توضیح در مورد تصویر بالا: به قول برخی از دوستان، کروبی هم مهم نیست!
کلمات کلیدی:
دیدار کروبی با "جفری آدامز"سفیر اسبق انگلیس در تهران
کلمات کلیدی:
جنبش سرخ حسینی بهمناسبت سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، سومین بیانیه خود را صادر کرد.
به گزارش رجانیوز، در این بیانیه آمده است:
بسم الله الرحمن الرحیم
اللّهُ وَلِیُّ الَّذِینَ آمَنُواْ یُخْرِجُهُم مِّنَ الظُّلُمَاتِ إِلَى النُّوُرِ وَالَّذِینَ کَفَرُواْ أَوْلِیَآؤُهُمُ الطَّاغُوتُ یُخْرِجُونَهُم مِّنَ النُّورِ إِلَى الظُّلُمَاتِ أُوْلَئِکَ أَصْحَابُ النَّارِ هُمْ فِیهَا خَالِدُونَ
صدق الله العلی العظیم
ما می آییم تا در سالروز ورود امام(ره)
ما می آییم تا انتقام خون پاک مردم مظلوم و بسیجیان شهید در فتنه ی پس از انتخابات را بگیریم.
ما می آییم تا انتقام هتک حرمت مقدسات و آتش زدن به مساجد و کلام الله را بگیریم.
ما می آییم تا انتقام دشنامها و خون دل خوردن های 7 ماه ملت حسینی را بگیریم.
ما می آییم تا انتقام آتش زدن بیت المال مسلمین و ملت مسلمان را بگیریم.
ما خواستار آنیم تا اموال غارت شده بیت المال را از غارتگرانش -که امروز از سر شکم سیری به صف استکبار پیوستهاند و در خیال خام
آری ما میآییم!
ملت بزرگ ایران !
بار دیگر 22 بهمن سالروز پیروزی لشگر خدا بر جنود ابلیس فرا رسید . ملت رشید ایران سراپا شور و شعور در تدارک برگزاری راهپیمایی بزرگ 22 بهمن است تا بالندگی انقلاب الهی خویش رادر سی و یکمین سالگرد تاسیس نظام جمهوری اسلامی ایران به رخ جهان استکبار بکشد و فروغ امید را در دل مستضعفان عالم فروزان تر سازد .
22 بهمن نماد وحدت کلمه ملت مجاهد ایران است ؛ وحدتی برگرفته از کلمه توحید که حضرت روح الله در جان این ملت دمید و می رود تا علم پیروزی نهایی حق بر باطل و عدل بر ظلم و وحدت بر تفرقه را بر سراپرده گیتی برافرازد .
و این رود زلال و خروشانی که امواج انسان های موحد
امسال نیز راهپیمایی عظیم 22 بهمن با عظمت و شکوه بیش از پیش در جای جای سرزمین خونرنگ ایران برگزار خواهد شد تا به مستکبران و ایادی داخلی شان بفهماند درخت تناور انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی ایران استوارتر از آن است که با فتنه هایی همچون کودتای رنگی و انقلاب مخملی غباری بر چهره نورانی اش بنشیند .
سران فتنه که با تزویر و جعل امضای تشکل های سیاسی در صدد به راهانداختن بلوای و اغتشاشی دیگر هستند بدانند که دوران مدارا تمام شده است؛ این سرزمین سرزمین مردمی است که هر روزشان عاشورا و جای جای خاک وطنشان کربلاست.
ملت سلحشور ایران!
ای کاش میشد و می توانستیم جلوی خشم شما را بگیریم و به سران فتنه و ایادیشان این فرصت را بدهیم تا با همان جمعیت چند ده نفرییشان به میان دریای خروشان ملت بیایند تا بر همه شرق و غرب عالم عیان شود که اراده و جمعیت ایران اسلامی در کدام سوی جبهه حق و باطل است و به عظمت ملت ایران اسلامی پی ببرند. اما خشم شدید ملت نسبت به این گروه فتنهگر بیخبر از خدا و شعارهای تفرقه افکنانه و انحرافیشان بخصوص بعد از حوادث تلخ عاشورا به قدری است که هیچ سدی نمیتواند مقابل این رود خروشان را بگیرد.
سران فتنه که به اشارت آمریکا و انگلیس و صهیونیزم بیانیه میدهند و مردم را به خیابانها دعوت می کنند میان ملت نیستند و از عمق وجود ملت و ارزشهای جاویدان آنها بیاطلاعند. اینان شب و روزشان را پای سایت ها و تلویزیونهای
آیا اینان از عمق خشم و انگیزه ی انتقام گیری مردم از حرمت شکنان عاشورا مطلع نیستند؟ آیا ندای انقلابی حماسه ی 9 دی ماه و فریاد خشمگینانه ملت را نشنیدهاند؟ شاید هم هنوز در اندیشه ی شهید سازی برای سناریوی مظلوم نمایی خویشاند و بدشان نمی آید که عده ای از ایادی فریبخوردهشان را به کشتن دهند تا بلکه رضایت هر چه بیشتر اربابان امپریالیستی خود را جلب کنند!
ملت عاشورایی ایران!
فتنه گران بدانند که جنایات و آشوب های بعد از انتخابات غرورآفرین دهم
ما دریای بی کرانه 22 بهمن را نماد یکدلی و یکرنگی ملت عاشورایی
ما به یاری خداوند همراه مردم بیداردلمان در روز 22 بهمن به خیابان ها خواهیم آمد تا طبق فرمایش امام و رهبرمان جبهه استکبار را مبهوت سازیم .
