کسی که به نوائی می رسد طغیان می کند.
امام علی (ع)
کلمات کلیدی:
همنشینی با فاسقان انسان را در معرض اتهام قرار می دهد.
امام علی (ع)
گزارش کیهان از ملاقات کرباسچی و نوری با منتظری
براساس اخبار منتشره در این ملاقات، عبدالله نوری، غلامحسین کرباسچی، محمود حجتی، عبدالمجید معادیخواه و علی حکمت حضور داشته و خواستار تحرک بیشتر در قم نسبت به وقایع اخیر کشور شده اند. این ملاقات در حالی انجام می شود که باند مهدی هاشمی معدوم تحرکات خود را شدت بخشیده و کسانی چون منتظری، صانعی و بیات را وادار به ایفای نقش در سناریوی اتهام پراکنی و ایجاد التهاب در فضای سیاسی کرده است. باند مذکور در تهران نیز تلاش کرده با واسطه هایی خود را به کروبی و موسوی نزدیک کند و از طریق شبکه ایجاد شده، انتقام حرکت شجاعانه حضرت امام در جراحی غده نفاق لانه کرده در بیت آقای منتظری را از نظام و انقلاب بگیرد. در این راستا عناصری نظیر ع. باقی در اطراف آقای کروبی بشدت فعالند و گفته می شود بخشی از مقدمات جوگرفتگی آقای کروبی نیز توسط همین طیف فراهم شده است به نحوی که ع.باقی در گفت وگو با مجله صهیونیستی اشپیگل تایید کرد من و کروبی اطلاعات مذکور را با هم به دست آورده ایم.
وی در عین حال مدعی شد «بسیاری از قربانیان تجاوز از روی شرم سکوت کرده اند» و این در حالی است که در روزگار اصلاحات هم اتهامات بی پایه را مطرح کرده بود و همین امر باعث گلایه آقای خاتمی از رویه وی شد. انتقاد خاتمی از دروغ پردازی این عنصر کلاهبردار که خطاب به وزیر اطلاعات وقت (یونسی) نوشته شده بود، در دادگاه قرائت شد.
شایان ذکر است در سوابق باند مهدی هاشمی، انواع جنایت ها و آدم کشی ها- صرفا به خاطر تفاوت سلیقه!- در کنار شایعه پراکنی، ایجاد اختلاف بین مسئولین، معارضه با رهبری نظام، ترور شخصیت مسئولان و... دیده می شود و عجیب اینکه عناصری نظیر عبدالله نوری و کروبی که ادعای حمایت از خط امام داشته اند، اکنون به خاطر اغراض و عقده های سیاسی ارادتمند شیخ مطرود حضرت امام شده اند
کلمات کلیدی:
سیل قصه ها و پیامها از قول «یک فرد مطلع»، «یک زندانی آزاد شده»، «خانواده یکی از بازداشت شدگان» و... |
![]() |
شبکه اطلاعاتی- رسانه ای عنکبوت مجددا به ترفند رمان نویسی و افسانه بافی به قصد فریب مخاطبان و القای شایعات درباره نحوه رفتار با بازداشت شدگان آشوب های خیابانی رو کرده است. به گزارش کیهان، در این شیوه از قول «یکی از افرادی که به تازگی آزاد شده اما به دلایل امنیتی مایل نیست در مصاحبه بیاید»، انواع قصه ها با جزئیاتی قابل تامل سرهم می شود و نویسنده قصه از زبان یک بازداشت شده، انواع دروغ ها و ماجراها را سرهم می کند تا تصویری فجیع توأم با تجاوز جنسی و... به مخاطب القا کند. این شیوه از آن جهت نخ نما و لو رفته است که چند ماه پیش باند مشابهی از سوی نیروهای اطلاعاتی شناسایی و منهدم شد. باند مذکور که از خارج کشور هدایت می شدند، در راستای ترویج فساد اخلاقی و ریختن قبح آن در جامعه، به داستان سرایی در پوشش مخاطبان معمولی ایرانی اقدام می کردند و مثلا جزئیات روابط جنسی با محارم خود را به نحوی که برای مخاطب باورپذیر شود، روی سایت ها قرار می دادند اما پس از دستگیری عناصر یاد شده معلوم گردید تمام این اتفاق در واقع یک کار هدایت شده با هدف باورپذیرکردن القائات طراحی شده در اتاق فکرهای بیگانه بوده است. گذری بر مطالب منتشره در هفته اخیر در سایت های رادیو فردا، دویچه وله، بی بی سی، رادیو زمانه، روز آن لاین، رادیو فرانسه و صدها سایت مشابه نشان می دهد که پروژه قصه بافی از قول «یک فرد مطلع»، «یک زندانی آزاد شده»، «هم سلولی یک زندانی مورد تجاوز قرار گرفته»، «یک زندانی سیاسی اول انقلاب»، «خانواده یکی از بازداشت شدگان» و... به عنوان یک پروژه مشترک در دستور کار این شبکه عنکبوتی قرار گرفته است و جالب اینکه مرزهای جغرافیایی بین رسانه های آمریکایی، انگلیسی، فرانسوی، آلمانی، هلندی و... هم برداشته شده به نحوی که مطالب منتشره در این قبیل سایت ها نشان می دهد همه آنها تصمیمات پردازش شده در یک اتاق عملیات روانی مشترک را عملیاتی می کنند. احتمال می رود برخی از نویسندگان قصه های مشمئزکننده کذایی همان نویسندگان قدیمی داستان های مبتذل باشند که در این امر پس از چند دهه تخصص پیدا کرده اند! |
کلمات کلیدی:
کلمات کلیدی:
کلمات کلیدی:
گاهی اوقات برخی مسائل سال ها مسکوت می ماند اما ناگهان تبدیل به فریادی می شود که گوش خیلی ها را کر می کند...
