سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آنکه را دانش نیست، هدایت نیست . [امام علی علیه السلام]
yazd blog
درباره



yazd blog

وضعیت من در یاهـو
کوشا
ما بر سر پیمان خود استواریم . . .
آهنگ وبلاگ

» استراتژی سکوت تهدیدکننده و ایجاد یک سازمان برای ایستادگی مستمر/

من برای موسوی برنامه‌ریزی می‌کردم




گروه فرهنگی: در روزهای کوتاهی که تهران شاهد برخی ناآرامی‏ها بود، علاوه بر سران سیاست جهانی، یکی از چهره‏های فلسفی غرب نیز در ظاهر سیاستمداران تندرو و بی‏نزاکت نسبت به ایران ظاهر شد.

اسلاوی ژیژک، فیلسوف، جامعه‌شناس و سیاست‌مدار مطرح اسلوونیایی که در گذشته نیز درباره ایران سخنان زیادی گفته است، این بار هم با انتشار مقاله، ایراد سخنرانی و مصاحبه و امضای نامه از آشوبگران در ایران حمایت کرد.

اما اسلاوی ژیژک در تازه‌ترین اظهارنظر، هفته گذشته در همایشی که با عنوان «فستیوال مارکسیسم 2009» در لندن برگزار شده نیز حامیان موسوی را به استراتژی «سکوت تهدیدکننده» دعوت کرده و از ارتباط خود با موسوی، درحد برنامه ریزی برای او، پرده برداشت.

اسلاوی ژیژک (Slavoj zizek) که به عنوان یک فیلسوف، جامعه‌شناس و سیاستمدار اسلوونیایی مطرح است، استاد جامعه‌شناسی دانشگاه لوبلیانا اسلوونی و کالج لندن است. وی حتی در سال ???? به‌عنوان کاندیدای ریاست جمهوری از سوی حزب لیبرال دموکراسی اسلوونی معرفی شد. شهرت ژیژک برای مقاله هایی است که در موضوعاتی پراکنده مانند جنگ عراق، سرمایه‌داری، جهانی‌شدن، رواداری، حقیقت سیاسی، سوبژکتیویته، حقوق انسانی، لنین، اسطوره، فضای مجازی، پسامدرنیسم، چندفرهنگ‌گرایی، پست مارکسیسم، هیچکاک و لینچ نوشته است.

تقلید فلسفه از سیاست!

اکنون که چند ماه است نگاه سراسر جهان به تهران است، اهمیت ایران از چشم هیچ گروه و صنفی در جهان پوشیده نمانده و اظهار نظر چهره های فکری فرهنگی سیاسی و اقتصادی غرب، متوجه سرنوشت ایران و اهمیت بی‌سابقه‌ی آن بوده است.

اما ژیژک در اولین اقدام جدی، در روزهای قبل از اعلام نتایج بررسی شورای نگهبان، در مقاله‌ای با عنوان «آیا گربه به دره سقوط خواهد کرد؟» احمدی‌نژاد و نظام جمهوری اسلامی ایران را با ادبیاتی هتاکانه مورد خطاب قرار داده بود.

او با اطمینان! از وقوع تقلب انتخاباتی، ‌احمدی‌نژاد را یک «پوپولیست فاسد اسلامو- فاشیست» نامیده و رژیم ایران را «قدرتی خودکامه و فاسد» نامیده بود.

علی‌رغم تعبیرات تند ژیژک در قبال احمدی‌نژاد و نظام جمهوری اسلامی، وی با اتخاذ موضعی هوشمندانه موسوی را نماد انقلاب 1357 دانسته و با سرپوش‏گذاشتن بر مسئله عدول و انحراف موسوی از مواضع امام خمینی و مواضع خودش در آغاز انقلاب، سعی در بازتفسیر انقلاب اسلامی و معادل دانستن مواضع کنونی موسوی با انقلاب 1357 کرد.

وی در آن مقاله با تفکیک میان موسوی و کروبی نوشت: «کروبی عملاً یک اصلاح طلب است، او اساساً نسخه ایرانی از هویتی سیاسی را ارئه می‌دهد که به همه گروه‌ها قول مساعدت می‌دهد. اما موسوی کاملاً با او متفاوت است:‌ نام او مترادف بازدمیدن در رؤیایی عمومی است که انقلاب خمینی را به پیروزی رساند. این بدان معنی است که انقلاب ???? آیت‌الله خمینی را نمی‌توان به جریان تندروی اسلامگرایی که قدرت را در دست دارد، تقلیل داد، این انقلاب بسی فراتر از آن بود. اکنون زمان به یاد آوردن شور وشوق باورنکردنی سال اول پس از انقلاب است.»

به این ترتیب او در عین انتقاد شدید و توهین به احمدی‌نژاد و حکومت ایران، به جای آنکه مانند بسیاری از دستگاه‌های تبلیغاتی غرب، موسوی را یک اصلاح‌طلب غرب‌گرا معرفی کند، ضمن بازتفسیر بی‌پایه و بدون استناد انقلاب اسلامی، سعی در اثبات آن داشت که رهبر و رئیس‌جمهور ایران از مواضع امام خمینی در 2 دهه پیش فاصله گرفته‌اند اما موسوی یک انقلابی واقعی است.

همچنین او در اقدام دیگری با امضای نامه برخی روشنفکران امریکایی و اروپایی درباره وقایع پس از انتخابات در ایران، از آشوب‌گری و نقض قانون حمایت کرد.

در این نامه که امضای کسانی مانند نوال السعداوی فمینیست برجسته مصری و جون بائز خواننده، و جامعه شناسانی چون آلبرتو توسکانو، جورجو آگامبن، اسلاوی ژیژک، جودیت باتلر و اتین بالیبار دیده می شد، از حکومت ایران خواسته شده بود که با آشوبگران کاری نداشته باشد و بگذارد خودشان انتخاب کنند.