مسیر راهپیمایی ویژه جنبش سرخ حسینی پس از دریافت آخرین اخبار از اردوگاه فتنه گران به استحضار ملت شریف ایران خواهد رسید.
والسلام علی عبادالله الصالحین و الشهداء الصدیقین
جنبش سرخ حسینی
کلمات کلیدی:
شعار های جنبش سبز در روز 22 بهمن
«22 بهمن ماه، واه واه واه، واه واه واه»
«وای اگر آمریکا حکم جهادم دهد، سطل آشغال شهرداری باید جوابم دهد»
«انرژی اسب بخار، حق مسلم ماست»
«کروبیه باسواد مستقل است از موساد»
«با فتوشاپ زیادیم، خر ابنزیادیم»
«اینترنت، اینترنت، ما داریم میآییم»
کلمات کلیدی:
برای اربعین قاتل امام و پدر جنبش سبز
کلمات کلیدی:
نام: کامران
نام خانوادگی: چمن خوار اصل سبز سیرت
شهرت: کامی ژیان
شغل: دلال ماشین
سن: ??
متولد : شمال تهرون
سوابق کیفری : تخم مرغ دزدی در ? سالگی البته با شونه!
شتر دزدی در ?? سالگی
دزدی ?? ژیان در سه سوت
جعل پلاک - سند - آرم و موتوریت ژیان
فروش ژیان بجای زانتیا
خرید زانتیا بجای ژیان!
مسافر کشی با ژیان بدون بستن کمربند ایمنی!
کیف قاپی با ژیان
آدم ربایی با ژیان
رد کردن از چراغ قرمز با ژیان با سرعت سوت!
آتش زدن ?? ژیان دزدی در اغتشاشات
زیر کردن دو نفر با ژیان در اغتشاشات
حمل سلاح و مواد آتش زا با ژیان
زیر کردن ?? سطل آشغل با ژیان
فروش ژیان به اغتشاشگران برای آتش زدن
پخش سنگ و چوب با ژیان بین اغتشاشگران
و...
نام برده در دولت نهم بخاطر خلافهای سنگین خود به زندان محکوم شده و بوسیله مهدی هاشمی
( آقا زاده ) از زندان فرار کرده و به تازگی در اغتشاشات دوباره دستگیر شده است...
ایشان از دوستان فابریک میر حسین موسوی میباشد و در کودکی با هم تیله بازی میکرده اند !
میر حسین موسوی بخاطر دستگیری دوست عزیز خود از دولت انتقاد کرده و خواهان آزادی ایشان شده است... و ایشان را فردی خدا جو معرفی کرده! و از هواداران جنبش سبز خواسته تا برای آزادی ایشان دست دعا و کمک به سوی آمریکا و اسرائیل دراز کنند. رهنورد نیز به حمایت از همسر خود برخاسته و در مصاحبه ای که با بی بی سی داشته فرموده اند: مگر میشود میر حسین دوست فابریک خود را که در کودکی تیله بازی میکرده اند را فراموش کند و بگذارد که این فرد خدا جو در دستان دیکتاتوران زندانی بماند! و ایشان در ادامه صحبتهای فرموده اند مگر میشود مردم شمال تهران بچه محل خود را تنها بگذارند و شورش نکنند. و دوباره مگر میشود مردم شهر چیز... داماد خود را رها کنند و به یاری ایشان نشتابند! و مگر میشود های متعدد...
نام: بهروز
نام خانوداگی: خیار پرور
شهرت: سگ پز
شغل: کله پز
سن: ??
متولد : شمال تهرون
سوابق کیفری:
فروختن کله پاچه خر و سگ بجای کله پاچه گوسفند!
فروش خر رنگ کرده به جای گورخر
فروش اسب آبی بجای قناری!
فروش قناری بجای اسب آبی!
فروش قناری به جای اسب سبز
فروش اسب سبز بجای قناری
فروش قناری بجای اسب قهو ه ای
فروش اسب قهوه ای بجای قناری
دزدیدن سگهای گرانقیمت شمال تهران و فروش کله پاچه آنها
پخش کله پاچه بصورت رایگان در بین اغتشاشگران
پناه دادن به اغتشاشگران در منزل و پذیرایی مفصل با کله پاچه
کشتن ?? اغتشاشگر و فروختن کله پاچه آنها
زندانی کردن و بیگاری کشیدن از اغتشاشگران در کله پزی
تحریک مردم برای اغتشاش و درگیری برعلیه دولت و نظام ( برای شکار بیشتر اغتشاشگران )
نامبرده در سال ?? به خاطر کشتن مامور بهداشت به اعدام محکوم شده و ? روز بعد از اعلام رای دادگاه بوسیله زورو! از زندان فراری داده شد و در اغتشاشات اخیر دستگیر شده است. ایشان نیز در دوران کودکی از دوستان صمیمی کروبی بوده و با هم الک دولک - نون بیار کباب ببر - گرگم به هوا - سوک سوک ( قایم موشک ) و... بازی میکرده اند. کروبی نیز همانند موسوی برای حمایت از دوست دوران کودکیش لب به سخن گشوده و فرموده اند: اگر کله پاچه های ایشان نبود انقلاب هم نبود! من از کله پاچه های ایشان خورده ام و اینقدر باهوش شده ام. من ? سال رئیس مجلس بوده ام و کله پاچه های ایشان در آن زمان کمک شایانی به رشد تفکر و ذهن اینجانب کرده و من توانستم ? سال مجلس را با افتخار اداره کنم. نن جون کروبی نیز ساکت ننشست و در نامه ای سر گشاده به اوباما از ایشان درخواست کمک و اعزام نیروی نظامی برای آزاد سازی این فرد شده است. و در نامه خود به تعریف و تمجید از ای فرد پرداخته که به شرح ذیل است....
