر خدا "فرهنگس

تان" بی عرضگی و بی هنری هست هنوز

 *   *  *

حرف ها گر چه متین، گر چه سراسر معقول

باز هم نکته ناگفته تری هست هنوز

 

شاعر قصه ما بچه ایل است، لذا

بیت ها قافیه اش جانوری هست هنوز

 


[1] منظور آهو بوده که متاسفانه قافیه جور نشد!

[2] دهکده جهانی که داخل ایل ماست!

[3]  پرونده ی شهیده ی راه بی بی سی را مرور کنید.

[4] اسامی کاملا خیالی افرادی که قبلا اینور بوده اند!توسط سید مصطفی میرمحمدی 


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط کوشا 88/9/30:: 8:48 عصر     |     () نظر

محسن رضایی ، کاندیدای شکست خورده انتخابات ریاست جمهوری ، اطلاعیه عجیب و معناداری را بمناسبت درگذشت آیت الله منتظری منتشر نمود. به گزارش مجله خبری جمهوریت ، در اطلاعیه محسن رضایی ، با حذف قسمت مهم پیام تسلیت حضرت آیت الله العظمی خامنه ای ، بقیه پیام ایشان را عینا با نام خود منتشر نمود!
قسمت مهم حذف شده پیام رهبر معظم انقلاب ، اشاره به مقابله آیت الله منتظری با امام(ره) که منجر به عزل از قائم مقام رهبری میباشد.
در ادامه پیام محسن رضایی و رهبر معظم انقلاب آمده است. قسمت آبی رنگ پیام مقام معظم رهبری عینا ، تمام پیام محسن رضایی میباشد و قسمت قرمز رنگ ، قسمت مهم حذف شده پیام معظم له میباشد.


بسم الله الرحمن الرحیم
اطلاع یافتیم که فقیه بزرگوار آیت‌الله آقای حاج شیخ حسینعلی منتظری رحمة الله علیه دارفانی را وداع گفته و به سرای باقی شتافته اند. ایشان فقیهی متبحّر و استادی برجسته بودند و شاگردان زیادی از ایشان بهره بردند. دورانی طولانی از زندگی آن مرحوم در خدمت نهضت امام راحل عظیم الشأن گذشت و ایشان مجاهدات زیادی انجام داده و سختی های زیادی در این راه تحمل کردند. در اواخر دوران حیات مبارک امام راحل امتحانی دشوار و خطیر، پیش آمد که از خداوند متعال می‌خواهم آن را با پوشش مغفرت و رحمت خویش بپوشاند و ابتلائات دنیوی را کفاره آن قرار دهد. اینجانب درگذشت ایشان را به همه بازماندگان بویژه همسر مکرّمه و فرزندان محترم آن مرحوم تسلیت می‌گویم و رحمت و مغفرت الهی را برای وی مسألت می‌کنم.
سید علی خامنه ای


------


بسم الله الرحمن الرحیم
فقیه عالیقدر آیت الله آقای حاج شیخ حسینعلی منتظری رحمی الله علیه دارفانی را وداع گفته و به سرای باقی شتافته اند.
ایشان مجاهدی بزرگ و فقیهی متبحّر و استادی برجسته بودند و شاگردان زیادی از ایشان بهره بردند.
دورانی طولانی از زندگی آن مرحوم در خدمت نهضت امام راحل عظیم الشأن گذشت . ایشان مجاهدات زیادی انجام داده و سختی های زیادی در این راه تحمل کردند.
اینجانب درگذشت ایشان را به همه ی بازماندگان بویژه همسر مکرّمه و فرزندان محترم آن مرحوم تسلیت میگویم و رحمت و مغفرت الهی را برای وی مسألت میکنم.
محسن رضایی


منبع پیام محسن رضایی: http://tabnak.ir/fa/pages/?cid=78070


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط کوشا 88/9/30:: 8:37 عصر     |     () نظر
دبیر کل اسبق اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان گفت: رفتارهای فتنه گران در ایام پس از انتخابات شباهت زیادی به رفتار امویان در جنگ صفین دارد اما نتوانستند نتایج آن جنگ را به جمهوری اسلامی تحمیل کنند.


**مطرح شدن پایبندی به نظام از سوی دو جریان و دچار شبهه شدن خواص

میثم نیلی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به شباهت جریان های بعد ازانتخابات به جنگ صفین اظهار داشت: مسایلی که در طول ماه های قبل و جریانات بعد از انتخابات رخ داد، قابل تامل است. هر دو جریان، خود را دارای نسبت با انقلاب و نظام می دانستند. در جایی هم که دو طرف خود را حق نشان می دهند، حتی خواص هم دچار شبهه می شوند که در این زمان، بصیرت عنصر مهمی برای جلوگیری از انحراف و عاقبت به خیر شدن است.