چند روزی است که ماجرای دکتر سید حسن آیت،از نمایندگان مجلس در زمان دولت شهید رجایی،در صفحات خبری خودنمایی می کند،ماجرایی که پس از سالها اما درست سر بزنگاه مطرح شده...
میرحسین موسوی می خواست برای تصدی پست وزارت امور خارجه از مجلس رای اعتماد بگیرد،دکتر آیت به عنوان یکی از مخالفین وی پشت تریبون می رود و ایشان را به علت حمایت های بی دریغ از سیاست های مصدق مورد انتقاد قرار می دهد،مصدقی که امام خمینی در موردش گفت:"مصدق به اسلام سیلی زد،مصدق مسلم نبود"
آیت با اشاره به حمایت مصدق از روزنامه ای که تصاویر آیت الله کاشانی را به شکل سگ و مار و عقرب می کشید،از موسوی این سوال را پرسید که او کدامین مصدق را قبول دارد؟این مصدق را؟!!
میرحسین موسوی که پیش از آن مقاله ای را در روزنامه ی جمهوری اسلامی تحت عنوان "مصدق،فرزند رشید خلق(واژه ی محبوب منافقین و مجاهدین خلق)!"به چاپ رسانده بود،در قبال این انتقادات عکس العملی آشنا از خود نشان می دهد و می گوید مسئله مربوط به سال ها پیش است و نباید مطرح شود! این پاسخی بود که در انتخابات اخیر هم برای بستن دهان کسانی که به استعفای ننگین موسوی ایراد وارد می کردند داده می شد...!
به هر حال ایشان رای اعتماد را از مجلس گرفت،اما مدتی بعد دکتر آیت که هنگام مخالفتش با انتخاب موسوی برای وزارت،از مطرح کردن برخی مسائل خودداری کرده بود،درخواست استیضاح او را می کند! اما...یک روز صبح وقتی دکتر سید حسن آیت مدارک خود را برای استیضاح موسوی در دست داشت،با شلیک شصت! گلوله ترور می شود،مدارک به سرقت می رود و وزیر امور خارجه استیضاح نمی شود...
و امروز وزیر امور خارجه ی استیضاح نشده ی دهه ی شصت کاری کرده که دنیا سی سال است از انجام آن عاجز است،او واقعا قدرتمند است که توانسته یک ماهه ایران را به وضع فعلی در آورد! اما،انجام این کار از عهده ی یک آماتور خارج است،گاهی اوقات کیفیت صحنه ی جرم بیانگر شناسنامه ی حرفه ای مرتکب آن است...برای شتر دزد شدن ابتدا باید تخم مرغ ها را کش رفت!
کلمات کلیدی:
گفتگو با همسر شهید مرتضی پالیزوانی و یک کارمند سابق بنیاد روایت تاسفبرانگیزی از بازداشتگاه بنیاد، کمیته کروبی و هتل شرایتون |
![]() |
![]() |
چهارشنبه ?? مرداد ???? ثانیه نیوز- توانا، وطن- مهدی کروبی که این روزها در تلاش است مدت زمان بیشتری در صدر اخبار رسانه های ضد انقلاب باقی بماند و در این زمینه از میر حسین موسوی پیشی بگیرد در حالی اظهارت بدون سند و مدرکش را تکرا می کند که پرونده اقدامات غیر قانونی و توهین آمیز وی علیه خانوادههای شهدا در زمان ریاستش بر بنیاد شهید همچنان باز است. در ذیل بخش کوچکی از این خاطرات را در گفتگو با خانم فهیمه صابری و غلامحسین جلالیان کارمند سابق بنیاد شهید انقلاب اسلامی مرور می کنیم. خاطرات تکان دهنده ای از رفتار دبیر کل حزب اعتماد ملی در دوران مدیریت بنیاد شهید:
افشاگری کارمند سابق بنیاد شهید از اقدامات کروبی در این بنیاد
![]() وی افزود: اواخر سال 59 بود که به بنیاد شهید انقلاب اسلامی معرفی شده و بدون هیچ مصاحبه و مشکلی وارد این بنیاد شدم و در قسمت واحد فرهنگی بنیاد شهید انقلاب اسلامی به خطاطی مشغول شدم. جلالیان با بیان اینکه در آن زمان فردی به نام مرتضی محمودی همزمان نماینده مردم قصر شیرین در مجلس و سرپرست واحد فرهنگی بنیاد شهید انقلاب اسلامی بود، ادامه داد: محمودی اقدامات نامناسب و غیرقانونی در بنیاد شهید انقلاب اسلامی انجام میداد و بارها بنده سر مسائل مختلف به وی تذکر دادم ولی او تنها عصبانی میشد. وی با بیان اینکه در دوران ریاست کروبی در بنیاد شهید انقلاب اسلامی، زنان با وضعیت جلف و آرایش غلیظ و ظاهری بسیار زننده وارد این بنیاد میشدند، گفت: بنده هر گاه این موضوع را تذکر میدادم محمودی از بنده ناراحت میشد و ادعا میکرد اینجا مسئول دارد. وی ادامه داد: بالاخره بعد از 6 ماه از فعالیت بنده در واحد فرهنگی بنیاد شهید انقلاب اسلامی یک روز صبح که خواستم وارد بنیاد شهید شوم، انتظامات از ورودم جلوگیری کرد و با نامهای که