پسرم بهروز که به دست دولت دستگیر و زندانی شده بچه خیلی ماهی بود . ایشان از کودکی هوای پسرم مهدی را داشت و هر وقت مهدی شیشه بنیاد شهید زمان شاه را میشکست! ایشان خود همه تقصیرات مهدی را گردن گرفته و تنبیه میشد. همیشه با پسرم به مرغ دزدی پرداخته و شمار مرغهای ولگرد محله را که باعث خوردن سبزیهای باغچه من میشد را به عدد ناقابل صفر میرساندند. حالا که حرف از مرغ دزدی افتاد یه خاطره از بچه ها بگم. یه روز پسرم مهدی با بهروز مرغی را دزدیدند و سر اینکه کدام مرغ را دزدیده با هم دعوا میکردند . مهدی میگفت من پاشو گرفتم مال من است .... بهروز میگفت : من حواسشو پرت کردم و مال من است... خلاصه من آمدم و مرغ را از وسط جر دادم و به هر کدام نصفی از مرغ رسید! فردای آنروز صاحب مرغ نگون بخت مهدی و بهروز را نزد من آورد و از من بخاطر دزدیدن مرغش به وسیله این دو فلان فلان شده شکایت کرد. در آن لحظه مهدی میگفت: بهروز مرغ را گرفت و کار من نیست! بهروز هم میگفت: به جون نن جون مهدی خودش گرفت و ... از همان کودکی راستگویی در ذات این دو طفل معصوم بوده تا به حال...
نام: جمشید
نام خانوادگی: سبز آبادی
شهرت: هفت خط
شغل: شرخری
سن:?? سال
متولد: شمال تهرون همسایه روبروی کرباسچی
سوابق کیفری: ندارد!
نام برده در اغتشاشات نقش بسزایی داشته بصورتی که مستقیما با مهدی هاشمی تماس داشته و فرمایشات ایشان را به دیگر اغتشاشگران انتقال میداده است و یکی از خواستگاران سر سخت فائزه بوده است ایشان فعلا متواری میباشد از دوستان خواهشمندیم اگر این فرد را دیدند در قست نظرات به ما اطلاع دهند. با تشکر
در ادامه بگم که فائزه نیز برای آوردن سر او جایزه گذاشته است!
کلمات کلیدی:
شبکه ایران: مهدی کروبی، نامزد انتخابات ریاست جمهوری اخیر که از مجموع 40 میلیون رای، موفق به کسب نظر حدود 300 هزار نفر شد، حلقه دیگری را بر زنجیره ای از مصاحبه های خود با رسانه های بیگانه افزود و این بار با آلمانی ها به گفت وگو نشست.
او در مصاحبه با نشریه "اشپیگل"، بار دیگر اعدام دو تروریست را که سابقه به شهادت رساندن 14 نفر از مردم شیراز را در کارنامه خود دارند، محکوم کرد.
دبیرکل حزب اعتماد ملی که چند ماه پیش در مصاحبه با "جان لاین"، خبرنگار شبکه انگلیسی بی بی سی، گفته بود که "دولت احمدی نژاد به زودی از قدرت کنار می رود"، این ادعای خود را در مصاحبه این نشریه آلمانی هم تکرار کرد.
حمایت از تروریست ها
وی با اشاره به اعدام دو تن از تروریست های عضو گروهک تروریستی "انجمن پادشاهی"، آنان را "بچه های ملت" نامید و مدعی شد که هدف از اعدام ها تروریست ها "ایجاد رعب و وحشت" است!
او پیش از این اغتشاشگران روز عاشورا را هم "عزاداران حسینی" نامیده بود.
شیخ اصلاحات در واکنش به ابراز خوشحالی مردم از اعدام این دو تروریست اضافه کرد: "من همچنان به حکومت دینی اعتقاد دارم. اما نه به آن حکومت دینی که در نماز جمعه اش آدم ها از این خوشحالی کنند که بچه های ملت شان کشته شده اند".
آقای کروبی در بخش دیگری از مصاحبه خود، دولت احمدی نژاد را که با نزدیک به 25میلیون رای مردم بر سر کار آمده است را "لایق اداره کشور" ندانست و در ادعایی عجیب، گفت: "دولت دهم با حمایت نیروهای نظامی سر کار مانده است".
وی همچنین در پاسخ به سوالی درباره اعمال خشونت از سوی حامیان خود، در اظهارنظری جالب گفت: "امکان دارد ما کنترل را از دست بدهیم. اما مسئولیت آن به عهد? دولت است"!
صحبت های جالب شیخ اصلاحات البته به همین جا ختم نشد.
او که این روزها به دلیل اعتراض های مردمی از حضور در مکان های عمومی امتناع می کند، کمک و حمایت های مالی و رسانه ای غرب از اغتشاشات اخیر را هم، با هدف "کمک به منافع ملی ایران" دانست و از آن استقبال کرد!