**پایبندی به قانون اساسی و اصول نظام لازمه کسب قدرت

وی با اشاره به ورود جریان مدعی خط امام و قانون گرایی به صحنه طی چند ماه اخیر تصریح کرد: این جریان به صورت جدی مطالبه قدرت را در سطح عالی اجرایی کشور داشت و با این ظواهر و شعارها وارد صحنه شد. این جریان همچنین به واسطه سوابقی که داشت القا می کرد سال ها از قدرت فاصله داشته بنابراین با این ادعا توانست آرایی را هم به خود جلب کند.
دبیر کل اسبق اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان با تاکید بر وجود آزادی های گسترده در کشور برای فعالیت افراد با گرایش های مختلف بیان داشت: درکشورما افراد با گرایش های مختلف از حقوق شهروندی برخوردار هستند اما افرادی که برای کسب قدرت وارد می شوند، باید به چارچوب های قانون اساسی و اصول نظام پایبند باشند که ازابتدا مشخص بود این موضوع برای عناصرجریان فتنه فقط یک ادعا است.

**شباهت رفتارهای فتنه گران به امویان در جنگ صفین

وی جریان های پس از انتخابات را دارای شباهت های بسیاری با جنگ صفین دانست و خاطرنشان کرد: رفتارهای جریان فتنه در انتخابات شباهت بسیاری به رفتارهای جریان اموی در جنگ صفین دارد. این جریان مدعی رعایت اصول اسلامی و قوانین شریعت اسلامی است اما درعمل پایبندی ندارند.
این فعال سیاسی با اشاره به رفتارهای متناقض جریان فتنه با ادعای پایبندی به خط امام و قانون اساسی گفت: به مرور زمان حتی در رقابت های انتخاباتی این تفاوت ها و تناقض ها برای کسانی که می خواستند براساس سوابق به این جریان رای بدهند، روشن شد، به طوری که پس از انتخابات همان طور که رهبر معظم انقلاب هم فرمودند مدعیان قانون گرایی بدترین ضربه را به قانون زدند و مردم را به قانون شکنی دعوت کردند.

**فتنه گران خط امام را ابزاری برای کسب قدرت قرار دادند

وی در ادامه اظهار داشت: پس از انتخابات مدعیان خط امام بدترین تهمت ها را به خط امام زدند و اصلی ترین خطوط سیاسی حضرت امام را مورد هجمه قرار دادند، اصول اساسی انقلاب را به اسم قانون گرایی زیر پا گذاشتند و خط امام را به ابزاری برای قدرت طلبی خود تبدیل کردند.
نیلی با بیان اینکه بعد از انتخابات 13 میلیون نفری که به موسوی رای دادند، متوجه شدند این جریان و ادعای خط امام آن جعلی است، ادامه داد: این موضوع را از رفتارهای مردم در ایام پس ازانتخابات به خصوص در روز قدس و 13 آبان می توان تشخیص داد، به طوری که در حال حاضر بسیاری از طرفداران آن ها، منتقدترین گروه ها نسبت به موسوی هستند چراکه امام و انقلاب و نظام اسلامی مورد محبت و علاقه مردم ایران است.

**جریان فتنه در تحمیل نتایج صفین به جمهوری اسلامی ناکام ماند

وی با تاکید بر اینکه جریان فتنه روزهای پایانی خود را طی می کند، گفت: این جریان به دنبال القای خط فکری و سیاسی خود است و قصد داشت مبارزه را طوری شکل دهد که نتیجه صفین که جنگ بین اسلام علوی و اموی بود، حاصل شود که با هوشیاری مردم و هدایت های امام گونه رهبری از این امر جلوگیری شد.
دبیرکل اسبق اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان با بیان اینکه درجنگ صفین دو عارضه به نظام اسلامی وارد شد، افزود:
اولین عارضه این بود که عوامل عافیت طلب جبهه حق به گونه ای رفتار کردند که حکمیت بر حاکم حق تحمیل شد.
وی عارضه دوم را پدید آمدن جریان جاهل و با مشی افراطی گری به نام "خوارج" دانست و ادامه داد: خوارج مغلوب جریان فتنه عمروعاصی و معاویه ای شدند.
نیلی تصریح کرد: با این حال، در جریان حوادث پس از انتخابات، جریان فتنه موفق نشد جبهه حق را مغلوب کند و عوارض مشابه جنگ صفین را به کمک دشمنان داخل و خارج بر جبهه حق تحمیل کند.

