سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دل ها بر دوستی آن که به آنها نیکی کند و دشمنی آن که بدان ها بدی کند، سرشته شده است . [رسول خدا صلی الله علیه و آله]
yazd blog
درباره



yazd blog

وضعیت من در یاهـو
کوشا
ما بر سر پیمان خود استواریم . . .
آهنگ وبلاگ
یادش بخیر! بنده در زمانی که از الان بچه تر بودم و در مدرسه ساعاتی از روز را می گذراندم سر دسته کسانی بودم که بچه های کم هوش و به قول معروف خنگ را دست می انداختیم...

البته اقتضای دوران مدرسه به خصوص دبیرستانی ها همین است که به زمین و زمان گیر بدهند... معلم و ناظم و مدیر و همکلاسی هم از دست شوخی های بعضا تاریخی ما در امان نبودند، برای نمونه یکبار یادم است یک عزیز کم هوشی معلم ... ما بود، برای اینکه دستش بیاندازیم سوال های بی ربطی می کردیم.

آنقدر بچه های کلاس خندیدند بعد از 20 دقیقه دید کار به جای باریک کشیده یه چیزایی فهمید و بحث رو عوض کرد.

ان شاالله به خاطر کم سن و سالیمان خدا رحم کند و ببخشد!

ولی این روزها بعضی سیاسیون معروف و مشهور کارهایی می کنند که انسان جدا شک می کند که آیا خدا به اقتضای عدالتش باید به همه عقل و فهم می داده است یه نه؟!

محسن رضایی آن روزیی که با 600 هزار رای در انتخابات 40 میلیونی خودش را قطب سوم(!...!) دانست، ما را به شک انداخت که ... .

لطفا بیراهه نروید و خدای ناکرده شک نکنید بنده و امثالهم خودمان را عقل کل می دانیم، نه! اتفاقا چون این طور نیست همان روزها که حاج محسن رضایی در برنامه ی زنده‌ی تلویزیونی مردم را از حمله امریکا ترساند گفتم به هرحال هر انسانی روزی اشتباهی می کند و آن روز، روز اشتباه بزرگ برادر محسن بود.

ولی وقتی کسی در انتخابات 22 خرداد 88 به دستور هاشمی رفسنجانی شرکت می کند تا رای کاندیدای رقیب موسوی را بشکند باید برایش غصه خورد.

یا زمانی که موفق به شکستن رای احمدی نژاد نشد، آمد و نشست این ور و آن ور گفت من قطب سوم انتخاباتم، دیگر کار را به نذر و نیاز رساند.

بالاخره ما امیدوار بودیم این هاشمی دوستی آقای رضایی کار دستش ندهد (یعنی بیش از این کار دستش ندهد!) ولی متاسفانه مرد روزهای پشت جنگ! بیانیه سراسر فحش میرحسین موسوی به ملت ایران را خوب توصیف کرد.

امروز محسن رضایی مانند ابوموسی اشعری علی زمان عمل کرد که وقتی عمر و عاص و معاویه قرآن بر سر نیزه ها کردند گفته بود: یا علی! دیگر جنگ با این افراد جایز نیست!

آن سوتر محسن رضایی، علی مطهری نشسته است که انگار فقط از پدرش اسم و کمی هم قیافه به ارث برده است.

علی مطهری یک روز داد اصولگرایی دارد و روز دیگر بیداد حمایت از فتنه گران زمان...

وقتی انسانی جلوی دو چشمش بیرق عزای حسین(ع) را آتش بزنند باید چه کار کند، قطع یقین نمی تواند صاف صاف در چشم ملت نگاه کند و بگوید خوب مراقب باشید کسی به عامل این همه توهین نگوید بالای چشمت ابروست!

کاش علی مطهری هم از سر سفره ی سوفهم بلند شود!

آقایان مطهری و رضایی برای امام خامنه ای ما خط و خوط تعیین کرده اند که ای آقا! دست دوستی به سمت سران روی پرده ی فتنه دراز کن!

شما اگر نمی فهمید ما می فهمیم که آن کسی که (اکبر هاشمی رفسنجانی) به شما دستور نوشتن این نامه ها را می دهد قصدش چیست...


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط کوشا 88/10/12:: 8:9 عصر     |     () نظر
نامه محسن رضایی  به رهبر معظم انقلاب در خصوص بیانیه هفدهم موسوی و تعریف و تمجید ها و مکشوفاتش از این بیاینه سراسر دروغ و تهمت برایم سنگین بود.