اظهارات جالب شیخ
صحبت های جالب توجه کروبی که با استقبال سایت های اینترنتی مواجه می شود، از زمان مناظره وی با رئیس جمهور، در جریان تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری آغاز شد. وی با استفاده از عباراتی نظیر "ننجون من" به چهره محبوب سایت های سرگرمی تبدیل شد.
او در ادامه عبارت "کشورهای عربی خلیج" را "کشورهای خلیج عربی" خواند و همچنین در یک بیانیه، اعلام کرد که حتی اگر او را به دنیای فانی! هم بفرستند، دست از مبارزه بر نمی دارد.
وی همچنین در نامه ای که برای حمایت از آشوبگران عاشورا منتشر کرد، بیش از آنکه موجب خشم متدینین شود، انبساط خاطر را برای مخاطبینش فراهم آورد. دبیر کل حزب اعتماد ملی که در ابتدای نامه خود قصد داشت برای تحت الشعاع قرار دادن هتاکی ها، به آیه مشهور استرجاع از قرآن کریم تمسک کند، نوشت: "انا لله و انا الیه الراجعون"!
واکنش مردم به اظهار نظرهای کروبی
به دنبال بیانیه ها و اقدامات ساختارشکنانه آقای کروبی که با استقبال گسترده رسانههای بیگانه روبرو شده بود، موجی از نارضایتی و اعتراضات مردمی نسبت به وی شکل گرفت.
به عقیده ناظران سیاسی، مواضع تند کروبی و ادعاهای او علیه نظام که یکی پس از دیگری اشتباه از آب درآمده است،باعث شده تا وی طی ماههای اخیر به محض حضور در اجتماع مردم با واکنش شدید آنها روبرو شده و در نتیجه مجبور به ترک آن مکان شود.
واکنشهای مردمی در اعتراض به حضور مهدی کروبی در نمایشگاه مطبوعات و راهپیمایی روز قدس از جمله سختترین روزهای آقای کروبی بود چرا که وی به سختی و با تلاش محافظین خود توانست از مواجهه با مردم دور شود.
با این حال، این تجربه تلخ در روز 13 آبان نیز برای آقای کروبی رخ داد تا او در مصاحبهای تصویری که در اینترنت منتشر شد، از هوادارنش بخواهد که هوای او را در جاهایی که حاضر میشود داشته باشند!
با این حال در سفر شیخ اصلاحات به قزوین که در روزهای اخیر صورت گرفت، شدیدترین اعتراضات از سوی مردم به کروبی صورت گرفت تا او مجبور به ترک شبانه این شهر شود. آقای کروبی پس از رهایی از جمعیت معترض قزوینیها، در واکنش به اعتراض مردم به حضورش در این شهر، تجمع قزوینیها را اقدامی "جاهلانه" خواند.
کلمات کلیدی:
انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاههای تهران طی نامهای سرگشاده ضمن اعتراض شدید به مواضع اخیر سید حسن خمینی، خطاب به وی تأکید کردند: مسیری که برخی دوستان و نزدیکان امروز حضرتعالی در پیش گرفته اند به قعر انحراف از انقلاب و امام می انجامد.
به گزارش فارس، انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاههای تهران طی نامهای سرگشادهای خطاب سید حسن خمینی نسبت به نامه وی به رئیس صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران در خصوص مستند "شاخص " ، به این اقدام واکنش نشان دادند.
متن کامل این نامه به شرح زیر است:
بسم رب الشهدا و الصدیقین
حضور محترم جناب حجةالاسلام سیدحسن خمینی
سلام علیکم؛
گذر زمان و بیرحمی ایام ما را از وجود نازنین و ملکوتی امام راحل که بیشک تجسم تمام نمای اسلام ناب در عصر حاضر بودند محروم کرد، لکن خورشید ولایتی که در آسمان ایران می تابد با وجود نائبی فرزانه، چون رهبر عزیز انقلاب هیچگاه افول نکرد.
اما تلخی ایام به کام آنان که وجود امام (ره) را درک نکردند نشست آنگاه که یادگار امام، مرحوم سیداحمد آقا نیز که با نفس امام نفس کشیده بود و یار لحظات سخت پیر جماران بودند، نیز ندای حق را لبیک گفتند و جامعه را از نعمت وجود بی نظیرشان محروم کردند.
امروز شما به عنوان نوه امام راحل، یادگاری از آن عزیز سفر کرده هستید که مردم ایران با دیدن تصاویر شما در آغوش امام (ره) از الفت و مودت شما و امام میگویند.
ما دانشجویان نیز بر مبنای این شواهد و قرائن ظاهری بر این باور هستیم که آن الفت زمان طفولیت شما با پیر جماران همچنان باقی است و شما را دلسوز امام (ره) و از بیت شریف امام راحلمان خطاب قرار می دهیم، گرچه صرفا انتصاب نسبی به امام راحل مادامی برای ما دانشجویان حجت و محل اتقان است که شما را در راه امام و انقلاب و رهبری بدانیم و الا نمونه فرزندانی که راه و روش پدران صالح خود را به فراموشی سپردند از زمان حضرت آدم و نوح گرفته تا همین امروز به وفور به چشم میآید؛ چه آنکه شخص حضرتعالی هم در میان خانواده خود نمونهای بارز از این نمونهها را سراغ دارید!