مقلدان یک مقلد در ایران

وی که به عنوان یک چهره چپ و مارکسیستی شناخته می‏شود، در ایران نیز شیفتگانی دارد که معدودی از مترجمان جوان محسوب می‏شوند که در روزنامه های زنجیره ای فعالیت می کردند و عمدتاً در قالب انتشار مجله ارغنون با محوریت مراد فرهادپور، با شیفتگی تام و تمام از چهره هایی مانند ژیژک یاد می کردند.

اظهار تمایل برخی مترجمان غربزده و متفکران مقلد ایرانی به روشنفکران چپ و مارکسیستی مانند ژیژک خصوصاً پس از آن بیشتر اوج گرفت که با ظهور پدیده احمدی‌نژاد در ایران، برخی جریان‌های راست و لیبرال روشنفکری ایرانی، برای کسب وجهه بیشتر در فضای عدالت‌خواهانه و فسادستیزانه کشورمان، ژست چپ به خود گرفتند و نهضت ترجمه چپ به راه انداختند. خصوصاً با دامن‏گسترشدن بحران سرمایه داری و سقوط سراسیمه کاپیتالیسم، چپ‏گویی و چپ‏نویسی این جریان بیشتر از پیش شده است.

به همین ترتیب، در غرب نیز با گسترش بحران مالی جهانی و به چالش افتادن ریشه های نظام سرمایه داری برخی گروه های دانشگاهی برای جلوگیری از گرایش متفکران و دانشگاهیان سراسر جهان به سوی نظام اقتصاد اسلامی و تجربه های موفق آن در سراسر جهان، در طی سال گذشته، چند همایش و فستیوال با حضور چهره های چپ برگزار کرده اند تا نسخه چپ را به عنوان علاج نظام سرمایه داری مطرح کنند.

"مارکسیسم 2009" نیز نام فستیوالی بود که هفته گذشته از دوم تا ششم جولای در لندن توسط حزب کارگران سوسیالیست انگلیس برگزار شد. این همایش که ژیژک در آن سخنرانی کرد، با شعار «کاپیتالیسم دیگر کار نمی کند» در لندن برگزار شد.

در این همایش، چهره‌های مارکسیست و جنبش چپ مثل الکس کالینکوس عضو عالی‌رتبه حزب کارگران سوسیالیست، تونی بن نماینده سابق حزب کارگر بریتانیا، شیلا روباتم نویسنده فمینیست، طارق علی متفکر مارکسیست پاکستانی تبار، تری ایگلتون منتقد برجسته ادبی مارکسیست، لوئیجی فیوری از بازماندگان جنبش مقاومت ضد فاشیسم ایتالیا شرکت داشتند.

پیشنهادهای ژیژک به حامیان موسوی؛ استراتژی «سکوت تهدیدکننده» و «ایجاد یک سازمان برای ایستادگی مستمر»

اما اسلاوی ژیژک در تازه‌ترین اظهارنظر، که در سخنرانی گردهمایی کمونیسم 2009 و مصاحبه پس از آن صورت گرفت، حامیان موسوی را به استراتژی «سکوت تهدیدکننده» دعوت کرد.

«انقلابی گری امروز چه معنایی دارد؟» عنوان سخنرانی وی بود. او، درباره برخی از مهم‌ترین مسائل مهم و حیاتی جهان امروز و بحران اخیر ایران حرف زد. او در بخشی از سخنان خود درباره رویدادهای ایران گفت:

«می دانید چه چیزی در باره ایران مرا ناراحت کرده؟ اینکه همه چیز در هاله‌ای از ابهام پوشیده شده. اکثریت مردم غرب تصور کردند یک اصلاح‌طلب غربی دارد، قدرت می‌گیرد. از طرف دیگر، این توهم هم وجود دارد که همه چیز توطئه سازمان سیا است. اما بحران درونی ایران این است که موسوی یک اصلاح‌طلب طرفدار غرب نیست بلکه یک انقلابی اصیل است. اگر ما نتوانیم این را تشخیص دهیم، کار ما زار است.»

اما شاید اگر مقاله چند روز پیش او یا مصاحبه‏اش پس پایان از این سخنرانی نبود، ممکن بود تصور شود ژیژک با این سخنان قصد تخطئه موسوی را داشته است.

اما او در این گفتگو اظهار داشت: «اکنون لحظه‌ای حساس و سرنوشت‌ساز است، به خاطر این شوری که هست اما هر ابلهی می‌تواند پرشور و شوق باشد. مسئله اصلی دست یافتن به یک سازمان باداوم است.»

وی همچنین از حامیان موسوی خواسته است که تبدیل به یک «سکوت تهدیدکننده» شوند و گفته: «به نظر من بزرگ‌ترین خطر این شورش‌های پوپولیستی این است که شما این جنبش عظیم را دارید، همه با هم همبستگی دارید و این کار از هر ابلهی برمی‌آید اما هنر واقعی این است که یک سازمان واقعی برای ایستادگی پیدا کنید؛ یک نوع کار شبکه ای. فشار باید ادامه داشته باشد. شاید تظاهرات نه، بلکه شما باید یک نوع سکوت تهدید کننده باشید.»

تأکید ژیژک بر لزوم ایجاد یک سازمان برای ایستادگی مستمر، یادآور سخنان اخیر موسوی در ایجاد حزب برای ادامه کارش است.

ژیژک البته نمی تواند ناامیدی اش را از آرامش دوباره تهران پنهان کند و می گوید: «شاید در این مرحله، کار از دست رفته باشد گرچه امیدوارم حقیقت نداشته باشد، اما فکر می کنم هنوز فضای کافی وجود دارد که می‌توان اشغال کرد، یک نوع کار شبکه‌ای سازمانی می‌تواند به وجود آید.»

وی در فراز پایانی این مصاحبه، از ارتباط باواسطه و استراتژیکش با موسوی پرده برداشته، و ضمن آرزوی موفقیت برای آشوبگران، نسبت به سفر به ایران ابراز تمایل شدید کرده و گفته است: «من دوست دارم به ایران بیایم اما یک نفر مرا تقریباً به موسوی وصل کرد تا برایش برنامه ریزی کنم و به من گفتند که یا ایران را نخواهی دید یا در صورت پیروزی ایشان، به ایران دعوت خواهی شد و این تنها فرصت من بود. من بنا بود، سال قبل به ایران بروم اما یکی از اساتیدی که مرا دعوت کرد، دستگیر شد.»



کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط کوشا 88/4/24:: 11:10 عصر     |     () نظر
فارس: حجت الاسلام والمسلمین حسین ابراهیمی نماینده مردم بیرجند در مجلس شورای اسلامی و عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت  در خصوص عوامل اغتشاشات اخیر اظهار داشت: افراد پشت صحنه که در حقیقت عامل فتنه هستند باید پاسخگو باشند، حوادثی که اتفاق افتاده حوادث بزرگی بوده و طبیعی است به این صورت‌ رها نخواهد شد.
عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز تهران افزود: در حال حاضر فتنه تا حد زیادی فروکش کرده است و ما نیازمند وحدت و یکپارچگی جامعه هستیم و باید تلاش کنیم مسائل رخ داده روشن‌تر شود، هنوز برای بعضی‌ها ابهاماتی وجود دارد و باید ابهام‌زدایی شود، بخشی از نخبگان هنوز نیاز به روشنگری دارند.
حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی در ادامه خاطرنشان کرد: در مرحله بعد باید دنبال عوامل ایجاد این فتنه‌ها بود و مرکز فتنه‌ها هم حول و حوش موسوی بود و تردیدی در این وجود ندارند و این جای بحث دارد که آیا موسوی عامل فتنه است یا اطرافیانش این کارها را می‌کنند و او را فریب می‌دهند، البته در مجلس نامه‌ای مبنی بر ضرورت تعقیب قضائی موسوی و برخورد قانونی با وی با امضای حدود 100 نماینده امضا و به قوه قضائیه ارسال شد و حال باید دید که قوه قضائیه چه تدبیری می‌اندیشد و موسوی را جزء غافلین می‌داند یا عاملین و عامدین ولی در مجموع موسوی باید مورد سوال قرار گیرد.
این عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت با اشاره به احتمال تلاش موسوی برای تشکیل حزب اظهار داشت: اگرچه وزارت کشور صلاحیت وی را بررسی خواهد کرد ولی ظاهر امر این است که این‌ طور افراد نمی‌توانند حزب داشته باشند یعنی یا توان مدیریتی پایینی که دارند، نمی‌توانند حزب را اداره کنند یا اینکه مشکل دارند و در مورد موسوی هم همین طور است چون نوع برخورد وی با مسائل انتخابات یک برخورد غیرمسئولانه در قبال قانون، رهبری و مردم بود.
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در ادامه تاکید کرد: هیچ‌ یک از مبانی قانونی، اخلاقی، اعتقادی، عرفی و اجتماعی در رفتار موسوی رعایت نشد و باعث ایجاد ناامنی‌ها و ناآرامی‌ها شد و او صلاحیت تشکیل حزب را ندارد چون ممکن است اگر دوباره دور هم جمع شوند جامعه را تحریک به کارهای دیگری کنند که در شان جامعه اسلامی ما نباشد

کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط کوشا 88/4/23:: 9:22 عصر     |     () نظر

ایلنا: استاندار خراسان رضوی در آستانه سفر رییس‌جمهور به مشهد مقدس با صدور اطلاعیه‌ای مردم این استان را به شرکت در مراسم استقبال از احمدی‌نژاد در صحن جامع رضوی دعوت کرد.

در متن اطلاعیه محمدجواد محمدی‌زاده آمده است:

خراسان رضوی سرزمین سرافرازان، دیار دینداران راست قامت و پهن‌دشت فرهنگ و افتخار بار دیگر میزبان فرزند خلف ملت، دکتر احمدی‌نژاد است.

ریاست جمهوری اسلامی ایران، در طلیعه شروع دومین دوره خدمتگزاری به مردان و زنان شریف ایران اسلامی و به شکرانه نعمت حضور همراه با اقتدار و حماسه‌آفرین مردم در پای صندوق‌های رای و خلق برگ زرین و ماندگار انتخابات 22 خرداد، عاشقانه به سوی بارگاه ملکوتی علی‌بن موسی‌الرضا(ع) بال می‌گشاید تا در فضایی سرشار از عطر معنویت و ولایت، عطش برگیرد و در تداوم خدمت بی‌منت به قشرهای مختلف مردم از شمس توس استمداد طلبد.

احمدی‌نژاد در این سفر در جمع زائران و مجاوران صمیمی و ولایتمدار حضرت ثامن الحجج نیز حاضر و ضمن دیدار با آنان افق روشن و لبریز از عزم و اراده دولت و ملت در عرصه حفاظت از میراث گرانقدر انقلاب اسلامی، تقویت مبانی تبعیت از ولی امر مسلمین حضرت‌ آیت‌الله خامنه‌ای و چشم‌انداز ایران آباد، مقتدر و عزتمند را ترسیم خواهد کرد.

رجاء واثق دارم مردم آگاه و متدین این سرزمین قدسی که همیشه در صحنه‌های حمایت از خادمان خود شوری مضاعف داشته و در میدان تثبیت پایه‌های نظام سرآمد بوده‌اند، همچون گذشته میزبانی خاطره‌انگیز برای میهمان گرانقدر خود خواهند بود و در بعد از ظهر روز پنجشنبه 25 تیرماه ضمن استقبالی شکوهمند، صحن جامع رضوی را در ساعت 18 با حضوری متراکم به همایش پاسداشت کوشش عزتمند و شبانه‌روزی مرد خستگی‌ناپذیر عرصه اجرایی کشور، فرصت تجدید میثاق با رهبر معظم انقلاب اسلامی و نماد عظمت، وفاداری و قدرشناسی از دستاوردهای شگرف همدلی و وحدت و انسجام تبدیل خواهند کرد.



کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط کوشا 88/4/23:: 9:21 عصر     |     () نظر
 مردخاکستری:موسوی‌همانی است که می‌خواهیم



شنیده شد «م.خ» مرد خاکستری اصلاحات اخیراً طی سخنانی در بنیاد باران با تمجید از شجاعت و استقامت‌های اخیر موسوی گفته است: این میرحسین،‌ میرحسین قبلی نیست.

جوان نوشت:قبلاً وقتی می‌خواستم درباره شورای رهبری با او صحبت کنم حاضر نبود بشنود ولی اخیراً 40دقیقه با او به صحبت نشستم و او شنونده بود و معتقد است که در انتخابات مجلس و شوراها رأی اول را دارد و مجلس و همچنین شورای آینده با وی است.

وی در ادامه سخنان خود با تقدیر از نقش خاتمی در انتخابات اخیر گفته است: خاتمی در پشت‌پرده انتخابات اخیر خیلی کمک کرد و برای انجام کار نیاز نیست ایشان در انظار باشد. مرد خاکستری اصلاحات همچنین از فاتح، مسؤول کمیته اطلاع‌رسانی ستاد میرحسین به خاطر هماهنگی‌های مناسب در بین لایه‌های مختلف تشکر کرده است.

م.خ = موسوی خویینی ها ؛ از طلحه و زبیرهای امروزی


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط کوشا 88/4/23:: 1:33 عصر     |     () نظر
جمعی از دانشجویان در آستانه نمازجمعه این هفته تهران مطرح کردند
» سه پیشنهاد به هاشمی درخصوص شخص وی، فرزندان و اطرافیانش


جمعی از دانشجویان دانشگاه‌های تهران در نامه‌ای به حجت‌الاسلام هاشمی رفسنجانی، 3 پیشنهاد درخصوصحضور وی در خطبه‌های نمازجمعه‌ی این هفته‌ی تهران بیان کردند.

به گزارش رجانیوز، در این نامه با بیان اینکه "قصد آن داشتیم تا با دعوت از شما برای حضور در یکی از جمعه‌های پیش رو در نمازجمعه تهران، جنابعالی با دفاع از آرمان‌های انقلاب، سکوت خود را بشکنید و گمانه زنی‌ها در خصوص تعلق شما به جبهه انقلاب به یقین مبدل گردد"، تأکید شده است: خوشبختانه با خبر شدیم خودتان قصد حضور در نمازجمعه این هفته تهران را دارید. لذا بر آن شدیم تا با در میان گذاشتن مطالبی، پیشنهاداتی را نیز ارائه دهیم.

در ادامه‌ی این نامه، خاطرنشان شده است: آنچه باعث شکل گیری مطالبه مردمی به سمت اجرای عدالت در 4 سال اخیر شد، قبل از هر چیز حاصل "زمینه سازی و هدایت جریان عدالت‌خواهی" توسط مقام معظم رهبری در طول دوران پربرکت رهبری ایشان بوده است.

دانشجویان نگارنده نامه با اشاره به مشی و سیره رهبر انقلاب در ساده زیستی و دوری از تجملات در حوزه زندگی خصوصی و پاک دستی فرزندان و خانواده محترمشان و هم در مسائل اجرایی دفتر ایشان، افزوده‌اند: توصیه‌ها و فرمایشات معظم‌له به مسئولین و کارگزاران نظام اسلامی از جمله دولت جنابعالی در دوری از تجملات و اشرافی‌گری و در نظرداشتن عدالت در کنار سازندگی، پیگیری مسائل جاری کشور از ناحیه قانون و عدالت، ابلاغ فرمان 8 ماده‌ای به سران قوا در خصوص مقابله با مفاسد اقتصادی و تشویق جنبش دانشجویی به مطالبه‌گری عدالت از مسئولین، از روشن‌ترین و مستندترین شواهد این ادعاست.

این نامه اضافه می‌کند: بی شک ایشان بیشترین نقش را نیز در شناخت آسیب ها و موانع عدالت خواهی داشته اند. اشتباه کسانی که هم اکنون خود را در مقابل دولت می‌بینند، از اینجا ناشی می‌شود که هنوز به مطالبه فراگیر عدالت در جامعه آگاه نشده‌اند و متأسفانه با فرافکنی، قامت بلند و با صلابت ملت را نادیده گرفته و تنها مجموعه دولت را در مقابل خود می‌بینند. هر چند برای چشم‌های بی‌بصیرت، توقع شناخت نقش خیمه‌گاه ولایت در هدایت جریان عدالت خواهی توقعی زیاد است.

در بخش دیگری از نامه خطاب به هاشمی تأکید شده است: امروز علم عدالت خواهی انقلاب در عرصه اجرایی بر دوش دولتی است که برآمده از مردم است و عدم وابستگی این دولت به احزاب و کانونهای قدرت و ثروت و در عوض نفوذ در دلهای مردم به تعبیر مقام معظم رهبری یک روز نو و یک افق جدیدی (نماز جمعه 28/5/84) را نوید می دهد که شایسته است همه دلسوزان و نیروهای متعهد به انقلاب، به پشتیبانی و دست گیری از دولت منتخب -به‌عنوان پیشانی این جریان- اقدام نمایند.

دانشجویان اضافه کرده‌اند: از برخی سابقه‌دارهای انقلاب همچون جنابعالی که تا کنون به‌دلیل اختلاف در مبانی فکری با دولت به قول خودتان مشی "مدارا" را بر گزیده‌اید نیز از این پس انتظار می‌رود به تأسی از مقام معظم رهبری به پشتیبانی از "دولت برآمده از خواست مردم" بپردازید.

در ادامه این نامه به ویژگی‌های دولت از دیدگاه رهبر انقلاب از جمله کار و خدمت، ساده زیستی، مردمی و خاکی بودن، استکبارستیزی، اعاده‌گری عزت ملی، مجاهدت به معنای حقیقی کلمه و یکی از محبوب‌ترین دولت‌ها در صدساله اخیر اشاره و تصریح شده است: این دولت، شایسته همراهی و کمک است و نه مدارا. سیاست مدارا، شایسته قانون گریزانی است که در پناه برخی لانه های نفاق که تعدادشان به انگشتان یک دست هم نمی رسد، امروز بر چهره نظام خنجر کشیده اند.

دانشجویان خطاب به هاشمی تأکید کرده‎اند: تطبیق تاریخ امروز انقلاب با وقایع صدر اسلام که سابقه‌دارهای اسلام از دفاع از امیرالمؤمنین(ع) شانه خالی کردند، برای ما بسیار تلخ است.

در بخش دیگری از این نامه خاطرنشان شده است: اثبات همسنگری امروز و دوستی فردای شما برای نظام اسلامی در این است که جریان نفاق را که بخشی از آن در لوای نام و سابقه شما پنهان شده است، رسوا ساخته و با اعلام مواضع صریح، پرده از فتنه پیچیده نفاق بردارید.

در ادامه 3 پیشنهاد دانشجویان به هاشمی در مورد شخص وی، فرزندان و اطرافیانش ارائه و تأکید شده است که تحقق این پیشنهادها مستلزم خواست و اراده جنابعالی است.

نگارندگان نامه سکوت بی‌سابقه هاشمی در قضایای اخیر را مورد توجه قرار داده و افزوده‌اند: در ادامه موضع گیری‌های خنثی در مقابل آنچه "فتنه پیچیده منافقین" خواندید، این شبه را به ذهن متبادر می سازد که خدای ناکرده خودتان نیز در دام این فتنه پیچیده افتاده اید.

در ادامه به هاشمی پیشنهاد شده است که برای روشن شدن قضایا، مواضع خود را شفاف و صریح با مردم در میان بگذارید تا خدای ناکرده در این سکوت، افکار عمومی به سمت توهم سوق پیدا نکند. چرا که تاریخ انقلاب در مورد سابقه‌دارهای خود که بارها تا مرز شهادت پیش رفته‌اند، حساس‌تر قضاوت خواهد کرد!

در بخش دیگری از ای نامه، دانشجویان به مسائل موجود در خصوص فرزندان هاشمی اشاره و تأکید کرده‌اند: این مسائلچیزی نیست که زائیده تخیلات! مدیران دلسوز نظام باشد، تهمت های گروهکهای ضدانقلاب هم نیست که بخواهید در قبال آن کریمانه! سکوت کنید. بلکه این بار سکوت شما در تاریخ ثبت خواهد شد و در اذهان نسل‌های آتی انقلاب معنا خواهد یافت.

نگارندگان همچنین افزوده‌اند: مسائل موجود درخصوص فرزندان جنابعالی و برخی دیگر از آقازادگان، مسئله‌ای نیست که آتشفشان‌های سینه‌های سوزان ملت، از آن بگذرد و دیر یا زود به آنها رسیدگی خواهد شد. دیگر زمانی نیست که باندهای قدرت و ثروت با نفوذ در دستگاههای مجری عدالت بخواهند با تطمیع و تهدید مانع اجرای عدالت شوند. "سر چشمه شاید گرفتن به بیل، چو پر شد نشاید گرفتن به پیل"

دانشجویان در بیان پیشنهاد دوم خود به هاشمی درخصوص فرزندانش تصریح کرده‌اند: جنابعالی در اقدامی شجاعانه، از دستگاه قضایی کشور بخواهید پرونده های اقتصادی فرزندانتان مورد رسیدگی قرار گیرد و با اجرای عدالت، نام نیک خود را در "دفتر عدالت‌خواهی ملت" ثبت نمایید.

در این نامه با اشاره به توهین‌های بی‌سابقه‌ی اطرافیان هاشمی از جمله همسر و فرزندان وی و اشخاص نزدیک به جریان فکری او، طی مدت اخیر به رهبری و رئیس‌جمهور قانونی کشور و به‌دست گرفتن هدایت برخی جریانات آشوب طلب در گفتار و عمل خاطرنشان شده است: آنچه با توجه به آنچه از سوابق و شخصیت جنابعالی سراغ داریم، شما را مخالف اینگونه موضع‌گیری‌ها می‌دانیم.

نگارندگان در بخش سوم از پیشنهادات خود به هاشمی اضافه کرده‌اند: با تبری جستن از مواضع اطرافیان نامطمئن خود، زمینه را برای شناخت بهتر کسانی که با استفاده از وجهه شما، قصد تخریب انقلاب را دارند و در پشت شما پناه گرفته‌اند، فراهم نمایید و هرگونه سنگ اندازی در مقابل جریان عدالت‌خواهی ملت را "حرام" اعلام کنید.