**خط سکولاریزاسیون جمهوری اسلامی شعبه ای از نفاق است

وی با تاکید بر اینکه بنای انقلاب اسلامی ریشه در آب ندارد، بلکه ریشه درخاک دارد، بیان داشت: ریشه انقلاب اسلامی در خاک مستحکمی مانند کربلا و واقعه عاشورا است و آغشته به خون صدها هزار شهید است که در طول تاریخ اسلام بر زمین ریخته شده است.
این فعال سیاسی پیام عاشورا به مردم را حفظ این بنای مستحکم دانست و اظهار داشت: جایگاه این بنا در قلب ملت ها است. این بنا با دمیدن افراد محدود و وابسته به قدرت های مالی و رسانه ای غرب متزلزل نمی شود. جمهوری اسلامی در همه دوره ها با قدرت های استکباری و عوامل داخلی آن ها درگیر بوده و درگیری اصلی هم در حوزه اندیشه است.
وی توضیح داد: یک اندیشه معتقد به سکولاریزاسیون جمهوری اسلامی است و در مقابل آن، اندیشه دیگری معتقد به حفظ هسته جمهوری اسلامی است که برمبنای احکام نورانی اسلام بنا شده است. البته سکولاریزیسم شعبه ای از نفاق است و این تفکر با نظام سیاسی اسلام تناسبی ندارد.

**برخی عناصر فرصت ها را به صورت ناشیانه از دست می دهند

وی درباره بخشی از بیانات رهبر انقلاب مبنی بر اینکه "بنای ما بر جذب حداکثری و دفع حداقلی است"، گفت: این ممشای مقام امامت جامعه و همان روشی است که پیامبر اعظم در قبال منافقین مدینه داشتند.
این فعال سیاسی افزود: امیرالمومنین(ع) نیز ابتدا به ساکن همین مشی را در قبال ناکثین و مارقین و قاسطین داشتند، امام خمینی (ره) هم با لیبرال ها و معارضان همین برخورد را داشتند، البته تحمل نظام و ملت نیز اندازه ای دارد.
نیلی با تاکید بر بسط دایره خودی ها و جلوگیری از دفع عناصر نظام تصریح کرد:‌ کسی که معتقد به اسلام نیست، نمی تواند خود را در دایره حاکمیت اسلام و نظام اسلامی قرار دهد یا کسی که معتقد به امام نیست، نمی تواند در این دایره قرار گیرد.
وی درادامه خاطرنشان کرد: کسانی که می خواهند در چارچوب نظام باقی بمانند، باید به اسلام، قانون اساسی، اصول و تفکرات امام و رهبری التزام فکری و عملی داشته باشند. رویکرد جذب حداکثری یک امتیاز و فرصتی از سوی نظام است که دایمی نخواهد بود در نهایت ملت ایران استخوان را از گلو در می آورند.
دبیر کل اسبق اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان با تاکید بر اینکه برخی از عناصر باید فرصت ها را مغتنم بشمارند، اظهار داشت: برخی افراد که فرصت ها را ناشیانه از دست می دهند، بهتر است آستانه تحمل مردم را در نمازجمعه را ببینند و بدانند که خشم مردم و ملت انقلابی آخرین پیام و اخطار به آن ها بود.

کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط کوشا 88/9/29:: 7:34 عصر     |     () نظر
متن کامل نامه تاریخی حضرت امام را به مناسبت درگذشت حسینعلی منتظری می خوانیم:

بسم الله الرحمن الرحیم

جناب آقای منتظری

با دلی پر خون و قلبی شکسته چند کلمه‌ای برایتان می‌نویسم تا مردم روزی در جریان امر قرار گیرند. شما در نامه اخیرتان نوشته‌اید که نظر تو را شرعاً بر نظر خود مقدم می‌دانم؛ خدا را در نظر می‌گیرم و مسائلی را گوشزد می‌کنم. از آنجا که روشن شده است که شما این کشور و انقلاب اسلامی عزیز مردم مسلمان ایران را پس از من به دست لیبرال‌ها و از کانال آنها به منافقین می‌سپارید، صلاحیت و مشروعیت رهبری آینده نظام را از دست داده‌اید. شما در اکثر نامه‌ها و صحبت‌ها و موضعگیری‌هایتان نشان دادید که معتقدید لیبرال‌ها و منافقین باید بر کشور حکومت کنند. به قدری مطالبی که می‌گفتید دیکته شده منافقین بود که من فایده‌ای برای جواب به آنها نمی‌دیدم. مثلا در همین دفاعیه شما از منافقین تعداد بسیار معدودی که در جنگ مسلحانه علیه اسلام و انقلاب محکوم به اعدام شده بودند را منافقین از دهان و قلم شما به آلاف و الوف رساندند و می‌بینید که چه خدمت ارزنده‌ای به استکبار کرده‌اید. در مساله مهدی هاشمی قاتل، شما او را از همه متدینین متدین‌تر می‌دانستید و با اینکه برایتان ثابت شده بود که او قاتل است مرتب پیغام می‌دادید که او را نکشید. از قضایای مثل قضیه مهدی هاشمی که بسیار است و من حال بازگو کردن تمامی آنها را ندارم. شما از این پس وکیل من نمی‌باشید و به طلابی که پول برای شما می‌آورند بگویید به قم منزل آقای پسندیده و یا در تهران به جماران مراجعه کنند. بحمد الله از این پس شما مساله مالی هم ندارید. اگر شما نظر من را شرعاً مقدم بر نظر خود می‌دانید -که مسلماً منافقین صلاح نمی‌دانند و شما مشغول به نوشتن چیزهایی می‌شوید که آخرتتان را خراب‌تر می‌کند-، با دلی شکسته و سینه‌ای گداخته از آتش بی‌مهری‌ها با اتکا به خداوند متعال به شما که حاصل عمر من بودید چند نصیحت می‌کنم دیگر خود دانید:

19 سال گذشت ...

1 - سعی کنید افراد بیت خود را عوض کنید تا سهم مبارک امام بر حلقوم منافقین و گروه مهدی هاشمی و لیبرال‌ها نریزد.

2 - از آنجا که ساده‌لوح هستید و سریعاً تحریک می‌شوید در هیچ کار سیاسی دخالت نکنید، شاید خدا از سر تقصیرات شما بگذرد.

3 - دیگر نه برای من نامه بنویسید و نه اجازه دهید منافقین هر چه اسرار مملکت است را به رادیوهای بیگانه دهند.

4 - نامه‌ها و سخنرانی‌های منافقین که به وسیله شما از رسانه‌های گروهی به مردم می‌رسید؛ ضربات سنگینی بر اسلام و انقلاب زد و موجب خیانتی بزرگ به سربازان گمنام امام زمان -روحی له الفدا- و خون‌های پاک شهدای اسلام و انقلاب گردید؛ برای اینکه در قعر جهنم نسوزید خود اعتراف به اشتباه و گناه کنید، شاید خدا کمکتان کند.

و الله قسم، من از ابتدا با انتخاب شما مخالف بودم، ولی در آن وقت شما را ساده‌لوح می‌دانستم که مدیر و مدبر نبودید ولی شخصی بودید تحصیل‌کرده که مفید برای حوزه‌های علمیه بودید و اگر این گونه کارهاتان را ادامه دهید مسلما تکلیف دیگری دارم و می‌دانید که از تکلیف خود سرپیچی نمی‌کنم. و الله قسم، من با نخست‌وزیری بازرگان مخالف بودم ولی او را هم آدم خوبی می‌دانستم. و الله قسم، من رای به ریاست جمهوری بنی‌صدر ندادم و در تمام موارد نظر دوستان را پذیرفتم.

سخنی از سر درد و رنج و با دلی شکسته و پر از غم و اندوه با مردم عزیزمان دارم: من با خدای خود عهد کردم که از بدی افرادی که مکلف به اغماض آن نیستم هرگز چشم‌پوشی نکنم. من با خدای خود پیمان بسته‌ام که رضای او را بر رضای مردم و دوستان مقدم دارم؛ اگر تمام جهان علیه من قیام کنند دست از حق و حقیقت برنمی‌دارم.

من کار به تاریخ و آنچه اتفاق می‌افتد ندارم؛ من تنها باید به وظیفه شرعی خود عمل کنم. من بعد از خدا با مردم خوب و شریف و نجیب پیمان بسته‌ام که واقعیات را در موقع مناسبش با آنها در میان گذارم. تاریخ اسلام پر است از خیانت بزرگانش به اسلام؛ سعی کنند تحت تاثیر دروغ‌های دیکته شده که این روزها رادیوهای بیگانه آن را با شوق و شور و شعف پخش می‌کنند نگردند. از خدا می‌خواهم که به پدر پیر مردم عزیز ایران صبر و تحمل عطا فرماید و او را بخشیده و از این دنیا ببرد تا طعم تلخ خیانت دوستان را بیش از این نچشد. ما همه راضی هستیم به رضایت او؛ از خود که چیزی نداریم، هر چه هست اوست. و السلام.

یکشنبه 6 / 1 / 68

روح‌الله الموسوی الخمینی

(صحیفه نور/ جلد 21 - صفحه 330)


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط کوشا 88/9/29:: 7:20 عصر     |     () نظر
به گزارش بولتن به نقل از پایگاه اطلاع رسانی رهبر معظم انقلاب، متن پیام رهبر معظم انقلاب به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