جناب حجةالاسلام والمسلمین سید حسن خمینی
نامه منتشر شده جنابعالی در خصوص برنامه "شاخص " ما دانشجویان را بر آن داشت تا بار دیگر - علیرغم میل باطنی - مواردی را به جنابعالی یادآوری نماییم، به امید آنکه شما به تاسی از امام راحل که همواره آماده شنیدن نظرات و دیدگاههای مردم - به ویژه نخبگان و دانشگاهیان- بودند، نظرات دیدگاههای مطرح شده در این سطور را مورد تامل قرار دهید.
اگر چه 16 آذر امسال که عدهای با وقاحت و بیشرمی تمام در صحن دانشگاه تهران تصویر نورانی امام عظیم الشانمان را پاره پاره کردند، شما را مخاطب قرار دادیم و گله کردیم که چرا شما در قبال این فتنه و این هتک حرمت که بند بند دل تمام مریدان امام (ره) را از هم گسیخت سکوت کردید اما شوربختانه شما ندای فرزندان امام (ره) را با سکوت معنا دار خود چه بد و ناگوار پاسخ دادید!
جناب حجةالاسلام والمسلمین سید حسن خمینی
دانشجویان بنابر خواست امام و رهبری هیچ گاه سکوت خفت بار را بر خویشتن خویش نمیپذیرند و هر لحظه خطایی ببینند ندای اعتراض خود را سر میدهند که این ادعا بنابر سابقه ما دانشجویان واضح و روشن است.
آنچه که ما را برآن داشت تا جنابعالی را در خصوص نامه اخیرتان مخاطب قرار دهیم، نه مهر تایید و دفاع از عملکرد رسانه ملی و گردانندگان آن، بلکه از سر دفاع از امام (ره) و راه امام (ره) است. چه آنکه ما دانشجویان عقد اخوتی با هیچ کس نبسته و نمیبندیم و خود پیش قراول انتقاد به ضعف های رسانه ملی و صدا و سیما هستیم، لکن تخریب و حمله به برنامهای که ابعاد فکری و معرفتی و سلوک سیاسی و اجتماعی امام (ره) را برای نسل ما - که توفیق درک محضر نورانی امام را نداشتیم- روشن و تبیین مینماید، به هیچ وجه بر نمیتابیم.
جناب حجه الاسلام والمسلمین سید حسن خمینی
حضرتعالی در نامه خود با پیش داوری و در زمانی که تنها چند قسمت ابتدایی این برنامه پخش شده است آوردهاید که "برنامه ای تحت عنوان شاخص در تلویزیون پخش می شود و به گونهای غیر صادقانه و تحریفآمیز، شخصیت جامع عارف کامل و مهربان و رهبری مقتدر امام خمینی(س) را مخدوش نموده است. "
آیا اعلام رابطه معنوی میان مردم و امام و اهتمام امام به رای مردم تحریف سخنان ایشان است که به مخدوش شدن وجهه ایشان منجر می شود؟ آیا تاکید امام بر حفظ استقلال در تمام دوران و عدم ذلت پذیری و تاکید بر خود باوری که نشانه از صلابت ملی است با آرمان امام در تضاد و تناقض است؟ آیا نظر امام در خصوص بنی صدر که ایشان بارها به آن اشاره می کنند و بنی صدر را از خائنین می دانند و آن وطن فروش را در راستای دفع آفت از نظام طرد می کنند چهره پر صلابت و مقتدر امام را مخدوش می کند؟ بی شک هر عقل سلیمی این نمود ها را نمایشی از اقتدار و صلابت و شکوه امام راحل می داند.
جناب حجةالاسلام والمسلمین سید حسن خمینی
در نامه خود دلیل اصلی قضاوت زود هنگام و عجولانه تان را "شنیدن از منابع موثق " عنوان نموده اید.
سوال ما دانشجویان اینجاست که چگونه مبرهنات را نمیبینید و تنها بر شنیدهها تکیه میکنید و بر اساس این شنیدهها قضاوت کرده و حکم را صادر مینمایید؟ آیا در موضوعات مهم دیگر - مانند آنچه در 16 آذر امسال در توهین به حضرت امام رخ داد- هم بر اساس شنیده ها از منابع موثق عمل نمودید؟ افراد موثق مورد اشاره شما چه شخص و یا افرادی هستند؟ لطفا نام ایشان را با بازگو نمایید تا مردم و دانشجویان بدانند افراد مورد وثوق نوه گرانقدر امام عزیزشان، چه کسانی هستند؟
البته از حضرتعالی که همچون ما دانشجویان دلمشغولی اصلیتان طلبهگی و دانشجویی است، انتظار زیادی نیست که خود به رصد و ارزیابی برنامه ها و محصولات مهم رسانه ملی - به ویژه در خصوص امام راحل- بپردازید و صرفا به شنیدهها اکتفا نکنید.
جناب حجةالاسلام والمسلمین سید حسن خمینی
بی شک فاصله شگرف سخن و پیام های روشنگرانه حضرت امام (ره) در خصوص رأفت با مردم و استقلال تام و تمام کشور و استکبار ستیزی و لزوم آزادی فلسطین و اصل مترقی ولایت فقیه و حکومت اسلامی با حرف ها و مواضع امروز برخی مدعیان دروغین راه ایشان، نشان از آن دارد که مسیری که برخی دوستان و نزدیکان امروز حضرتعالی در پیش گرفتهاند به قعر انحراف از انقلاب و امام میانجامد.
