سفارش تبلیغ
صبا ویژن
اساس حکمت، دوری گزیدن از نیرنگ است . [امام علی علیه السلام]
yazd blog
درباره



yazd blog

وضعیت من در یاهـو
کوشا
ما بر سر پیمان خود استواریم . . .
آهنگ وبلاگ
در جشن عمامه گذاری طلاب صورت گرفت + عکس
اهدای نشان «عمار یاسر» به آیت الله مصباح یزدی

جشن بزرگ عمامه‌گذاری طلاب مدرسه معصومیه قم با اهدای «نشان عمار یاسر» به آیت الله مصباح یزدی به نشانه تجلیل از مقام علمی معنوی و سیاسی وی برگزار شد.

به گزارش رجانیوز، جشن عمامه‌گذاری طلاب مدرسه معصومیه قم که امروز صبح برگزار شد بر اساس یک برنامه اعلام نشده با تجلیل از آیت الله مصباح یزدی و اهدای «نشان عمار یاسر» به وی همراه شد.

در این مراسم که طبق برنامه اعلام شده بنا بود با سخنرانی آیت الله مصباح یزدی پایان یابد، از مقام علمی و عملی آیت الله مصباح یزدی با اهدای «نشان عمار یاسر» تقدیر شد. این نشان توسط آیت الله مقتدایی، مدیر حوزه‌های علمیه کشور به این عالم برجسته اهدا شد.

یکی از طلاب برگزار کننده این مراسم در گفتگو با رجانیوز درباره علت عدم اطلاع رسانی درباره اهدای این نشان به آیت الله مصباح یزدی گفت: علت اینکه نسبت به اهدای این نشان در این مراسم اطلاع رسانی نشد و حتی آیت الله مصباح یزدی نیز نسبت به این موضوع بی اطلاع بودند، این بود که با توجه به تواضع و اخلاق خاصی که این عالم برجسته در کناره گیری از هر گونه مراسم تجلیل و تقدیر داشته اند، ما بر آن شدیم این موضوع را به ایشان اعلام نکنیم.

بر اساس این گزارش، پس از عمامه‌گذاری‌ 27 نفر از طلاب این مدرسه، کلیپ تصویری «این عمار» با مضمون بیانات مقام معظم رهبری در زمینه بصیرت نخبگان در مسایل سیاسی پخش شد.

در ادامه آیت الله مصباح یزدی در سخنانی با اشاره به این‌که پوشیدن لباس روحانیت تکلیف بزرگی را در زندگی طلاب ایجاد می‌کند، گفت: شما کاری را شروع کردید که هر گامی که بر می‌دارید عبادت شمرده می‌شود؛ چون مردم با نگاه به شما به سوی پروردگار و دین متوجه می‌شوند.

رییس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) تصریح کرد: اگر امروزه بزرگ‌ترین تهدید‌ها را علیه اسلام شاهد هستیم؛ بزرگترین فرصت‌ها نیز برای گسترش دین به وجود آمده است و این تدبیر الهی است که در هر زمان قوای شیطانی و رحمانی در برابر یکدیگر متوازن می‌شوند.

آیت الله مصباح یزدی با ضروری خواندن بصیرت در عرصه باور‌های دینی، ارزش‌های دینی و امور اجتماعی خاطر نشان کرد: خداوند را باید سپاسگزار باشیم که ویژگی‌هایی همچون علم، تقوا، بصیرت و آگاهی به زمان را در وجود رهبر معظم انقلاب جمع کرده است.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اهمیت شناخت را‌ه‌های صحیح خود‌سازی بیان داشت: بینش در مسائل سیاسی، اجتماعی، تحقیق، فهم و کسب بصیرت و همچنین شناسایی خطوطی که در کشور وجود دارد و چگونگی ارتباط آنان با خارج از کشور ضروری است.

به گزارش رجانیوز به رسم رایج، عمامه گذاری طلاب توسط یک عالم برجسته انجام می شود و تنی چند از علما و فضلا وی را همراهی می کنند. اما با توجه به هماهنگی قبلی با مدیر حوزه علمیه قم این مراسم عمامه گذاری با تجلیل از شخصیت علمی و سیاسی وی همراه شد و در پایان نشانی که توسط تعدادی از طلاب هنرمند آماده شده بود، به آیت الله مصباح یزدی اهدا شد.

«نشان عمار یاسر» با هدف تقدیر از سطح بالای بصیرت این عالم برجسته در مسائل فکری و سیاسی طراحی شده بود.

این نشان که به ابتکار طلاب مدرسه معصومیه، نماد تجلیل از بصیرت علمی، عملی و ولایت‌محوری عنوان شد، از سوی آیت الله مقتدایی و مدیران مدرسه معصومیه به آیت الله مصباح یزدی ‌اهدا شد.

مشروح سخنان آیت الله مصباح یزدی در این مراسم و حاشیه های آن متعاقبا منتشر می شود.