از طرف محمودی داشت، تأکید کردند که از آنها خواسته است من را به داخل بنیاد شهید راه ندهند. جلالیان تصریح کرد: بعد از چند روزی به بنیاد شهید رفتم اما نتیجهای نداد و در نهایت با سماجت و پیگیری بنده، کروبی تصمیم گرفت جلسهای با حضور بنده و محمودی بگذارد که این کار نیز عملی نشد و بعدا معلوم شد وی تنها برای فروکش کردن ناراحتی بنده موضوع جلسه را مطرح کرده بود. وی با بیان اینکه روزها سپری شد و هیچ جلسهای از سوی کروبی برگزار نشد، اظهار داشت: بالاخره بعد از 7 ماه شخصی به نام "رادار " معاون کروبی شد؛ بنده نیز به وی مراجعه کردم و بعد از جلساتی قرار شد به عنوان خطاط فرهنگی در ساختمان اصلی بنیاد شهید انقلاب اسلامی و در جایی که کروبی بود، فعالیت فرهنگی داشته باشم. *ورود زنان با وضعیت نامناسب در بنیاد شهید وی با اشاره به اینکه در آن جا نیز مشکلات زنان بیشتر از محل قبلی بنیاد شهید بود، تصریح کرد: بنده بنا بر اعتقادات و مسئولیتی که در برابر شهدا و خانوادههای شهدا داشتم مسائل را عنوان میکردم و اینجا بود که تازه ماجرای من و کروبی حالت جدی گرفت. جلالیان گفت: کروبی روزی من را خواست و بنده نیز ماجرا و مشکلات مراجعه کنندگان خانم که با وضعیت نامناسب به داخل بنیاد شهید میآیند را به وی انتقال دادم و از حاجآقا پرسیدم به نظر شما این رفتار من بد است یا خوب، حاجآقا سکوت کرد و جوابی نداد. *تجملات و هزینههای گزاف در بنیاد شهید وی اضافه کرد: بنیاد شهید در آن دوران تصمیم گرفت با حضور کروبی جلسهای را با واحد فرهنگی سراسر کشور به مدت 3 روز در یکی از کاخهای نیاوران برگزار کند اما چه هزینهها و چه تجملاتی در آن زمان و از چه طریقی تأمین شد، بماند؛ باید مسئولان آن موقع جواب دهند. جلالیان تصریح کرد: بعد از مراسم در شب اول بنده به حضور کروبی رفتم و از نوع پذیرایی و هزینههای گزاف گله کردم و وی نیز مجدداًسکوت کرد و سری تکان داد. کارمندسابق بنیاد شهید در دوران ریاست کروبی با بیان اینکه 3 شب مراسم تمام شد و روز چهارم که بنده خواستم وارد بنیاد شهید شوم مجدداً از ورودم جلوگیری شد و گفتند شما اخراجید. وی افزود: همان روز سریع به دفتر معاون کروبی «رادار» رفتم و او گفت دستور حاجآقاست و بنده نیز از آن بیخبرم. جلالیان با اشاره به اینکه همان ساعت به منزل رفتم و 3 فرزندانم را به جلوی درب بنیاد شهید آوردم و تا بعدازظهر آنجا بست نشستم به طوری که کروبی از پنجره اتاقش مرا می دید. وی گفت: بعد از ساعت 5 بعداز ظهر یکی از انتظامات بنیاد شهید نزدم آمد و گفت «حاجآقا شما را میخواهد ببیند بروید داخل»، من وارد ساختمان شدم و هنگامی که خواستم از پلهها به اتاق کروبی بروم گفتند حاجآقا زیر زمین است تعجب کردم زیر زمین! کارمند سابق بنیاد شهید دوران ریاست کروبی با اشاره به اینکه بنده به زیرزمین رفتم و هنگامی که وارد شدم با مشتها و لگدهایی روبهرو شدم، ادامه داد: مشت و لگدهایی بود که به صورت و پهلویم میخورد، حال عجیبی داشتم و 3 نفر از دوستان و نزدیکان کروبی داخل زیرزمین مرا تا حد مرگ کتک زدند و سپس مرا به داخل مستراح انداختند. وی افزود: چند ساعت بعد بدن مجروح و زخم خورده مرا، آن 3 نفر توسط ماشین ضدگلوله کروبی و آژیرکشان به سمت کمیته مرکزی میدان بهارستان بردند و در آنجا نیز با یک برنامه از پیش تعیین شده ابتدا بنده را ترسانده و سپس رها کردند. جلالیان ادامه داد: روز بعد به همراه چند تن از خانوادههای شهدا با یک مینیبوس به سمت جماران برای دیدار با حضرت امام خمینی (ره) و شکایت از کروبی رفتیم که در آنجا نیز موفق به دیدار حضرت امام خمینی (ره) نشدیم ولی اعتراض خود را به بیت امام (ره) اعلام کردیم. در ادامه این گفتگو غلامحسین جلالیان 68 ساله در حالی که چشمهایش را اشک گرفته بود، افزود: تازه متوجه شدم زیرزمین و زندانی یعنی چه؛ امیدواریم روزی برسد کروبی جزای اعمالش را ببیند. ![]() * خانم صابری! ابتدا خودتان را معرفی کرده و نحوه آشنایی با همسرتان را توضیح دهید. به نام خدا، فهیمه صابری، همسر شهید مرتضی پالیزوانی. اینجانب بعد از ورود به بنیاد شهید به عنوان مسؤول فرهنگی به یکی از شهرکهای بنیاد شهید رفتم. خانواده شهدای پالیزوانی نیز در این شهرک ساکن بودند و از طریق فعالیتهای فرهنگی شهرک بود که با هم آشنا شدیم. نحوه همکاری شما با بنیاد از چه زمانی و چگونه بود؟ آغاز کار من در بنیاد شهید به اوایل دیماه سال 59 برمیگردد. از فروردین سال 60 استخدام واحد فرهنگی بنیاد شهید و پس از 20 روز به قسمت انتشارات بنیاد شهید منتقل شدم و پس از مدتی به دلیل فعالیتهای فرهنگی گسترده به عنوان مسؤول فرهنگی به یکی از شهرکهای بنیاد شهید منتقل شدم. * لطفا کمی درباره فعالیتهای فرهنگی ای که در شهرک بنیاد شهید انجام میدادید، بگویید؟ از آنجا که در شهرکها هم خانواده شهدا حضور داشتند و هم خانواده جانبازان، در همه سن نیازمند کار فرهنگی جدی بود. بیشتر کارهای ما هم حول محور برقراری مراسم مذهبی، نمایش فیلم و از این قبیل فعالیتهای فرهنگی میگذشت. * در این مدتی که در بنیاد بودید، فضای مدیریتی را چگونه دیدید؟ اجازه بدهید من فراتر از بحث شما صحبت کنم و برگردیم به ستاد بنیاد شهید، همان جایی که شروع کار من بود. وظیفه ستاد بنیاد شهید آمادگی برای جشنهای 22 بهمن بود، به این صورت که در آستانه 22 بهمن میهمانهای مختلفی را از کشورهای مختلف دعوت و مراسم ویژهای را برگزار میکرد. وظیفه ما در ستاد، دعوت از میهمانان خارجی و خانوادههای شهدا بود. اما اگر بخواهم درباره سیستم مدیریتی بنیاد صحبت کنم باید بگویم ساختار بسیار ضعیف و خرابی داشت. مسؤولان بنیاد در آن زمان بیشتر از آنکه به کار ویژه خود یعنی جاری کردن فرهنگ شهادت در جامعه و برخورد مناسب با خانواده شهدا توجه کنند به مسائل مادی و شکمی اهمیت نشان میدادند. به گونهای که اصلا بحث اصلی که شهید و شهادت و ایثارگری بود، خیلی وقتها فراموش میشد. در این بین نیز آنچه خیلی به چشم دیده میشد بحث اسراف بود. از آنجایی که بنده در مرکزیت ستاد بنیاد کار میکردم به چشم خودم میدیدم که هیچ مرز و محدودیت و حتی نظارتی بر مسائل نبود. صرف اینکه جشنی برگزار شود و 22 بهمن بنیاد شهید میزبانی جشنی را داشته باشد، رئیس بنیاد شهید سخنرانی کند و تقدیری نیز از برخی خانوادهها شود مهم بود اما درباره میزان خرجی که در این میهمانیها صورت میگیرد، کسی به آن توجه و نظارت نمیکرد. * جزئیتر درباره صحبت میکنید؟ برای مثال در جشن 22 بهمن سال 59 یک سری از خانوادههای شهدای خارجی از جمله کشورهای بحرین، عراق، لبنان و امارات و برخی کشورهای دیگر که من الان حضور ذهن ندارم و برخی خانوادههای شهدای ایرانی هماهنگ شد تا با یک هواپیمای اختصاصی به مشهد مقدس بروند. من به عنوان میهماندار حضور داشتم. همچنین یک خانم مترجم که بعد از ما به همراه آقای کروبی آمدند، خواهر یکی از مدیران بنیاد و خانوادههای رئیس و مسؤولان بنیاد شهید هم در این سفر حاضر بودند. ما در هتلهای اترک و اطلس مشهد برای 3 روز مستقر شدیم و بنا به دستور رئیس بنیاد همه چیز بهطور کامل در اختیار میهمانان بود تا جایی که با فشار آقای کروبی، حرم حضرت امام رضا(ع) هم یک شب در قرق میهمانان بود و پس از پایان سفر به دستور آقای کروبی به هر یک از میهمانان یک بسته بزرگ زعفران جدای از هدایای مفصل دیگر به عنوان سوغات مشهد اهدا شد.سه روز آخر این سفر هم میهمانان در هتل شرایتون تهران مستقر شدند. * خود کروبی هیچ اعتراضی به این اوضاع نداشت؟ شخص آقای کروبی در این میهمانیها حضور داشت. نماینده و معاونان آقای کروبی هم در این مراسم حضور داشتند، حتی مسؤولان بنیاد هر کدام میز و جایگاه مشخصی در سالن هتل داشتند و در آن زمان که سیگار و [...] اصلا عرف نبود با برنامهریزی مسؤولان بنیاد برای میهمانان حاضر بود. در این بین آقای کروبی دائما دنبال این بود که کارمندان بنیاد اعتراضی نکنند تا جایی که اولویت را در بنیاد شهید به جای رسیدگی به امور و مشکلات خانوادههای شهدا به کارکنان میداد و متاسفانه اعتراضات برخی از کارمندان عضو خانوادههای شهدا نه تنها به جایی نمیرسید بلکه با بدترین وضع با آن اعتراضات برخورد میشد. برای مثال یکی از همکاران خانم بنده روزی درباره موضوعی خاص به آقای کروبی اعتراض کردند که ایشان جوابش را با «سیلی» داد. هرچند آقای کروبی بعدها برای عذرخواهی یک سکه برای این خانم فرستاد ولی نمونه اینگونه برخوردها با کارکنان و خانوادههای معترض زیاد دیده میشد. اصلا نمیشد به آقای کروبی اعتراض کرد حتی معاونان ایشان هم بارها میگفتند که نمیشود به آقای کروبی اعتراض کرد. جالب است بدانید آقای فاضل یکی از معاونان ایشان به دلیل اعتراض برکنار شدند، رفتار آقای کروبی و مسؤولان وی بیشتر به رفتار دیکتاتورها شبیه بود. * یعنی آقای فاضل از طرف آقای کروبی حذف شدند؟ قطعا! ایشان معاون آقای کروبی بود، آن زمان نمیشد مستقیم به آقای کروبی چیزی گفت، حتی معاونان ایشان معتقد بودند نمیشود به آقای کروبی حرف زد و تنها باید بهبه و چهچه گفت. یادم هست میگفتند، اگر اعتراضی بکنید دُمتون را میگیرند و میاندازند بیرون و این برخوردها را بارها به چشم خود دیده بودیم تا جایی که عزل و نصب در آن زمان بیداد میکرد. * شما اشاره کردید به حضور میهمانان در هتل شرایتون، آیا آقای کروبی هم در این هتل بود؟ بله، وی کاملا در جریان بود و در هتل حضور داشت اما خود اسم هتل شرایتون مسالهدار بود چون همه میدانستند که این هتل قبلا متعلق به میهمانان شاه بوده و در چنین مکانی خانواده شهدا با آن طرزی که گفته شد پذیرایی شدند که در حاشیه آن اتفاقات خاصی افتاد. یکی، دو مورد مسائل بود که کسی جرات بازگو کردن آنها را به کروبی نداشت چرا که از برخوردهای بعدی میترسید. حال اینکه کسی اعتراض کرده و یا به کمیته آقای کروبی برده شده باشد، من خبری ندارم. * لطفا درباره کمیته آقای کروبی کمی بیشتر توضیح دهید. من وقتی با شهید پالیزوانی ازدواج کردم ایشان تعریف میکرد در یک جریانی من و برادرانم را گرفتند و به مکانی به نام کمیته بنیاد در چیذر بردند و یک هفتهای آنجا بودیم. * به چه دلیل همسرتان به کمیته برده شدند؟ ایشان میگفتند مثل اینکه «یک نفر» به خانم برادر ایشان نظر سوئی داشته و برادرهای پالیزوانی برای اعتراض میروند با این فرد برخورد کنند ولی محافظهای آقای کروبی آنها را میگیرند البته بعد از مدتی معلوم میشود که آن فرد از طرف آقای کروبی به صدا و سیما معرفی شده بود. * پس از برخورد محافظ آقای کروبی برادران پالیزوانی را میبرند به کمیتهای در چیذر و برای یک هفته در آنجا محبوس میشوند؟ ![]() * یعنی آقای کروبی شخصا بازداشتگاه ترتیب داده بود؟ بله. بازداشتگاه داشت. حالا من فکر میکنم و شنیدم که جاهای دیگری هم این بازداشتگاهها بوده، برای مثال یکی از این بازداشتگاهها در ساختمان بنیاد در خیابان طالقانی وجود داشته است. * هیچوقت از همسرتان نپرسیدید که در بازجوییها خود آقای کروبی حضور داشت یا نه؟ نه، آقای کروبی همان یکبار به کمیته آمد و بازجویی توسط عوامل وی انجام میشد اما زمانی که همسر من و برادرانش به اوین منتقل شدند، اعتصاب غذا میکنند و خبر اعتصاب غذا به آقای کروبی میرسد، وی به زندان میرود و میپرسد چرا غذا نمیخورید؟ همسرم و برادرانش جواب میدهند، ما میخواهیم با خبرنگاران مصاحبه کنیم و تا خبرنگاران نیایند ما به اعتصاب ادامه میدهیم. شهید پالیزوانی نقل میکند: در همین زمان بود که از دفتر امام (ره) دستور دادند که به فرزندان من بگویید اعتصاب را بشکنند. با این فرمان به نظر میرسد که قطعا این موضوع به دفتر امام (ره) رسیده است چرا که بعد از این دستور آقای کروبی به اوین میرود و اظهار پشیمانی و ندامت میکند. * چرا درباره رفتارهای آقای کروبی به امام یا مراجع قضایی اعتراض نکردند؟ آن زمان اجازه این کار از طرف آقای کروبی داده نمیشد یعنی اعتراض برابر بود با کتک یا کمیته و آزار و اذیت و یکی از دلایلی که هیچکس این کار را نمیکرد شاید روحیه دیکتاتوری آقای کروبی بود در حالی که پس از آقای کروبی خیلی راحت خانواده شهدا مشکلات را بدون هیچ ترسی مطرح میکنند. * آیا نمونههای دیگری هم بجز ماجرای همسرتان سراغ دارید؟ خود من شخصا نه ولی یکی از همکاران من در بنیاد شهید از وجود حداقل 200 مورد پرونده افراد در بازداشتگاه آقای کروبی صحبت میکرد که همه آنها از خانواده شهدا بوده اند. برخوردهای آقای کروبی با معترضان 2حالت بیشتر نداشت، یا تنبیه به شدیدترین نوع ممکن یا بازداشت در کمیتهای که خودشان ترتیب داده بودند. * بعضیها معتقدند دلیل اینکه شما بعد از این همه سال این مسائل را مطرح میکنید، خصومت شخصی است و هیچ سند و مدرکی در اینباره وجود ندارد، نظر شما چیست؟ اینکه این مدت سکوت کردم شاید نگرانی از گسترش اعتراضات بود. در آن سالها که آقای کروبی مسؤول بنیاد شهید بود من به عنوان همسر شهید قطعا با برخوردهای سخت ایشان روبهرو میشدم، اما سند برای ریختوپاشها و اسرافهای سال 59، خود من هستم. چیزی که با چشم خود دیدم، من در آن سالها در این ستاد فعالیت داشتم و از نزدیک شاهد برخوردها و اسرافها بودم و در هر دادگاهی حاضرم شهادت بدهم. درباره ماجرای بازداشتگاه کمیته آقای کروبی متاسفانه چون بازداشتگاه غیرقانونی و مخفیانه بود، هیچ حکمی وجود ندارد. * دلیل ساخت شهرکهای شهید چه بود و فکر میکنید چرا آقای کروبی و دوستانش به فکر ساخت این شهرکها افتادند؟ والله دلیل ساخت این شهرکها را من دقیقا نمیدانم ولی میدانم همان زمان هم اعتراضهایی به وجود این شهرکها بود و اینکه چرا خانواده شهدا را در این شهرکها زندانی میکنید؟ اینکه چطور خانوادههایی که سرپرستی ندارند، در مکانی با این وضعیت جمع میشوند، متاسفانه اعتراضات به جایی نرسید ولی الان میبینیم که به دلیل ناکارآمدی و مشکلات موجود این شهرکها جمع شدند. برای مثال خانوادههای شهدا را با هر روش تشویق میکردند به شهرکها بیایند. مثلا پدر همسر بنده را مجبور کردند منزلش را فروخته و در این شهرکها ساکن شوند در حالی که بسیاری از این شهرکها از لحاظ محیطی و اخلاقی اصلا مناسب نبود چون در این شهرکها افرادی بدون نظارت کامل ساکن میشدند و گاهی افرادی بودند که جزو خانواده شهدا و جانبازان نبودند و از نظر رفتاری و اعتقادی بسیار متفاوت بودند. * برخورد بنیاد با این شهرکها چطور بود؟ بسیار بد. برای مثال فردی با لباس نظامی جلوی در شهرک به عنوان حراست بود که مراقبت میکرد از خانواده شهدا و از آنجا که رفت و آمد والدین نیازی به مراقبت نداشت کمکم این به سمت همسران شهید و نظارت بر معاشرت آنها بود. بنیاد در سال 65 مکانی را به نام کمیته ازدواج همسران شهید تشکیل داد که به نظر خیلیها بیشتر شبیه شرکتهای دوستیابی بود. در این کمیته فرمهایی را در اختیار همسران شهید میگذاشتند و فرمهایی را هم در اختیار آقایانی که مایل به ازدواج با همسران شهید بودند که در آن سوالاتی از جمله ظاهر، اعتقادات و تعداد فرزندان وجود داشت. البته این توهینی بود به همسران شهید چرا که در بیشتر موارد آقایی که میخواست خواستگاری کند ابتدا به این فکر میکرد که این خانم خانه که دارد، مستمری هم دارد، بچه هم که دارد و اگر شما آماری از این ازدواجها بگیرید متوجه میشوید که اکثر این ازدواجها پس از مدت کوتاهی به طلاق ختم شده، حتی اگر شما سری به بنیاد بزنید و آنها صادقانه به شما آمار بدهند حتما متوجه آمار بالای طلاق در ازدواج همسران به روش دوستان آقای کروبی میشوید چون در این ازدواجها اصول خاصی رعایت نمیشد و بنیاد اجازه دخالت داشت همانطور که در طلاق هم حتما باید نماینده بنیاد حاضر میبود. * یعنی بنیاد شهید در زمان آقای کروبی نقش قیم همسران شهید را داشت؟ به نوعی بله. بنیاد در بسیاری موارد اعلام کرده بود اگر ازدواج بدون اجازه ما باشد فرزند را از مادر تحویل گرفته و آن را به والدین پدری تحویل میدهیم و اگر با اجازه ما باشد باید فرمهای آماده شده را پر کنید. * چرا بنیاد این اصرار را داشت؟ برای اینکه خود را قیم خانوادهها میدانست. البته طبیعی است که این امر با مشاوره دادن و راهنمایی کردن کاملا متفاوت است. خیلی از همسران شهدا به دلیل ترس از قطع شدن مستمری ماهانه یا از دست دادن فرزندشان ازدواج دوباره خود را پنهان میکردند که این مشکلات فراوانی را به همراه داشت اما الان اینطور نیست. بعد از جنگ همسران شهید حقوقبگیر بنیاد شهید شدند و حتی بعد از ازدواج هم مستمری دریافت میکردند، چیزی که ما به آقای کروبی اصرار کردیم و وی با تحکم آن را رد کرد. در این شهرکها برای کنترل کامل خانواده شهدا تمام امکانات رفاهی و خدماتی وجود داشت تا خروج آنها به حداقل برسد. * برخورد مسؤولان بنیاد با خانواده شهدا چگونه بود؟ خیلی بد. بگذارید در این باره یک خاطرهای را بگویم. یک روز من همراه فرزند کوچکم در دفتر یکی از معاونان آقای کروبی بودیم که یکی از همسران شهید برای دریافت کمک مالی به دفتر وی آمدند. به قدری زننده رفتار کردند که آن خانم با گریه از اتاق رفت. این نوع برخوردها با خانوادههای شهدا از طرف دوستان آقای کروبی زیاد بود. به نوعی در زمان ریاست آقای کروبی در بنیاد شهید تکریم ارباب رجوع (خانواده شهید) معنا نداشت. مهم نبود که با مادر یک شهید یا همسر او چگونه باید رفتار کرد، اینکه باید با محبت برخورد شود، نه با تحکم و نه با توهین. خیلی دلم میخواهد بهعنوان یک خانواده شهید که خود همسر شهید و نماینده خانوادهای هستم که سه شهید تقدیم کشور و انقلاب کرده به آقای کروبی بگویم که ای کاش آن زمان که مفاسد در دستگاه تحت نظارت شما کاملا واضح بود و خودتان در جریان آن قرار داشتید فریاد میزدی، نه اینکه در برابر اعتراض، سیلی به صورت خانواده شهید بزند یا آنها را به زندان بیندازد. میخواهم بگویم، آقای کروبی ما فرزند شهید نداشتیم که اغتشاش کند و به خیابان بریزد. شیشه بشکند یا بخواهد که انتقامش را از مردم عادی بگیرد. * صحبت دیگری دارید؟ ممنون، امیدوارم هر گامی که برمیدارید برای رضای خدا باشد. والله قسم اینها حرفهایی نیست برای محکومیت کسی که از روی هوای نفس زده شود، روزی که از روی هوای نفس باشد انشاءالله که خدا همه چیز را برملا میکند چرا که دست تقدیر همه چیز را نشان میدهد. این حرفها جز حقانیت نیست و حاضرم در دادگاه عدل الهی نیز اینها را بگویم چون بارها گفتم که حق فرزندانم را خواهم گرفت، بارها گفتهام اگر ظلمی در حق من شده به عنوان همسر شهید گذشت کردهام ولی از حق فرزندانم نمیگذرم. امام بارها فرمودند، خانواده شهدا چشم و چراغ این ملتند، اما آقای کروبی! در زمان شما با این چشم و چراغ چه کردند؟ آقای کروبی! اگر من و امثال من شهید نمیدادیم اینجا بوسنی وهرزگوین بود، اینجا زندان ابوغریب بود و آن بدرفتاری و تجاوزی که الان شما فریاد میزنید، آن روز بود. آقای کروبی این صحبتها از زبان همسر شهیدی است که خیلی سختی کشیده تا به اینجا رسیده است. با این حال اگر ما هر مشکلی داریم باید میان خودمان حل کنیم، نباید بیگانه را وارد حریم خود کنیم، ما یک خانواده هستیم. آقای کروبی! مگر ما زمان جنگ مشکل نداشتیم، آیا این مشکلات را بیان کردیم؟ نه، مراقبت کردیم تا مبادا دشمن سوءاستفاده کند، خون دل خوردیم. تا ولایت فقیه پابرجاست ما گوش به فرمان ولی امر خود هستیم. چطور شده که امروز آقای کروبی داد و فریاد میکند که به داد زندانیها برسید، بدون آنکه هیچ سند و مدرکی ارائه کند؟ آیا خانوادههای شهدا و بسیجیها از شما میگذرند؟ آقای کروبی! خدا را در نظر بگیرید، شهدا زنده هستند و اگر خطا کنیم ما را به پای میز محاکمه میکشند. راه برگشت هنوز هست، شاید مردم و خانواده شهدا شما را ببخشند. |
کلمات کلیدی:
کلمات کلیدی:
چهارشنبه ?? مرداد ???? معمولاً ورود به حوزه نقد افرادی که بهعنوان مرجع دینی شناخته میشوند کار هرکسی نیست زیرا ورود به مباحثی مانند مباحث فقهی، کلامی و فلسفی، تخصصی هم طراز را میطلبد اما در حوزه فهم عمومی از محتوای کلام افراد، همه میتوانند اظهارنظر کنند. به گزارش ثانیه نیوز، شکی نیست که علمای اصیل اسلام و مرجعیت دینی در طول تاریخ پناهگاه محرومان و پابرهنگان بودهاند و در مقابل زورگویان و ارباب زر و زور و تزویر، همیشه در کنار مردم و همراه آنان بودهاند. مراجع بزرگوار شیعه حاملان امانت دین در ادوار مختلف تاریخی بودهاند و امروز همه ما مدیون این انتقال امانت