اطلاع یافتیم که فقیه بزرگوار آیت الله آقای حاج شیخ حسینعلی منتظری رحمی الله علیه دارفانی را وداع گفته و به سرای باقی شتافته اند. ایشان فقیهی متبحّر و استادی برجسته بودند و شاگردان زیادی از ایشان بهره بردند. دورانی طولانی از زندگی آن مرحوم در خدمت نهضت امام راحل عظیم الشأن گذشت و ایشان مجاهدات زیادی انجام داده و سختی های زیادی در این راه تحمل کردند. در اواخر دوران حیات مبارک امام راحل امتحانی دشوار و خطیر، پیش آمد که از خداوند متعال میخواهم آن را با پوشش مغفرت و رحمت خویش بپوشاند و ابتلائات دنیوی را کفاره ی آن قرار دهد. اینجانب درگذشت ایشان را به همه ی بازماندگان بویژه همسر مکرّمه و فرزندان محترم آن مرحوم تسلیت میگویم و رحمت و مغفرت الهی را برای وی مسألت میکنم.
سید علی خامنه ای

29/ آذر/ 1388


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط کوشا 88/9/29:: 7:13 عصر     |     () نظر
غبارم کن، به بادم ده مرا، دور سرت گردان
  
عزیز فاطمه! بر درگه عفوت سر آوردمشعر: غبارم کن، به بادم ده مرا، دور سرت گردان

گناهی از تمام کوه‎ها سنگین‎تر آوردم


من آن حُرم کز اول خویش را سد رهت کردم

تو را در این زمین بین هزاران لشگر آوردم

به جای دسته گل با دست خالی آمدم اما

دلی صد پاره‎تر از لاله‎های پرپر آوردم

نشد تا از فرات آب آورم از بهر اطفالت

ولی بر حنجر خشکیده‎ات چشم تَر آوردم

غبارم کن، به بادم ده مرا، دور سرت گردان

فدایم کن که در میدان ایثارت سر آوردم

گرفته جان به کف در محضرت، فرزند دلبندم

قبولش کن که قربانی برای اصغر آوردم

سرشک خجلت از چشمم چو باران بر زمین ریزد

زبان عذرخواهی بر علی اکبر آوردم

همین ساعت که بر من یک نظر از لطف افکندی

به خود بالیدم و مانند فطرس پر بر آوردم

بده اذنم که خم گردم، ببوسم دست عباست

که روی عجز بر آن یادگار حیدر آوردم

چه غم گر جرم من از کوه سنگین تَر بُوَد «میثم»

که سر بر آستان عترت پیغمبر آوردم

شعر: استاد غلامرضا سازگار(میثم)

کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط کوشا 88/9/29:: 1:53 عصر     |     () نظر
بیانیه شونصدم آقای «چیز» به مناسبت شب یلدا؛

من البته با آرایش شما مشکلی ندارم، مشکل من این است که مردان با حجاب، جگر ندارند یک توک پا به خیابان بیایند. آیا از شیرین عبادی می ترسید که شما را برباید و از جنبش سبز به جنبش فمنیستی ببرد؟! اما عیال محترم با شیرین صحبت کرده که شیرین، قاپ شما را ندزدد و شیرین قول داده که کاری به کار شما نداشته باشد، هر چند از او هر کاری بگویید بر می آید ولی من سفارش خود را کرده ام و اصلا ای کاش من هم عضو مردان با حجاب بودم.

همزمان با فرارسیدن شب یلدا، آقای چیز در بیانیه ای خطاب به ملت ایران، ظهور مردان با حجاب را بزرگترین دستاورد جنبش سبز خواند. متن این بیانه بدین شرح است:


هوالباقی


من از دور لب خود را روی دستان ضمخت و لاک زده شما «دایورت» می کنم. ای مردان با حجاب! امشب شب یلداست.


شب یلدا از شب های دیگر یک دقیقه بیشتر است اما بنده که یک فرد انقلابی هستم، در پیشگاه ملت می خواهم به شما عرض کنم که گول این تبلیغات را نخورید. شب یلدا بسیار بیشتر از این حرف ها ست و براساس تحقیقات عیال پروفسور و متفکر قرن 19، حکومت برای جلوگیری از شب نشینی شما مردان با حجاب، تنها یک دقیقه این شب را درازتر از شب های دیگر می داند و من هرگز تسلیم این صحنه آرایی خطرناک نخواهم شد.


از شما می خواهم براساس آنچه کمیته صیانت از شب یلدا اعلام داشته، شب یلدا را به مدت یک هفته تمدید کنید. رسم است در این شب مردم هندوانه می خورند. خوردن هندوانه اقدامی در چارچوب قانون اساسی است و پوست سبز هنداونه نشانگر بر حق بودن جنبش سبز دراین مسیر سخت و طاقت فرساست.


ملت عزیز!
امروز صبح یکی به من SMS داد، بدین شرح: «نه آجیل، نه پسته، جنبش به گل نشسته!» سر همین اعصابم یک مقدار خرد است. اما بدانید که اگر شب یلدا را به هر دلیل از دست دادید، از فضیلت شب چهارشنبه سوری غافل نشوید.