روز چهار شنبه دهها میلیون نفر از مردم ایران در تمام کشور جنایات سبزها و سرکردگان آنها را بسیار روشن و واضح محکوم کردند و صراحتا خواهان محاکمه و اجرای اشد مجازات در خصوص آنها شدند. اما در این بین آقای رضایی با دیدن شبنامه هفدهم رییس فتنه گران و جدای از دروغ ها و تهمت ها و علائم ترس او ، با مشاهده عبارتی که موسوی همه را علیه دولت به وحدت دعوت کرده است آب از لک و لوچه اش راه افتاده ، مطالب کذب و تهمت های آن را نادیده گرفته و به گونه ای واکنش نشان داده است که گویا موسوی حرف دل آنها را زده است و ماهیت وحدت کذایی مد نظر او را افشا نموده است.

تف به این همه ریا و نفاق!

یکی به این آقای دبیر بگه که خیلی ذوق زده نشه . اول باید این فرد و بقیه جوابگوی خسارات و جنایات وارده ناشی از خودخواهی ها و قانون شکنی ها به کشور و نظام بشوند بعد....


طی نامه ای به رهبر معظم انقلاب عنوان شد
استقبال محسن رضایی از بیانیه جدید میرحسین موسوی


بازتاب آنلاین :
محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام  طی نامه ای به مقام معظم رهبری ، بیانیه جدید میرحسین موسوی را "عقب نشینی وی در انکار دولت دهم" دانسته و آن را سرآغازی برای آغاز یک حرکت وحدت بخش خوانده است.

متن کامل این نامه به این شرح ذیل است:
"محضر مبارک رهبر عظیم الشان انقلاب اسلامی
با سلام وعرض ادب؛
حضور باشکوه و میلیونی و یکپارچه ملت ایران در روز چهارشنبه درخیابان‌های تهران و شهرستان‌های سراسر کشور، نه تنها شرمندگی ناشی از اهانت به مراسم عاشورا را جبران کرد که در خنثی نمودن برنامه های دشمن نیز نقش بی بدیلی خواهد داشت. یکبار دیگر ثابت شد که توسل به امام حسین (ع) و ادامه پیروی از مرام و مکتب حیاتبخش او، وسیله نجات ملت ایران است.
اینجانب که از میدان فردوسی تا دانشگاه تهران در جمع راهپیمایان حضور داشتم، شور و احساس خالصانه و عاشقانه مردم نسبت به امام حسین(ع)، ولایت و نظام مقدس جمهوری اسلامی را مشاهده کردم. از همه اقشار و گروه‌های سیاسی در میان جمعیت دیده می شد.
بعد از انتخابات، این اولین بار بود که ملت ایران یکپارچه و یک صدا دیده می شدند. زنان و مردان و جوانان بسیاری را از نزدیک می دیدم که ضمن آنکه از حوادث روز عاشورای تهران متاثر بودند، ولی اشک شوق هم در چشمانشان حلقه زده بود و از این‌که دوباره خود را در پرتو امام حسین(ع) و ولایت یافته‌اند شاد بودند. صحنه تظاهرات دیروز، مصداق بارز پیام وحی بود که " واعتصموا بحبل الله جمیعا و لاتفرقوا ".

این حادثه می‌تواند سر آغاز یک تحرک جدی در پیشرفت امور کشور و پایان بخشیدن به نگرانی‌ها و ابهامات ماه‌های اخیر در سرمایه گذاری‌های اقتصادی و سایر فعالیت‌های کشور گردد، ولی شک ندارم که افراط گرایانِ هردو طرف، با رفتارهای نادرست از یک سو و دشمنان کمین کرده ملت ایران با بغض و عصبانیت از سوی دیگر، تلاش خواهند کرد آثار و دستاوردهای این حرکت عظیم را خنثی کنند.

اینجانب به عنوان سرباز رهبری و ملت ایران ضمن تشکر از مردم و تبریک به جنابعالی ،تقاضا می کنم که تمام فعالان سیاسی و بزرگان انقلاب به پیروی از ملت ایران به صورت دسته جمعی در سپاسگذاری از حرکت مردم به یک حرکت نمادین دست بزنند.

عقب نشینی آقای میر حسین موسوی از انکار دولت آقای احمدی نژاد و پیشنهاد سازنده ایشان به این‌که مجلس و قوه قضاییه به وظایف قانونی خود در قبال پاسخگو کردن دولت عمل کنند، هر چند دیر هنگام بود، ولی می تواند سر آغاز یک حرکت وحدت بخش در جبهه معترضین با دیگران باشد.