در سلسله نسلها میباشیم. اما در عصر حاضر که دیانت و سیاست در پرتو اندیشه نورانی امام راحل (ره) با هم ممزوج و پای به عرصه اجتماعی نهاده است، پیچیدگی مسائل فقهی – سیاسی نیز دوچندان احساس میشود و چشم مردم مسلمان برای حل گرههای کور تطبیق احکام اسلام با شرایط و مقتضیات زمان به مرجعیت دینی دوخته میشود. از نگاه دیگر، مراجع دینی باید طوری رفتار کنند که نه تنها رفتار آنها برای مقلدین بلکه برای همه مسلمانان مورد احترام بوده و عدالت، عفت و سواد تخصصی از همه وجود آنان ببارد تا مرجعیت مفهوم خود را بیابد. در عرصه حقوق و قضاوت نیز آنان که در کسوت مرجعیت دینی هستند در برابر قانون با بقیه مردم یکسانند و اگر خدای ناکرده رفتاری خلاف عفت، ادب و عدالت از آنان صادر شود، نباید این افراد در پناه مرجعیت مصونیت یابند. امام راحل در این باره میفرمایند: «خدا میداند که شخصاً برای خود ذرهای مصونیت و حق و امتیاز قائل نیستم. اگر تخلفی از من هم سر زند مهیای مؤاخذهام». نگاه روحانیت خصوصاً آنان که بیشتر مدعی ارادت و مریدی امام راحل (ره) هستند باید به راه و سیره امام(ره) بیشتر شبیه باشد و نسل امروز حرکات و سکنات آنان را در مسیر امام (ره) ببیند، برای مثال وقتی فردی در قالب مرجع دینی به یک فرد مسلمان نسبت «حرامزاده» میدهد یا سوگند او در مجلس شورای اسلامی در مراسم تحلیف را «معصیت کبیره» میشمارد، مردم و حتی مقلدان احتمالی چه برداشتی از تقوای این فرد دارند. امام (ره)درباره به کارگیری لحن و تعابیر در خصوص مدیران میفرمایند: «ممکن است هرکس در فضای ذهنی و ایدههای خود نسبت به عملکردها و مدیریتها و سلیقههای دیگران و مسؤولان انتقادی داشته باشد، ولی لحن و تعابیر نباید افکار جامعه و آیندگان را از مسیر شناخت دشمنان واقعی و ابرقدرتها که همه مشکلات و نارساییها از آن سرچشمه گرفته است، به مسائل فرعی منحرف کند و خدای ناکرده همه ضعفها و مشکلات به حساب مدیران و مسؤولان گذاشته شود و از آن تفسیر انحصارطلبی گردد که این عمل کاملاً غیرمنصفانه است و اعتبار مسؤولان نظام را از بین میبرد و زمینه را برای ورود بیتفاوتها و بیدردها به صحنه انقلاب آماده میکند.» در خصوص آقای شیخ یوسف صانعی باید گفت متأسفانه در نگاه و بیان و مشی ایشان، کینه نسبت به برخی مسؤولان نظام موج میزند و ایشان از کتمان آن عاجز است. بهرغم فتواهای روشنفکرانه ایشان!، هر کجا مراجع دیگر فتوایی در رد مسألهای که وهن اسلام و تشیع است دادهاند ایشان موضع خلاف گرفتهاند که مسأله قمهزنی نمونه بارز آن است. در خصوص اهانت و اتهام سخیف حرامزاده به رئیس جمهور به رغم تکذیب دفتر مشارالیه متأسفانه مراجعه به فایل صوتی ایشان این خبر را تأیید میکند و اگر دروغگویی «معصیت کبیره» است باید گفت چنین اتهامی که فرد اتهام زننده را از دایره دین خارج میکند، چگونه میتوان تعبیر و تفسیر کرد؟! آقای صانعی اگر میخواهد مشمول عفو الهی قرار گیرد پیش از هر چیزی لازم است از رئیس جمهور عذرخواهی و اشتباه خویش را جبران کند، در غیر این صورت ایشان باید بداند همه در مقابل قانون یکسانند زیرا امام راحل فرمودند: «مردم این را دلیل عدالت نظام بدانند که امتیازی برای هیچ کس (روحانی و غیر روحانی) نیست.» امید است مردم مسلمان این رفتار و این لحن و بیان را به حساب مرجعیت شیعه نگذاشته و حساب افراد را از حساب روحانیت اصیل طرفدار اسلام ناب محمدی جدا سازند. |
کلمات کلیدی:
مهدی کروبی، از نامزدهای شکست خورده انتخابات ریاست جمهوری دهم که با اقبال بسیار اندک رأی دهندگان مواجه شد، این روزها به جریان ساز و سوژه اخبار روز مبدل شده است. او پس از انتخابات تعداد زیادی بیانیه و نامه نوشته است که در اکثر آنها ادعاهای بی پایه و سخیف در خصوص انتخابات و وقایع بعد از آن بیان شده است. آخرین شاهکار این شیخ اصلاحات که موجب شد تا روزنامه جوان به وی شعبان بی مخ اصلاحات لقب دهد، ارسال نامه ای سراسر کذب و وهن کشور و نظام بود که موجبات حمله و تمسخر بیگانگان به آبرو و کیان کشور را فرآهم نمود. |
کلمات کلیدی: