سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خداوند، کسی را که به خانه اش یورش بَرَندو او [در دفاع از خانواده اش [نجنگد، دشمن می دارد . [رسول خدا صلی الله علیه و آله]
yazd blog
درباره



yazd blog

وضعیت من در یاهـو
کوشا
ما بر سر پیمان خود استواریم . . .
آهنگ وبلاگ

 

‎به گزارش دولت بهار، محمد جواد ظریف اخیرا طی سخنانی فک پلمب تاسیسات هسته ای جمهوری اسلامی ایران را تکذیب و این اقدام انقلابی را به شخص خود و دولت اصلاحات نسبت داده است. این در حالی است که پلمب تاسیسات هسته ای جمهوری اسلامی در پی توافقنامه معلوم الحال سعد آباد و در دوره ریاست جمهوری سید محمد خاتمی و مدیریت حسن روحانی بر دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی رخ داد، همچنان که تعطیل شدن این فناوری ملی در ماه های اخیر و در دوره مدیریت همین حضرات محقق شد.

 

‎محمد جواد ظریف در جمع ایرانیان مقیم لهستان در پاسخ به سوالی مبنی براینکه اگر احمدی نژاد پلمب های هسته ای را نمی شکست امروز برجام شکل می گرفت؟ گفته است: «پلمب های هسته ای را احمدی نژاد نشکست بلکه دولت آقای خاتمی شکاند و نامه آن را هم من نوشتم.»

 

‎اگرچه برای افکار عمومی روشن است که این اتخاذ تصمیمات انقلابی به قیافه جماعت ویلچرنشین نمی خورد و اساسا جماعت غربگرا کارویژه ای جز بتن ریزی روی استعدادهای ملی ندارند، با این وجود این سخنان بیش از هر چیز به شفاف سازی بیش از پیش مفهوم "دولت راستگویان و درستکاران" یاری می رساند. 

 

‎آنچه در ادامه می خوانید روایت دکتر احمدی نژاد از ماجرای فک پلمپ تاسیسات هسته ای ایران است که در خرداد ماه سال 1388 بیان شده:

 

‎«حالا ما چه کار کرده ایم؟ ما در جلسه اول قبل از تنفیذ، یک پیشنهاد خدمت مقام معظم رهبری دادیم و گفتیم حالا بالاخره این دولت که تحویل داده است، ده پانزده روز هم از دورانش بیشتر نمانده است. اینها بیایند و این پلمب ها را باز کنند. ما هم میگوییم ، ما باز شده تحویل گرفته ایم و یک قدم بالا میبریم. برای آنها که دیگر هزینه ای ندارد. اگر امیدی هم به آنها داشتند این امید برباد رفته است و یک دولت جدید آمده است.

 

‎با اینکه تصمیم گرفته شد و جمع بندی شد، ایشان فرمودند بروید و این کار را انجام بدهید، اما این کار اتفاق نیفتاد. همان سه چهار روز بعد از تنفیذ اولین کاری که ما کردیم گفتیم به آژانس اطلاع بدهید تا مأمورینشان بیایند، اگر نیایند ما خودمان پلمبها را باز میکنیم و پلمبها باز شد.

 

‎جلسه گذاشتیم، عده ای میگفتند که شورای امنیت قطعنامه میدهد، خط قرمز ما کجاست؟ دیگری میگفت شورای امنیت و قطعنامه. ما استدلال کردیم و گفتیم برادران عزیز! شما اگر یک چیزی را که سر و ته آن دست آنهاست - شورای امنیت ، قطعنامه ، سر و ته آن دست آنهاست ، ما که دخالتی نداریم ، همه اش دست خودشان است - شما اگر این را به عنوان خط قرمز بپذیری باید کل کشور را تحویل بدهی، دوتا ماچ هم رویش بدهی چون آنها که راضی نمیشوند! بنابراین خط قرمز ما عزت و منافع ملی ملت ایران شد. گفتیم همین است.»


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط کوشا 95/9/23:: 5:42 عصر     |     () نظر