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط کوشا 88/9/18:: 8:1 عصر     |     () نظر
جاسوس موساد: فائزه هاشمی اسطوره زنان ایران است

علیرضا نوری زاده ضدانقلاب فراری گفت: نقش فائزه هاشمی در جریان سبز قابل ستایش است ،‌زیرا وی امروز اسطوره زنان ایران شده است.

به گزارش ایرنا، نوری زاده که در برنامه اختصاصی خود موسوم به "پنجره ای رو به خانه پدری" در تلویزیون کرد زبان" روژهه لات"سخن می گفت، افزود: فائزه هاشمی به عنوان یک زن از قدرتمندترین خانواده رجال سیاسی جمهوری اسلامی، برای نخستین بار در روزنامه زن پیام فرح دیبا ملکه پیشین ایران را چاپ کرد و در سفری که به قاهره داشت بر مزار محمد رضا شاه فاتحه خواند.

نوری زاده که از کانال وابسته به گروهک تروریستی تجزیه طلب "پژاک" سخن می گفت، در ادامه افزود: حضور فائزه هاشمی به عنوان کادر رهبریت مخالفان از ابتدای اعتراضات مردمی علیه انتخاب "محمود احمدی نژاد" به خصوص در واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد در روز16 آذر علی رغم آنهمه تهدید و فشار قابل تقدیر است.

این ضد انقلاب فراری ادامه داد: موج سبز انسان را ارزیابی می کند و ملاک آن باید عملکرد امروز افراد باشد. فائزه هاشمی نیز از این مساله مبرا نیست و تا زمانی که موضع وی در جهت منافع موج سبز است، از وی حمایت خواهم کرد.

جاسوس موساد در ادامه سخن پراکنی های خود و در حالی که ریزش شدید جریان فتنه باعث سرخوردگی سران این جریان شده استف گفت: رژیم (نظام) تمام تلاش خود را به کار برد تا جنبش اعتراضی مردم ایران را سرکوب کند، اما ملت یکبار دیگر در روز 16 آذر نشان داد که جریان سبز زنده و پویا است و با حماسه ای باور نکردنی به مراتب شکوهمند تر از روزهای 13 آبان و روز قدس تجلی یافت.

نوری زاده که سابقه همکاری با رادیو رژیم صهیونیستی و صدای آمریکا را در پرونده کاری خود دارد، افزود: یکبار دیگر از ملت ایران تشکر می کنم که شعارهای اینجانب را در صدر شعارهای اعتراضی خود قرار دادند، و مرا سرافراز کردند.

نوری زاده که اخیرا پخش برنامه ای درخصوص داستان سرایی های وی و تطبیق آن با واقیعات در سیمای جمهوری اسلامی باعث بی آبروتر شدن وی شده است، در پایان گفت: اخیرا برنامه 30 :20 در فیلمی به منظور ارتباط جریان سبز با خارج از کشور ضمن پخش برخی از سخنان و زندگی من، ‌به تلاشی مذبوحانه دست زد که فقط به این نکته اشاره می کنم که ساخت این گونه برنامه ها تاثیری در پویایی جریان سبز نخواهد گذاشت.


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط کوشا 88/9/18:: 7:59 عصر     |     () نظر
اعتراض دانشجویان به حضور غیرقانونی فائزه هاشمی در دانشگاه تهران

جمعی از دانشجویان دانشگاه تهران در اعتراض به حضور غیرقانونی فائزه هاشمی رفسنجانی در دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران بیانیه‌ای صادر کردند.

به گزارش فارس در این بیانیه آمده است: اگرچه هم اکنون قریب به 6 ماه از حماسه جاویدان 22 خرداد می‌گذرد اما همچنان تحرکات برخی افراطیون شکست خورده در برابر رای ملت، نه تنها منجر به هتک جمهوریت نظام گشته، که از آن مهم تر عدم ایجاد آرامش در فضای جامعه و دانشگاه‌ها مبدل به رمز حیات این جریان ناکام شده است.

این بیانیه می‌افزاید: در آخرین نمونه فائزه هاشمی رفسنجانی با حضور غیرقانونی خود در روزهای یک شنبه از ساعت 1 الی 3 بعد از ظهر در دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران موجب حیرت دانشجویان این دانشگاه شده است زیرا طبق اخبار رسمی وی در حال حاضر در مقطع دکترا در دانشگاه آزاد واحد علوم تحقیقات در رشته روابط بین‌الملل مشغول به تحصیل می‌باشد و از آنجایی که طبق هیچ قانون رسمی و ثبت شده‌ای هیچ دانشجویی از دانشگاه آزاد به دانشگاه سراسری حق انتقال واحد درسی و تحصیل در دانشگاه دولتی به صورت میهمان حتی برای یک واحد درسی را هم ندارد، هم اکنون این پرسش برای قاطبه دانشجویان بوجود آمده است که وی از حضور خود در این دانشکده به دنبال چه چیزی است؟