صدور پیامی از سوی حضرتعالی و یا رهنمودهایی در یک سخنرانی می‌تواند حرکت جدیدی که برای وحدت ، همدلی، برادری ،گذشت و ایثار در جامعه شروع شده را تقویت و استمرار بخشد تا هم کسانی که در جناح‌های سیاسی اشتباهاتی داشته‌اند از اشتباه خود برگردند و همکاری با یکدیگر را آغاز کنند و هم ازشروع فعالیت افراط گرایان جلوگیری و دشمن کمین کرده را ناامید سازند.

از طرف دیگر،نشاط سیاسی جدیدی همراه با تقویتِ اعتماد عمومی برای سرعت بخشیدن به فعالیت‌ها و پیشرفت کشور و رسیدن به اهداف چشم انداز ایران 1404 بوجود آید و در ماه محرم امسال نیز، دیگر بار، مشابه محرم های دوران انقلاب و دفاع مقدس ، فرهنگ عاشورایی در میان مردم و بزرگان کشور گسترش یابد.
سرباز ملت ایران و جنابعالی
محسن رضایی"


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط کوشا 88/10/12:: 7:59 عصر     |     () نظر
شمر و خولی با لباس سبز

رسول سنایی راد


سوءاستفاده برخی از فریب‌خوردگان و فرصت‌طلبان حامی نفاق جدید از حواشی مراسم عزاداری حسینی در روزهای تاسوعا و عاشورا بار دیگر ادامه توهم و لجاجت سران قدرت‌طلب و قانون‌گریز این جریان را نشان داد که پس از دریافت تودهنی محکم از مردم و مرجعیت در قم، تلاش نمودند در برخی از نقاط شهر تهران، برگزاری یادبود و ترحیم یک چهره سیاسی را بهانه برپایی اجتماعاتی برای هتاکی و اغتشاش قرار داده و البته مراسم عزاداری حسینی را حاشیه امن این اجتماعات قرار دهند. در برخی نقاط وعده حضور سران فتنه برای انگیزه دادن به حامیان، جهت حضور بیشتر در دستور کار بود که طبق معمول، این وعده‌ها عملی نشد و تنها ابزاری برای فراخوان فریب‌خوردگان به حساب می‌آمد که وقتی با ادامه سناریوی فتنه یعنی شایعاتی ساختگی و مظلوم‌نمایی همراه می‌شد، می‌توانست بار عاطفی و احساسی این اجتماعات را اضافه و پتانسیل افراطی‌گری و به فضای آشوب و اغتشاش‌طلبی دامن بزند. از این‌رو در پاره‌ای موارد اجتماع‌کنندگان فریب‌خورده با اقداماتی از روی غریزه، رفتاری پرخاشگرانه و هیستریک از خود به نمایش گذاشتند که گرچه در پوشش مراسم عزاداری بود اما در واقع رفتاری مشابه شمر و خولی داشتند که تنها لباس و گریم آنان از رنگ قرمز و بنفش با سبز جابه‌جا شده بود.


لذا اگر حمایت یزیدهای روزگار یعنی اوباما و نتانیاهو هم از جنبش نفاق جدید نبود، خشونت و بی‌ادبی این جمعیت و هلهله و کف و سوت آنان پژواک رفتار لشکریان ابن سعد و جیره‌خواران یزید بود که نفخ شکم‌های سیر شده از مال حرام، منافذ شنوایی آنان را بسته و امکان شنیدن موعظه‌ها و نصایح فرزند رسول خدا را از آنان گرفته بود. این جماعت محدود که با دنباله‌روی کورکورانه از سران فتنه و اطاعت محض از تبلیغات روانی دستگاه رسانه‌ای دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی، پیش از این با جسارت به تمثال مبارک امام خمینی(ره) و انحراف از آرمان‌های دینی و انقلابی‌اش مثل مبارزه با استکبار و اسرائیل، انحراف عملی خویش را از خط امام و همراهی با مظلومان به نمایش گذاشته بودند، در روزهای تاسوعا و عاشورا نیز دهان‌ها را با چشمانی بسته، گشوده و همراه لشکریان عبیداللـه ابن زیاد با دامن‌های پر از سنگ به ناسزاگویی و اهانت علیه مقدسات مردم رو آورده و در حمایت از سران بی‌بصیرت و قانون‌شکن خویش به حرمت‌شکنی و خشونت‌ورزی در روزهای عزای حسینی پرداختند تا با هلهله و فحاشی خواسته‌های جبارانه خویش را پیش ببرند. اما غافل از اینکه دوران فریب و اغوای ناشی از جنگ روانی دستگاه اموی به پایان رسیده و حسینی‌ها دیگر مرعوب ترفندهای سیاسی و جنگ روانی ابن زیادها نخواهند شد و دنیاطلبان کوفه مدت‌هاست کارشان به رسوایی کشیده و با گریختن به شام امروز یعنی انگلیس و آمریکا فرصت خالی نمودن دل مردم برای حفظ منافع مادی‌شان را از دست داده‌اند.