دانشجویان در ادامه بخشی از پاسخ مقام معظم رهبری به استعفای آقای طاهری امام جمعه اصفهان را در تاریخ 20/4/81 به‌عنوان نکته‌ای عبرت‌آموز یادآوری کرده‌اند: «بلاى گرفتارى در مُشت اطرافیان نامطمئن موجب شد که یکى از یاران و شاگردان نزدیک امام در اواخر عمر آن یگانه‏ى زمان، مطرود ایشان واقع شود و او را از دخالت در امور سیاسى منع شرعى کنند و باز اگر آن شخص به این تصمیم و اخطار حکیمانه‏ى استاد و مراد خود عمل مى‏کرد یقیناً مشکلات بعدى را براى خود و کشور به وجود نمى‏آورد.»

در بخش پایانی این نامه خطاب به هاشمی رفسنجانی تصریح شده است: بی‌شک نماز جمعه به‌عنوان پایگاه مستحکم انقلاب در طول 30 سال گذشته تریبون دفاع از انقلاب، خنثی‌سازی توطئه‌های دشمنان و محلی برای وحدت و الفت مؤمنینِ به انقلاب بوده است. امواج خروشان نمازگزاران، همواره مدافعین حرمت جایگاه نمازجمعه بوده و منتظر اعلام مواضع شجاعانه شما خواهند بود!


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط کوشا 88/4/23:: 1:32 عصر     |     () نظر
 حالی که مهدی کروبی مشغول نشست و برخاست‌های سیاسی با میرحسین موسوی و سیدمحمد خاتمی است که برای آینده‌ سیاسی خویش چاره‌اندیشی کند، روزنامه اعتماد ملی که وی صاحب امتیاز آن می‌باشد در شماره 965 روز شنبه 20 تیرماه اقدام به درج مطالبی در ستون وب نمود که محتوایی موهن و هتاکانه علیه بسیجیان جان برکف و یادگاران هشت سال دفاع مقدس داشت. در این ستون با نقل یادداشت از وبلاگ‌نویسی با عنوان مشخص و ذیل تیتر «برای پسرم که بی‌گناه سیلی خورد»، فرزندان امام و مدافعان نظم و امنیت به حشره تشبیه شده‌اند که در لباس خاکستری رزمندگان دوران جنگ خزیده‌اند.

این مطالب وقیحانه و سخیف که به بهانه سیلی خوردن آقازاده‌ وبلاگ نویس معلوم، به نگارش درآمده به گونه‌ای تنظیم شده که آدرس بسیجیان را می‌دهد و البته فاصله گرفتن خویش از ارزش‌های بسیجی را با یادآوری اینکه «همان لباسی که من به دیوار خاطراتم آویخته بودم و آن لحظه اندیشیدم کاش پس از جنگ سوزانده بودمش تا تن‌پوش بلایی چنین نمی‌شد»، به نمایش می‌گذارد. این نویسنده مدعی هیچ توضیحی درباره علت این حادثه‌ ادعایی نداده که احتمالاً با توجه به روال تهیه مطالب و ادعاهای اخیر روزنامه‌های حامی میرحسین و کروبی، بایستی معطوف به اغتشاشات خیابانی و برخورد مدافعان نظم وامنیت با آشوبگرانی باشد که آتش زدن مسجد، حمله به مراکز نظامی، آتش زدن اموال عمومی و تخریب اموال خصوصی مردم و به شهادت رساندن بسیجیان و عابران معمولی و ضرب و شتم شهروندانی که دارای ظواهر اسلامی بوده‌اند را در پرونده خویش به ثبت رسانده‌اند.

احتمالاً محبت پدری نسبت به آقازاده موجب فراموشی صحنه‌هایی شده که امثال همین آقازاده‌ احساساتی در آمبولانس حامل بسیجی مجروح را گشوده و با فرو کردن چاقو و شیشه موجبات شهادت وی را فراهم ساخته و یا در مقابل چشمان یک زن و کودک، مرد خانواده را که صرفاً ظواهری اسلامی داشته تا سر حد مرگ ضرب و شتم نموده‌اند. گرچه با توجه به عواطف پدری نمی‌توان از این وبلاگ‌نویس محترم انتظار انصاف داشت، اما از آقای کروبی و تهیه‌کنندگان روزنامه اعتماد مالی توقع می‌رود که حداقل وجدان را ولو برای حفظ اعتبار صنفی خویش، مراعات نمایند و خود را در صف مقابل با میلیون‌ها دلاور مرد و شیرزن بسیجی تعریف نکنند. بسیجیانی که فراتر از دغدغه‌های سیاسی و اهداف حقیر جناحی تنها به تکلیف خویش در برابر نظام مقدس جمهوری اسلامی می‌اندیشند و لذا هر کجا که حراست و پاسداری از این میراث گرانقدر امام (ره) اقتضا کند به ایفای وظیفه می‌پردازند.

ای کاش آن نویسنده محترم و آقای کروبی جسم سوخته و تاول زده بسیجی مدافع مسجد به آتش کشیده شده لولاگر و پیکرهای چاک‌چاک شده شهدای بسیجی مدافع نظم و قانون را که با ضربات دشنه، قمه، تیغ موکت‌بری و شیشه‌هایی شکسته‌ها به فیض شهادت نائل آمده بودند می‌دیدند و آنگاه باز هم شرمنده همان لباس‌های خاکستری می‌ماندند. البته نمی‌توان این را هم نادیده گرفت که در این وقایع احتمال سوء استفاده برخی افراد غافل یا حتی نفوذی، از یک لباس وجود دارد ولی نباید برای یک دستمال قیصریه را به آتش کشیده و به یک لباس مقدس و صاحبان آن جسارت و اهانت نمود. به خصوص اینکه این اهانت‌ها و بی‌ادبی‌ها در جریده‌ای است که روزها با تکیه بر تیتر «ادب مرد به زدولت اوست»، به دنبال معرفی برخی چهره‌های سیاسی به عنوان اسطوره‌ ادب و اخلاق برآمده بود. علت این برخوردهای دوگانه هر چه باشد، فایده‌ای به این دوگانگی‌ها مترتب نیست. چرا که مردم انتظار عمل دارند و یکی از دلایل رویگردانی مردم از مدعیان، همین تناقض نظر و عمل است. ادامه چنین مسیری خسران بار و بدعاقبت خواهد بود. 
         

کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط کوشا 88/4/23:: 1:30 عصر     |     () نظر
 در صورت لزوم دوشغله بودن رئیس مجمع تشخیص را هم بررسی می‏کنیم




به یاد دارم زمانی که آقای هاشمی رفسنجانی، آقای حبیبی را به عنوان معاون اول خود منصوب کرد بنده از آقای هاشمی به عنوان رئیس دولت خواستم که آقای حبیبی شورای نگهبان را رها کند ولی متاسفانه به آن عمل نشد و حالا به قول معروف خودشان آن را قانونی کردند.



حجت‌الاسلام سید رضا اکرمی در گفتگو با "شبکه ایران" سیاست‌زدگی در برخی تصمیمات را از جمله اشکالات اساسی حوزه مدیریتی کشور خواند که در 30 شاهد آن بودیم و اظهار داشت:‌متاسفانه در طول انقلاب اسلامی همواره مواضع و نظراتی طرح شده است که همیشه رنگ و بوی سیاسی داشته و علت آن هم عدم رعایت اخلاق است.

وی مصوبه اخیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در خصوص عدم حضور چندشغله‌ها در شورای نگهبان را یکی از تصمیماتی دانست که جنبه سیاسی دارد و افزود:‌نباید با اتخاذ مواضع نادرست نظام و انقلاب را خدشه دار کنیم.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در طول 30 سال انقلاب اسلامی خیلی از اصول و قوانین روی زمین مانده است مثل اصل هشتم امربه معروف و نهی از منکر یا شوراهای شهرو روستا که سه دوره است به پا شده، تصریح کرد: موضوع حضور دو شغله‌ها در شورای نگهبان نیز جزء آن اصولی است که مغفول مانده بود. و به یاد دارم زمانی که آقای هاشمی رفسنجانی، آقای حبیبی را به عنوان معاون اول خود منصوب کرد بنده از آقای هاشمی به عنوان رئیس دولت خواستم که آقای حبیبی شورای نگهبان را رها کند ولی متاسفانه به آن عمل نشد و حالا به قول معروف خودشان آن را قانونی کردند.

اکرمی در ادامه در پاسخ به این سوال که آیا طرحی مانند موضوع حضور چند شغله ها در شورای نگهبان، برای مجلس خبرگان و مجمع تشخیص مصلحت نظام که هاشمی رفسنجانی همزمان ریاست هر دو را بر عهده دارد، در دستور کار مجلس قرار خواهد گرفت، گفت: اگر لازم به این کار باشد حتما در دستور کار مجلس نیز قرار خواهیم داد و مصالح افراد را نمی‎سنجیم چرا  که مصلحت نظام برای ما شرط است.



کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط کوشا 88/4/23:: 1:26 عصر     |     () نظر


سحرنیوزنوشت:

» اعضای حزب میر حسین موسوی(طنز)



اعضای حزب آقای موسوی

1) جین شارپ (تئوریسین نافرمانیهای مدنی )
2) باراک اوباما ( رییس جمهور آمریکا )
3) گوردون براون ( نخست وزیر انگلیس )
4) مسعود رجوی (رهبر سازمان مجاهدین خلق )
5) انجلا مرکل (صدر اعظم آلمان )
6) محسن سازگارا (مدیر مرکز تحقیقات ایران معاصر در واشنگتن که به طور مستقیم تحت نظر CIA اداره می شود )
7) عزت الله سحابی (از رهبران نیروهای ملی مذهبی )
8) یحیی کیان تاجبخش (جامعه‌شناس دارای تابعیت آمریکا ‌و نماینده مخفی بنیاد آمریکایی سوروس در ایران )
9) یورگن هابرماس آلمانی ( نظریه پرداز نافرمانی مدنی )
10) پیتر آکرمن ( بنیانگذار مرکز بین‌المللی مبارزات بدون خشونت در واشنگتن که در سال 2005، دو کارگاه فوق محرمانه را در دبی برای فعالین ایرانی برگزار کرد.)
11) سدجا پپویچ ( بنیانگذار مقاومت دانشجویی صربستان، راهنمای گروه‌های مخالف ایرانی برای استفاده از روش‌های کم خطر )
12) رضا پهلوی ( فرزند شاه سابق )
13) حییم سابان ( موسس مرکز سابان و میلیاردر صهیونیست )
14) جان کین ( نظریه پرداز سرویس اطلاعات خارجی انگلیس، MI6)
15) خانبابا تهرانی (عضو گروهک تروریستی منافقین )


اعضای حزب در سایه آقای موسوی
1) اکبر هاشمی رفسنجانی
2) محسن رضایی
3) محمد خاتمی
4) مهدی کروبی
5) فائزه هاشمی رفسنجانی
6) محسن هاشمی رفسنجانی
7) سعید حجاریان
8) مهدی هاشمی رفسنجانی
9) یاسر هاشمی رفسنجانی
10) شیرین عبادی
11) محمد علی ابطحی




کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط کوشا 88/4/23:: 1:25 عصر     |     () نظر

» گزارش تصویری>فرزندان مقام معظم رهبری




در تصویر حجج اسلام مصطفی ، مجتبی (وسط :مرحوم مجتهدی) مسعود و میثم خامنه ای را که در زمره خوشنام ترین آقازاده های ایران اند ملاحظه می فرمایید.



حجت‌الاسلام سید مصطفی خامنه‌ای






کوه آبیدر، سید میثم و سید مسعود خامنه‌ای در کنار پدر در سفر امسال به کردستان





حجت‌الاسلام سید میثم خامنه‌ای در کنار پدر همسرش آقای لولاچیان





حجت الاسلام مسعود خامنه‌ای، به همراه آیت الله خرازی، پدر همسر خود بر سر مزار حاج آقا مجتهدی(ره) است.




حجت‌الاسلام سید مسعود خامنه‌ای در کنار پدر همسرش آیت‌ا... خرازی

کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط کوشا 88/4/22:: 10:16 عصر     |     () نظر
تذکر: ‌کلمات بارنگ آبی را کلیک کنید ومطالب مرتبط را بخوانید

سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی(منافقین داخلی؛ و ازحامیان سید محمدخاتمی ومیرحسین موسوی)، 13 رجب نامه ای احساساتی را نگاشته و به اسم دو فرزند خلف و خارج نشین بهزاد نبوی، یاسر و میثم، بر خروجی سایت خود قرار داد.

بهزاد نبوی که در ایام تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری اعلام کرده بود در صورت پیروزی احمدی نژاد از کشور خارج خواهد شد، پس از فروکش کردن آشوب اوباش به همراه تنی چند از هم کیشانش دستگیر، و پس از آن بود که "نامه" ی "چریک پیر روزت مبارک!" منتشر شد. در قسمتی از این بیانیه ی نامه نما آمده است:

«روزگار غریبیست پدر! بعد از سی‌ سال دوباره به اوین برگشتی‌ ولی‌ نه توسط شاه، بلکه توسط نظامی که تمام عمر خود را صرف تثبیت و سرفرازی آن کردی، نظامی که به خاطر آن هفت سال از بهترین سالهای جوانیت را در زندان سپری کردی»

در توضیح عبارت به حق، احمقانه ی فوق ذکر نکات ذیل ضروری به نظر می رسد:

1- بهزاد نبوی کمنیست درست است که طبق ظواهر امر با رژِیم شاه مخالف بود اما به هیچ وجه خواهان برقراری حکومت اسلامی نبود و پس از دستگیری در زندان اوین، توسط شهید رجایی "مسلمان" می شود. این هم سلسولی شدن "کاملاً اتفاقی" با فردی چون رجایی که از مبارزین فعال نهضت به شمار می رفت و نیز "اسلام آوردنش"، سبب رفاقت شدید قاتل و مقتول می شود تا جایی که حتی رجایی، نبوی را در کابینه خود می گنجاند.

2- طبق اعترافات نورالدین کیانوری، بهزاد نبوی مأمور شماره ی یک "سیا" در ایران بود و دفاع سرسختانه ی هاشمی رفسنجانی از وی با وجود چنین اعترافی دلیل ادامه ی حیات زیستی و سیاسی نبوی می باشد.

3- در ماجرای هشتم شهریور و انفجار دفتر نخست وزیری به دست کشمیری، بهزاد نبوی با تشییع تابوت خالی مسعود کشمیری فرار وی از کشور را سبب شد. شهید لاجوردی، مسئول پرونده، در این باره با نوشتن نامه ای به امام، نبوی را هم دست کشمیری معرفی می نماید. با پیگیری پرونده، امام با توجه به خطر "نفوذی ها" و برای از رو شمشیر نبستن این طیف، دستور به مختومه شدن پرونده می دهد.

4- نمایندگی مجلس ششم و طرح مسئله ی خروج از حاکمیت که اخراج از حکومت را برای آنان در پی داشت نیز از جمله خدمات "چریک پیر" به نظام جمهوری اسلامی می باشد.

با  وجود این موارد آشکار و احتمالاً هزاران مورد نهان چگونه سازمان منافقین انقلاب اسلامی در بیانه ی نامه گونه اش ادعا می کند وی برای "تثبیت" و "سرفرازی" نظام تمام عمر خود را صرف؛ و چند سال را "به خاطر آن" در زندان سپری نمود؟ این سؤالی است که پاسخ آن را تنها در دو کلمه می توان یافت: وقاحت و نفاق.

بخشی از وصیتنامه ی شهید اسد الله لاجوردی پایان بخش کلام خواهد بود: «خدایا تو شاهدی چندین بار به عناوین مختلف خطر منافقین انقلاب را همانها که التقاط به گونه منافقین خلق سراسر وجودشان را و همه ذهن و باورشان را پر کرده است و همانا که ریاکارانه برای رسیدن به مقصودشان دستمال ابریشمی بسیار بزرگ به بزرگی مجمع الاضداد به دست گرفته اند، هم رجائی و باهنر را می کشند و هم به سوگشان می نشینند.»

عکس بهزاد نبوی از عناصر مزدور ضد انقلاب و چریک پیر منافقین داخلی که متاسفانه و متاسفانه سیدمحمدخاتمی ومحمدرضا تابش وحامیانش به وی بسیار افتخار می کنند.


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط کوشا 88/4/22:: 10:4 عصر     |     () نظر
<   <<   6   7   8   9   10   >>   >