این بیانیه می‌افزاید:‌ پس از پیگیری‌های به عمل آمده از سوی جمعی از دانشجویان دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران، وی حتی به صورت مستمع آزاد نیز در این کلاس‌های این دانشکده حضور پیدا نمی‌کند و طبق گفته شخص فائزه هاشمی رفسنجانی در پاسخ به یکی از دانشجویان این دانشکده وی با صراحت اعلام داشته است که به صورت میهمان 2 واحد درسی خویش را از دانشگاه آزاد به دانشگاه تهران انتقالی گرفته است و حتی در پی پرسش دیگر دانشجویان نیز از استاد روابط بین‌الملل دانشکده حقوق و علوم سیاسی، فائزه هاشمی بر خلاف تمامی قوانین رسمی وزارت علوم، در کلاس ایشان شرکت می‌کند.

در پایان این بیانیه آمده است: به همین منظور ما دانشجویان دانشگاه تهران خطاب به مسئولین دانشکده حقوق و علوم سیاسی و هم چنین دکتر فرهاد رهبر، ریاست محترم دانشگاه تهران اعلام می‌داریم در صورتی که فائزه هاشمی هم چنان به صورت غیرقانونی در دانشکده حقوق و علوم سیاسی قصد حضور داشته باشد و از سوی مسئولین مربوطه نیز هیچ‌گونه برخوردی با وی صورت نگیرد، دانشجویان مسلمان و متعهد دانشگاه تهران در اعتراض به حضور غیرقانونی وی در دانشگاه تهران، راسا وارد میدان شده و مسئولیت هرگونه برخورد با فائزه هاشمی نیز بر عهده خود وی و مسئولینی است که نسبت به این اقدام غیرقانونی عکس‌العملی نشان نمی‌دهند.


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط کوشا 88/9/18:: 7:57 عصر     |     () نظر
ادعای کروبی در توجیه آتش‌زدن عکس امام(ره)

شبکه ایران: مهدی کروبی، دبیرکل حزب اعتماد ملی که در انتخابات ریاست جمهوری دهم موفق به کسب حدود 300 هزار رای شد، در نامه‌ای به رئیس رسانه ملی مدعی شده، فیلم‌هایی که از وقایع ?? آذر از صدا و سیما پخش شده، مونتاژ بوده است.

کروبی در این نامه که در سایت منتسب به او منتشر شده، نوشته که "تصاویر مونتاژ شده‌ای از دانشجویان معترض نشان داده شد که این گونه استنباط می‌شد عکس‌های بنیانگذار انقلاب توسط این دانشجویان پاره و مورد تعرض قرار گرفته است."

ادعای جدید شیخ اصلاحات در حالی است که فیلم پاره کردن و آتش زدن تصاویر امام خمینی(ره) توسط دانشجویان معترض، با استقبال و پوشش گسترده رسانه‌های انگلیسی، آمریکایی و سعودی از جمله "العربیه" همراه و بارها از این رسانه‌ها پخش شده است.

با این حال، دبیر کل حزب اعتماد ملی ترجیح داد که به جای محکوم کردن اقدام طرفداران مهندس موسوی در پاره کردن عکس امام، سردادن شعار علیه نظام و ابراز برائت از سران رژیم صهیونیستی و غربی، تجمعات غیرقانونی گروه سبز را "اعتراضات واقعی و حقیقی مردم" نامیده و بگوید که برخی عامدانه به دنبال بد نام کردن این تجمعات و باز کردن راه برای جریانات افراطی هستند.

کروبی بدون اشاره به علت حمایت‌های دیروز نخست وزیر اسرائیل و سران کشورهای غربی از تجمعات حامیان اصلاحات، آنچه "برخی از مجموعه‌های خبری صدا و سیما" خواند را، به "تفرقه پراکنی و توهین مسلم و مبرز به بنیان گذار انقلاب اسلامی ایران و خدمت گذاران سی ساله آن" متهم کرده است.

او که در اکثر اوقات یک تنه اقدام به موضع‌گیری و حضور در میان تجمع‌کنندگان خیابانی کرده است، خود و چندتن دیگر از همراهانش را پیرو و پاسدار خط امام(ره) می‌داند.

دبیرکل حزب اعتماد ملی حتی در جریان مناظرات انتخاباتی در پاسخ به این سوال که با چه مجوزی از شهرام جزایری، مفسد اقتصادی مشهور، 300 میلیون پول گرفته، گفت که "من از امام حکم دارم."

نفر چهارم انتخابات ریاست جمهوری دهم که پس از اعلام نتایج انتخابات اخیر رای اکثریت مردم را قبول نکرد، چندی پیش هم، مدعی شد که مدیر مسئول روزنامه کیهان به فرمایش امام(ره) مبنی بر اینکه "میزان رای ملت است" چوب حراج زده است.

این در حالی است که کروبی در جریان آشوب‌های پس از انتخابات، با طرح ادعاهای مختلفی از جمله "تقلب" و "آزار جنسی زندانیان" بارها جمهوری اسلامی را متهم کرده و میزان اعتقاد خود را به جمله "میزان رای ملت است" نشان داده است.