گلایه من از شما این است که بعد از آن همه بیانیه دادن، کار جنبش سبز به همین 4 تا مرد با حجاب کشیده.

من البته با آرایش شما مشکلی ندارم، مشکل من این است که مردان با حجاب، جگر ندارند یک توک پا به خیابان بیایند.آیا از شیرین عبادی می ترسید که شما را برباید و از جنبش سبز به جنبش فمنیستی ببرد؟! اما عیال محترم با شیرین صحبت کرده که شیرین، قاپ شما را ندزدد و شیرین قول داده که کاری به کار شما نداشته باشد، هر چند از او هر کاری بگویید بر می آید ولی من سفارش خود را کرده ام و اصلا ای کاش من هم عضو مردان با حجاب بودم و همین جا از مردان با حجاب می خواهم که نگذارند جنبش دست شیرین بیفتد. لعنت به آن کسی که به این عجوزه نوبل صلح داد.

و اما درباره شب یلدای امسال به نکاتی اشاره می کنم:

1 – نظر به افت فشار گاز مراقب باشید که دچار گاز گرفتگی نشوید.

2 – اگر دور کرسی جمع می شوید مواظب جیب خود باشید.

3 – بدیهی است هر ایرانی که در این شب هندوانه را با پوست سبزش بخورد، ناخودآگاه به جنبش سبز پیوسته است.

4 – خوب است یادی بکنیم از علی عبدالله صالح، رئیس جمهوری مردمی و دیکتاتور یمن که در این مدت با حمایت از جنبش سبز به ما یاری رساند و ما را در وقت تنگدستی، شارژ کرد به قول شاعر :


هنگام تنگدستی، در عیش کوش و مستی
کین شیخ اصلاحات، مجنون کند شما را


5 – تجمع شما در شب یلدا می تواند در شب های دیگر مثل شب جمعه، شب هفت، شب چله و شب سال ادامه داشته باشد.


6- نظر به مسائل رخ داده در 16 آذر شما خواهش می کنم در این شب مراقب دوربین های صدا و سیما باشید.


روزنامه جوان (علی اکبر بهشتی


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط کوشا 88/9/29:: 1:30 عصر     |     () نظر
پاسخ وزارت کشور به نامه‌های مجمع روحانیون

وزارت کشور به جهت روشن شدن افکار عمومی، علاوه بر انتشار نامه‌های دبیر مجمع روحانیون مبارز به وزارت کشور پاسخ‌های دبیر کمیسیون ماده 10 احزاب به این نامه‌ها را نیز منتشر کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور آورده است: بعد از اینکه برخی رسانه‌ها در راستای اهداف خاص خود اقدام به انتشار یک‌طرفه نامه دوم آقای مجید انصاری دبیر مجمع روحانیون مبارز در خصوص درخواست برگزاری راهپیمایی جهت اعلان انزجار از اهانت به ساحت مقدس امام خمینی (ره) نمودند، روابط عمومی وزارت کشور علاوه بر انتشار نامه‌های مجید انصاری پاسخ‌های مدیر کل سیاسی وزارت کشور به این درخواست‌ها را نیز برای تنویر افکار عمومی منتشر کرد.

مشروح نامه‌های دبیر مجمع روحانیون مبارز و پاسخ‌های دبیر کمیسیون ماده 10 احزاب بدین شرح است:

*نامه مجمع روحانیون مبارز
وزیر محترم کشور جناب آقای محمدنجار
با سلام
احتراماً، مجمع روحانیون مبارز به منظور محکوم نمودن اقدام اهانت آمیز به ساحت مقدس امام خمینی (س) و اعلام وفاداری به راه و آرمان‌های بلند و جاودانه آن حضرت درخواست انجام راهپیمایی عمومی در تهران را دارد.
با توجه به مکاتبه انجام شده با فرمانداری تهران و پاسخ فرمانداری که به پیوست تقدیم می‌شود، (انتظار می‌رفت فرمانداری برابر ماده 36 قانون احزاب عمل می‌نمود) خواهشمند است موافقت خود را برابر تبصره ذیل ماده 30 از آیین‌نامه اجرایی قانون احزاب نسبت به اصل موضوع اعلام فرمایید.
ضمناً آقای محسن طهماسبی به عنوان نماینده مجمع برای هماهنگی جهت زمان، مکان و برنامه‌های راهپیمایی معرفی می‌گردد.

*جوابیه وزارت کشور
برادر ارجمند جناب آقای مجید انصاری
با سلام
در پاسخ به یادداشت واصله به شماره 1721 مورخ 24/9/88 با امضاء جنابعالی اعلام می‌دارد، براساس بند "ز " ماده 9 اساسنامه مجمع روحانیون مبارز انجام مکاتبات رسمی از جمله وظایف رئیس مجمع می‌باشد. لذا با توجه به عدم رعایت مفاد اساسنامه پاسخگویی به درخواست واصله امکانپذیر نمی‌باشد.
البته برای اطلاع جنابعالی گفتنی است همانطوری که در رسانه‌های عمومی نیز اعلام شده است با توجه به اشتیاق و درخواست اقشار گسترده مردم و سلایق و گروه‌های سیاسی مختلف برای نمایش وحدت و ابراز وفاداری به اندیشه‌های حضرت امام راحل و محکومیت اهانت به ساحت مبارک آن عزیز سفر کرده، با پیگیری و برنامه‌ریزی و دعوت شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی بعد از اقامه نماز جمعه این هفته فرصت لازم در سراسر کشور برای همه امت خداجو و علاقمندان شخصیت و سیره بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران فراهم شده است.
محمود عباس زاده مشگینی
مدیرکل سیاسی و دبیر کمیسیون ماده 10 قانون فعالیت احزاب و جمعیت‌ها

*نامه دوم مجمع روحانیون مبارز
وزیر محترم کشور جناب آقای محمدنجار
سلام علیکم
با کمال تأسف در پاسخ به درخواست کتبی مجمع روحانیون مبارز برای صدور مجوز راهپیمایی جهت اعلام انزجار از اهانت به ساحت مقدس امام خمینی (س) پس از دو روز انتظار، عصر چهارشنبه 25 آذر پاسخ ناموجه آن وزارتخانه را با امضای مدیر کل سیاسی و دبیر کمیسیون ماده ده احزاب دریافت کردیم. در این نامه پاسخگویی به درخواست مجمع را به این بهانه که نامه به امضای رئیس مجمع نرسیده است، ناممکن اعلام نموده و با یادآوری فراخوان شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی برای راهپیمایی پس از نمازجمعه، شرکت در آن را توصیه نموده است!!
لذا بدین وسیله اعلام می داریم:
1-گرچه شخیصت ممتاز و بی نظیر حضرت امام خمینی (س) از چنان تلألو و درخشندگی برخوردار است که غبار برخاسته از جهالت و غرض ورزی و کینه توزی ها نمی تواند از تابش آن نور الهی بکاهد، اما وظیفه همه دلباختگان و ارادتمندان آن حضرت است که به نحو شایسته از هتک حرمت به آن خورشید همیشه تابان اعلام انزجار و تنفر کنند و به همین سبب طی چند روز گذشته اقشار مختلف به دعوت گروه ها و شخصیت ها، تجمعات و راهپیمایی های متعددی داشته اند. مجمع روحانیون مبارز علاوه بر صدور بیانیه ای در تاریخ 22 آذر 88 طی مکاتبه رسمی با فرمانداری تهران و وزارت کشور تقاضای صدور مجوز برای راهپیمایی نموده است تا از این طریق هرگونه شائبه اقدام غیرقانونی مرتفع گردد. (گرچه مطابق روال سی سال گذشته بعد از انقلاب در اینگونه موارد که نوعی اجماع ملی بر آن استوار است نیاز به کسب مجوز احساس نمی شد)
2- با توجه به تبصره ذیل بند "ز " ماده 9 اساسنامه مجمع که صراحتاً واگذاری وظایف مذکور در این بند از جمله امضای مکاتبات رسمی را از وزارت کشور به جهت روشن شدن افکار عمومی، علاوه بر انتشار نامه های دبیر مجمع روحانیون مبارز به وزارت کشور پاسخ های دبیر کمیسیون ماده 10 احزاب به این نامه ها را نیز منتشر کرد. سوی رئیس شورای مرکزی به دبیر اجرایی مجاز دانسته و این امر هم مطابق اساسنامه انجام شده است، عدم پاسخگویی به درخواست مجمع نوعی بهانه جویی ناموجه و دور از شأن وزارت کشور می باشد که تنها شأن آن اجرای دقیق قانون فارغ از مصلحت اندیشی های شخصی و سیاسی است.
3- انجام و یا اعلام راهپیمایی توسط سایر گروه ها از جمله شورای هماهنگی تبلیغات، نافی حق قانونی دیگران در انجام وظایف ملی، انقلابی و مذهبی خود نمی باشد.
اینک با توجه به اصل 27 قانون اساسی و نیز قانون احزاب و گروه ها و آیین نامه اجرایی آن، تقاضا دارد دستور فرمایید نسبت به خواسته قانونی مجمع، اقدام مقتضی معمول و پاسخ مثبت جهت صدور راهپیمایی توسط این تشکل روحانی و همفکران و همراهان آن را در اسرع وقت اعلام نمایند.
بدیهی است هماهنگی درباره زمان، مکان و برنامه راهپیمایی توسط نماینده مجمع آقای طهماسبی با آن وزارتخانه انجام خواهد شد.

*جوابیه وزارت کشور
بسمه تعالی
برادر ارجمند جناب آقای مجید انصاری
با سلام
بازگشت به نمابر شماره 1723 مورخ 25/9/88 اعلام می‌دارد بر اساس بند (ز) ماده 9 اساسنامه مجمع روحانیون مبارز انجام مکاتبه رسمی از جمله وظایف رئیس مجمع است و متأسفانه در پرونده گروه مذکور هیچ مدرکی مبنی بر تفویض اختیار مکاتبه به جنابعالی موجود نیست، بنابراین بر اساس بدیهیات حقوقی ثبت و قبول در خواست جنابعالی محملی ندارد.
لیکن با توجه به مطالب عنوان شده در بند سه گانه نمابر فوق الذکر صرفاً برای اطلاع شخص جنابعالی گفتنی است:
1- ضمن سپاس از تأکید آن برادر عزیز به شخصیت ممتاز حضرت امام راحل - که قطعاً موجب خرسندی تمامی علاقه مندان شخصیت روشنایی بخش و سیره و اندیشه آن عزیز سفر کرده است- بعرض می‌رساند اگر انتظار جنابعالی از وزارت کشوردر پاسخگویی به درخواست ها، شاخص قانون است، لازم است پس از مطالعه دقیق مواد30 الی 34 آیین نامه اجرایی قانون احزاب و عند الزوم پس ازمشورت با یک کارشناس آشنا به مسائل حقوقی در خواست مورد نظر را دقیقاً در چارچوب قانون مطرح کنید.
اما اگر همانطوری که در دو سطرآخر بند 1 نمابر آورده اید، مبنای در خواست شما روال راهپیمایی های سراسری سی سال گذشته مربوط به موضوعات مورد اجماع ملی است، جهت اطلاع باید عرض کنیم برنامه ریزی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در دعوت از همه مردم، گروهها و جناح‌های سیاسی برای شرکت در راهپیمایی بعد از نماز جمعه این هفته برای محکومیت اهانت نسبت به ساحت مبارک امام راحل، دقیقاً بر مبنای همین روال انجام گرفته و انتظار میرود همه اقشار مختلف مردم و گروههای سیاسی از سلایق مختلف طبق روال سی سال گذشته در این نماز جمعه و راهپیمایی وحدت بخش - که همین وحدت مهمترین استراتژی آن عزیز سفر کرده بود - شرکت نمایند.
در پاسخ به بند 2 نمابر عنایت فرمایید، هر شخصیت حقیقی و حقوقی به تناسب موضوع می تواند تمام یا بخشی از حقوق و حق امضاء خود را در چارچوب قانون به اشخاص واجد شرایط دیگری تفویض کند، لیکن هیچ کس نمی تواند قبل از اینکه امضاء فردی کتبا و رسماً به وی تفویض شود از طرف او سندی را امضاء کند. بنابراین مجاز بودن تفویض انجام مکاتبه رسمی از طرف رئیس مجمع، در شرایطی که هیچ سندی مبنی بر تفویض امضاء به جنابعالی در پرونده موجود نیست ، برای وزارت کشور در پاسخگویی به شما تکلیف ایجاد نمی کند.
در پاسخ به بند 3 مبنی بر اینکه اعلام راهپیمایی توسط سایر گروهها از جمله شورای هماهنگی تبلیغات نافی حق قانونی دیگران در انجام وظیفه ملی وانقلابی و مذهبی خود نمی باشد.
باید بگوییم جناب انصاری: انتظار از برخی از دوستان که سالهای سال خود را با عنوان پیرو خط امام معرفی کرده‌اند، این بوده که حداقل در موضوعات مربوط به شخصیت پر تلا لو امام راحل صادقانه تر رفتار کنند. چون اگر هدف جنابعالی از این همه تکاپو و نامه نگاری ایجاد بستری برای ادای وظیفه ملی، انقلابی و مذهبی دراعتراض به اهانت به ساحت مبارک حضرت امام راحل است (که امیدواریم همینگونه باشد) دعوت به راهپیمایی توسط شورای هماهنگی تبلیغات از همه اقشار مردم دقیقاً در همین راستا است و هر گونه تلاش برای ایجاد شکاف و مرزبندی بین نیروهای معتقد و وفاداربه اندیشه امام راحل عملاً بر خلاف اندیشه و سیره امام راحل است.
بنابراین در آغازین ایام ماه محرم از خداوند متعال مسئلت کنیم به همه ما توفیق دهد با اخلاص بیشتر و عملاً در راه امام راحل و سیره امامت و ولایت گام برداریم . انشاءالله
محمود عباس زاده مشگینی
مدیر کل سیاسی و دبیر کمیسیون ماده 10قانون فعالیت احزاب


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط کوشا 88/9/29:: 1:29 عصر     |     () نظر
   1   2   3   4   5   >>   >