لذا همانگونه که لبیک یا حسین توسط شاگرد امام و رهبری در جنوب لبنان و جنود حسینی او روزگار یزیدیان غاصب را در نبرد 33 روزه تیره و تار نمود، اشارتی از سوی مراد حسینیان تربیت شده در مکتب حسینی روح‌اللـه در ایران کافی است که کاخ توهم سبز اموی را به ویرانی بکشد.


گویا خویشتنداری و بزرگواری فرزندان امام و رهبری و برخورد کریمانه رهبری و نظام با سران فتنه و فریب‌خوردگان آنان، یا شاید هم تشجیع و تشویق دستگاه رسانه‌ای یزیدیان زمان، به این توهم نزد رنگی‌ها دامن زده است که می‌توان با اردوکشی، جنگ روانی، فحاشی و هتاکی و استفاده از شیوه‌های ابوسفیانی و اموی به اهداف حقیر سیاسی دست یافت. اما این نکته را باید یادآور شد که جانشین صالح و شایسته روح‌اللـه نیز همچون خودش در دفاع از حق گرچه بردبار ولی قاطع است و در همان دوران حاکمیت مدعیان اصلاحات یا اسلاف رنگی‌های امروز به صراحت اعلام فرموده بود که اگر دشمن فشار بیاورد، این بار صلح حسنی در کار نیست بلکه مبارزه‌‌ای سرخ و حسینی به‌وقوع می‌پیوندد که نتیجه‌اش نیز الزاماً مشابه روز عاشورا نخواهد بود.


لذا اگر نفاق جدید در توهم حمایت منطقه‌‌ای و جهانی از مطالبات ناحق و زورگویانه‌اش می باشد باید به این نکته نیز توجه کند که نظام اسلامی نیز حاضر نخواهد بود به این زورگویی گردن بگذارد. اگر تاکنون صبوری و خویشتنداری به عمل آمده تنها مجالی برای تنبه آموزی و عبرت گرفتن بوده که به نظر می‌آید کانون فتنه با لجاجت و توهم تمامی فرصت‌ها را آتش زده است.

جوان آنلاین


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط کوشا 88/10/11:: 5:49 عصر     |     () نظر
توسط پلیس اطلاعات و امنیت عمومی صورت گرفت:
انتشار تصاویر 65 حرمت‌شکن عاشورا و درخواست از مردم برای شناسایی

پلیس اطلاعات و امنیت عمومی نیروی انتظامی با انتشار تصاویر تعدادی از عوامل ناامنی و آسیب رساندن به اموال بیت المال، اخلال در نظم عمومی و اهانت کنندگان به مقدسات و شعائر اسلامی در روز عاشورای حسینی، از شهروندان خواست تا چنانچه اطلاعی از افراد حاضر در این صحنه ها دارند، به پلیس اطلاع رهند.

به گزارش رجانیوز،‌متن این اطلاعیه و تصویر اغتشاشگران حرمت‌شکن عاشورادر ادامه آمدهاست:

بسم الله الرحمن الرحیم

نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران ضمن تسلیت ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) و یاران با وفایش و اعلام انزجار از حرمت شکنی عناصر مجرم و هنجار شکن که در روز عاشورای حسینی(ع) به هیات های مذهبی حمله و نسب به تخریب اموال عمومی و توهین به مقدسات و شعایر اسلامی اقدام نمودند، از عموم مردم عزیز درخواست می شود در صورت شناسایی تصاویر درج شده در پایگاه اطلاع رسانی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران به نشانیwww..news.police.irهرگونه اطلاعات ومستندات مربوط به وقایع یاد شده بالا را از طریق تلفن های زیر اعلام دارند.

