سفارش تبلیغ
صبا ویژن
منفورترین مردم نزد خداوند، فقیر متکبّر وپیر زناکار و دانشمند بد کار است . [امام علی علیه السلام]
yazd blog
درباره



yazd blog

وضعیت من در یاهـو
کوشا
ما بر سر پیمان خود استواریم . . .
آهنگ وبلاگ

»»نمودار هوادارن موج سبز به پس از انتخابات««

سیر نزولی موج سبز(هرچندبا حمایت رسانه های بیگانه)  

dustdar.blogfa.com


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط کوشا 88/9/16:: 7:26 عصر     |     () نظر
بسم الله الرحمن الرحیم

در این مقاله سعی در بررسی  بیانیه های آقای موسوی داریم البته بررسی ما نسبت به خود مقاله نیست بلکه نسبت به فاصله زمانی آن است ولی برای کامل بودن خود مقاله در ابتدا خلاصه ای از این بیانیه ها را مطرح میکنیم تا نفس این مطلب کامل گردد.

محتوا بیانیه های آقای موسوی
خوب برای اینکه محتوا بیانیه های ایشون رو درک کنید فقط باید به یک نکته توجه داشته باشید و با دانستن اون و با توجه به زمان انتشار اون بیانیه میتوانید به راحتی متوجه محتوا اون بشید و نکته مهم این است که اول باید به زمان انتشار این بیانیه ها توجه کنید برای مثال فرض کنید یکی از این بیانیه ها روز کودک منتشر شده خوب شما متوجه میشید که این بیانیه به قصد دعوت کودکان بین 12 تا3 سال به موج سبز هستش و پس از اون با فرض کردن این جملات، خلاصه و محتوای بیانیه کاملا میشه.
جملات اینها هستند.
ای کودکان ( ترجیحا بین 12 تا 3 سال ) این محمود کودتا به همراهی یک تعداد کودتا گر دیگه و همچنین همراهی رسانه کودتاشون کودتا کردند و در این کودتا که توسط چند نفر که فرق بیل با کودتا رو نمیدونند قصد دارند بر علیه ما کودتا کنند خلاصه این کودتا گران بدبدبد با کودتا شون میخوانند رای ما رو ازمون بگیرند اگه به موج سبز بپیوندید قول میدم بعد از سرنگونی این کودتا گران و کودتا چیان ، کودتاایسم رو در ایران از بین ببریم و همچنین بعدش حق انتخاب  در تمامی امور مربوط به کودکان به خودشون تعلق میگیره حتی اگه صلاحشون در اون انتخاب نباشه برای مثال اگه خواستید بازی کامپیوتری بخرید چه عیبی داره که شما کودکان زیر 12 سال بتونید بازی های گوره سنی 12 به بالا را با صحنه های اونجوری داشته باشید .

البته پیش بینی میشه استادان ادبیات دانشگاه های کشور بعد از چند سال همانند واج آرایی مصوت یا صامت در یک بیت شعر واژه آرایی کلمه کودتا رو برای آقای موسوی ثبت کنند و درنتیجه احتمالا در دوره بعدی که اندیشمندان جهان معرفی خواهند شد آقای موسوی بعد از خانوم رهنورد به عنوان اندیشمندی که فصل جدیدی از ادبیات رو به روی ما گشود معرفی بشوند . ( دلیل اینکه ایشون بعد از خانم رهنورد هستند اینه که پارتی خانوم رهنورد پیش غربی ها کلفتر از پارتی آقای موسوی هستش )

حالا از این حرفها گذشته بریم سر اصل مطلب :
همونطور که میدونید در روز 22 خرداد انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری برگزار شد در شکل زیر ما سال شمسی رو به چهار فصل بهار ، تابستان ، پاییز ، زمستان تقسیم کردیم در این شکل شما میتونید دایره مثلثاتی رو نیز ببینید و اگه 22 خرداد رو سینوس آلفا  فرض کنید متوجه میشید که بیانیه پانزدهم ایشون در  پی بعلاوه آلفا قرار میگیره و اگه اندازه 2 پی حرکت کنیم در هفته بسیج سال آینده شما میتونید با اضافه کردن عدد 30 به 15 بیانیه 45 رو پیش بینی کنید البته دلیل اینکه عدد 30 رو به 15 اضافه میکنید اینه که ایشون در حدود 6 ماه گذشته 15 بیانیه داشته که در طول سال میشه 30 تا پس بنابر این به هر بیانیه باید 30 تا اضافه کنید تا بیانیه سال بعد همون موقع رو به دست بیاورید پس فرمولی که به دست می آوریم به شرح زیر میباشد.
30 +شماره بیانیه مورد نظر + کپی پیست کردن متن بیانیه سال قبل = بیانیه امسال

البته در فرمول بالا توجه داشته باشید که به دلیل تغییرات جوی و همچنین امکان وقوع زلزله باید قبل از هر بیانیه به گزارش وضع هوا در اون روز در مقایسه با همان روز در سال قبل بپردازیم. 


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط کوشا 88/9/16:: 7:23 عصر     |     () نظر
....دو قدرت و قطب اصلی در نظام اسلامی وجود دارند که از پایه های اساسی و مهم نظام جمهوری اسلامی هستند ..

اول ولایت فقیه و رهبری عزیز ...........دوم سپاه پاسداران و بسیجیان جانبرکف

معاویه فضای جامعه را با مکر و نیرنگهای خاص بر علیه علی ع  آلوده کرد تا جاییکه :

از یکی از خردمندان شام پرسیدند: این ابوتراب – علی (ع)- که خطیب او را بر فراز منبر لعن   می کند کیست؟ ....شامی پاسخ داد: گمان می کنم سارقی از سارقان فتنه انگیز باشد.

الان اکثر جوانان سبز که رهبری عزیز را توهین میکنند ذره ای شناخت راجع به این مرد بزرگ ندارند ..

معاویه با طرح «قتل خلیفه مظلوم» و اتهام آن به علی (ع) حوزه اسلامی را دچار آشوب فکری عجیبی نمود ......موسوی با طرح القای تقلب جامعه را بعد از انتخابات به اغتشاش کشید ..

بهره برداری از عنصر «جهل مردم» یکی از محورهای اصلی حرکتهای تبلیغاتی معاویه بود

موسوی در ایام بعد انتخابات نیز از همین فاکتور استفاده کرد و بوسیله جهل و بی اطلاعی جوانان از آرمانهای امام و شهدا آنان را فریب داد و ...

اسطوره سازی

در این شیوه، معاویه با توجه به فرهنگ جامعه عصر خود ، در ابتدا با انتساب احادیث ساختگی به رسول خدا (ص) ، تصویری اسطوره ای و هدایت یافته از عثمان و سپس از خویش و در نهایت از سرزمین شام می سازد. و سپس با در خطر نشان دادن این سرزمین اسطوره ای مردم را تحریک و به رفتار دفاعی و همسو با نیات خود وادار می نماید.

موسوی نیز همین شیوه را بکار برد ..یعنی مرگ ندا را که توسط عمال خودشان صورت کرفت و چند تن دیگر که در اغتشاشات کشته شدند را اسطوره کرد و مانند پیراهن عثمان از آن بهره برداری سیاسی کرد تا مردم بیشتری را بفریبد  ....مثلا کشتگان اغتشاشات را که از اراذل و اوباش بودند را شهید نامید ..

معاویه شعار دستگاه خود را «لکل عمل اجر» قرار داده بود و این شعار را نقش خاتم خود ذکر کرده بود و می گفت:

 هزاران هزار درهم و دینار را برای بقای حکومت خویش به این و آن میدهم تا از شروع جنگی که بیش ا زاینها برایم هزینه خواهد داشت جلوگیری کنم.

افراد بسیاری تحت تأثیر این سیاست معاویه از مساوات وعدل علوی گریخته و به دنیای اموی روی آوردند و دست و چشمشان به دنبال بذل و بخشش معاویه بود.

در ایام اغتشاشات نیز خیلی از دستگیر شدگان اقرار کردند که  پول گرفتند تا اموال مردم را به آتش بکشند و .....یا مثلا هزینه هی گزاف فائزه هاشمی برای تبلیغات موسوی و مانتو و تی شرتهای سبز . ...

بهره گیری از گرایش خواص به مقام

سوء استفاده از جاه طلبی طلحه و زبیر و تحریک آنان برای به دست گرفتن عراق با نوشتن نامه به ایشان و دادن وعده بیعت مردم شام با آنان. ........خود موسوی و کروبی مانند طلحه و زبیر شدند که برای پست ریاست جمهوری جنبش سبز اموی راه انداختند..

تحریک احساسات مذهبی

موسوی با اسم امام و اسلام و قران و ...خیلی از اذهان را مسموم کرد و فریب داد ...آنچنانکه بعضی از خانواده های شهدا فکر کردند  موسوی راه شهدا را ادامه میدهد.

شعار یا حسین میر حسین نیز یکی از همین مکر و نیرنگهای مارقین سبز بود ...عده ای از سبزها از امام زمان سخن میگویند اما خیلی راحت ولایت فقیه و رهبری عزیز را توهین میکنند

تبلیغات تخریبی معاویه

 طرح اتهام قتل رسول خدا ، عثمان، عمار یاسر و ... به حضرت علی (ع)

ملک خواهی ، حسد، فتنه گری و گمراهی

معاویه با طرح این اتهامات توانست کسی را که پیامبر یاد و ذکر او را عدالت می دانست و می فرمود «ذکر علی عباده» ، فردی خارج از دین معرفی نموده دستور لعن او را بر منابر صادر کند تا به قول خودش «کودکان با این عقیده بزرگ شوند و جوانان پیر گردند.»

موسوی نیز با مطرح کردن مرگ زندگان و شایعه سازی کهریزک توسط کروبی اشعری و اینکه رهبری معصوم نیست و عادل نیست و ولی فقیه نیست و دستور قتل جوانان را صادر کرد و ....وجه رهبری عزیز را خدشه دار کرده تا جاییکه الان منافقین سبز راحت به رهبری توهین کرده و البته مانند یاران معاویه حتی واجب میدانند و عکس رهبری را نیز توهین میکنن و زیر پا میگذارند

خودتان قضاوت کنید ..من نمیخواهم تمام مطالب ریز را بیان کنم ..اما الان دقیقا مانند زمان علی ع و معویه شده است .........بعد از ???? سال مردم فهمیدند حق با چه کسی بوده است

اما مردم ما که تاریخ را تجربه کردند باید هوشیار باشند که موسوی همون معاویه دوران است و راه عمرو عاص را در پیش گرفته است ..

آری ..وقتی میبینم مردم آن زمان صد سال در بالای منبرها علی ع را لعن و نفرین میکمردند ..و الان میبینم رهبری عزیز را توهین میکنند و بر در و دیوار توهین میکنند با خودمیگویم چیز تازه ای نیست ..

علی ع را با آن همه عظمت این مارقین و منافقان توهین میکردند ..


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط کوشا 88/9/16:: 2:18 عصر     |     () نظر
مقام معظم رهبری در دیدار قشرهای مختلف مردم:
عده‌ای باید پیش خدا جواب بدهند از اینکه کاری کنند که دشمن گستاخ شود

رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند: عده‌ای باید پیش خدا جواب بدهند از اینکه کاری کنند که دشمن از آن، وجود اختلاف در کشور را برداشت کند و گستاخ شود.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در خجسته عید سعید غدیرخم در دیدار هزاران نفر از قشرهای مختلف ملت، مسئله غدیر را، دربردارنده یک شاخص و معیار جاودان الهی برای مشخص شدن مسیر صحیح امت اسلامی خواندند و با اشاره به دروغ پراکنی گسترده صهیونیستها و بیگانگان برای گمراه کردن افکار عمومی جهان در مسئله هسته ای ایران تأکید کردند: این دروغ بافی ها، با روشن شدن حقایق، باعث بی آبرویی بیشتر دشمنان ملت خواهد شد.

ایشان عید سعید غدیر را به ملت ایران و همه مسلمانان جهان تبریک گفتند و در تشریح علت نامگذاری عید غدیر به عید الله‌اکبر، خاطرنشان کردند: واقعه غدیر پرمغزتر از دیگر اعیاد اسلامی است چرا که براساس معیارهای الهی، تکلیف همیشگی مسلمانان را در زمینه هدایت و حکومت، مشخص کرده است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، با اشاره به آیات قرآنی درباره تکمیل شدن دین اسلام در واقعه غدیر خم و یأس دشمنان و کافران پس از این حادثه عظیم تاریخی افزودند: اعلام مسئله ولایت و انتخاب امیرمؤمنان به جانشینی پیامبر اعظم، در حقیقت انتخابی از جانب خدای متعال بود و نبی مکرم، با اعلام آن، رسالت خویش را کامل کرد.

رهبر انقلاب اسلامی با استناد به شأن نزول برخی آیات قرآن کریم و اسناد معتبر اسلامی، حضرت علی بن ابیطالب (ع) را در علم، تقوا، ایثار، جهاد، انفاق و دیگر فضیلتها، چهره برتر و برگزیده تاریخ اسلام خواندند و همه مسلمانان جهان را به مطالعه و تأمل در این حقایق دعوت کردند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با تکرار تأکید همیشگی جمهوری اسلامی ایران بر «وحدت اسلامی» افزودند: ما هیچ اصراری نداریم که فرقه ای از فرق اسلامی، عقاید فرقه ای دیگر را قبول کند اما درخواست منطقی داریم که همه مسلمانان جهان، در واقعیتها و حقایقی که علمای بزرگ همچون علامه سید شرف الدین عاملی و علامه امینی درباره امیرمومنان ارائه کرده اند، تأمل و تفکر کنند.

ایشان، دوران پرصفا و پاکیزه جوانی امیرمؤمنان را الگوی کاملی برای جوانان دانستند و همه قشرها را به الگوگیری از رفتارهای آن امام همام در دوره های مختلف زندگی توصیه کردند.

رهبر انقلاب اسلامی تشیع را برآمده از اعتقاد صحیح، سالم و خالص به «وحی الهی و ارزشها و معیارهای قرآنی» خواندند و با اشاره به تبلیغات سوء و اتهامات فراوانی که درباره جعلی بودن و یا سیاسی بودن مسئله تشیع بیان می شود تأکید کردند: مسئله غدیر که از مسلمات تاریخ اسلام است بر همه این اتهامات خط بطلان می کشد و روح و ریشه تشیع را به روشنی بیان می کند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در تبیین علت تبلیغات ضدشیعه خاطرنشان کرد ند: مستکبران جهان بخوبی می دانند که ملت ایران با تمسک به روح ولایت و ایجاد نظام اسلامی، آرزوی همه مسلمانان دلسوز و همه روشنفکران دردآشنای جهان اسلام را محقق کرده است بنابراین تلاش می کنند جمعیت عظیم شیعه را خارج از دنیای اسلام نشان دهند.
ایشان، امریکا را در رأس دشمنان ملت و انگلیس را خبیث ترین دشمنان ایران برشمردند و افزودند: صهیونیستها، امریکایی ها و بقیه مستکبران از الگو قرار گرفتن ملت ایران و بیدار شدن امت اسلامی در هراسند و بهمین علت سی سال است همه حیله ها و توطئه های خود را برای منزوی کردن این ملت و این کشور به کار بسته اند اما نتوانسته اند و به فضل الهی از این به بعد هم نمی توانند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در بخش دیگری از سخنانشان با اشاره به دروغ پراکنی صهیونیستها و بیگانگان درباره مسئله هسته ای ایران افزودند: کار دشمنان ملت به اینجا رسیده است که با دروغ سازی، افکار عمومی دنیا را گمراه کنند و فریب دهند اما این دروغها در نهایت با روشن شدن حقیقت، به ضرر خودشان تمام خواهد شد و همچون برخی مواردی که در گذشته اتفاق افتاده باعث بی آبرویی بیشتر آنان خواهد شد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رؤسای دولتهای امریکا، انگلیس و بعضی دیگر از دولتهای اروپایی را به پرهیز از دروغ بافی و دروغ پردازی توصیه کردند و افزودند: همچنانکه بارها گفته ایم ملت ایران در قضیه هسته ای بدنبال دانش مورد نیاز کشور است و اعتقاد دارد اگر امروز این دانش و فناوری و دانایی را به دست نیاورد فردایی که چرخهای اقتصادیِ همه جهان، براساس نیروی هسته ای حرکت می کند، برای این کار دیر خواهد بود.

ایشان افزودند: مردم ایران، امروز برای کسب دانش هسته ای تلاش می کنند تا 20 یا 30 سال دیگر دست فرزندان ایران و نسل آینده این سرزمین جلوی غربی ها دراز نباشد اما غربی ها با جنجال و تهمت و دروغ پردازی سعی می کنند مانع از تحقق این هدف ملی شوند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در پاسخ به شعارهای پرشور مردم که ان رژی هسته ای را حق مسلم ملت ایران می خواندند افزودند: هوشیار و بصیر باشید که مستکبران عالم، همه ترفندهای سیاسی – تبلیغاتی خود را برای سلب حق مسلم ملت ایران در زمینه انرژی هسته ای بکار گرفته اند.

رهبر انقلاب در تبیین سیاستهای فعلی مستکبران خاطرنشان کردند: زورگویان جهانی وقتی با تهدید، حمله نظامی و تحریم، از عهده یک ملت برنمی آیند با سوءاستفاده از هر بهانه ای، ایجاد اختلاف و دشمنی در داخل ملت را دنبال می کنند

ایشان تمرکز فعالیتهای تبلیغاتی – سیاسی بیگانگان را بر ایجاد اختلاف در کشور یادآور شدند و افزودند: باید متوجه بود که دشمن چگونه از هر کلمه و کاری که بوی تفرقه بدهد، سوءاستفاده می کند و جری می شود.
رهبر انقلاب اسلامی در همین زمینه خاطرنشان کردند: عده ای باید پیش خدا جواب بدهند از اینکه کاری کنند که دشمن از آن، وجود اختلاف در کشور را برداشت کند و گستاخ شود.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای مردم ایران را صبور، غیور و پراستقامت برشمردند و افزودند: سرکردگان استکبار در تبلیغاتشان از به پایان رسیدن صبر و حوصله شان سخن می گویند اما همه می دانند که آنها هیچوقت در مقابل ایران صبر نکرده اند و در سی سال گذشته هر وقت که توانسته اند همه گونه توطئه سیاسی – اقتصادی – نظامی – تبلیغاتی را برای شکست این ملت ان جام داده اند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، صبر و پایداری ملت ایران را زمینه ساز استمرار راه پیشرفت و تعالی کشور خواندند و تأکید کردند: ملت صبور ایران، تبلیغات و هیاهوی بیگانگان را همچون گذشته نادیده می گیرد و با کمک الهی و همت جوانانش، راهی را که امام راحل عظیم الشأن به او نشان داده است، با هوشیاری و بصیرت ادامه می دهد و با رسیدن به قله نهایی افتخار، آینده به مراتب درخشان تر کشور را رقم خواهد زد.


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط کوشا 88/9/15:: 8:7 عصر     |     () نظر

عجب مملکتی شده!!!

این جمله را مطمئنا در تاکسی و اتوبوس بسیار شنیده اید، واقعا هم عجب مملکتی شده است، برخی ها در مجلس حاضرند یک دمل چرکین را به بدنه اقتصادی کشور پیوند بزنند و مردم را تحت فشار قرار دهند، تا چهره دولت را نزد ملت مخدوش کنند...

من دیگه نمی فهمم به چی می گویند دیکتاتوری پارلمانی! احمد توکلی از یک سوی مجلس، سخنی می گوید،محمد رضا باهنر آدم برای رای به خواسته توکلی جمع می کند، علی لاریجانی اجرا می کند، علی مطهری کف می زند، علیرضا زاکانی مدارک خود را برای در صورت مخالفت با دستور احمد توکلی به نمایش می گذارد، فراکسیون اقلیت مشغول بررسی صحت انتخابات و تصویب لوایحی به ضرر دولت است، بعد با این آش شلم شوربا نباید بگوییم دیکتاتوری پارلمانی؟! تنها چیزی هم که در مجلس رعایت نمی شود خواسته مردم است. ما  چیزی از ریاست آقای لاریجانی جز تشکیل کمیته هایی برای اعمال خواسته های ایشان ندیده ایم.

همه اینها هم برای این است که احمدی نژاد در برابر وحدت ساختارشکن این آقایان ایستاد، وحدتی که خط موازی مقابل ولایت فقیه را تقویت کرده و گرچه برخی هروله کنان مشغول سینه زدن با نوای جانم فدای رهبر هستند، اما رفتاری مغایر سخنان مقام معظم رهبری بر می گزینند و اگر روزی همین جریان فرصت بروز وحدت نخبگان علیه توده ها را پیدا کند، درب را روی مقام معظم رهبری خواهند بست.

واقعا نام دیگری جز "وحدت نخبگان علیه توده ها" نسبت به رفتار این آقایان نمی توان گذاشت، در حالی که شهر تهران در حال فرو رفتن در حصار کشی های آقای قالیباف است و هر روز قسمتی از پروژه های ایشان در حال نابودی است با این حال، هیچ کس نتق نمی کشد.

تونل توحید هر روز فرو می ریزد، میدان ولیعصر حدود یک ماه است که دائما ریزش می کند و غیره، بعد جناب قالیباف می فرمایند عید غدیر تونل توحید را افتتاح می کنم، مشخص نیست چرا همه هزینه ها را برای مطرح شدن آقایان مردم باید متحمل شوند، جناب چمران؛ گفتن اینکه افتتاح تونل عملی نیست که نشد حرف، جناب آقای شکیب؛ گفتن اینکه امیدوارم تونل توحید خراب نشود که نشد راه چاره، شما با این اعمال خود جاده صاف کن حضور استبداد آقای قالیباف هستید. و جالب است که برخی دوستان این ها را دشمنی قلمداد نمی کنند.

جنابان آقایان، مردم اگر می خواستند وحدت ساختارشکن شما را ببینند به احمدی نژاد رای نمی دادند، از همان ابتدا به وحدت شما سلمنا می گفتند.

شترمرغ دزدها هنوز شتر دزدی می کنند، تخم مرغ دزدها قطع ید می شوند، امثال مهدی هاشمی ها و موسویان ها آزادانه به خارج از کشور سفر می کنند، فلان کسک که زیر دست مهدی هاشمی بوده و فرامین او را اجرا می کرده ?،? سال حبس برایش بریده می شود، اگر نمی خواهید این دردانه های مملکت را به دادگاه بیاورید، که نکند یک وقت به وحدتان صدمه ای وارد شود، خوب ملت را سرکار نگذارید. اینکه جناب دادستان تهران بگوید مهدی هاشمی وقتی برگردد باید به دادگاه بیاید چه استدلالی است کجای قوانین نوشته وقتی طرف از سفر برگشت اقدام می کنیم، با این تفسیر مهدی هاشمی هم برنمی گردد تا مشمول قانون شما نشود. یا اینکه همین آقای دولت آبادی دادستان محترم تهران که می فرمایند کسانی که به روسا و مقامات کشور اهانت کنند مجازات می شوند، کو؟ کی؟ کجا؟ مگر صانعی به احمدی نژاد نسبت حرامزادگی نداد؟ مگر قالیباف نسبت شراب خواری به وزیر دولت نهم نداد؟ با قانون بازی نکنید، اگر احمدی نژاد هم توهینی کرده مجازاتش کنید ولی سرکار نگذارید.

آقایان اگر می خواهید وحدت کنید هرچه زودتر این کار را بکنید، و سر مردم را دم حجله ببرید، چون واقعا اعمالتان منزجر کننده شده است، این همه خون پای وحدت ساختار شکن شما ریخته شده است، از بسیجی هایی که در حوادث بعد از انتخابات کشته شدند تا کردانها که قربانی عید قربان شما شدند. همه مقصر شمایید، اگر از ابتدا به امثال هاشمی ها و موسوی ها و کروبی ها و حتی محسن خان رضایی که تا براندازی نظام هم پیش رفت تودهنی می زدید این حوادث به این شکل پیش نمی آمد، خیانتی که آقای لاریجانی به کشور کرد کمتر از خیانت موسوی نیست.

به اسم مجلس لایحه هدفمند کردن یارانه ها را خراب کردید، به اسم بی طرفی کمیته تشخیص تجاوز تشکیل دادید، به اسم خاموش کردن آتش فتنه با فتنه گران بستید، به نام بررسی صحت انتخابات جلوی سخنان مقام معظم رهبری قد علم کردید و هزاران نمونه دیگر...

93.jpgعلی لاریجانی

محمد باقر قالیباف شهردار تهران

بس است دیگر وحدت ساختارشکن تان را علنی کنید!!!


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط کوشا 88/9/15:: 8:6 عصر     |     () نظر
آقای موسوی : منافق بودن که شاخ و دم نمیخواهد

البته منافقانی که بدنبال فرصتی برای ایجاد تنش و اغتشاش و تفرقه افکنی در مناسبتها میگرذدند نیز بدانند که واقعا منافق بودن شاخ و دم نمیخواهد .منافقان سدخ نیز چنین بودند که شماها هستید ..مثلا ?? آبان و روز قدس و ?? آذر فرصتی برای بر ملا شدن هویت اصلی شماست

آقای موسوی : نشانه نفاق چیست ؟ منافقین سرخ چه کردند که شما نکردید ؟ مسعود رجوی چکار کرد که شما نکردید ؟ مگر رجوی نیز با همین شیوه جوانان عزیز این مرز و بوم را فریب نمیداد ؟ اینک شما نیز جا پای رجوی گذاشته و با صدور بیانیه های تحریک آمیز و منافقانه مردم را فریب داده و بر علیه رهبری و نظام و آرمانهای امام و شهدا قرار دادید ...

روزهای اول گفتیم شاید اشتباه میکنی ..اما الان فهمیدیم کار از اشتباه گذشته و کینه ?? ساله را نشان دادی یا همان نفاق ?? ساله را

شما مطیع هواهای نفسانی شده ای ..شیطان شما را مسحور خود کرده است ..برایت دلیل عقلی و قرانی می آورم خوب توجه کن ..قرآن میفرماید :

.و ما ابری نفسی ان النفس لامارة بالسوء الا ما رحم ربی ان ربی غفور رحیم؛  پس هرگز نفس خویش را تبرئه نمی‌کنم که نفس بسیار به بدیها امر می‌کند مگر آن چه که پروردگارم رحم کند، پروردگارم غفور و رحیم است"  یوسف/ 53

 ویژگی های نفس اماره:

  مطیع هوی و هوس:

شیطان عمل بدش را برای او زینت داده و بر قلب او پرده‌ای کشیده که خیر و شر را تشخیص نمی‌دهد و همیشه مانند انسانهای جاهل و نادان فکر می‌کند، "ان یتبعون الا الظن و ما تهوی الانفس؛( نجم ??)

 آنان جز از گمانهای بی‌اساس و از هوای نفس پیروی نمی‌کنند". گاهی آن چنان مطیع نفس اماره هستند که عقل هیچ کاره می‌شود و تمام امور به دست هوی و هوس و نفس اماره است. لذا حضرت علی ـ علیه السلام ـ می‌فرماید:

"کم من عقل اسیرٌ تحت هویً امیر؛  (نهج البلاغه، کلمات قصار، 211) پس بسیار عقل‌ها و خردها که شهوات بر آن ها حکومت می‌کند".

گاهی اطاعت انسان از نفس اماره از این هم بالاتر می‌رود و تابع خواستهای نفس افسار گسیخته می‌شود که هوی و هوس او معبودش می‌شود. "افرأیت من اتخذ الهه هواه؛ [جاثیه/ 23.8] آیا دیدی کسی را که هوسهای خود را خدای خود قرار داده است. "

 کینه توزی و دشمنی:

در جریان قتل هابیل به دست قابیل خداوند می‌فرماید: "فطوعت له نفسه قتل اخیه فقتله؛ [9] نفس سرکش کم کم او را به کشتن برادرش ترغیب کرد و (سرانجام) او را کشت".

  تشبیه فرمان بر نفس به سگ:

 "... و اتبع هواه فمثله کمثل الکلب ان تحمل علیه یلهث او تترکه یلهث؛ [ اعراف/ 176] او از هوای نفس پیروی نمود سرگذشت او همانند داستان سگ است که اگر به آن حمله کنی زبان از دهان بیرون می‌آورد و اگر رهایش نمایی باز زبانش را خارج می‌سازد. "

اگر انسان دنبال هوی و هوس و نفس اماره برود و از خدا غفلت کند از اوج تکامل الهی سقوط می‌کند چنان که بلعم با عورا که این آیه درباره او نازل شده است گرفتار هوای نفس شد و از آن مقام والا تنزل کرد به طوری که خداوند او را به سگ تشبیه نموده است. او به جای این که از علوم و دانش خویش برای رشد استفاده کند به پستی گرایید و بر اثر پیروی هوی و هوس مراحل سقوط را طی کرد خداوند هم او را به سگ تشبیه می‌کند که اگر به او حمله کنی دهانش باز و زبانش بیرون است واگر او را به حال خود واگذاری باز چنین است، او بر اثر شدت هواپرستی یک حالت عطش نامحدود به خود گرفته که همواره به دنبال دنیا پرستی می‌رود.

پیامبر درباره تشبیه نفس اماره می‌فرماید: "و مثل النفس کمثل النعامة تاکل الکثیر و اذا حمل علیها لا نظیر و مثل الدّفلی لونه حسن و طعمه مرّ؛ .. مثل نفس مثل شترمرغ است که زیاد می‌خورد، ولی وقتی که چیزی روی او گذاشتی پرواز نمی‌کند و مثل نفس مثل خر زهره است که رنگش زیبا است امّا طعمش تلخ است".

 شال سبز سادات، پرچم‌ها و آذین بندی‌های سبز مساجد و حرم امام و امام‌زادگان جلوه‌هایی از این نگاه در فرهنگ شیعه است. این تقدس متعلق به همه دلدادگان و عاشقان اهل بیت (ع) نه تنها در ایران، بلکه در سرتاسر عالم است اما اینک منافقانی که نه به خداوند اعتقاد دارند و نه انقلاب و نه راه شهدا و امام راحل ...از رنگ سبز برای نفاق و تفرقه در راستای اهداف آمریکا و انگلیس استفاده میکنند....

 پس از انتخابات، متاسفانه سران این گروه منافق و فتنه  از متن مردم جدا شده و دست در دست بدخواهان خارجی، سلطنت طلبان، منافقان و مطرودین امام و انقلاب، جبهه شکننده‌ای را در تقابل با اندیشه سبز ولایت ایجاد کرده و صحنه‌هایی را آفریدند که دل ارادتمندان به امام راحل (ره) را دردمند ساخت.

 مردمی که صادقانه در انتخابات حاضر شده بودند، اینک ناباورانه به این صحنه‌ها می‌نگریستند و از خود می‌پرسیدند آیا این اشخاص همان‌ هایی‌اند که از ولایت اهل بیت دم می‌زدند و با اظهار پایبندی به آرمان‌های امام و رهبری و ارزش‌های دفاع مقدس و با شعار قانونگرایی، زندگی آرام و بدون تنشی را نوید می‌دادند؟این مردم، فوران نفرت را با چشم خود می دیدند و نسبت به آن بیزاری می‌جستند.

آقای موسوی : مگرهمین اصلاح طلبان خیانتکار نبودند که در زمان خاتمی ملعون صراحتا پیامبر اکرم (ص) را خشونت طلب و شهادت امام حسین (ع) را محصول این خشونت نامیدند ؟  به ساحت مقدس فاطمه زهرا (س) جسارت کردند ؟ زیارت جامعه کبیره را غلو آمیز خواندند و نام امام خمینی (ره) را به موزه ها سپردند ؟ حال  اینک در پس تقدس رنگ سبز و نام امام پنهان شده و اندیشه سبز او و میراث بر جای مانده از او را مورد هجمه قرار دادند.

 در صدر اسلام نیز گروهی در تقابل با جریان سبز نبوی و علوی به مسجد ضرار( رنگ سبز فعلی )  پناه بردند و قرآنها را بر سر نیزه ها برافراشتند، آیا هجمه نظری و علمی به اندیشه ولایت فقیه متهم کردن نظام و انقلاب، تعرض به قانون اساسی و زیر پا نهادن ساختاهای قانونی، حذف شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل، سردادن شعارهای نه غزه نه لبنان و جمهوری ایرانی به جای جمهوری اسلامی زیر سئوال بردن تسخیر لانه جاسوسی و عذر خواهی کردن از آمریکا، احیاء مطرودین امام و پناه بردن به آنان ، تقابل آشکار با اندیشه خمینی کبیر نیست؟

 هنوز نوای پر صلابت خمینی، این ابر مرد تاریخ، در گوشمان طنین انداز است که ولایت فقیه را امتداد ولایت رسول الله و نظام ولایی را مترقی ترین نظام ها و حفظ آن را از اوجب واجبات می دانست و بر جمهوری اسلامی نه یک کلمه کم و نه یک کلمه زیاد تاکید داشت، آمریکا را شیطان بزرگ و تسخیر لانه جاسوسی را انقلاب دوم نامید ودر مقابل عربده کشی آمریکا فریاد زد: آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند، اسرائیل را غده سرطانی خواند و فتنه حکومت از نیل تا فرات را به همگان یاد آور شد.

با طرد برخی از اشخاص و جریانات داخلی،مانند گروهک منحرف نهضت آزادی  آنها را نااهلان نامید و فرزندان انقلابیش را از سپردن امور به دست آنان بر حذر داشت، امروز برخی از انقلابیون خسته و فرتوت را چه شده که از خط نورانی مبارزه و مجاهدت اظهار پشیمانی می کنند و بر چهره عبوس آمریکا لبخند می زنند؟ یاران دیروز و عهد شکنان امروز که کنج عافیت و راحت طلبی را برگزیده و برای توجیه فرسایش و دگر اندیشی خود اندیشه تابناک امام را تحریف می کنند.

آقای موسوی : آیا معیار راه امام تنها یدک کشیدن نام امام است؟ و آیا اندیشه او اندیشه ای مقطعی و محدود به زمان ایشان است؟ مگر او نبود که خط مبارزه حق و باطل را به وسعت تاریخ برایمان ترسیم کرد و فرمود: تا شرک و کفر هست مبارزه هست و تا مبارزه هست ما هستیم؟

اگر نمیدانی بدانکه ولایت فقیه را میراث جاوید آن بزرگمرد و جلوه ای از ولایت الهی می باشد  که در امتداد ولایت سبز نبوی و علوی است .... مردم ایران مصمم هستند تحت لوای او، راه نورانی اما پر از فراز و نشیبی را که اماممان ترسیم کرد بپیمایند  و کلامش را باور دارند که اسلام سنگرهای کلیدی جهان را فتح خواهد کرد. در این راه با توکل به خداوند متعال راه امام و شهدا را ادامه خواهند داد و بر دهان یاوه گویان و دشمنان انقلاب چه خارجی و چه داخلی خواهند کوبید ....


 به عهد شکنان و فتنه گران هم توصیه می کنم که پوستین نفاق و دو رویی را از تن بیرون کنند و به خط نورانی و اصیل امام بازگردند. به آموزه های قرآن رجوع کنند تا دریابند که نور ولایت الهی آینده تاریخ را رقم خواهد زد و در این بین، نصیب باطل، تنها جولانی چند روزه است.« یریدون لیطفئوا نورالله بافواههم والله متم نوره ولو کرده الکافرون»


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط کوشا 88/9/15:: 8:4 عصر     |     () نظر
راهپیمایی غدیریان سبز علوی و رهپویان سرخ حسینی در قم+تصاویر

راهپیمایی غدیریان سبز علوی و رهپویان سرخ حسینی با حضور اقشار مختلف مردم ولایتمدار شهر مقدس قم برگزار شد.

به گزارش فارس، در آستانه عید سعید غدیر خم جمعی از سادات و مردم ولایی شهر قم در راستای حمایت از ولایت فقیه و خنثی‌سازی فتنه‌های دشمنان اسلام و انقلاب راهپیمایی باشکوهی را با شعار «غدیریان سبز علوی و رهپویان سرخ حسینی» در قم برگزار کردند.

بر اساس این گزارش در این راهپیمایی، سادات در حالیکه شال‌ها و سر‌بندهای سبز بر گردن و پیشانی داشتند در جلوی جمعیت حرکت می‌کردند و دیگر مردم با در دست داشتن پرچم‌های سبز و پوسترهایی از رهبر معظم انقلاب اسلامی آنها را به سمت حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) همراهی می‌کردند.

شرکت کنندگان در این راهپیمایی مردمی و خودجوش در طول مسیر با سردادن شعارهایی همچون «تا نفس داریم تو سینه، تا ظهور خود حضرت؛ می‌مونیم حامی رهبر، آرزمونه شهادت»،«این همه لشکر آمده به عشق رهبر آمده» و ... با آرمان‌های امام و انقلاب و با مقام معظم رهبری تجدید بیعت کردند.

این راهپیمایی که از گلزار شهدای علی بن جعفر قم به سمت بارگاه ملکوتی حضرت فاطمه معصومه(س) و از مسیر خیابان انقلاب برگزار شد، با گلباران ضریح مطهر کریمه اهل بیت(ع) و با صدور بیانیه‌ای در چهار بند و در حمایت از ولی‌فقیه و محکومیت فتنه‌های اخیر و سوءاستفاده از رنگ سبز به پایان رسید و مردم با تکبیر و شعار حمایت کردند.

در طول این مسیر نیز مداحان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) اشعاری را در وصف فضائل و مناقب امیرالمؤمنین علی(ع) می‌خواندند.

گفتنی است پیش از شروع راهپیمایی جمعی از سادات به قبور مطهر شهدا دسته گل‌هایی اهدا کرده و با گلاب شستشو دادند.


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط کوشا 88/9/14:: 11:42 عصر     |     () نظر

* عباس براتی‌پور

تا شد به روی دست نبی (ص) مرتضی (ع) بلند
شد رایت جلال خدا برملا بلند

بشنید چون که نغمه «یا ایهاالرسول»
گردید منبری همه از پشته‌ها بلند

مرآت پاک لم‌یزلی، آیت جلی
شد بر سریر دست حبیب خدا بلند

آیین پاک ختم رسل ناتمام بود
گر بر نمی‌شد آن مه برج ولا بلند

هنگامه شد به کوری چشمان دشمنان
شد بانگ مرحبا ز همه ما سوی بلند

خورشید دین، سپهر یقین، ختم مرسلین
شد زین سبب میان همه انبیا بلند

تا شد به عرش دست نبی ماه عارضش
شد این ندا ز بارگه کبریا بلند

تکمیل شد شریعت پاک محمدی
چونان که گشت دین خدا را لوا بلند

ای مظهر صفات خداوند لایزال
وی از تو آسمان ولایت به پا بلند

هرجا که بود پیکر هر ناتوان به خاک
هر جا که بود ناله هر بی‌نوا بلند

هر جا که بود طفل یتیمی سرشک‌بار
هرجا که بود شعله شور و نوا بلند

از بهر دستگیری آنان سپندوار
یک‌باره می‌شد ا» ید مشکل‌گشا بلند

تا خانه‌زاد خود کُنَدَت کردگار پاک
بهرت نمود خانه خود را بنا بلند

آهنگ «تفلحوا» چو شنیدی ز کوی دوست
و آواز خوش چو شد ز حریم حرا بلند

یک‌باره دست بیعت خود را از روی شوق
کردی به سوی شمس رُسل، مصطفی بلند

مدحت‌گر تو ذات جلالت مأب حق
مدح تو کرده با سخن «هل اتی» بلند

پا بر حریم خانه چون بگذاری از شرف
فریاد شوق می‌شود از بوریا بلند

با ذوالفقار تو همه جا آشکار بود
دست بلند شیر خدا، «لافتی» بلند

ما ریزه‌خوار خوان ولای توایم و بس
از لطف توست این که بُوَد بخت ما بلند

خمّ غدیر بود و به قدرت خدا نمود
جاه و جلال آن دُر یکدانه را بلند

در پهن دشت ظلمت کفر و نفاق و کین
همواره بود آیت شمس الضّحی بلند

باب المراد اهل جهانی و می‌کنند
بر آستان قدس تو دست دعا بلند

ای نفس قدرت ازلی، - یا علی - نمای
نخل شکوه نهضت «روح خدا» بلند

ما پیروان مکتب سرخ ولایتیم
گر می‌زنیم گام سوی کربلا بلند

عرش خدا زغصه بلرزاند، آن زمان
تیغی که گشت بر سر آن مقتدا بلند

تا مست جام توست «براتی» به روزگار
سر می‌کند به عشق تو روز جزا بلند


* پروانه نجاتی

دشت تا خیمه زد آهنگ خروشیدن را
چاه هم تجربه کرد آتش جوشیدن را

دست خورشید در آفاق رسالت چرخید
چنگ زد گیسوی تردید پریشیدن را

و بیابان چه تبی داشت از انبوه سکوت
تا مبارک کند این آینه پوشیدن را

عشق ابلاغ شد و حلقه مستان گُل کرد
تازه کرد آن خُم نو، چشمه نوشیدن را

پر شد آغوش غدیر از دم «بخٍّ بخٍّ»
تا بکوبد هیجانات نیوشیدن را

عطر «من کنتُ...» و غوغای «علی مولاه»
قافله قافله راند این همه کوشیدن را


* مهدی رحیمی

دستی به هوا رفت و دو پیمانه به هم خورد
در لحظه «می» نظم دو تا شانه به هم خورد

دستور رسید از ته مجلس به تسلسل
پیمانه «می» تا سر میخانه به هم خورد

دستی به هوا رفت و به تایید همان دست
دست همه قوم صمیمانه به هم خورد

«لبیک علی »قطره باران به زمین ریخت
«لبیک علی» نور و تن دانه به هم خورد

یک روز گذشت و شب مستی به سر آمد
یعنی سر سنگ و سر دیوانه به هم خورد

پس باده پرید از سر مستان و پس از آن
بادی نوزید و در یک خانه به هم خورد


* نادر بختیاری

السلام ای غدیر! مَهبَط عشق!
مقصد دولت مسلّط عشق!

السلام ای غدیر! مقصد یار!
وی گل‌افشان ز موج‌موج بهار!

چه بهاری توراست؟ کز خُم تو
مست عشقیم در تلاطم تو؟

تشنگان ولایتیم همه
عطش بی‌نهایتیم همه

لب خشکم ارگ ترَک خورده‌ست
غیرتم بارها محک خورده‌ست

قصه اهل کوفه بودن چیست؟
مست آب و علوفه بودن چیست؟

لب، اگر تر کند علی (ع)، تیغیم
حنجرِ عارفانه تبلیغیم

از ولایت هر آن که دم نزند
نفس از بام صبحدم نزند

عشق را وقت استماع رسید
وحی در «حجة‌الوداع» رسید

ما علی (ع) را گرفته‌ایم هنوز
تا نبی (ص) را چو خویش، گُم نکنیم
از سبو می‌ زدیم تا دیگر
جام را در شراب خُم نکنیم

ورنه «مروان»، «معاویه»، «هارون»
همگی از نبی (ص) سخن گویند
من، ولی، دستِ آن کسان بوسم
کز نبی (ص) زینبی (س) سخن گویند

غیر آل علی (ع) که می‌داند؟
دین احمد، به تیغ، پابرجاست
حقِّ بدعت‌گذار، شمشیر است
جایِ احساس و عشق، دیگر جاست

«ابن ملجم» نکشت، مولا را
مرگ، طاقت نداشت پیش علی (ع)
همه گفتند: امام را کشتند
لیک زنده است تا همیشه علی (ع)

لفط بر لفظ، من نمی‌بافم
هر طرف بنگرم، علی (ع) بینم
نه در آن کوچه یا در این خانه
هرکجا بگذرم، علی (ع) بینم

اوست نوری زلامکان و زمان
که جهان در شعاع‌هاش، گُم است
گر به دنبال دیدن اویی
عکسش افتاده در «غدیر خُ«» است

شیعه، سنی‌ترین مذهب‌هاست
زان که سنت، ملاک هر شیعه‌ست
زین سبب هرکه اهل سنت شد
دم ز حیدر زند، اگر شیعه‌ست

سنی و شیعه را اگر فرقی‌ست
اندک است آن چنان که دشنه و تیغ
هر دو در قلب خصم، خواهد شد
تا که خورشید، سرزند زستیغ

آفتاب، آفتابِ اسلام است
بر سرِ ی، سرِ حسین (ع) ببین
دین، به تیغ دو تیغه، مدیون است
«خیبر» و «خندق» و «حنین» بین

ذوالفقارِ ستیز! مولا
کوفیانه را به قعرِ گور فرست
جوشِ رجّاله‌هاست از شش سو
سیصد و سیزده غیور فرست

همرهانم! برادران! دیری‌ست
دشمنان، در کمین ما هستند
نه به دنبال، شوکت مایند
در پی مسخ دین ما هستند

بین‌ ما، تا شکاف اندازند
فرقه‌ها ساختند، بیهوده
اشتراکات را نهان کردند
چون چراغی که می‌زند دوده

روشنایی بجو، که تاریکی
تیه گمراهی است باور کن
مصطفی، آن که ماه کامل ماست
هم ستاره علی‌ست، آری چون،

علی (ع) آیینه خداوند است
عشق از او، انعکاس می‌یابد
نور، بر گِرِد قامتش پیچد
ماهِ من، ناشناس می‌تابد

یاد کن خلوتِ فقیران را
در شبِ سرِ یثرب و کوفه
گریه‌ها، گریه‌های مولاوار
رازها، رازهای مکشوفه

پرده برداشت حیدر از اسرار
هرچه بود و نبود، با من گفت
غصه‌ها را و زخم‌ها را سرخ
دردها را کبود، با من گفت

بعد از آن صحبت غریبانه
اسمان را بنفش، می‌بنیم
آخرین مرد، خواهد آمد و من
آسب و تیغ و درفش، می‌بینم

آخرین مرد، آخرین امید
آخرین حامی ولایت حق
آخرین گردبادِ نورانی
انتشار عدالت مطلق


* رضا اسماعیلی

ای علی، ای ارتفاعت تا خدا
بی نهایت، بیکران، بی‌انتها

ای علی، ای همسر بانوی اب
جلوه حق، اسم اعظم، نور ناب

ای علی ای خوب، ای تنهاترین
ای ملایک با نگاهت همنشین

ای علی، ای آفتاب حق سرشت
ای قسیم روشنی‌های بهشت

ای فراتر از تصور، ازخیال
بحر عرفان، آفتاب بی‌زوال

ای تو خورشید نهان در زیر ابر
کوه علم و کوه حلم و کوه صبر

چون تو مردی نیست در این روزگار
هیچ تیغی نیز، همچون ذوالفقار

جان ما را کن ز عشقت منجلی
ای فدایت جان عالم، یا علی

کاش می‌کردیم بیعت تا بهار
می‌شکفتیم از کرامات علی

در بهارستان او گل می‌شدیم
زائر آواز بلبل می‌شدیم

از غدیر خم، سبویی می‌زدیم
در صراط عشق، هویی می‌زدیم

زائر کوی تولا می‌شدیم
جرعه نوش عشق مولا می‌شدیم

با نزول سوره سبز غدیر
باز می‌کردیم، بیعت با امیر

با علی، آیینه‌دار سرنوشت
وارث بوی خدا، بوی بهشت

شد غدیر خم، هلا، ای عاشقان!
می‌وزد عطر علی از آسمان

چیست تفسیر غدیر خم؟ علی
عشق را، مولا، عدالت را، ولی

چیست تفسیر غدیر خم؟ ولا
رستخیز عشق، بیعت با خدا

چیست تفسیر غدیر خم؟ حریم
رو به روی ما، صراط مستقیم

چیست تفسیر غدیر خم؟ امید
مژده رحمت به امت، بوی عید

چیست آیا این غدیر خم؟ سحر
صبح صادق، نور لبخند ظفر

چیست آیا...؟‌ساقی و ساغر، شراب
اتشی در جان هستی، عشق ناب

چیست آیا... ؟ خنده فتح المبین
روز اکمال رسالت، عید دین

چیست آیا...؟ سیب سرخی ناگهان
سهم ما از عشق، آری عاشقان

در غدیر خم خدا شد منجلی
در دل خورشیدی مولا علی

چیره شد فرمانروای آفتاب
گشت سهم آفرینش، نور ناب

عشق بارید و زمین آیینه شد
مهربانی وارد هر سینه شد

خاک را بوی نجیب گل گرفت
عالم هستی، تب بلبل گرفت

آسمان شد با زمین همسایه باز
شد زمین مهمانسرای اهل راز

چشم‌ها با نور همبستر شدند
قلب‌ها با هم صمیمی‌تر شدند

قبله توحید، آن جان جهان
روح ایمان ، خاتم پیغمبران

در غدیرستان خم، اعجاز کرد
راز معصوم خدا را باز کرد

گفت پیغمبر: ‌علی نور خداست
بعد من، او پیشوا و مقتداست

ای شمایان! امت سبز زمین
در میان خلق عالم، بهترین

حرف حق این است و در آن شبهه نیست
هم علی حق است و هم حق با علی‌ست

عشق را در قلب خود دعوت کنید
با علی،‌نور خدا، بیعت کنید

این حقیقت از کسی مستور نیست
جانشین نور، غیر از نور نیست

در غدیر خم ولایت شد قبول
برد بالا دست مولا را رسول

رفت بالا دست خورشید غدیر
شد امام و متدای ما، امیر

عشق، بیعت کرد با نور خدا
شد عدالت، سرور و مولای ما

نور احمد، برگرفت از رخ نقاب
«آفتاب آمد، دلیل آفتاب»

زین بشارت، آسمان خندید مست
نور بارید و طلسم شب شکست

شد جهان، آیینه باران علی
عالم هستی، چراغان علی

جون علی،‌ آیینه عدل است و داد
دست در دست علی باید نهاد

چون علی، نور خدای سرمد است
بیعت ما با علی، با احمدست

شد ز عشق حق، وجودش صیقلی
هر که بیعت کرد، با نور علی

باز دل در کوی مستی گم شده
عالم هستی، غدیر خم شده

باز هم مستیم، از جام غدیر
باده می‌نوشیم با نام امیر

باز فصل شور و شیدایی شده
در زمین از عشق، غوغایی شده

آمده عید ولایت، عاشقان
روز اکمال رسالت، عاشقان

در غدیر خم، بیا کامل شویم
«یاعلی» گوییم و صاحبدل شویم

«یاعلی» گوییم تا بالا شویم
قطره‌ها، ای قطره‌ها دریا شویم

با علی،‌ نور خدا، بیعت کنیم
عشق را در قلب خود، دعوت کنیم

با علی، هم عهد و هم پیمان شویم
هم زبان و هم دل قرآن شویم

با علی، قرآن ناطق، بوتراب
سوره عصمت، امام آفتاب

چون که احمد گفت: ‌او نور جلی‌ست
بعد من، ای عاشقان! مولا، علی‌ست


* محمدعلی مجاهدی

چون وجود مقدس ازلی
شاهد دلربای لم یزلی

وقت پیمان گرفتن از ذرات
با صدایی رسا و بانگ جلی

«اولست بربکم» فرمود
پاسخ آمد از هر طرف که: بلی

تا بسنجد عیارشان، افرودخت
آتشی در کمال مشتعلی

داد فرمان، روند در آتش
تا جدا گردد اصلی از بدلی

فرقه‌یی ز امر حق تمرد کرد
گشت مطرود حق ز پر حیلی

با شقاوت قرین و مد شد
شد پریشان ز فرط منفعلی

فرقه دیگری در آتش رفت
ز امر یزدان قادر ازلی

نادر شد بهرشان چو خلد برین
که بود این سزای خوش عملی

با سعادت قرین شد و همدم
گشت مقبول حق ز بی خللی

بهر این فرقه حق عیان فرمود
جلوات نبی و نور ولی

که منم نور احمد مختار
مهر من نیست غیر مهر علی

ناگهان شد عیان در آن وادی
نور مولا علی ز بی حللی

چون به خود آمدند، می‌گفتند
در حضور خدای لم یزلی

که: علی دست قادر ازلی‌ست
رشته ما سوا به دست علی‌ست


* نصرالله مردانی

قسم به جان تو ای عشق ای تمامی هست
که هست هستی ما از خم غدیر تو مست

در آن خجسته غدیر تو دید دشمن و دوست
که آفتاب برد آفتاب بر سر دست

نشان از گوهر آدم نداشت هر که نبود
به خمسرای ولایت خراب و باده پرست

به باغ خانه تو کوثری بهشتی بود
که بر ولای تو دل بسته بود صبح الست

در آن میانه که مستی کمال هستی بود
به دور سرمدی‌ات هر که مست شد پیوست

بساط دوزخیان زمین ز خشم تو سوخت
چو در سپاه ستم برق ذوالفقار تو جست

هنوز اشک تو بر گونه زمان جاری‌ست
ز بس که آه یتیمان، دل کریم تو خست

ز حجم غربت تو می‌گریست در خود چاه
از آن به چشمه چشمش همیشه آبی هست

هنوز کوفه کند مویه از غریبی تو
زمانه از غم تنهایی‌ات به گریه نشست

دمی که خون تو محراب مهر رنگین کرد
دل تمامی آیینه‌ها ز غصه شکست


* مرتضی امیری اسفندقه

صدای کیست چنین دلپذیر می‌آید؟
کدام چشمه به این گرمسیر می‌آید؟

صدای کیست که این گونه روشن و گیراست؟
که بود و کیست که از این مسیر می‌آید؟

چه گفته است مگر جبرییل با احمد؟
صدای کاتب و کلک دبیر می‌آید

خبر به روشنی روز در فضا پیچید
خبر دهید:‌کسی دستگیر می‌آید

کسی بزرگ‌تر از آسمان و هر چه در اوست
به دست‌گیری طفل صغیر می‌آید

علی به جای محمد به انتخاب خدا
خبر دهید: بشیری به نذیر می‌آید

کسی که به سختی سوهان، به سختی صخره
کسی که به نرمی موج حریر می‌آید

کسی که مثل کسی نیست، مثل او تنهاست
کسی شبیه خودش، بی‌نظیر می‌آید

خبر دهید که: دریا به چشمه خواهد ریخت
خر دهید به یاران: غدیر می‌آید

به سالکان طریق شرافت و شمشیر
خبر دهید که از راه، پیر می‌آید

خبر دهید به یاران:‌دوباره از بیشه
صدای زنده یک شرزه شیر می‌آید

خم غدیر به دوش از کرانه‌ها، مردی
به آبیاری خاک کویر می‌آید

کسی دوباره به پای یتیم می‌سوزد
کسی دوباره سراغ فقیر می‌اید

کسی حماسه‌تر از این حماسه‌های سبک
کسی که مرگ به چشمش حقیر می‌آید

غدیر آمد و من خواب دیده‌ام دیشب
کسی سراغ من گوشه گیر می‌آید

کسی به کلبه شاعر، به کلبه درویش
به دیده بوسی عید غدیر می‌آید

شبیه چشمه کسی جاری و تبپنده، کسی
شبیه آینه روشن ضمیر می‌آید

علی (ع) همیشه بزرگ است در تمام فصول
امیر عشق همیشه امیر می‌آید

به سربلندی او هر که معترف نشود
به هر کجا که رود سر به زیر می‌آید

شبیه آیه قرآن نمی‌توان آورد
کجا شبیه به این مرد، گیر می‌آید؟

مگر ندیده‌ای آن اتفاق روشن را؟
به این محله خبرها چه دیر می‌آید!

بیا که منکر مولا اگر چه آزاد است
به عرصه گاه قیامت اسیر می‌آید

بیا که منکر مولا اگر چه پخته، ولی
هنوز از دهنش بوی شیر می‌آید

علی همیشه بزرگ است در تمام فصول
امیر عشق همیشه امیر می‌آید...


* ابوالقاسم حسینجانی

آسمان، سرپناه مولا بود
و زمین، کارگاه مولا بود

عاشقی، پابه‌پای او می‌رفت
چشم نرگس، نگاه مولا بود

هرچه می‌کرد، دلبری می‌کرد
مهربانی، سپاه مولا بود

عدل و آزادگی، که گم می‌شد
چشم مردم، به راه مولا بود

روز، هر چیز داشت؛ از او داشت
و شبان، شاهراه مولا بود

روز و شب را، به کار، وا می‌داشت:
این، سپید و سیاه مولا بود!
آب، از الغدیر، برمی‌داشت
مَشربی، که گواه مولا بود

کوفه، هرچند هم، که بد می‌کرد
باز هم، در پناه مولا بود!

پدر خاک بود و، خاکی بود
بی‌گناهی، گناهِ مولا بود!


* محمود اکرامی

به آتش می‌کشم آخر زبان سربه‌زیرم را
به توفان می‌سپارم اسمان‌های اسیرم را

منم من، گردبادی خسته‌ام، زندانی خویشم
بگیرید آی مردم دست‌‌های ناگزیرم را

تمام عمر باقی مانده‌اش را گریه خواهد کرد
اگر توفان بخواند خنده‌های دور و دیرم را

درختان گردبادی رو به خورشیدند، از آن دم
که خواندم در مسیر باد، اندوه غدیرم را

شبی اندوه تابان علی (ع) از چاه بیرون شد
شبی سیراب دیدم جان سر تا پا کویرم را


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط کوشا 88/9/14:: 1:51 عصر     |     () نظر
دیوار حرمت رئیس‌جمهور کوتاه‌تر از همه است؟

گروه سیاسی- سه‌شنبه هفته گذشته دادستان تهران در حاشیه مراسم معارفه سرپرست جدید دادسرای جرایم تصریح کرد: مطبوعات نسبت به همه آحاد کشور، حق ندارند توهین و اهانت کرده و یا افترا بزنند.

وی با تاکید مجدد بر اینکه "گسترش اخلاق و فضایل اخلاقی" از رسالت های مطبوعات است، گفت: در مورد برخی از مقامات، قانونگذار، صریحاً اسم آورده است همانند ماده 609 قانون مجازات اسلامی که بیان کرده، اهانت به مقامات رسمی مثل رییس‌جمهوری جرم است. بنابراین اهانت به این مقامات به سبب انجام وظیفه یا ناشی از وظیفه، جرم است.

دادستان تهران اظهار داشت: آنچه مقام معظم رهبری فرمودند در قوانین پیش بینی شده که اهانت به مقامات رسمی به خصوص روسای سه قوه مستوجب پیگیری قانونی خواهد بود.

در ادامه خبرنگاری از دادستان پرسید: با توجه به سیاستی که اعلام فرمودید، طرفداران آقای احمدی‌نژاد می‌گویند در سال‌های اخیر، برخی رسانه ها وی را در مقام رییس‌جمهوری تخریب کرده و به وی تهمت هایی زده اند. آیا در این زمینه پرونده ای تشکیل شده و دادستانی چه اقدامی در صورت ادامه این روند انجام خواهد داد؟

دادستان تهران پاسخ داد: در مورد برخی از این تخلفات، مسئولان مربوطه شکایت کرده اند که طبعاً این موارد در دادسرای کارکنان دولت مطرح است اما اگر تخریب‌هایی به شخص رییس‌جمهور ناشی از انجام وظیفه بوده باشد، مطمئنا چه در سایت ها باشد و چه در مطبوعات، دادستانی نه تنها در مورد وی بلکه در مورد روسای سایر قوا و رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام، اقدام می کند.

جعفری دولت آبادی اضافه کرد: اگر قانونگذاری در قوانین، دستگاه‌های خاصی را نیز نام برده باشد، مطمئنا ورود خواهیم کرد و در این باب هم اگر مطبوعات موارد خاصی را اعلام کنند، پیگیری خواهیم کرد.

اما دادستان تهران در حالی موضوع تخریب و اهانت نسبت به رئیس‌جمهور در برخی رسانه‌ها را با قید "اما" و "اگر" پاسخ داد که این مسئله طی 4 سال گذشته آن‌قدر آشکار بوده که برخلاف نظر خبرنگار پرسش‌کننده از دادستان، این فقط طرفداران رئیس‌جمهور نیستند که از فضای بی‌انصافی علیه وی و عدم برخورد گلایه می‌کنند بلکه ناظران سیاسی و منتقدان منصف نیز بارها نسبت به این مسئله اعتراض کرده‌اند. در این زمینه حتی رهبر انقلاب نیز به دفعات از این فضای تخریب و اهانت با تعابیری مانند لجن‌پراکنی علیه دولت، بی‌بند و باری علیه دولت و... یاد کرده‌اند. ایشان همچنین در نمازجمعه تاریخی خود در 29 خرداد سال جاری تأکید کردند:

«صریح‌ترین اهانتها به رئیس جمهورِ قانونى کشور شد. حتى از دو سه ماه قبل از مناظرات هم این سخنرانى‏ها را براى من مى‏آوردند و من می‌دیدم یا گاهى مى‏شنیدم؛ تهمتهایى زدند، حرفهایى گفتند؛ به کى؟ به کسى که رئیس‌جمهور قانونى کشور است، متکى به آراء مردم است. نسبت‌هاى خلاف دادند، رئیس‌جمهور مملکت را که مورد اعتماد مردم است، به دروغ‏گویى متهم کردند! اینها خوب است؟ کارنامه‏هاى جعلى براى دولت درست کردند، اینجا آنجا پخش کردند، که ما که در جریان امور هستیم، مى‏بینیم می‌دانیم که اینها خلاف واقع است؛ فحاشى کردند؛ رئیس جمهور را خرافاتى، رمال، از این نسبت‏هاى خجالت‏آور دادند؛ اخلاق و قانون و انصاف را زیر پا گذاشتند.»

با این حال، فضای مورد اشاره رهبری نه تنها پس از انتخابات پایان نیافته بلکه تشدید نیز شده است و گویا عادی شدن این اهانت‌ها در اثر تکرار پرشمار آن‌ها آستانه حساسیت مسئولین قضایی در برخورد را نیز بالا برده است.

دادستان تهران در اظهارات خود خاطرنشان کرده است که چنانچه در زمینه تخریب مقامات، مطبوعات موردی را اعلام کنند، پیگیری خواهیم کرد. این در حالی است که نمونه‌های تخریب و اهانت به رئیس‌جمهور در سایت‌ها و روزنامه‌های جریان مخالف دولت آن‌قدر زیاد است که درخواست از مطبوعات برای نشان دادن آن‌ها، آن‌هم در شرایطی که به‌عنوان نمونه احضار مدیرعامل و خبرنگار خبرگزاری رسمی کشور ایرنا به‌دلیل کشف یک مقاله که در آن شائبه اهانت به رئیس قوه مقننه وجود داشته و ظرف کمتر از یک‌ساعت توسط مدیران همان خبرگزاری از روی خروجی حذف شده بوده، قدری عجیب به‌نظر می‌رسد.

با این حال، به‌منظور پاسخ به فراخوان دادستان تهران پیشنهاد می‌شود به‌طور اتفاقی صفحات سایت‌هایی مانند آینده و خبرآنلاین و روزنامه‌های همشهری و تهران امروز (ونه حتی رسانه‌های اپوزیسیون) مورد بررسی قرار گیرد. سایت آینده که انتساب خود را به مهدی هاشمی تکذیب می‌کند، انواع اهانت‌ها از دروغ‌گویی تا ضد ولایت فقیه بودن را به رئیس‌جمهور به‌صورت روزانه نسبت می‌دهد و آنچه را که از توهین‌ها در متن خبر نمی‌آورد، در کامنت‌های خود ادامه می‌دهد. البته در بخش کامنت‌های این سایت، اهانت و توهین منحصر به رئیس‌جمهور نیست و تاکنون بارها به رهبر انقلاب نیز تعرض شده است که ادامه این روند، نشانه عدم هرگونه تذکر یا برخورد با گردانندگان این سایت زیرزمینی است. نمونه‌های این رفتار سیاه‌نمایانه به اشکال دیگر در رسانه‌های نامبرده نیز قابل رصد است.

باید منتظر ماند و دید آیا وعده دادستان تهران در برخورد با عوامل اهانت و افراطیونی که گویا نان‌شان در توهین به مقامات ارشد کشور به‌ویژه عالی‌ترین مقام پس از رهبری است، محقق می‌شود یا دیوار احمدی‌نژاد مثل گذشته کوتاه‌تر از همه است؟


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط کوشا 88/9/14:: 1:49 عصر     |     () نظر

مینویسم شاید به رگ غیرت بعضی ها بربخورد!

 

عمو نیکسون(?) بخواب ای یار جونی

که من بیدارم ای غمخوار جونی

***

نفر اول ایستاده! از سمت چپ عمو نیکسون! هستن

***

درون قلب من دردی شدیده

که اوباما گرین کارتم(?) نمیده

***

واقعاً تحمل دوری آمریکا برای عده ای کار خیلی مشکلی می باشد!

***

عمو نیکسون! خیالت باشه راحت

جوار حور(?) و جنت(?) باشه جایت!

***

حمایت کرده ام از بوش جانی

که وصفش را تو خود بهتر بدانی

***

صاحب عکس فوق معرف محضر مبارکتان هستند که؟

***

ز اوباما مگو جانم فدایش!

که دیگر گونه شد حالم برایش!

***

چه لبخند ملیحی دارد ایشون

من از دوریِ او باشم پریشون

***

ماشاالله هزار ماشاالله چشم حسود کور بشه ایشاالله. ببین بچم چقد خوشکل میخنده!

***

به اوباما بگو پیشُم بیایه!

میونه منزل خویشُم بیایه(?)!

***

کند درد دلی با ما پدیده(?)

که چشمم روی اوباما ندیده

***

تصویر فوق تزئینی است!!!

***

به ارواح رضا خان، رحمتی هم

وزان قزاق بربر(?)، رخصتی هم

***

بدون شرح!

***

که ما هم اجنبی را میپرستیم!

به راهش ماندنی تا زنده هستیم!

***

ایضاً بدون شرح!

***

به مانند همان شاهنشَهِ خوب

همان قلدرمآب ناز و محجوب

***

اینم فرزند خلف همون بابا نفر دوم ایستاده از راست. به گمانم اون آقاهه هم که داره با دست به سمت دوربین اشاره میکنه، پیزی های نیکسون باشه. فقط یه سوال . . . ببخشیدا معذرت میخواما این خانوم که احتمالاً فرح نام داره چرا اشتباهی!!! کنار دست. . .  اصلاً به من چه بابا

***

پسر جانِ عزیز آن رضاشاه

که چون زالو بیامد بر سر جاه(?)

***

برادر را کُشم در زیر پایش

که قربانی کنم او را برایش

***

به مویم گرده پیری هم وزیده

دو چشمم روی آمریکا ندیده

***

که او با ما و یا آن کس که باشد

برایش نوکرم هر کس که باشد!!!

***

فروشم کشورم را مفتکی هم

اگر خواهی تکی یا جفتکی(?) هم!

***

تعهد میکنم تا زنده باشم

به درگاه خدا شرمنده باشم!

شعر ا علی میرزائی آذر ماه 1388


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط کوشا 88/9/14:: 1:48 عصر     |     () نظر
<   <<   6   7   8   9   10   >>   >