چه شده است که شما در قبال روشنگریهای امام که مبین حال حاضر این افراد است موضع می گیرید و حال انکه در قبال شعار "نه غزه نه لبنان، جمهوری ایرانی و مرگ بر اصل ولایت فقیه " که مسببش بیشک هم سفرههای امروز شما هستند، سکوت کردید و میکنید؟ آیا سکوت شما در آن دوران و نیز سخنوری و نامه نگاریتان در حال، نشان از آن ندارد که شما تحت تاثیر برخی جریانات و افراد خاص نسبت به موضوعات مختلف موضع میگیرید.
جناب حجه الاسلام والمسلمین سید حسن خمینی
امروز که پس از چند ماه فتنهگری برخی به اصطلاح خواص، مردم پس از حماسه 9 دی نشان دادند که همچنان بر سر عهد خود با انقلاب و امام و رهبری هستند و با آن حضور شگرف خود، یاد حضور میلیونی در 22 خرداد را زنده و با این شور و حال ریشه های نفاق را مجبور به عقب نشینی و انزوا کردند، دیگر چه جای این صحبتها است؟
در حالی که رهبر انقلاب و بزرگان و خیرخواهان و دوستان انقلاب بحث وحدت را مطرح میکنند و در آستانه 22 بهمن همه و همه را به حضور در راهپیمایی آن روز -که خود نشانی از وحدت و انسجام و به منزله سوزاندن ریشه نفاق و خشکاندن تفرقه و شکرانه وحدت تحت لوای ولایت که مرهون امام و خون شهدا است- دعوت می نمایند، سخنان شما که غیر مستند و غیر شفاف و مبهم است چه معنا و مقصودی میتواند داشته باشد؟چرا خواسته یا نا خواسته خاکروبه فتنه که به زباله دان ریخته می شود را مجددا در فضای وحدت پخش میکنید؟
صیاد آب گل آلود انقلاب و یاران امام، تنها و تنها استکبار و منافقین است و بیشک اولین صید اینان نام و نشان امام خواهد بود.
از خداوند متعال طول عمر و سربلندی مقام معظم رهبری و همه یاران و همراهان حقیقی امام (ره) را خواستاریم.
والعاقبه للمتقین
این نامه از سوی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شاهد، انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه صنعتی شریف، انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه تهران، انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تربیت معلم تهران، انجمن اسلامی دانشجویان دانشکده صدا و سیما، انجمن اسلامی دانشجویان دانشکده علوم قضایی
کلمات کلیدی:
اطرافیان موسوی و کروبی از گذشته تا به حال:
ابراهیم اصغر زاده، کیهان، 6/2/77: حتی علیه خدا هم می توان تظاهرات کرد.
ابراهیم اصغر زاده ، آفتاب امروز ، 2/ 6/78: اگر مجوز راهپیمایی به هر گروه بر اساس قانون داده شود اشکال ندارد ، حتی علیه خدا .....
محمد کاظم محمدی اصفهانی ، روزنامه ایران24/4/79: مردم حق دارند همه مسئولین را به سوال کشیده و از آنها انتقاد کنند حتی اگر آن مسئوول ، پیامبر و امام معصوم باشد ، بلکه به خود خدا هم می توان اعتراض کرد و او را فتنه گر نامید.
محمد خاتمی در اولین سالگرد دوم خرداد در دانشگاه تهران : اگر دین هم در برابر آزادی قرار بگیرد این دین است که باید محدود شود نه آزادی!
عطاءالله مهاجرانی ، آریا ، 16/1/79: نظریه غیرت دینی ویران کننده اندیشه و فرهنگ و تمدن است.
سالار بهزادی، روزنامه صبح امروز 23/8/78 : سیره حضرت علی(ع) و سایر فرق مذهبی صدر اسلام، دموکراسی در انتخاب رهبری و عدم تعیین رهبر برای مردم بوده است.
مهاجرانی، نشاط، 1/6/78: رقص را نباید همواره ناپسند دانست.
علیرضا علوی تبار، یالثارات، 4/3/79: جامعه ایران فاز سنتی خود را پشت سر گذاشته و میخواهد مدرن و صنعتی شود. اما در این جامعه هنوز خدا نمرده است. بنابراین ما چگونه میتوانیم به این وضعیت چیره شویم.
رجبعلی مزروعی، حریم، 23/11/78: حضرت علی مشروعیت خود را از مردم گرفته همانطور که معاویه مشروعیت خود را از مردم گرفته است.
هاشم آغاجری، روزنامه واشنگتن پست 14/5/79): وقت آن رسیده نهاد مذهبی از نهاد حکومتی جدا شود. گزارشگر آمریکایی سخنان ایشان را به عنوان صریحترین لحن در ابراز اینگونه عقاید بر درخواست رفرم میداند.
اکبر گنجی در مصاحبه روزنامه تاگس اشپیگل آلمان (کیهان 24/1/79): دین یک قسمت از فرهنگ است، حرکت اصلاح طلبان ما عاقبت به جدایی دین از سیاست خواهد انجامید. در یک جامعه مدرن جدایی دین از سیاست یک امر بدیهی است. وقتی شما جامعه را مدرنیزه کنید این جدایی بالاخره پیش خواهد آمد. ایران در حال حاضر از فاز قبل از مدرن به فاز مدرن پیش میرود.
سخنرانی آغاجری، مجتمع فرهنگسرای کوثر 10/2/81: «... نویسندگان (نامه به امام حسین (ع)) میگویند: این حکومت (حکومت یزید) بدون رضایت مردم است و لذا نامشروع است. اگر حسین (ع) هم در راس باشد ولی رضایت مردم در آن نباشد نامشروع است.