شماره های تماس : 88889704 – 88889705 ،شماره نمابر 22225544 و صندوق پستی : 331 - 14565

پلیس اطلاعات وامنیت عمومی نیروی انتظامی

حجت‌الاسلام و المسلمین قرائتی نیز سه‌شنبه شب در یک برنامه تلویزیونی که از شبکه تهران سیما پخش شد، بر ضرورت شناسایی حرمت‌شکنان از سوی مردم تأکید کرد و اظهار داشت هرکس از این افراد اطلاعی دارد و یک جو دین دارد، باید آن‌ها را معرفی کند.


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط کوشا 88/10/10:: 9:41 عصر     |     () نظر

شعارها و تابلو نوشته های پر بسامد دیروز  که سیمای جمهوری اسلامی ایران بجز یکی دو تا از آنها را نشان نداد :

* آنان که مدعیند روزانه با امام کار می کردند بدانند که حضرتش فرمود : منافقین از کفار هم بدترند !

* آیید و ببینید علی تنها نیست !

* ابا الفضل علمدار ! موسوی رو تو وردار

* ایران که باغ پسته بابات نیست - مملکت حسینی بی صاحاب نیست

* ای رهبر آزاده ! آماده ایم آماده

* این سند جنایت موسوی است / این سند خیانت موسوی است / عامل این جنایت ، اعدام باید گردد ( این شعارها را مردم در هنگامی که از پل کالج سرازیر می شدند و با ساختمان سوخته سه طبقه بانک صادرات مواجه می شدند سر می دادند. در هنگام بازگشت از راهپیمایی در بخش سوخته و سیاه دیوار ،  مردم نوشته بودند : مرگ بر هاشمی ).

* این همه لشکر آمده - به عشق رهبر آمده

* پایان ِ تلخ ، بهتر از تلخی بی پایان است !

* تاجر ورشکسته !  برگرد به باغ پسته (باغ لندن)

* توی عزا دست می زنه فائزه - سکوت هاشمی براش جایزه ؟

* حرمت شکن عاشورا - اعدام باید گردد

* حسین حسین شعار ماست - خمینی افتخار ماست

*  خاتمی دروغگو - توسعه سیاسی ات کو ؟

* دیدید هنوز عشق لشکر دارد / دیدید که این قافله رهبر دارد / ای مانده نهروانی عهد شکن / این ملک علی مالک اشتر دارد

* ریاست خبرگان - تعویض باید گردد

* سلم ٌ لمن سالمکم خامنه ای - حرب ٌ لمن حاربکم خامنه ای

* عایشه شتر سوار - فائزه فتنه سوار

* عمر سعد زمان - ننگت باد ، ننگت باد

* فرقه موسویه - اعدام باید گردد

* قاضی عاشورایی !  اعدام انقلابی

* قسم به جان ِ مادرت فاطمه - فدای امر تو شویم ما همه

* کروبی بی سواد - عامل دست موساد

* لبیک یا خامنه ای - لبیک یا حسین است

* لعن علی عدوک خمینی - هاشمی و خاتمی و خوئینی

* لعن علی عدوک یا حسین - خاتمی و کروبی و میرحسین

* ما یوسف خود نمی فروشیم - تو سیم ِ سیاه خود نگهدار

* مجمع تشخیص ما ، ریاستش لال شده - دختر فتنه سازَش ، چون خر دجال شده

* محرم ماه خونه - هاشمی سرنگونه

* مردم هشیار باشید : فتنه بعدی "حَکَمیت"!

* مرگ بر بی بی سی

* مرگ بر مزدور ماهواره ای

* مزدور آمریکایی ! ما اومدیم . کجایی ؟!

* مجمع بی خاصیت ! خجالت خجالت

* مزدورا  کوشن ؟ تو سوراخ موشن ! / سوسولا کوشن ؟ تو سوراخ موشن ! / سبزا کوشن ؟ تو سوراخ موشن !

* موسوی قبل از اینکه در مقابل مردم ایران  بایستد ، در مقابل خدا  ایستاد . زیرا اسلام خواست خداست و ولایت ، بخش اصلی اسلام است .

           

* موسوی ... خوردیم بهت رأی دادیم ( یک جوان مو دم اسبی با سری به زیر افتاده و شرمنده این عبارت را روی مقوایی نوشته و در دستانش تابلو کرده بود ).

* میر حسین میر حسین !  جواب تو با حسین

* هاشمی ! سکوت چرا ؟

* هاشمی قاضی شارحه - خط نفاقش واضحه

* هر جا که اغتشاشه - فائزه رد پاشه

* یا سَنَدَ مَن لا سَنَد لَه ( در کنار عکس مهدی کروبی).

* یک یاحسین / تا میر حسین / بره پیش ِ / صدّام حسین

تکمله به درخواست زهرا کوچولوی من  که می گوید این شعار را می داده اما آن را ننوشتی :

ما اهل کوفه نیستیم - رو به روتون می ایستیم !

***

پانوشت اول : این شعارها را به ترتیب الفبا تنظیم کرده  و صرفاً برای ثبت در تاریخ و عبرت آیندگان از سرنوشت برخی در اینجا آورده ام .

پانوشت دوم : راهپیمایی امروز علاوه بر اینکه در کل تاریخ تهران بی سابقه بود ، در تاریخ اکثر شهرها و مناطق کشور بخصوص در شهر قم نیز بی نظیر بود و این در حالی بود که درست روز قبلش نیز مردم کاملا خودجوش و بدون اعلام قبلی در تمام ایران به خیابانها ریخته بودند که حماسه روز قبل هم دست کمی از امروز نداشت ؛ گویی عیناً  دو روز تاسوعا و عاشورای سال 57 را تکرار کردند.

پانوشت سوم : یکی از بچه های وطن امروز می گفت : مردم در راهپیمایی امروز ، انگار چند واحد درس "جمل شناسی" پاس کرده بودند!

پانوشت چهارم : بعد از راهپیمایی ،  آقای "صفار هرندی" را دیدیم . با حیرت می گفت : از اول انقلاب تاکنون این آرزو در دلمان مانده بود که آیا می شود یک بار دیگر راهپیمایی عظیم مردم تهران در تاسوعا و عاشورای سال 57 تکرار شود . تظاهرات امروز به آن راهپیمایی پهلو می زد .

گفتم : اما در راهپیمایی تاسوعا و عاشورای سال 57 ، ما راه می رفتیم و گاهی با شتاب ، اما امروز من مسیر میدان فردوسی تا چند متر مانده به پمپ بنزین فرصت را یک ساعت و 45 دقیقه طی کردم ! و تمام تلاشهای من برای اینکه حداقل به خود چهارراه فرصت برسم بی نتیجه ماند  ! و از آن تأسفبارتر اینکه خیل عظیم مردم ، امکان برگشت را هم از من سلب کرده بود !

دوست دیگری گفت : تفاوت دیگر این راهپیمایی با تاسوعا و عاشورای سال 57 ، این بود که در آن سال مردم فقط در مسیر خیابان انقلاب راهپیمایی کردند اما امروز عظمت جمعیت به حدی بود که از یکسو خیابانهای بلوار کشاورز و کریمخان تا میدان هفتم تیر و از سوی دیگر تا خیابانهای نواب و کارگر تا میدان قزوین و نیز خیابانهای منتهی به انقلاب را نیز در بر می گرفت .

آقای صفار هرندی تأیید کرد .

پانوشت پنجم : آخر شب هم این پیامک از دوستی عزیز برایم ارسال شد :

امروز تهران ،

راهپیمایی نبود !

تظاهرات هم نبود !

فقط شاید "قیام" بتواند بار این حماسه مردمی را به دوش کشد ؛

قیام برای یاری مولا ؛

قیام علیه منافقان کهنه کار و گردن کلفت !

پانوشت ششم : اگر هاشمی رفسنجانی حتی در آخرین دقایق پیش از این راهپیمایی ، موضع کوچکی علیه فتنه روز عاشورا و محارب? آشکار با نظام اسلامی و اصل ولایت فقیه می گرفت و انا شریک ِ مختصری می گفت ، شاید می توانست خود را در حالت احیا نگه دارد . اما افسوس که او با آغاز این راهییمایی تاریخی ، به پایان حیات سیاسی خود رسید ؛ کسی که ماهها ، برای بالاتر از مجمع تشخیص و مجلس خبرگان تلاش کرده بود ، اکنون با این حضور مردم و با این شعارها ، حتی آینده ای برای ریاست مجلس خبرگان هم ندارد و البته دیگر مهم هم نیست که در مجمع تشخیص و مجلس خبرگان باشد یا نباشد ، او برای همیشه  مُهر ِ "پایان" خورد .

پانوشت هفتم : یک نکته مهم و کمتر توجه شده در این راهپیمایی این بود که بر خلاف تصاویر پر شمار امام خمینی و رهبر عزیز انقلاب آیت الله خامنه ای ، تصاویر رئیس جمهور احمدی نژاد در دستهای مردم مشاهده نمی شد  ( خود ِ دکتر هم ظاهراً در راهپیمایی حضور نداشت و اخبار هم چیزی در این باره نگفت ) . همسرم هم گفت : اگر دقت کنی بر خلاف راهپیماییهای مشابه ، پرچمهای جمهوری اسلامی هم بسیار کم تعداد بود . معنی این نکات این است که :

مردم در راهپیمایی عظیم و تاریخی عصر روز چهارشنبه نهم دی ماه 1388 خورشیدی ، فقط و فقط به عشق  امام حسین "ع" و ولایت فقیه به میدان آمده بودند و بس


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط کوشا 88/10/10:: 9:38 عصر     |     () نظر

ما خشم فرو خورده هر طوفانیم

آماده دفع خار ازین میدانیم

تنها به اشارتی ز رهبر کافیست

تا ریشه هر چه فتنه را خشکانیم


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط کوشا 88/10/9:: 8:13 عصر     |     () نظر
یادتان هست که احساس خطر می‌کردید؟
از کلامی که دروغش خواندید،
از جماران و کلام پیرش که تو فریاد زدی گم شده است.
این خطر چیست؟
کدامین احساس؟
انعکاس رخ چون آینه روح خدا و آتش؟
هر کلامش که بریدید و به دلخواه از آن راه بجویید، خطر می‌دانی؟
هلهله در غم سالار شهیدان،آتش دامن غمبار سیاهی عزا هم خطری آیا هست؟
آتش و صفحه قرآن را چه؟
سنگباران عزادار حسین بن علی را تو خطر می‌دانی؟
با توام مرد! که انگار به خواب ابدی مهمانی.
یادتان هست؟! تبارت به همان خیمه تنهای غم‌انگیزترین لحظه تاریخ شباهت دارد؟
یادتان هست چرا چادر خاکی؟ در و دیوار؟ کبودی بر چشم؟
یادتان هست که صفین، که قرآن، نیزه؟
یادتان هست که کربی و بلایی بودست؟
یادتان هست که لعنت کردند، تا دم صبح ابد، هر که را «حاربهم» تیغ کشیدست و ولی گم کرده است؟
تو اگر یادت نیست،
یادمان هست که چندین فرسنگ مانده تا داغ ترین حرم عطش، فتنه را بن بکنیم،
خولی و شمر و یزید وعمر سعد، نه که در کرب و بلا، بلکه قبل از حکمیت، ما به عمار، به مالک بسپاریم و
علی، پور علی، شاد کنیم.
تو اگر یادت نیست، این به خاطر بسپار.

احسان ترابی


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط کوشا 88/10/9:: 8:10 عصر     |     () نظر

این شعر توسط سرکار خانم فاطمه حجازی جهت انشار، برای سایت بچه‌های قلم ارسال شده است.
از ایشان کمال تشکر و قدردانی را داریم.

یک ساعتی گذشته ازاین کاروان کلام
دیروز کربلای مـــعـــلّا ، کنون به شام

بازار شوم و  باطل کوفه در التهاب 
زین پس، حـمـاسه مانده  و مــا و ره امــام

راهی به وسعت هـمه تاریخ شـیعـیان
از ابتدای  غدیر و از حبلِ  اعتصام

از روز نحس سقیفه ، از نهضت فدک
تا مرثیه سرایی بانو پس از قیام

تا سجده های ساکت مسجد پس از غروب
تا ذکر و فکر و مکتب و زندان سرخ فام

تا سلـسلـه طلای سخن از نبـوغ دین
تا انتظار و غیبت و یک راه ناتمام

گشته همه ضمیمه و تکرار و مانده است
امضا و مهـر دفتر تاریخ و اخــتـتــام

یعنی هنوز مانده که ما امتحان شویم
مهتر شویم و وحشی جان را کنیم رام

مانده که در رقابت پر رمز و حادثه
ما، ما شویم و وحدت دل را کنیم تام

مانده که ارض فاصله هامان یکی شود
با عبدِ  صالحِ  وارث  فقط  دوگــام

مانده که هیئت مسـتـضعـفـین مان
باشد طلایه دار عدالت به طور عام

مانده،ولی نه ماندن مکتب و وطن
یعنی ، توقف ما، شده حالا بلا و دام

ما مانده ایم در عقبِ غربِ روزگار
با بردگی به محضر شیطان به احترام

ما مانده ایم و صحن? آشوب این جهان
جایی که دفن هستی انسان،بود مرام

ما مانده ایم و فقط قلب و عقلمان
دارد هنوز تپش عشق علی الدوام

این قلب و عرش و حرم هم هدیه ایست
شاید برای روز مبادا و التزام

شاید برای لحظ? امید و انقلاب
تا انتخاب یکی،هیچ، هردو، کدام؟

شاید برای سبز و سپید مبارزه
تا سرخ  یار شهید بی نشان و نام

شاید برای شور و نشاط تظاهرات
گلبانگ ساعتِ تکبیرِ پشت بام

با پای رفتن و حرکت ز ظلم شاه
یا مشت آهنی به سر سلطنت نظام

یادش بخیر آن همه دیدار و عاشقی
با آن ترانه زیبا:«خمینی ، ای امام»

یادش بخیر لحظه ی آزادی و شکوه
اسلام و افتخار و ملت پیروز و شادکام

یادش بخیر عرصه ی پیکار و اقتدار
مردم زدند به اشتر تقدیر خود لجام

یادش بخیر جبه? فرهنگ و اجتهاد
تا ثانیه پذیرش آن متن زهر جام

تا روز حزن و یتیمی به وقت صبح
با پر کـشـیدن  پدرِ پـیـرمان امــام

یــادش بـخیر روز طــلــوع مجدد
خورشیدی از تبار خراسان نیکنام

اما ، امان ز هیاهوی دوستان!
با التقاط و فنته و بلوای آن ایام

با این همه ، همه در حال انتظار
تا بشنوند ز لب  رهبری  پـیـام:

«که ای همیشه امت بیدار عرصه ها
دشمن شکست خورد? ایمانتان،مدام

این بار حمله نرمی به پا شده است 
ای وای،اگر ز، رنگ قشنگش شویم خام

حالا رسیده زمان یک شروع نو
فارغ ز شهرت و مال و ثروت و مقام

حالا زمان گوشه نشینی و قهر نیست
دوران جنبش است و تکاپوی گام گام

حالا رسیده لحظه ی پرواز انقلاب
ترویج پیشرفت و عدالت به اهتمام

با نخبه پروری و سلاح قوی علم
با آن بصیرت و تقوی و انسجام»

القصّه ،هم سخن ، ماییم و حرف یار
لبیک و یا حسین و موعد برپایی خییام

ماییم و این هزار و چهارصد سال نو
ماییم و این کمان و کمال مه حرام

ما بازماندگان حیات محرمیم
در یک هزار وسیصد وهشتاد وهشت نام

آماده ایم تا که سراییم شعر نو
در وزن آخرین سروده ی آرام یک امام

یک واژه مانده ولیکن در انتها
آنهم برای شما ، دوست گــــرام

ساعت به وقت عشق و غزل چهارده تمام
این جا ، سرای مــن ایــران و الـــسلام


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط کوشا 88/10/9:: 8:9 عصر     |     () نظر


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط کوشا 88/10/9:: 8:6 عصر     |     () نظر
مردم تهران که از حرمت شکنی و هتاکی به مقدسات و ارزشهای دینی و انقلابی توسط عده ای که خود را حامی موسوی می خوانند به شدت خشمگین هستند، در دقایق آغازین راهپیمایی امروز تهران با حضور گسترده خود این حرمت شکنی ها را محکوم کردند.

به گزارش جهان، برخی از راهپیمایان با شعار "مرگ بر موسوی" نسبت به سکوت و زمینه سازی وی در انجام این حرمت شکنی ها اعتراض کردند.

بنابراین گزارش این راهپیمایی که به صورت مستقیم از شبکه خبر در حال پخش است، دقایقی شعار مرگ بر موسوی را که توسط تعدادی از راهپیمایان سر داده شد پخش نمود که بلافاصله با صدای مداحی نسبت به سانسور این شعار اقدام نمود.

نکته جالب اینکه علی رغم اینکه مهدی کروبی در ماههای گذشته سعی نموده با بیان اظهارات و موضع گیری  های تند، خود را به عنوان رهبر اپوزسیون معرفی کند، مردم خیلی وی را جدی نگرفتند و شعارها علیه وی بسیار کمتر از سایرین می باشد.


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط کوشا 88/10/9:: 7:53 عصر     |     () نظر
<   <<   11   12   13   14   15   >>   >