سفارش تبلیغ
صبا ویژن
ای مردم! بدانید که کمال دین جستجوی دانش و عمل به آن است. [امام علی علیه السلام]
yazd blog
درباره



yazd blog

وضعیت من در یاهـو
کوشا
ما بر سر پیمان خود استواریم . . .
آهنگ وبلاگ
آقای موسوی : منافق بودن که شاخ و دم نمیخواهد

البته منافقانی که بدنبال فرصتی برای ایجاد تنش و اغتشاش و تفرقه افکنی در مناسبتها میگرذدند نیز بدانند که واقعا منافق بودن شاخ و دم نمیخواهد .منافقان سدخ نیز چنین بودند که شماها هستید ..مثلا ?? آبان و روز قدس و ?? آذر فرصتی برای بر ملا شدن هویت اصلی شماست

آقای موسوی : نشانه نفاق چیست ؟ منافقین سرخ چه کردند که شما نکردید ؟ مسعود رجوی چکار کرد که شما نکردید ؟ مگر رجوی نیز با همین شیوه جوانان عزیز این مرز و بوم را فریب نمیداد ؟ اینک شما نیز جا پای رجوی گذاشته و با صدور بیانیه های تحریک آمیز و منافقانه مردم را فریب داده و بر علیه رهبری و نظام و آرمانهای امام و شهدا قرار دادید ...

روزهای اول گفتیم شاید اشتباه میکنی ..اما الان فهمیدیم کار از اشتباه گذشته و کینه ?? ساله را نشان دادی یا همان نفاق ?? ساله را

شما مطیع هواهای نفسانی شده ای ..شیطان شما را مسحور خود کرده است ..برایت دلیل عقلی و قرانی می آورم خوب توجه کن ..قرآن میفرماید :

.و ما ابری نفسی ان النفس لامارة بالسوء الا ما رحم ربی ان ربی غفور رحیم؛  پس هرگز نفس خویش را تبرئه نمی‌کنم که نفس بسیار به بدیها امر می‌کند مگر آن چه که پروردگارم رحم کند، پروردگارم غفور و رحیم است"  یوسف/ 53

 ویژگی های نفس اماره:

  مطیع هوی و هوس:

شیطان عمل بدش را برای او زینت داده و بر قلب او پرده‌ای کشیده که خیر و شر را تشخیص نمی‌دهد و همیشه مانند انسانهای جاهل و نادان فکر می‌کند، "ان یتبعون الا الظن و ما تهوی الانفس؛( نجم ??)

 آنان جز از گمانهای بی‌اساس و از هوای نفس پیروی نمی‌کنند". گاهی آن چنان مطیع نفس اماره هستند که عقل هیچ کاره می‌شود و تمام امور به دست هوی و هوس و نفس اماره است. لذا حضرت علی ـ علیه السلام ـ می‌فرماید:

"کم من عقل اسیرٌ تحت هویً امیر؛  (نهج البلاغه، کلمات قصار، 211) پس بسیار عقل‌ها و خردها که شهوات بر آن ها حکومت می‌کند".

گاهی اطاعت انسان از نفس اماره از این هم بالاتر می‌رود و تابع خواستهای نفس افسار گسیخته می‌شود که هوی و هوس او معبودش می‌شود. "افرأیت من اتخذ الهه هواه؛ [جاثیه/ 23.8] آیا دیدی کسی را که هوسهای خود را خدای خود قرار داده است. "

 کینه توزی و دشمنی:

در جریان قتل هابیل به دست قابیل خداوند می‌فرماید: "فطوعت له نفسه قتل اخیه فقتله؛ [9] نفس سرکش کم کم او را به کشتن برادرش ترغیب کرد و (سرانجام) او را کشت".

  تشبیه فرمان بر نفس به سگ:

 "... و اتبع هواه فمثله کمثل الکلب ان تحمل علیه یلهث او تترکه یلهث؛ [ اعراف/ 176] او از هوای نفس پیروی نمود سرگذشت او همانند داستان سگ است که اگر به آن حمله کنی زبان از دهان بیرون می‌آورد و اگر رهایش نمایی باز زبانش را خارج می‌سازد. "

اگر انسان دنبال هوی و هوس و نفس اماره برود و از خدا غفلت کند از اوج تکامل الهی سقوط می‌کند چنان که بلعم با عورا که این آیه درباره او نازل شده است گرفتار هوای نفس شد و از آن مقام والا تنزل کرد به طوری که خداوند او را به سگ تشبیه نموده است. او به جای این که از علوم و دانش خویش برای رشد استفاده کند به پستی گرایید و بر اثر پیروی هوی و هوس مراحل سقوط را طی کرد خداوند هم او را به سگ تشبیه می‌کند که اگر به او حمله کنی دهانش باز و زبانش بیرون است واگر او را به حال خود واگذاری باز چنین است، او بر اثر شدت هواپرستی یک حالت عطش نامحدود به خود گرفته که همواره به دنبال دنیا پرستی می‌رود.

پیامبر درباره تشبیه نفس اماره می‌فرماید: "و مثل النفس کمثل النعامة تاکل الکثیر و اذا حمل علیها لا نظیر و مثل الدّفلی لونه حسن و طعمه مرّ؛ .. مثل نفس مثل شترمرغ است که زیاد می‌خورد، ولی وقتی که چیزی روی او گذاشتی پرواز نمی‌کند و مثل نفس مثل خر زهره است که رنگش زیبا است امّا طعمش تلخ است".

 شال سبز سادات، پرچم‌ها و آذین بندی‌های سبز مساجد و حرم امام و امام‌زادگان جلوه‌هایی از این نگاه در فرهنگ شیعه است. این تقدس متعلق به همه دلدادگان و عاشقان اهل بیت (ع) نه تنها در ایران، بلکه در سرتاسر عالم است اما اینک منافقانی که نه به خداوند اعتقاد دارند و نه انقلاب و نه راه شهدا و امام راحل ...از رنگ سبز برای نفاق و تفرقه در راستای اهداف آمریکا و انگلیس استفاده میکنند....

 پس از انتخابات، متاسفانه سران این گروه منافق و فتنه  از متن مردم جدا شده و دست در دست بدخواهان خارجی، سلطنت طلبان، منافقان و مطرودین امام و انقلاب، جبهه شکننده‌ای را در تقابل با اندیشه سبز ولایت ایجاد کرده و صحنه‌هایی را آفریدند که دل ارادتمندان به امام راحل (ره) را دردمند ساخت.

 مردمی که صادقانه در انتخابات حاضر شده بودند، اینک ناباورانه به این صحنه‌ها می‌نگریستند و از خود می‌پرسیدند آیا این اشخاص همان‌ هایی‌اند که از ولایت اهل بیت دم می‌زدند و با اظهار پایبندی به آرمان‌های امام و رهبری و ارزش‌های دفاع مقدس و با شعار قانونگرایی، زندگی آرام و بدون تنشی را نوید می‌دادند؟این مردم، فوران نفرت را با چشم خود می دیدند و نسبت به آن بیزاری می‌جستند.

آقای موسوی : مگرهمین اصلاح طلبان خیانتکار نبودند که در زمان خاتمی ملعون صراحتا پیامبر اکرم (ص) را خشونت طلب و شهادت امام حسین (ع) را محصول این خشونت نامیدند ؟  به ساحت مقدس فاطمه زهرا (س) جسارت کردند ؟ زیارت جامعه کبیره را غلو آمیز خواندند و نام امام خمینی (ره) را به موزه ها سپردند ؟ حال  اینک در پس تقدس رنگ سبز و نام امام پنهان شده و اندیشه سبز او و میراث بر جای مانده از او را مورد هجمه قرار دادند.

 در صدر اسلام نیز گروهی در تقابل با جریان سبز نبوی و علوی به مسجد ضرار( رنگ سبز فعلی )  پناه بردند و قرآنها را بر سر نیزه ها برافراشتند، آیا هجمه نظری و علمی به اندیشه ولایت فقیه متهم کردن نظام و انقلاب، تعرض به قانون اساسی و زیر پا نهادن ساختاهای قانونی، حذف شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل، سردادن شعارهای نه غزه نه لبنان و جمهوری ایرانی به جای جمهوری اسلامی زیر سئوال بردن تسخیر لانه جاسوسی و عذر خواهی کردن از آمریکا، احیاء مطرودین امام و پناه بردن به آنان ، تقابل آشکار با اندیشه خمینی کبیر نیست؟

 هنوز نوای پر صلابت خمینی، این ابر مرد تاریخ، در گوشمان طنین انداز است که ولایت فقیه را امتداد ولایت رسول الله و نظام ولایی را مترقی ترین نظام ها و حفظ آن را از اوجب واجبات می دانست و بر جمهوری اسلامی نه یک کلمه کم و نه یک کلمه زیاد تاکید داشت، آمریکا را شیطان بزرگ و تسخیر لانه جاسوسی را انقلاب دوم نامید ودر مقابل عربده کشی آمریکا فریاد زد: آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند، اسرائیل را غده سرطانی خواند و فتنه حکومت از نیل تا فرات را به همگان یاد آور شد.

با طرد برخی از اشخاص و جریانات داخلی،مانند گروهک منحرف نهضت آزادی  آنها را نااهلان نامید و فرزندان انقلابیش را از سپردن امور به دست آنان بر حذر داشت، امروز برخی از انقلابیون خسته و فرتوت را چه شده که از خط نورانی مبارزه و مجاهدت اظهار پشیمانی می کنند و بر چهره عبوس آمریکا لبخند می زنند؟ یاران دیروز و عهد شکنان امروز که کنج عافیت و راحت طلبی را برگزیده و برای توجیه فرسایش و دگر اندیشی خود اندیشه تابناک امام را تحریف می کنند.

آقای موسوی : آیا معیار راه امام تنها یدک کشیدن نام امام است؟ و آیا اندیشه او اندیشه ای مقطعی و محدود به زمان ایشان است؟ مگر او نبود که خط مبارزه حق و باطل را به وسعت تاریخ برایمان ترسیم کرد و فرمود: تا شرک و کفر هست مبارزه هست و تا مبارزه هست ما هستیم؟

اگر نمیدانی بدانکه ولایت فقیه را میراث جاوید آن بزرگمرد و جلوه ای از ولایت الهی می باشد  که در امتداد ولایت سبز نبوی و علوی است .... مردم ایران مصمم هستند تحت لوای او، راه نورانی اما پر از فراز و نشیبی را که اماممان ترسیم کرد بپیمایند  و کلامش را باور دارند که اسلام سنگرهای کلیدی جهان را فتح خواهد کرد. در این راه با توکل به خداوند متعال راه امام و شهدا را ادامه خواهند داد و بر دهان یاوه گویان و دشمنان انقلاب چه خارجی و چه داخلی خواهند کوبید ....


 به عهد شکنان و فتنه گران هم توصیه می کنم که پوستین نفاق و دو رویی را از تن بیرون کنند و به خط نورانی و اصیل امام بازگردند. به آموزه های قرآن رجوع کنند تا دریابند که نور ولایت الهی آینده تاریخ را رقم خواهد زد و در این بین، نصیب باطل، تنها جولانی چند روزه است.« یریدون لیطفئوا نورالله بافواههم والله متم نوره ولو کرده الکافرون»


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط کوشا 88/9/15:: 8:4 عصر     |     () نظر