آغاجری در همین سخنرانی امام حسین (ع) را با سیاوش در تاریخ ایرانیان مقایسه میکند: «... سیاوش در تاریخ ملی ما ایرانیان مظهر معصومیت و پاکی است و بعد از آمدن اسلام، حسین (ع) جای سیاوش مینشیند و آیا ما اثری در مورد حسین (ع) مانند منظومهای که فردوسی در باب سیاوش سروده است داریم؟»
سخنرانی آغاجری،ساختمان مرکزی دفتر تحکیم،25/1/81: «امام علی (ع) با رفراندوم طبیعی قدرت را به دست گرفت. با این همه از نظر شیعیان امام معصوم بود... منطقی که میگوید رضایت خدا خارج از رضایت مردم است، مبنای استبداد است. و فلسفه سیاسی اموی – یزیدی بر همین استوار است.»
«... اینکه مارکس میگوید دین افیون تودههاست، تنها بخشی از حقیقت است. من میگویم در حکومتهای دینی، نه تنها دین افیون تودههاست که افیون حکومتها نیز هست. رابطه انسان و دین و یا به عبارت بهتر انسان و خدا یکی از رابطههای تعارض آمیزی بوده است که در تاریخ بشر خود را به شکلهای مختلف نشان داده است. در اکثر دورههای تاریخ بشر آنگاه که خدا اثبات میشده است. انسان نفی میگردیده است... تکیه بر آزادی اندیشه، اصالت دادن به این امر است که ارزش هر انسانی نه به تقلید، نه به طاعت و نه به تن دادن به یک آمریت فکری و دینی محض است بلکه بهطور اساسی و ریشهای ارزش هر انسانی به تفکر ذاتی و مستقل است. متاسفانه در بسیاری از جوامع اسلامی، حربههای گوناگون حتی دینداران را نیز به دلیل تفاوت قرائت دینی به محکمه میبرند و محکوم میکنند.»
مهرانگیز کار ، کیان ، ش45 ، بهمن77 :احکام کیفری اسلام کارآیی ندارد و موجب رواج خشونت می گردد .
حسین باقر زاده ، نشاط ،2/6/78: خشونت در هر شکل آن باید از ایران محو شود و اعدام برجسته ترین نوع خشونت قانونی است .
عماد الدین باقی ، جمهوری اسلامی ،13/2/79: معتقدم اعدام و قصاص جزء ضروریات دین نیست .
عبدالکریم سروش : اسلام نه احکام سیاسی ، نه احکام اقتصادی و نه احکام حقوقی اش قابل استناد نیست و رسما باید آن را بگذاریم . فرهنگ شهادت ، خشونت آفرین است اگر کشته شدن آسان شد ، کشتن هم آسان می شود.
ماهنامه کیان بهمن 77 عبدالکریم سروش: ولایت ، منحصر در شخص نبی اکرم است و با رفتن او ولایت نیز خاتمه می یابد او خاتمه نبوت و خاتم ولایت بود ، ولایت پیامبر بعد از او به کسی منتقل نشده است .
اکبر گنجی ، روزنامه صبح : بعد از اینکه قیام حضرت امام حسین ع را خشونت نامیده و حتی مشروعیت این قیام را زیر سوال برده و می گوید : خشونت، فرزند خشونت و درخت خشونت میوه هایی جز خشونت به بار نمی آورد. هیچ کس حق ندارد به صرف اینکه خود را حق و دیگران را باطل می داند ،دست به خشونت بزند و در صدد نابودی مخالفان خود از طریق حذف فیزیکی بر آید.
عبدالکریم سروش، روزنامه صبح امروز، 9/3/78 : حقیقت دین همان تجربه فردی دینی است که در مورد پیامبران «تلقی وحی» نام گرفته و دین هیچ ارتباطی به امور اجتماعی و سیاسی و حکومتی ندارد، هر کسی همان قدر دیندار است که به این تجربه فردی رسیده باشد.
عبدالکریم سروش، ماهنامه کیان، مهر و آذر 78 : کار اساسی پیامبر آن بود که اعراب را دچار بحران هویت نمود و آنها را هویت نو بخشید، امروز نیز تمدن متجدد غرب، ما مسلمانان را دچار بحران هویت نموده و دین توان رویارویی با تمدن غربی را ندارد. تنها منجی، عقلانیت مستقل است.
اعترافات موسوی در بازجویی به علت قتل های زنجیره ای : تحلیل ما از اوضاع جارى روز این بود که آقاى خامنهاى غیر از امام است و آقاى خاتمى هم به دلیل این که 20 میلیون راى آورده و بیست میلیون پشتیبان دارد ، قدرتش بیشتر از بنىصدر است و ما این قتلها را مرتکب مىشویم و به گردن آقاى خامنهاى مىاندازیم و جنگ بین این دو منجر به شکست آقاى خامنهاى در مقابل خاتمى خواهد شد .
روزنامه صبح امروز متعلق اکبر گنجی، صبح امروز، 23/2/78: پیامبر در بدر و حنین و ... شمشیر زد ... اما آیا جنگهای جبهه حق علیه باطل پیامدهای ناخواسته یا آثار وضعیه به دنبال ندارد؟...
خشونت فرزند خشونت است و درخت خشونت میوههایی جز خشونت به بار نمیآورد. هیچ کس حق ندارد به صرف اینکه خود را حق و دیگران را باطل میداند، دست به خشونت بزند و در صدد نابودی مخالفان خود از طریق حذف فیزیکی برآید.
اکبر گنجی، روزنامه صبح امروز، 26/2/78، ص2: آدم زمینی نباید در پای ایدئولوژیهای ناکجا آبادی قربانی شود؛ ارزش او از ایدئولوژی بالاتر است. ما انسان کامل در بین غیر معصومان نداریم و لذاست که قدرت مطلق، فساد مطلق را به بار میآورد و جهنمی را روشن میکند که همگی در آن خواهند سوخت. پس بهترین راه نجات توزیع قدرت است.
سعید حجاریان، روزنامه ایران، 31/1/78،ص10: تفکر فقهی نمیتواند فرهنگ عاشورا را بازسازی کند، فوقش فقه میتواند امر به معروف و نهی از منکر را واجب کند، ولی این مسأله گنجایش مبارزه مسلحانه را ندارد؛ عرفان است که فرهنگ عاشورایی میسازد.
حمیدرضا جلائی پور، کیهان، 26/3/79: شهادت طلبی را مرحوم شریعتی به جامعه یاد داد و این تفکر از پای منابر شکل نگرفته است.
کدیور در دانشکده فنی دانشگاه تهران در سال ?? طی سلسله مباحثی تحت عنوان «پژوهش های قرآنی» ایراد کرد: ..... یک زمانی مردم می گفتند چون عیسی ( ع ) این سخن را گفته پس درست است اما امروز عیسی که سهل است خود خدا هم اگر حرفی بزند و آن حرف با عقل مردم منطبق نباشد نخواهند پذیرفت . امروز خدا در جامعه هیچ کاره است همه کاره مردند.
کلمات کلیدی:
او گفت: "آن روزها یک جایی بود به اسم وزارت کشور که ما همان موقع هم به رسمیت نمیشناختیمش. آن وزارت کشور شایع کردهبود آقای مهندس سیزده میلیون رای دارد. در حالی که همان موقع خیلیها بودند که اسمشان حسین بود یا زهرا. آیا ممکن بود آنها بیایند و میرحسین را بگذارند و به کسی که اسمش محمود است رای بدهند؟"
این طرفدار موسوی ادامه داد: "البته اسم خود من محمود است ولی چون همسایه سمت راست ما لر بود و همسایه دست چپمان آذری بود و خانمم هم همنام خانم زهرا رهنورد همسر آقای مهندس بود خانوادگی تصمیم گرفتیم به مهندس رای بدهیم."
در اینجا حضار به مدت بسیار زیادی برای سخنران کف زدند. وی سپس افزود:"حالا شما حساب کنید چقدر آدم مثل ما بودند که یا نام خودشان حسین بود، یا نام همسرشان زهرا، یا همسایه سمت راستشان لر بود و یا همسایه سمت چپشان آذری. هیچ کدام از اینها که نمیآمدند مهندس را ول کنند وبه احمدی نژاد رای بدهند."
وی ادامه داد:" ما رفتیم و این افراد را سرشماری کردیم و دیدیم اگر فقط رای همین افراد به میرحسین محاسبه میشد، او با فاصله بیش از میلیونها رای رئیسجمهور می شد.
وی خاطرنشان کرد: ما این آمار را به شورای نگهبان دادهایم ولی آنها با یک حرکت ضددموکراتیک نپذیرفتند. وی سپس افزود: همان موقع هم عدهای از طرفدارنماهای آقای کروبی این شبهه را مطرح کردند که اگر رایدادن براساس فارس و لر و ترک و کرد و... باشد در میان لرها آقای کروبی باید رای میآورد. به همین خاطر ما یک مصاحبه گرفتیم با آقای کروبی و ایشان تاکید کردند که ما با آقای مهندس این حرفها را نداریم و این شبههها از طرف یک سری طرفدارنماها مطرح شدهاست و ما هم اسناد ارتباط این طرفدارنماها با احمدینژاد را منتشر کردیم. ولی دادگاه بجای این که با این طرفدارنماها برخورد کند رفت و یقه چند تا جوان نازنین را که سهم خودشان را از پول نفت در خیابانها آتش زده بودند گرفت.
در ادامه مراسم یکی از شهدای گمنام حادثه کوی دانشگاه به بیان خاطراتی از دوران شهادتش پرداخت. او با اشاره به این که خیلیها از او میپرسند "تو چطور شهیدی هستی که زندهای"، افزود: "من باید به این عده بگویم که مگر اسرای ما بعد از هشت سال که از اسارتشان گذشته بود، به آغوش میهن برنگشتند؟ من هم بعد از مدت کمتری که از شهادتم گذشت و آبها ازآسیاب افتاد به آغوش میهن برگشتم. یعنی شما فکر میکنید شهید از اسیر کمتر است که نتواند به آغوش میهن بازگردد."
این شهید گمنام سپس در پاسخ به اصرار حضار که درخواست میکردند حالا که چهل سال از ماجرا گذشته خودش را از گمنامی دربیاورد، گفت: هرگز!!
در پایان مراسم هم حضار برای زنده کردن یاد دوره انتخابات بر این نکته که "ادب مرد به ز دولت اوست" تاکید کردند و ده دقیقهای فحشدادند و سپس بصورت آرام میدان را ترک کردند. مراسم مشابهی قرار است فردا در میدان تجریش برگزار شود. این مراسم هر روزه از چهل سال پیش ادامه دارد.
کلمات کلیدی: