سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هر که نرمخو گردد، دوستی اش [در دل ها [جایگیرمی شود [امام علی علیه السلام]
yazd blog
درباره



yazd blog

وضعیت من در یاهـو
کوشا
ما بر سر پیمان خود استواریم . . .
آهنگ وبلاگ
انتقاد شدید جواد لاریجانی از سید حسن خمینی و موسوی
ادبیات بیانیه‌‌های موسوی با مسعود رجوی هیچ فرقی ندارد/ جریان نفاق در بیت منتظری به وحدت تاکتیکی رسیده‌اند

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه با اشاره به حوادث پس از انتخابات،‌ میرحسین موسوی را رهبر این جریان نفاق لیبرالی دانست و اظهار داشت: ادبیات بیانیه های موسوی هیچ فرقی با ادبیات رجوی ندارد، و موسوی در انتخابات به جوانان همان ظلمی را کرد که رجوی آنرا در گذشته انجام داده بود.

به گزارش رجانیوز، محمد جواد لاریجانی دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه امروز یکشنبه در حاشیه بازدید از نمایشگاه نجوم در مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران با اشاره به وحدت در نظام جمهوری اسلامی ایران گفت: وحدت باید حول دفاع از نظام باشد و میر حسین موسوی یکی از خطاهای بسیار بزرگ را در تاریخ انقلاب مرتکب شد.

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه بر همین اساس ادامه داد: جناح اصلاح طلب با حمایت از میر حسین موسوی او را به حرکت در راه معارض با نظام هدایت کرد.

وی اضافه کرد میر حسین موسوی باید فکر کند که به راستی چه کرده که منافقان ، آمریکا، اسرائیل و برخی از کشورهای غربی از او حمایت می‌کنند و برای وی کف می‌زنند.

محمد جواد لاریجانی با بیان اینکه وحدت حول نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران باید باشد، تصریح کرد: این آقایان باید سر عقل بیایند دست از معارضه با نظام بردارند و قواعد رقابت دموکراتیک را یاد بگیرند.

وی همچنین گفت: میر حسین موسوی آینده بسیار خوب سیاسی را از دست داد و ادبیات بیانیه ‌های وی با ادبیات مسعود رجوی هیچ فرقی ندارد و و خط نفاق جدید لیبرال است و این افراد در بیت آیت الله منتظری به وحدت تاکتیکی رسیدن و این مسئله یکی از اشتباهات بسیار بزرگ جبهه اصلاحات بود.

وی افزود: موسوی حتی از تشابه ادبیاتی با رجوی نیز فراتر رفته و به بیت منتظری رسیده است.

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه ادامه داد: میر حسین موسوی در جریان انتخابات به خود نظام، و جوانان کشور همان ظلمی را کرد که مسعود رجوی به آنان کرد.

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه افزود: هیچ کس حق ندارد مقابل نظام بایستد و این کار یک گناه بسیار بزرگ و غیر قابل بخشش است.

محمد جواد لاریجانی همچنین گفت: گروهی در جریان انتخابات علیه نظام و به بهانه تخلف در انتخابات قیام کردند و مقابل نظام ایستادند.

وی افزود: اگر اعتراض گروهی به مجریان باشد که درگیر اجرای امنیت در جریان انتخابات بودند این تخلف نیست اما غیر از این اگر درگیری با نظام و ایستادن مقابل انقلاب باشد آن هم به اسم امام و پیروی از رهنمودهای ایشان این گناه بسیار بزرگ و نابخشودنی است.

محمد جواد لاریجانی با بیان اینکه میر حسین موسوی خبط بزرگی مرتکب شد، تصریح کرد: خبط بزرگ موسوی مقابل نظام ایستادن بود و به این شکل میر حسین موسوی خیانت بزرگی به نظام کرد و خیانت وی در حد رهبری این جریان بود.

وی با اشاره به حمایت سید حسن خمینی از میر حسین موسوی در جریانات انتخابات، عنوان کرد: حسن خمینی نوه حضرت امام (ره) در جریان انتخابات به طور وسیع از میر حسین موسوی حمایت کرد و زمانی که رئیس جمهور ما برای تجدید میثاق با بنیانگذار نظام جمهوری اسلامی به مرقد امام خمینی (ره) رفته بود حضور نداشت که این مسئله خارج از اصول است.

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه با اشاره به بخشی از سخنان مقام معظم رهبری در خصوص سکوت برخی از سیاسیون، تصریح کرد: ما نباید در مقابل جریانی که نسبت به اصل نظام موضع گیری می‌کند ساکت باشیم و هر فردی که با نظام درگیر شود باید مقابل وی بایستیم، نباید به اسم امام از جریاناتی که اصلا شباهتی با اندیشه امام خمینی (ره) ندارند حمایت شود.

محمد جواد لاریجانی با اشاره به اظهارات اخیر هاشمی رفسنجانی و آنچه وی طرح برون رفت از وضعیت فعلی کشور نامیده است، تصریح کرد: ارائه طرح های این چنینی خوب است حداقل برای گروه های که در بحران سیاسی هستند اما معنای آن این نیست که ما مقابل افرادی که به روی نظام شمشیر کشیدند نایستیم و برای آنها فضا ایجاد کنیم.

لاریجانی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به راه اندازی کارخانه دوم غنی سازی اورانیوم و واکنش برخی از کشورهای غربی نسبت به این مسئله اظهار داشت: ما در این مسئله خطایی مرتکب نشده‌ایم و بنده اصلا نمی‌فهم که دلیل این گونه موضع گیری‌های کشورهای غربی چیست و در واقع آنها اصلا دوست ندارند که ما در این زمینه حرکتی کنیم.

وی با اشاره به سخنرانی رئیس جمهور در مجمع عمومی سازمان ملل و ترک جلسه از سوی برخی از کشورهای اروپایی گفت: زمانی که اروپایی‌ها جلسه را ترک می‌کنند این مسئله نشانه استیصال آنها است و اروپایی‌های که خود را همیشه پیرو دموکراسی می‌دانند باید زمانی که جنایتکاری مانند نتانیاهو سخنرانی می‌کرد به خاطر بشریت جلسه را ترک می‌کردند، برش سخنان رئیس جمهور ما تابع حضور این کشورهای غربی نیست.


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط کوشا 88/7/6:: 2:1 عصر     |     () نظر
طرح رضایی برای افغانیزه کردن انتخابات در ایران؟

محسن رضایی در جدیدترین اظهار نظر خود که در جمع همشهریانش در مسجد سلیمان ایراد شده است، با اشاره به انتخابات دهم ریاست جمهوری پیشنهاد کرده است تا جمهوری اسلامی در برگزاری انتخابات، از شیوه نوپا و ناکارآمد افغانستان در برگزاری انتخابات تقلید کند.

به گزارش رجانیوز، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام که در جمع دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد مسجد سلیمان سخن می‏گفت، در توجیه طرح خود گفته است: "باید کمیسیون ملی انتخابات تشکیل شود تا دولت از مداخله در امور انتخابات منع گردد و درحقیقت با این کار، اعتماد مردم بیشتر جلب خواهد شد. لذا ما در این طرح به‌دنبال اصلاح نظام و قانون انتخابات هستیم و اگر در ساماندهی این طرح موفق شویم، بسیاری از مشکلات انتخابات حل خواهد شد."

رضایی در اظهارات خود به اینکه با چه ابزارها و کمک چه اشخاصی به دنبال اصلاح نظام و قانون انتخابات است، نپرداخته است. هاشمی رفسنجانی در افتتاحییه مجلس خبرگان رهبری از تلاش برخی "دلسوزان نظام" برای ارائه طرحی با هدف حل مشکلات فعلی خبر داده بود.

اما کمیسیون ملی انتخابات که در اولین تجربه خود در افغانستان نتوانسته است انتخاباتی بی‏حاشیه و بدون حرف و حدیث را برگزار کند، در حالی از جانب دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام به عنوان جایگزین مکانیزم کنونی برگزاری انتخابات مطرح می‏شود که برگزاری بیش از 30 انتخابات موفق و سالم در طول 30 سال پس از انقلاب اسلامی از طریق مکانیزم فعلی انتخابات بر کارآمد بودن آن صحه می‏گذارد.

چنانکه فرآیند انتخاب معتمدین محلی در هر یک از صندوق‏های اخذ رأی که با گرایش‌های مختلف سیاسی هستند، به همراه سیستم‏های پیچیده و مردمی نظارت بر انتخابات، مکانیزم فعلی انتخابات در کشور را به یکی از سالم‏ترین و غیر قابل خدشه‏ترین مکانیزم‏های اخذ رأی در دنیا تبدیل کرده است.

این موضوع به حدی روشن است که حتی محمد عطریانفر عضو مستعفی حزب کارگزارن که سال‏ها در پست‏های کلیدی وزارت کشور به عنوان مجری انتخابات فعالیت داشته است نیز در اعترافات خود در اولین دادگاه کودتای مخملی در باره سلامت و کارآمدی آن می‏گوید: "در انتخابات ما دچار خلط مبحث شدیم و موضوع تخلف را در جایگاه تقلب قرار دادیم. حجم بزرگی از مجریان، معتمدین هستند و آنان کسانی‌اند که از ابتدای انقلاب مورد احترام مردم بوده و در هیچ شعبه‏ای اجازه تقلب نمی‌دهند و کسی که بخواهد تقلب بکند خود را کوچک می‌کند."

به اعتقاد برخی از کارشناسان، کارآمدی و سلامت مکانیزم انتخاباتی در کشور به دلیل مردمی بودن آن، به حدی بالاست که اگر شخصی حتی یک‌بار در جریان مدیریت انتخابات قرار گیرد، به ضریب بالای سلامت آن پی خواهد برد.

با این حال، به نظر می‏رسد همانگونه که احمدی‏نژاد در جریان مناظره با رضایی گوشزد کرد، اینگونه اظهارنظرهای دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام که با استقبال رسانه‌های بیگانه نیز مواجه شده،از آنجا ناشی می‏شود که رضایی تاکنون تجربه مدیریت سیاسی در کشور را نداشته است.


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط کوشا 88/7/6:: 2:0 عصر     |     () نظر

در ادامه هتاکی های یوسف صانعی و سکوت دستگاه‌های مسئول، وی در اقدامی ناشایست ودور از شأن یک مسلمان، ضمن اهانت به حضرات آیات مکارم شیرازی، نوری همدانی از مراجع عظام تقلید و آیت‌الله امامی کاشانیامام جمعه تهران،خواستار مرگ آیت‌الله جنتی دبیر شورای نگهبان شد.

به گزارش رجانیوز، در جلسه‌ای که در تاریخ 29 مردادماه سال جاری در دفتر صانعی با حضور جمعی از عناصر شاخص اصلاح طلب برگزار شد، وی در قسمتی از سخنان خود با ادامه ضمن افتخار به مخالفت با نظام جمهوری اسلامی گفت: قضیه آقای منتظری که اتفاق افتاد، روحانیت یا سکوت کردند و یا تأیید و تنها من بودم که در این وسط ایستادم. خیلی خوشحال هستم که تنها آخوندی بودم که مردم گفتند ضد دستگاه وضد نظام است.

وی در ادامه سخنان خود مرجع مردم برای دریافت اخبار را رسانه های بیگانه خواند و اظهار داشت: کسی که به رادیو و تلویزیون ایران توجه کند، هیچ چیزی از مسائل خبر ندارد. رسانه‌های غربی را نگاه کنید، ببینید اینها چه می کنند. ببینید آقای سازگارا (ضد انقلاب فراری) چه می گوید؟ من ایشان را آدم متدینی می دانم!

صانعی ضمن اهانت به آیت الله جنتی دبیر شورای نگهبان و از بزرگان انقلاب اسلامی گفت: باید از ظالم و ستمگر ابراز برائت و تنفر و لعن کرد. چه زنده و چه مرده. این را دهن به دهن باید بین مردم پخش کرد که جوری شود روزی که جنتی انشاء الله می میرد، سراسر ایران چراغانی شود و مردم شادی کنند و این خیلی اثر دارد و دیگران حساب دستشان بیاید.

وی ضمن طرح ادعای پشیمان شدن آیت‌الله نوری‌همدانی از تبریک گفتن به رئیس‌جمهور ادامه داد: من باور ندارم. او دست خودش نیست. می گویند شک بین یک و دو باطل است.هر چه حکومت می گوید، هر چه به او می گویند، او هم همان را می گوید.

صانعی در بخش دیگری از اهانت‌های خود، جملات سخیفی در مورد آیت‌الله مکارم شیرازی به‌کار برد که به دلیل ضرورت حفظ شأن مرجعیت از بازنشر آن معذوریم.

وی همچنین آیت‌الله امامی کاشانی امام جمعه موقت تهران را انسانی ساده لوحی خواند.

صانعی در بخش پایانی اظهاراتش ضمن تکرار ادعاهای رسانه های غربی علیه نظام و انقلاب گفت: شنیده ام که مساجد الحمد لله خلوت شده است. شما هم در خانه نماز بخوانید، (یک)مرد مسلم عدالتش بیشتر از کسانی است که اضلال می کنند. یا زن اگر بایستد و مرد به او اقتدا کند، بهتر است. به مردم بگویید که مسجد نروند و در خانه عبادت کنند.

صانعی همچنین چندی قبل و در جمع تعدادی از روحانیون همفکرش در گرگان ضمن اهانت‌های متعدد و انتسابات کذب به رئیس‌جمهور، لقب حرامزادگی را درخصوص وی به‌کار برد که این هتاکی با واکنش گسترده روحانیت، نمایندگان مجلس و فعالان سیاسی مواجه شد و این اقشار ضمن تأکید بر خروج صانعی از عدالت و عدم صلاحیت وی، درخواست محاکمه وی را مطرح کرده بودند.

با این حال، مشخص نیست مدعی‌العموم چه زمانی می‌خواهد مانع از ادامه هتاکی و اتهام‌زنی‌های صانعی علیه منتخب ملت و مراجع عظام شود؟


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط کوشا 88/7/6:: 1:58 عصر     |     () نظر
بچه‌جون! صورتت خاکی شده، حواست هست؟!
10
خونی شده …
108
خداحافظ رفیق
627

628

جنگی بود نابرابر، جنگ حق و باطل

این خاک، این آب، این سرزمین شهادت می‌دهد شما مردانه جنگیدید و تا پای جان ایستادید

576
650

بعضی‌هایتان مظلومانه شهید شدید 790

بعضی‌هایتان غریبانه
770
بعضی‌هایتان با لبان تشنه

835

بعضی‌هایتان در آغوش برادر

784

بعضی‌هایتان در خاک و خون غلطان

Picture 066

بعضی‌هایتان به خانه برگشتید

362

بعضی‌هایتان هرگز برنگشتید

maghtal - 14

آنگاه دو چشم مهربانش را

آرام آرام، خنده بر لب بست

بر زینبیان پیام داد آری

بر قافله حسینیان پیوست

2c0sna

سلام بابای گلم

762

سلام عموی عزیزم، سلام دایی مهربانم

773

بعضی‌هایتان اسیر شدید

709

بعضی‌هایتان در اسارت هم فریاد زدید: «مرگ بر صدام، ضد اسلام»

706

به غیر از او، که در این ره دویده؟

به پایش خار درد و غم خلیده؟

عجب نبود اگر با نقد اخلاص

رضای حق تعالی را خریده

785

421

پات کو بسیجی؟

janbaz

1a

مگه مجبوری بسیجی؟

30

جنگ تمام شد، به خانه برگشتید

4امام هم رفته بود

50aولی راه و نام و یاد امام همچنان جاری بود

1

بعضی‌هایتان بعد از سالها برگشتید

823

بعضی‌هایتان هرگز…

چادرت خاکی شده، برگرد! اینجا نیستم
چند سالی می‌شود تنهای تنها نیستم
گفته بودی چشمهایت… خوب خواهد شد عزیز!
با همین شنها تیمم کن! مسیحا نیستم؟
چند سالی می‌شود خاکستر من گم شده
صبر کن مادر، ببین مانند زهرا نیستم

rsz_24

با حسرت ندیدن چشمان آبی‌ات
در کنج انزوای خودم گریه می‌کنم

rsz_31

اما خوشا شما پرواز کرده‌اید
آه ای پرنده‌ها اعجاز کرده‌اید
این روزها اگر در بند عادتیم
اما هنوز هم فکر شهادتیم

rsz_26

مانده‌ای ولی شکسته و غریب

کس به فکر درد غربت تو نیست

آه ای قناری شکسته بال

این همه سکوت قسمت تو نیست

راستشو بگو، این چندمین پای مصنوعی‌ات‌ هست که شکوندی؟ سهمیه‌ پات تموم نشده؟!

sss

که چی؟ که پات رو از دست دادی؟ الان هم لابد از ما طلبکاری، نه؟

11890_982

دختر سبزم! تو مقصر نیستی!

من و یارانم از طایفه مرگیم

به بیابان جنون، صحن و سرا داریم

چنگ بر دامن چنگی تپش آلود است

پای در عزمی بی چون و چرا داریم

11889_636

تو مقصر نیستی!

سالها در سفر خویش نفرسودیم

پس از این نیز، در این جاده نفرساییم

کس شنیده است، دمی لغزش کارون را؟

جاده را پیشکش جاده نفرماییم!

8تو مقصر نیستی

جاده بر جاده روان شد، ز عبور ما

پای از جاده کشیدن، از قوت نیست

گر شود خالی این ره، ز حضور ما

بی گمان در رگ ما خون مروت نیست

21

تو مقصر نیستی

کرکسان از دل سیمرغ چه می‌دانید؟

چه خبر دارید از عرصه پروازش؟

امشب از زمزمه‌ی خون که می‌نوشید؟

که فضا پر شده از زمزم آوازش

54aتو مقصر نیستی

ای که در بستر تردید فرو خفتید

خویش را همره این قافله مشمارید

نیشتان خشک شود، زخم زبان تا چند؟

عشقبازان را دیوانه مپندارید

58

تو مقصر نیستی

پشت پیشانی محراب کمین کردید

پینه چون زانوی اشتر به جبین دارید

که علی سجده‌ی خونبار به جای آرد

تیغ بر تارک افلاک فرود آرید؟!

a

تو مقصر نیستی

آه افسوس که گوش شنوایی نیست

سفره‌ی دل به کجا باید بگشایم؟

وعظ در گوش شما راه نخواهد برد

آب در هاون بیهوده چه می‌سایم…!

adf

ای آب ندیده و آبی شده‌ها

بی جبهه و جنگ انقلابی شده‌ها

مدیون فداکاری جانبازانید

ای بر سر سفره آفتابی شده‌ها

534

حماسه زن و مرد و جوان و کودک و پیر

حماسه‌ی همه از جان گذشتگان دلیر

حماسه های هزاران شهید راه خدا

هزار مادر فرزند پروریده چو شیر

به اشک چشم یتیمان بی پدر سوگند

به مادران سیه پوش و خون جگر سوگند

به دشت سرخ شقایق، به لاله زار وطن

به شام تار عروسان دربدر سوگند

قسم به پرچم در خون نشسته‌ی اسلام

قسم به نایب مهدی، طلایه دار قیام

قسم به غنچه پرپر به دانه‌های سرشک

قسم به خون شهیدان که می‌دهد پیغام

که قطره قطره خونم فدای ایران باد

فدای خاک وطن، جلوه‌گاه ایمان باد

649


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط کوشا 88/7/5:: 2:14 عصر     |     () نظر

زندگی خوش تهران برده است از یادش

سال شصت –خرمهشر- زخم چاک چاکش را

برای دیدن عکسها در اندازه واقعی روی آنها کلیک کنید

یکی بود یکی نبود…

565
از خاک بوی حادثه می آید…
374

شهر من با تو سخن می‌گویم

از بهاری که به گلشن نرسید

از عروسی که صدای کِل را

عاقبت در دل یک گور شنید

375

بابا آب داد دیگه شعار ما نیست

بابا خون داد، بابا جون داد

389

یاد از آن روز که در خانه‌ی ما

جشن زیبای عروسک ها بود

هیچکس فکر نمی‌کرد که باز

خانه‌مان مقصد موشک ها بود

602

آه آن مادر دلسوخته گفت

که پر از زهر شده‌ست این جامم

وای بر من، زکه پرسم که کجاست

قلب این دخترک ناکامم؟

600

پیر ما گفت که امشب شب عاشوراست

هر کسی تاب ندارد به سلامت باد

هر که چون صاعقه بر خصم نیاشوبد

تا ابد دستخوش ننگ و ندامت باد

rsz_27

بار بندید غیوران دلیر

دفتر فتح پر از نام شماست

زایران حرم یار به پیش

کربلا منتظر گام شماست

آن روزها هنوز از فتوشاپ خبری نبود!

54

9

می‌رسد لحظه‌های تلخ وداع

می‌رود نوبهار خانه‌ی من

خون دل می‌چکد ز چشمانم

می‌تراود ز لب ترانه من

خداحافظ پدر
pedar1

دست بر گردن پدر افکند

اشک‌هایش به گونه پرپر شد

آبی آسمان چشمانش

تیره شد، تار شد، مکدر شد

خداحافظ پسر

177

خداحافظ برادر
ezam (14)

مرد در پیچ کوچه سرگرداند

چشم در چشم همسرش خندید

چشم زن دید جبهه در جبهه

مرد او مثل شیر می جنگید

خداحافظ بابا، خداحافظ آقا، خداحافظ برادر، خداحافظ پسر
3

مرد اندیشناک جبهه‌ی نبرد

دشنه و تیر و آتش افروزی

کی می‌آیی پدر؟ پدر خاموش

در دلش گفت: روز پیروزی

خداحافظ مادر، خداحافظ خواهر، خداحافظ همسر، خداحافظ دختر
544
بنوش به یاد لبان تشنه حسین و یاران حسین. بنوش به یاد لب تشنه‌ی بابا!
293

پس پدر کی ز جبهه می‌آید

باز کودک ز مادرش پرسید

گفت مادر به کودکش که بهار

غنچه‌ها و شکوفه‌ها که رسید!

497

گفت: ای غنچه‌های خوب چرا

لبتان را ز خنده می‌بندید

زودتر بشکفید و باز شوید

آی گلها چرا نمی‌خندید؟!

9
سلام نوجوون
61
سلام پیرمرد
38
سلام مادر عزیزم، من خوبم، نگران من نباشید. امام را دعا کنید!
65
چند سالته پسر جان؟!
38a
تو که 12 سالته
ezam (3)


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط کوشا 88/7/5:: 2:12 عصر     |     () نظر
<   <<   6   7   8   9