علاوه بر کروبی، محمد خاتمی و مهندی موسوی هم، که تاکنون هیچ موضعی در برابر آتش زدن عکس امام خمینی(ره) و شعارهای ساختارشکنانه حامیان خود اتخاذ نکرده‌اند، خود را پایبند به آرمان‌های امام(ره) و انقلاب و نظام اسلامی می‌دانند.

خاتمی اخیرا پس از استناد به سخنان امام(ره)، از آنچه "ستم به جمهوری اسلامی" نامید، حرف زد و گفت که به این خاطر غصه می‌‌‌خورد و رنج می‌برد.


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط کوشا 88/9/18:: 7:56 عصر     |     () نظر
کروبی در این نامه ضمن انتقاد شدید از خاتمی در خصوص هزینه نکردن خود در حوادث اخیر وی را عنصری بی تاثیر در اصلاحات و بویژه جنبش سبز عنوان کرده است.

به نوشته جوان آنلاین تلاش خاتمی برای حذف کروبی از رهبری جنبش سبز ، باعث نگاشته شدن این نامه کروبی شده است .

کروبی همچنین در این نامه خود را لیدر و رهبر جریان پس از انتخابات دانسته و خطاب به خاتمی نوشته است: من رهبراین جریان هستم و بابت آن هم هزینه داده ام.شما هم در این جریان نه سهمی داشته و نه تاثیر گذار بوده اید .

کروبی در این نامه همچنین به حوادث سال های حاکمیت اصلاحات اشاره کرده و ضمن بر شمردن اقدامات خود برای حل ریش سفیدانه مشکلات اصلاح طلبان تاکید کرده است که «چه کسی اختلافات میان اصلاح طلبان و نظام را حل می کرد؟،چه کسی پی گیر کار زندانیان بود و ...»

کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط کوشا 88/9/18:: 7:53 عصر     |     () نظر
صفارهرندی خطاب به سبزکها:
شما مجبور شدید گوگوش و سروش را عضو خود کنید و افتخارتان این است که همجنس‌بازها با شما هستند



در ادامه مطلب ببینید...

صفارهرندی گفت: اکثر آن 13 میلیونی که به دلیل اعتقادات دینی به موسوی رای داده بودند، در پی فتنه گری‌ها از این جریان رویگردان شده اند.
 
بازتاب آنلاین -  صفارهرندی گفت: اکثر آن 13 میلیونی که به دلیل اعتقادات دینی به موسوی رای داده بودند، در پی فتنه گری‌ها از این جریان رویگردان شده اند.

به گزارش خبرگزاری فارس محمدحسین صفارهرندی بعد از ظهر امروز در جمع دانشجویان بسیجی و همچنین دانشجویان حامی موسوی اظهار داشت: جنبش دانشجویی هویتی از جمله آزادگی، استقلال، آگاهی، انقلابی بودن، مردمی بودن، عدالتخواه بودن، ایران دوست بودن و ضد استکبار و استبداد بودن و ... دارد.

وی افزود: باید از انقلاب جنبش دانشجویی مشخصاتی مانند اسلام‌گرایی و ضد شوروی و امریکا بودن و ... را نیز پیدا کرد و این جنبش تجربه یک انقلاب واقعی که مشابه آن را تا کنون نداشته‌ایم، دارا است.

صفار هرندی تصریح کرد: مرزبندی با جریاینات ضد انقلاب، لیبرال، سرمایه‌داری وابسته، مرزبندی با جریانات متحجر، لائیک، سکولار از دیگر مشخصه‌های جنبش دانشجویی است و این جنبش سرآمد تمامی جریانات وفادار به نظام جمهوری اسلامی بوده است.

صفارهرندی خطاب به دانشجویان حامی جنبش سبز موسوی افزود: اعلام کنید که هیچ نسبتی با آن افتخارات جنبش دانشجویی ندارید و شما در هیچ‌کدام از این افتخارات شریک نیستید، به شرطی که از این به بعد این افتخارات را به نفع خود مصادره نکنید.

وی تصریح کرد: شماهایی که از جمهوری اسلامی خجالت می‌کشید، چرا در ساز و کارهای قانونی جمهوری اسلامی شرکت می‌کنید و کسی که جمهوری اسلامی را به جمهوری ایرانی تبدیل می‌کند و آن را قبول ندارد، حق شرکت به عنوان نامزد جمهوری اسلامی را ندارد.

صفارهرندی خاطرنشان کرد: کسانی فریب‌کار هستند که راهنمای چپ را می‌زنند و به راست می‌پیچند و فریب‌کار آن کسی است که سه روز قبل از انتخابات دم از قانون‌گرایی می‌زند، اما وقتی که نتیجه انتخابات معلوم می شود آن را قبول ندارد و قانون را زیر پا می‌گذارد.

وی گفت: اگر کسی به گذشته‌های نورانی این جنبش پشت کرده و آنها را قبول ندارد نمی‌تواند در جشن‌های مربوط به این جنبش شرکت کند و به همین دلیل می‌آید و جشن دانشجویی دیگران را به هم می‌زند.

صفارهرندی اظهار داشت: به آن بالادستی‌های شما می‌گویم که نمی‌توانید روی ارزش‌های به دست آمده از انقلاب پا بگذارید و در پستوها با آمریکا ارتباط برقرار کنید.

صفارهرندی با اشاره به بعضی دانشجویان که قصد به هم زدن نظم جلسه را داشتند، افزود: چهار سال پیش خاتمی در دانشگاه تهران به رفقای شما گفت در همه چیز انحراف ایجاد کردید و آمدید، این جلسه را نیز به هم بزنید.

وی تصریح کرد: بالادستی‌های شما، همان کسانی که به شما خط می‌دهند، روز گذشته برای فرار چادر زنانه به سرکرده بودند.

مشاور فرهنگی فرمانده کل سپاه  خاطرنشان کرد: دیروز جای شما خالی بود که مشاهده کنید که مردم با چه بی‌اعتنایی به کسانی که سطل‌های زباله را آتش می‌زدند، نگاه می‌کردند و من نمی‌دانم که سطل‌های زباله چه هیزم تری به شما فروخته‌اند که دست از سر آنها بر نمی‌دارید.

وی با اشاره به دلایل کاهش افراد حامی جنبش سبز موسوی گفت: مجبور شدید، گوگوش تا سروش را عضو جنبش خود کنید و وقتی افتخار می‌کنید که همجنس بازان و بها‌یی‌ها عضو تشکیلات شما هستند.

صفارهرندی افزود: اکثر آن 13 میلیونی که به دلیل اعتقادات دینی به موسوی رای داده بودند، از این جنبش کم شدند و به آگاهی دست یافتند.

کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط کوشا 88/9/18:: 7:48 عصر     |     () نظر
 
تصاویر دیدنی از چشم حشرات









































کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط کوشا 88/9/18:: 1:38 عصر     |     () نظر
با این اقلیت اغتشاشگر چه کنیم؟

دکتر وحید یامین‌پور: وضع تقابلی میان طرفداران نظام و معترضین بسیار سریع تر از تصورها و پیش بینی ها به سامان آمد و آنچه «جنبش» نامیده می شد در عرض چند ماه به یک «گروه» با مختصات قابل توصیف تبدیل شد. می توان راهپیمایی روز قدس را آغاز آشکارگی این افول و اضمحلال دانست، کمااینکه در اتفاقات بعد یعنی 13 آبان و اکنون 16 آذر که هر دو به عنوان نقاط عطف تحرکات سیاسی اغتشاش گران دانسته می شد، این افول و اضمحلال به عیان مشاهده شد. شواهد و شنیده ها از طرفی حاکی از درماندگی و دستپاچگی رهبران سیاسی اغتشاشات و از طرفی حکایت‌گر آرامش خاطر طیفی از طرفداران نظام است؛ لیکن در این میان جریان های دانشجویی انقلابی در این اندیشه اند که با این اقلیت مخالف نظام که هرازگاهی فرصت ظهور سیاسی و رسانه ای پیدا می کنند و ایام و مقاطع خاص را به مجالی برای تحرکات دوباره تبدیل می کنند، چه باید کرد؟

در جامعه شناسی انقلاب، حرکت های اعتراضی را در دو مؤلفه‌ی سطح و عمق مورد بررسی قرار می دهند. هر گاه حرکت های اعتراضی از حیث حجم، گستردگی و فراگیری به حدی برسد که بتوان گفت اکثریت جامعه به آن پیوسته اند، می توان جامعه را در آستانه‌ی وقوع وقوع یک انقلاب یا تغییر جدی دانست. ولی حجم و فراگیری کافی نیست؛ حرکت های اعتراضی برای منجر شدن به یک تحول و دگرگونی جدی، به عمق و منطق قوی اعتراضی نیز نیاز دارند. به علت دیگر معترضین باید برای برهم زدن وضع موجود و ساختارشکنی که طبعاً مستلزم هزینه های انسانی است،‌ منطقی قوی داشته باشند. انقلاب های نرم اساساً به‌خاطر منتفی بودن این دو مؤلفه –یعنی فراگیری و عمق حرکت های اعتراضی- جایگزین انقلاب های سخت می شوند. در خصوص اوضاع ایران ریزش دفعی معترضین حکایتگر فقدان یک منطق قوی اعتراضی در میان اغتشاشگران است. طبیعتاً به ازای هر یک روز فاصله از حادثه ی هیجانی انتخابات، معترضین برای ادامه روش اعتراضی خود که همراه با برچسب های ناخوشایند اجتماعی است، بدنبال مبنایی منطقی برای ادعاهایی هستند که آنها را به شهروندان نابهنجار یا «اغتشاشگر» بدل کرده است.

کسانی که از ابتدای مهر امسال بطور مستمر در فضای دانشگاهی کشور حضور داشته اند اذعان می کنند که روز به روز از شدت واکنش های دانشجویان سمپات با جریان اعتراضی کاسته شده است؛ دیگر از ادعاهای رادیکال و ساختارشکنانه خبری نیست و ادبیات احساسی و هیجانی روزهای اول به شدت افول کرده است. طبیعی است که شعار و غلیان احساسات که همیشه پاشنه‌ی آشیل تحرکات دانشجویی بوده است، برای همیشه پاسخگو نیست و اگر رهبران سیاسی معترضین نتوانند به سرعت زمینه‌ی ابتنای حرکت اعتراضی‌شان را بر مبانی عقلانی و اصولی فراهم کنند، جنبش از داخل می پوسد و از احساس تعلق اعضا به آرمان اعتراضی اثری نمی ماند.

تحلیل نه چندان پیچیده‌ی بیانیه های پی در پی و تکراری میرحسین موسوی نشانگر آن است که او نتوانسته چنین زمینه ای را فراهم کند و همچنان به روش شعاری و هیجانی روزهای ابتدایی اغتشاشات در خرداد و تیر امسال ادامه می دهد. دیگر رهبران سیاسی اغتشاشات هم یا مانند سیدمحمد خاتمی سکوت کرده اند، یا مانند کروبی روش های لمپن و باورناپذیر را در پیش گرفته و یا در جریان محاکمات از گذشته‌شان برائت جسته اند. بنابراین کاملاً قابل پیش بینی است که ادامه روند اعتراضات همواره سیر نزولی و به سمت صفر خواهد داشت، هر چند چنانکه از ابتدای انقلاب شاهد آن بوده ایم هیچگاه به صفر نخواهد رسید.

با این مقدمات باید ملاحظاتی در ادامه‌ی فضای تقابلی دانشجویان انقلابی با اقلیت اغتشاش گر در نظر داشت:

نخست اینکه دانشجویان با اطمینان از این افول و پوسیدگی غیرقابل احتراز اغتشاشگران، هیچ‌گاه نباید زمینه‌ی تعمیق حرکت های اعتراضی را فراهم کنند. آنها تاکنون دلیل قانع کننده ای برای ادامه‌ی روش خود نداشته اند ولی ممکن است این بهانه را از لابلای اشتباه دانشجویان انقلابی فراهم کنند. دو شعار اصلی همواره متن این بهانه بوده است. یکی «کشته سازی» و «مظلوم نمایی» که می تواند زمینه ساز برخوردهای خشن و سخت دانشجویی را فراهم کند و دیگری ادعای «خفقان» و فقدان «آزادی بیان» که سال‌هاست دستمایه‌ی تحریک دانشجویان قشری نگر بوده است. طبیعی است اغتشاشگران برای رسیدن به این مقصود، راهبرد خود را تحریک غیرت و تعصب انقلابی دانشجویان بسیجی متمرکز خواهند کرد. رفتارهایی مانند توهین به مقدسات دینی یا مقام معظم رهبری و یا پاره کردن عکس شهدا یا امام راحل(ره) از این دست است؛ اتفاقی که از 16 آذر 9 سال پیش در حضور خاتمی در دانشگاه علم صنعت آغاز شد.

اما مهمترین اتفاق در تسریع افول و اضمحلال این اغتشاشات، جدی گرفتن «کرسی های آزاد اندیشی» است. فقدان منطق اعتراضی بسیار سریع تر از پیش بینی ها حلقه های خاکستری دانشجویان را از اطراف اقلیت اغتشاشگر پراکنده کرده است. حقیقت این است که سوءاستفاده از شعارهای احساسی و بهره برداری منافقانه از نمادهای دینی توسط میرحسین موسوی و همراهانش موجب جذب برخی و یا حداقل تشکیک در بخشی از بدنه‌ی دانشجویی شده است. تنها راه و سریع‌ترین راه عبور از این ابهام، اثبات پوچی و بی مبنایی اعتراضات است و این راه فقط از مسیر گفتگوهای دانشجویی می گذرد. موضع‌گیری و جنجال سازماندهی شده‌ی اقلیت اغتشاشگر علیه تریبون های آزاد و جلسات سخنرانی با هدف نگه داشتن سطح اعتراضات در فضای احساسی هیجانی و جلوگیری از ورودش به چارچوب منطق است.

دانشجویان انقلابی باید متوجه باشند که زمان به نفع گفتمان منطقی حامیان انقلاب در جریان است و نتیجه‌ی قطعی این روند -همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند- اضمحلال قطعی خط نفاق جدید و اقتدار بیش از پیش جریان اصیل انقلابی است و دست آخر اینکه این زیرکی جنبش دانشجویان انقلابی است که کاهش تلفات فرهنگی، شتاب در روند افول این جریان و تحقق نتیجه ی مبارک آنرا بدنبال خواهد داشت.


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط کوشا 88/9/18:: 1:28 عصر     |     () نظر

گویا دیگر 16 آذر را نباید با شهادت قندچی، شریعت رضوی و بزرگ نیا در 16 آذر 32 یادآوری نمود زیرا امسال اتفاق به مراتب بزرگتری افتاد. نبرد بدون پرده حق و باطل.

1. اعتراف می‌کنم خدمتی که میرحسین موسوی و مهدی کروبی طی 6 ماه اخیر به انقلاب کرده‌اند، در تاریخ ثبت خواهد شد. واقعاً چه اتفاقی می توانست منجر شود تا بعد از 56 سال، ضد آمریکایی ترین روز دانشجو امسال و در دانشگاه تهران برگزار شود؟!

گویا دیگر 16 آذر را نباید با شهادت قندچی، شریعت رضوی و بزرگ نیا در 16 آذر 32 یادآوری نمود زیرا امسال اتفاق به مراتب بزرگتری افتاد. نبرد بدون پرده حق و باطل.

هر جای دانشگاه را که نگاه می انداختی تصور 14 اسفند 58 برایت راحت تر بود! بارها گفته ام و هزار بار دیگر هم خواهم گفت که اگر نسل ما مشروطه و ملی شدن نفت و انقلاب 57 را هیچ گاه ندید، اتفاقاتی را شاهد است که ده ها سال آینده همه و همه حیران از آن خواهند گفت و نوشت. وقایعی که به مراتب نقاط عطف بزرگتری در تاریخ ایران خواهد بود ...

2. جالب است! به ما می‌گویند چرا از بیرون دانشگاه آدم آورده‌اید به داخل دانشگاه! نمی‌دانم ارزش پاسخ دادن دارد یا خیر اما به همان علتی که شما همه‌تان مثلاً از داخل دانشگاه آمده‌اید! به همان علتی که از امیرکبیر و دانشگاه آزاد و ... آمدید و بعد که دیدید یک چهارم جمعیت ما هم نیستید یادتان آمد که تازه 25 میلیون یعنی چقدر! یعنی اگر قرار باشد هر دویمان از بیرون یار کمکی بیاوریم تازه نسبتمان می شود 800 به 4000.

اما این پاسخ اول من است. پاسخ دومم کمی صریح تر است و آن هم اینکه تا همین جا حضور امثال شما در دانشگاه را باید به حساب رافت نظام گذاشت.

شما چه چارچوبی را رعایت کرده‌اید؟ کدام معیار و ضابطه را پذیرفته‌اید که بعد با هزینه بیت المال در جمهوری اسلامی در دانشگاه تحصیل می‌کنید و بعد هم برای خود حق اعتراض قائل هستید؟! جمهوری ایرانی؟ نه غزه نه لبنان؟ دین از سیاست جداست؟ تغییر قانون اساسی؟ منتظری؟ ...

اتفاقاً 16 آذر امسال یکی از نقاط عطفش در همین جاست. وقتی انجمن اسلام آمریکایی دانشگاه تهران با مارکسیست‌های نشانه دار، با لیبرال‌های دانشگاه، یا دموکراسی خواه‌ها و هزار و یک ایسم و خواه دیگر متحد می‌شود تا به خیال خودش بسیج و بسیجی را زمین بزند باید به فکر تاوان اقداماتش باشد.

باید کمی فکر کنند تا از هزینه‌های این اقدام خود آگاه شوند. خط مقدم نفاق امروز در انجمن به اصطلاح اسلامی دانشگاه تهران است که همچنان عکس مصدق و بازرگان را کنار امام منتشر می‌کند! اما دانشگاه یا جای ماست یا آنها. بسم الله ...

3. این خبر هم در نوع خودش بی نظیر بود! مجید توکلی با چادر و رژلب دستگیر می‌شود. اسطوره کسانی که خود را مبارز می‌دانند در بهترین حالت می‌شود کپی کوچک شده بنی صدر!

با این تفاوت که از اربابشان یک قدم عقب‌تر هستند و فقط قسمت آرایش و روسری سرکردنش را یاد گرفته‌اند.

وقت فرار ماجرا "یوم تبلی السرائر " می‌شود. ما این نظام را دو دستی تقدیم‌شان می‌کنیم. جمهوری اسلامی برای آنها. هر کاری خواستند با آن انجام دهند. جمهوری ایرانی‌اش کنند و... اما فقط به یک شرط؛مرد باشند و روسری بر سر نکنند. همانقدر که پدران ما 31 سال قبل خون دادند، باید خون بدهند تا به آرمان‌شان برسند...
4. مهم نیست به ما چه می‌گویند. چماقدار، مفتخور، سهمیه‌ای، قاتل، مزدور و ... که ولله اگر نمی‌گفتند باید به خودمان شک می‌کردیم.

هرچه بخواهم جواب دهم اشتباه است. اساساً پاسخ به این برچسب‌ها اشتباه است. زیرا هر چه بیشتر باشد اجر و قربش بیشتر است.ترفیع درجه اش بالاتر می‌رود.حال میرحسین باشد که ما را جیره خور بداند یا نوچه‌هایش که هر چه دل تنگشان می‌خواهد می‌گویند.

بسیجی واقعی الحق و الانصاف که همت بود ... چقدر قشنگ امروز را پیش بینی می کرد، امروز 16 آذر 1388 را:"زمان بازرگان به ما بر چسب چریک زدند، زمان بنی صدر هم برچسب منافق! الان هم بر چسب خشک مقدسی و تحجر.هر قدمی که در راه خدا و بندگان مستضعف او برداشتیم، برچسب بارانمان کردند. حالا روزی ده برچسب دشت می‌کنیم، اما بسیجیان دلسرد نباشید.حاشا که بچه بسیجی میدان را خالی کند... "


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط کوشا 88/9/18:: 1:27 عصر     |     () نظر
انتشار عکس‌های دانشجوی مبارز! پلی‌تکنیکی با لباس زنانه

مجید توکلی دانشجوی افراطی دانشگاه امیرکبیر،که روز 16 آذر در دانشگاه امیر کبیر با شجاعت خاصی در میان دوستان خود مشغول هتک حرمت و توهین به مقدس ترین ارکان نظام بود، در یک اقدام عجیب، با آرایش و لباس زنانه آماده فرار از دانشگاه شد.

او که همانند زنان محجبه، مانتو به تن کرده و مقنعه و چادر به سر داشت و حتی یک کیف زنانه را نیز برای محکم کاری به دوش انداخته بود، در رسیدن به هدف خود ناکام ماند و توسط مامورین امنیتی دستگیر شد.

در حالی کهعکس های توکلی در بسیاری از تجمعات دانشجویان افراطی به عنوان نماد "مقاومت جنبش دانشجویی" در میان تجمع کنندگان توزیع می‌شد، مشخص نیست از این پس آیا عکس او در لباس زنان هم در تجمعات کاربرد خواهد داشت؟

"فرار با لباس زنانه" البته پیش از این هم، اتفاق افتاده است. بنی صدر نیز در اوایل انقلاب و پس از آنکه خیانت هایش به انقلاب و نظام جمهوری اسلامی مشخص شد، با لباس زنانه از کشور گریخت و به فرانسه پناهنده شد.

مجید توکلی پیش از این نیز سابقه توهین به مسئولان نظام و حتی زندان را در کارنامه خود دارد. وی که متولد سال 1365 در شیراز است، در سال 83 و در رشته کشتیرانی وارد دانشگاه امیرکبیر شد اما به دلیل آنکه در چهار ترم پیاپی معدل درسی او زیر 10 بود، از این دانشگاه اخراج شد.

او پس از اخراج از دانشگاه و در جریان حضور احمدی نژاد در دانشگاه امیرکبیر هم، از دانشجویانی بود که نقش مهمی در پروژه اهانت به رئیس جمهور ایفا کرد.

وی همچنین به همراه دو دانشجوی دیگر به خاطر انتشار نشریات موهن علیه ائمه اطهار(ع) در دانشگاه امیر کبیر، مدت 15 ماه را در حبس بود. اما گویا 15 ماه زندان برای توکلی کافی نبود، چراکه وی در روز 17 بهمن ماه سال گذشته نیز در جریان ممانعت نیروهای امنیتی از برگزاری مراسم سالگرد بازرگان، همراه با سه دانشجوی دیگر دستگیر شد و 115 روز دیگر را در زندان گذراند.

گفتنی است توکلی از جمله سردسته های اهانت کنندگان به مقدسات در نشریات دانشجویی بود. بانیان این نشریات حتی دیگر دانشجویان را دعوت به همراهی و ایجاد آشوب کرده بودند: "دموکراسی و آزادی بدون هزینه به دست نمی‌‌آید و البته در هر فرصتی هم محقق نمی‌شود(!) زمان آن اکنون است و فردا بسیار دیر است باید برخاست و قداست‌های تصنعی(!) و مقدسات مردم‌فریب را ساقط کرد."

این جملات در قالب مقاله ای با عنوان "هیچ کس مقدس نیست!" برای فراهم کردن یک فضای اعتراض عمومی منتشر شده بودند.

حمله به اهل بیت نیز دستمایه ای بود برای حمله به رهبریت نظام. در لا به لای مقالات جملاتی دیده می شد که هر انسان آزاده ای از بیان آن شرم می کرد. علی(ع) و محمد(ص) هم گناه کبیره می کردند: "علی نه نور بود و نه آسمانی و نه معصوم... علی یک انسان خطاپذیر و غیر معصوم بود. فراتر از آن محمد نیز چنین بود، حال تکلیف ولی فقیه بسیار روشن است." رئیس جمهور منتخب مردم فاشیست لقب گرفته بود و رهبر انقلاب دیکتاتور!



کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط کوشا 88/9/18:: 1:25 عصر     |     () نظر
<   <<   6   7   8   9   10   >>   >