سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خداوند ـ عزّوجلّ ـ، هرگاه بنده ای را دوستبدارد و او اندکْ کار خیری انجام دهد، در برابر آن اندک، به اوپاداشِ بسیار می دهد و دادن پاداش بسیار در برابر کارِ اندک، براو سنگین نمی آید . [امام صادق علیه السلام]
yazd blog
درباره



yazd blog

وضعیت من در یاهـو
کوشا
ما بر سر پیمان خود استواریم . . .
آهنگ وبلاگ

مهدی کروبی، از نامزدهای شکست خورده انتخابات ریاست جمهوری دهم که با اقبال بسیار اندک رأی دهندگان مواجه شد، این روزها به جریان ساز و سوژه اخبار روز مبدل شده است. او پس از انتخابات تعداد زیادی بیانیه و نامه نوشته است که در اکثر آنها ادعاهای بی پایه و سخیف در خصوص انتخابات و وقایع بعد از آن بیان شده است. آخرین شاهکار این شیخ اصلاحات که موجب شد تا روزنامه جوان به وی شعبان بی مخ اصلاحات لقب دهد، ارسال نامه ای سراسر کذب و وهن کشور و نظام بود که موجبات حمله و تمسخر بیگانگان به آبرو و کیان کشور را فرآهم نمود.
مهدی کروبی که از آغاز رقابتهای دو انخابات اخیر ریاست جمهوری، با توجه بی جا به سوابق به اصطلاح انقلابی خود، دچار خیالات شد و خود را رجل سیاسی فرض نمود، هر با بدتر از بار گذشته با بی اعتنایی و تمسخر مردم مواجه شد. تا جاییکه به سوژه طنز محافل خانوادگی و دوستی حتی در مدارس نیز بدل گردید. اما او امروز برای فرار از اینکه سوژه طنز باشد، دست و پا می زند و این دست و پا زدنها چون از نظر وی برای جلوگیری از غرق شدن است او را مجبور می کند تا به هر چیزی که جلوی دستش می رسد چنگ بیاندازد.
امروز این شعبان اصلاح طلب و سوژه طنز مهمانی های خانوادگی، تبدیل به مایه بی آبرویی و وهن ملتی به بزرگی ایران شده و باید فکر کرد تا کجا می توان به دیوانه ای خندید و تمسخرهای وی را طنز انگاشت، وقتی که او مایه تمسخر و تحقیر یک ملت در جامعه جهانی می شود.
این شیخ شعبان امروز شاید با اعتراضات گسترده که روبرو گردید، کمی خواست که به خود آید! اما این به خود آمدن شاید هم طنز باشد هم روضه! جناب شیخ گفته من ناراحت بودم و نامه نوشتم!
او گفته: "بعد از مدتی اخباری به من درباره آزار جنسی بازداشت شدگان رسید که به علت ناراحتی شدید از این موضوع نامهای را به صورت محرمانه به رییس مجلس خبرگان نوشتم. در همان نامه هم نگفتم که حتما چنین اتفاقی روی داده است بلکه گفتم که شایعه شده که چنین ماجرایی روی داده و افرادی از آشنایان خودمان نیز این مطلب را گفتهاند و تاکید کردم که انشاء الله اخباری دروغ و شایعه باشد ولی باید این اخبار بررسی شود تا اگر شایعهای بیش نیست که همه از رفتارها و عملکردها با قاطعیت دفاع کنیم ولی اگر هم در مواردی چنین اتفاقی روی داده است بگوییم که عاملان این قضیه جز نیروهای خودسر بودهاند که باید معرفی و مطابق قانون مجازات شوند تا اینکه ساحت مقدس جمهوری اسلامی ایران را از چنین مباحثی پاک کنیم!"
به به! از زمانی که جناب شیخ به فکر ساحت نظام مقدس جمهوری اسلامی می افتند! و اینکه نگران بوده اند تا این مسأله موجب آبرو ریزی نظام نشود!
البته از کروبی و اطرافیانش انتظار نیست که بفهند، بفهمند وقتی یک نامزد ریاست جمهوری در کشوری چنین ادعایی را منتشر می کند، در داخل که نه! ولی در خارج شاید عده ای باور کنند و به آن استناد کنند. شاید عده ای هم باور نکنند ولی برایشان خیلی باصطلاح عروسی شود! همانهایی که سالها صد برابرکوچکتر از این تهمتها را نثار نظام می کردند و امروز یک نامزد در نظام اسلامی که همراه امام هم بوده است! (خوش به حال این رسانه های بیگانه!) صد برابر بدتر از خود آنها، ادعایی را مطرح می کند که در خواب هم چنین هدیه ای برایشان نمی رسید. همچنین انتظاری نیست که متوجه مفاهیمی مثل ملت، بزرگ، 85 درصد شرکت کننده، آبرو، عقل، شعور و این طور مسائل باشند چون چیزی از این دست مسائل برایشان باقی نمانده است و مَثلشان مَثل کسی است که می گوید: دیگی که برای من نمی جوشد ...!
اما یک پیشنهاد برای جلوگیری از بروز این مشکلات در جمهوری اسلامی شاید این باشد که مانند همه جای دنیا برای کسانی که می خواهند خود را رجل سیاسی فرض کنند، مراحلی گذاشته شود. یعنی یک جایی باشد تا برخی موارد ابتدایی را چک کند و به آنها گواهینامه یا چیزی شبیه به این بدهند. چطور کسی که فرضاً می خواهد خود را مهندس یک رشته ای معرفی کند، باید مدرک ارائه کند، اما کسی که می خواهد خود را نخبه (!) سیاسی معرفی کند چیزی لازم ندارد؟ همینطور برای کسی که می خواهد خود را سیاسی و مطبوعاتی معرفی کند، مدرکی بگذارند تا حداقل های یک انسان فهیم و با قدرت منطق و استدلال و حداقل فهمیدن مفاهیم بدیهی را در او بررسی کنند. یا اگر هم نمی داند به وی آموزش کوتاه مدت بدهند و سپس اجازه بدهند تا ...


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط کوشا 88/5/28:: 9:28 عصر     |     () نظر