سفارش تبلیغ
صبا ویژن
جانها، طبیعت های بدی دارند و حکمت است که از آنها باز می دارد . [امام علی علیه السلام]
yazd blog
درباره



yazd blog

وضعیت من در یاهـو
کوشا
ما بر سر پیمان خود استواریم . . .
آهنگ وبلاگ

محمود احمدی‌نژاد که از سوی غرب به دلیل سیاست‌هایش مورد افترا قرار گرفته است، به نظر می رسد هنوز می‌تواند دشمنان و هوادارانش را با شگفتی مواجه کند.

به گزارش رجانیوز به نقل از رویترز، مهمترین برگ برنده احمدی‌نژاد ‏53 ساله که در طول دوران حرفه سیاسی خود آن را حفظ کرده، این است که مخالفانش، همواره وی را دست کم گرفته اند‏. اما این امر، فضای لازم را برای تثبیت او در مقام قدرت فراهم کرده است‏.

انتخاب مجدد وی برای دوره دوم ریاست جمهوری که از روز چهارشنبه دوره آن به‌طور رسمی آغاز شد، بدون هزینه فراهم نشده و نزاعی سیاسی که شدیدترین نوع ظرف ‏30 سال گذشته است، ایران را پس از انتخابات تکان داده است‏.

نتیجه این انتخابات که میرحسین موسوی و مهدی کروبی 2 نامزد مطرح مغلوب اصلاح‌طلب و میانه‌رو آن را نادرست می‌دانند، اعتراضات خشونت‌بار و شکاف عمیقی را به‌وجود آورد‏.

اما این برای اولین بار نیست که احمدی‌نژاد ‏آهنگرزاده بر پیشگویی ها خط بطلان کشیده است‏.

وی در زمان انتصاب به عنوان شهردار تهران در سال ‏2003‏، چهره‌ای گمنام بود و حتی زمانی که در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری ‏2005‏، اکبر هاشمی رفسنجانی رییس‌جمهوری اسبق و قدرتمند ایران را مغلوب کرد، شخصیتی صاحب نام نبود‏.

احمدی‌نژاد در دور نخست ریاست جمهوری، غرب را به دلیل اظهارات شدیدالحنش علیه امریکا و اسراییل، موضع سختش در خصوص برنامه هسته‌ای ایران و زیر سؤال بردن هولوکاست، خشمگین ساخت‏.

وی روز دوشنبه برخی از کشورهای غربی را به خودخواهی و مداخله در مسئله انتخابات متهم کرد و با این کار نشان داد که رویکرد تهاجمی‌تری را در دور دوم در قبال غرب در پیش خواهد گرفت.

احمدی‌نژاد، مردی ریزنقش که پیراهن با یقه باز (بدون کراوات) و کاپشن بادگیر می پوشد، به شیوه متواضعانه زندگی در زادگاهش، نقش آفرینی می کند‏.

وی که در روستایی در آرادان در ‏100 کیلومتری جنوب شرقی تهران متولد شد، در دوران کودکی به همراه خانواده به پایتخت نقل مکان کرد‏. در تهران، مهندسی خواند و تدریس و پست های اجرایی را به نوبت عهده دار شد‏.

مبارزاتش بر مسئله فقر، عدالت اجتماعی و توزیع مجدد ثروت در ایران معطوف شد‏. وی به آوردن درآمدهای نفتی بر سر سفره بیش از ‏70 میلیون ایرانی وعده داد و در جریان سفرهای استانی اش، برای پروژه های استانی آنها چاره می اندیشید‏.

اما مردی که از حمایت کامل آیت الله علی خامنه ای رهبر عالی ایران برخوردار است، مسیر پر فراز و نشیبی را پیش روی دارد‏.

آیت الله خامنه ای پس از تنفیذ دوره دوم ریاست جمهوری احمدی‌نژاد در روز دوشنبه، وی را شجاع، هوشمند و سختکوش خواند‏ اما در عین حال، به وی توصیه کرد که به انتقادات منتقدانش نیز توجه کند.

احمدی‌نژاد نیز در سخنانش پس از ادای سوگند گفت که دولت از توان کافی برای مقاومت در برابر چالش‌های داخلی و خارجی، برخوردار است‏.


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط کوشا 88/5/15:: 9:8 عصر     |     () نظر