سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آنکه با دانشمندان بنشیند، با من نشسته و هرکس با من بنشیند، گویی با پروردگارم نشسته است [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
yazd blog
درباره



yazd blog

وضعیت من در یاهـو
کوشا
ما بر سر پیمان خود استواریم . . .
آهنگ وبلاگ
مهدی کروبی که روز گذشته با حضور در بیت مرحوم منتظری با واکنش تند دختر ایشان روبرو شده بود سابقه چندان خوبی در حمایت از آیت الله منتظری در گذشته ندارد و امروز با فرص طلبی هرچه تمامتر در قامت یک اپورتونیست حرفه ای قصد سنجاق کردن خود به آن مرحوم تازه گذشته را دارد بدنیست به همین مناسبت مروری داشته باشیم به نامه ای که کروبی در سال 67( آن موقع که مدعی پیروی از خط امام بود ) به همراه حمید روحانی و امامی جمارانی خطاب به آیت الله منتظری نگاشته بودند. تا سیه روی شود هرکه در او غش باشد!
 

محضرمبارک حضرت مستطاب آیت‌ الله ‌العظمی جناب آقای حاج شیخ حسینعلی منتظری دامت افاضاته

با سلام و تحیت، پیش از پرداختن به موضوعات اصلی لازم می‌داند نکاتی را یادآور شود :

الف: از آنجاکه یکی از ویژگیهای حضرتعالی صراحت لهجه است، انتظار داریم که از برخورد صریح و دور از مجاملة ما نرنجید و آنرا حمل بر جسارت و اسائه ادب نکنید.

ب: این نامه را افرادی به محضر عالی می‌نویسند که در درازای نهضت امام تا پیروزی انقلاب اسلامی و تا به امروز از علاقمندان و وفاداران به شما بوده و اخلاص آنان نسبت به حضرتعالی به ثبوت رسیده است و علاوه بر اعتراف به مقام علمی شما از نظر مقاومت و از خود گذشتگی و تحمل رنج‌ها و فشارها شما را اسوه و الگوی کم نظیر دوران خفقان رژیم ستم شاهی می‌دانند و در این نگارش جز خیر خواهی و صلاح اندیشی و تذکرات مشفقانه و پیشگیری از ضربه و لطمة ناهنجار به مقام والای آنجناب نظر و اندیشه ای ندارند.

ج: این نامه، پس از دیر زمانی بردباری و خویشتن داری در برابر یک سلسله برخوردها و موضع‌گیریهای سئوال برانگیز جنابعالی که برای ما در خور توجیه نبوده است، به حضور عالی نگارش شده است. امید است که آنرا بر پایه احساسات آنی، جوانی و حساب نشده نانگارید و توجه داشته باشید که در پی دیر زمانی اندیشه و بررسی همه جانبه ، به تقدیم آن ناگزیر شدیم . با وجود این اگر شیوه نگارش دون شأن آن مقام معظم است ، پوزش می خواهیم چون ما را از آن گریزی نبوده است . والعذر عند کرام الناس مقبول .

د : شما توصیه می فرمایید که : « لازم است مردم و کسانی که انتقاد سازنده دارند آزادانه حرفهای خود را بزنند » امید است که به ما به عنوان سربازانی که در راه اسلام و انقلاب اسلامی- انشاء الله- فداکاری و خدمتگذاری کرده و می کنند ، این رخصت را بدهید که دور از هر گونه سانسور ، انتقاد و نظریه خود را لااقل در نامه ای در بسته ، به حضور عالی بنگارند .

اما مسائلی را که لازم می دانیم با آنجناب در میان بگذاریم و دربار? آن با کمال ادب و احترام توضیح بخواهیم بدین شرح است :

1- برخورد و موضع گیری حضرتعالی در ماجرای مهدی هاشمی برای بیشتر دوستان مخلص و ارادتمندان روحانی شما که از نزدیک و دور شاهد موضع گیریهای شما بودند ، شگفت انگیز و حیرت آور بود و هنوز نیز این شگفتی و حیرت ادامه دارد. شما خود می دانید که نامبرده و باند او عالم روحانی مرحوم شمس آبادی و نیز روحانی دیگری را به جرم ساده اندیشی و بنا به گفت? خود او « عدم اعتقاد به مبارزه » ربودند و به وضع فجیعی به قتل رسانیدند و آنگاه که دستگیر شدند نیز- بنابر پرونده موجود - نامبرده در خدمت ساواک قرار گرفت و به همکاری با آنان پرداخت . در پی پیروزی انقلاب اسلامی که از زندان آزاد گردید ، نیز به شرارت ادامه داد و حشمت و دو فرزند بی گناه او را به وسیله باند خود ربود و به قتل رسانید و آنگاه که از سوی حضرتعالی علی رغم هشدارها و تذکرات خیرخواهانه حضرت امام و برخی از مسئولان و دوستان ، به مسئولیت نهضتها گماشته شد ، می دانید که چگونه در افغانستان میان برادران مسلمان کشت و کشتار و برادر کشی راه انداخت و فتنه ها برپا کرد . و سرانجام خونهای ناحق ریخته گریبان او و باند اورا گرفت و از سوی مسئولان نظام جمهوری اسلامی دستگیر و تحت پیگرد قانونی قرار گرفت و به جنایات خود اعتراف کرد و به جزای اعمال خود رسید در این میان انتظار می‌رفت که حضرت عالی در پی آگاهی از جنایت ها و آدم ربائیها و خون ریزیها و ده ها جنایت و خیانت دیگر او که در پرونده های او منعکس است و خود به خوبی از آن آگاهید ، نه تنها از او و باند او اظهار تبری و انزجار کنید و از مسئولان امرکیفر هر چه سریعتر آنانرا بخواهید بلکه از وجود چنین جنایتکاران خونخوار و خداشناسی در میان بیت خود به شدت نگران شوید و به خود آیید ودر راه پاک سازی بیت خود از عناصر منحرف و وابسته به باند مهدی بکوشید و از مقامات و مسئولانی که در راه ریشه کن کردن این ماد? فساد تلاش کرده اند ، سپاسگزاری کنید و خود را مرهون آنان بدانید ، لیکن متأسفانه حضرتعالی نه تنها چنین نکردید بلکه تا واپسین روز زندگی او می کوشیدید که او را از کیفر قانونی برهانید ؟! آیا این موضع حضرتعالی را می توان با موازین قانونی ، مطابق دانست ؟

2- شما در سخنرانیها و موضع گیریهای خود از پایبندی به قانون ، عدم تجاوز به قانون و حرکت بر پایه قانون ، فراوان سخن می گوئید. پرسشی که برای ما مطرح است این است که آیا پیروی از قانون برای دیگران است ؟! یعنی این مسئولان نظام جمهوری اسلامی و امت قهرمان پرور ایران هستند که باید قانون را رعایت کنند ؟ لیکن اطرافیهای شما از هفت دولت آزادند ؟! اگر چنین نیست پس چگونه :

الف : خبر کشته شدن حشمت و دو فرزند او به دست باند مهدی، نه تنها شما را تکان نداد بلکه تا آنجا که امکان داشت از قاتلان آنها حمایت کردید. در صورتی که اگر حشمت و دو فرزند او باید به چنین کیفری می رسیدند، این وظیفة دادگاه انقلاب و دستگاههای قضایی بود، نه وظیفه مهدی و باند او. شما چگونه است که از دریافت قتل حشمت و فرزندان او، به دست باند مهدی تکان نخوردید، لیکن آنگاه که خبردار شدید که مشتی منافق و محارب را طبق موازین قضائی محاکمه و اعدام کرده اند، به نامه نگاری دست زدید و در دیدار با برخی از مقامات قضائی این کار را جنایت خواندید و آنانرا جانی نامیدید؟ شگفتا! مهدی و باند او اگر مردم را بدزدند و بکشند جانی نیستند، لیکن مقامات قضائی نظام جمهوری اسلامی اگر شماری از توطئه گرانی را که نقشه براندازی دارند، محاکمه و اعدام کنند، جانی هستند ؟!

ب : شما آنگاه که خبردار شدید که یکی از افراد باند مهدی اوراق و اسناد نخست وزیری را دزدیده است اظهار داشتید که « شاید تصمیم داشته در آینده نخست وزیر بشود و می خواسته است اطلاعاتی از چون و چند کار نخست وزیری داشته باشد » !

آیا اگر فردا خبردار شوید که یکی از علما – العیاذ بالله – به بیت شما دستبرد زده است و شماری اسناد و مدارک را ربوده است و توجیه او این است که چون قصد دارد در آینده قائم مقام رهبر شود، برای آشنایی با اوضاع و شرایط قائم مقامی به این کار دست زده است، با او چه رفتار و معامله‌ای خواهید کرد و چه دیدی نسبت به او خواهید داشت؟ آیا دربارة او نیز چنین اظهار نظری خواهید فرمود؟

ج : سعید آیت الله زاده در حضور حضرتعالی به جعل سند علیه دکتر هادی و سید صادق روحانی اعتراف کرد و صریحا اعلام داشت که با سند جعلی، آنانرا ساواکی جازده است و در حقیقت با بدترین شیوه با آبرو و حیثیت آنان بازی کرده است. شما که دربارة قانون و حیثیت افراد آن گونه داد سخن می دهید لطفا بفرمایید که دربارة این کار خلاف قانون نامبرده چه واکنشی از خود نشان دادید ؟!

د : حجت الاسلام آقای سید هادی هاشمی بنابر اتهاماتی که در پرونده او موجود است و اعترافاتی که مهدی و باند او علیه نامبرده کردند، طبق قانون به بازجوئی فراخوانده شد. حضرتعالی روی احترام به کدام قانون او را در بیت خود مخفی کردید و اعلام داشتید که بازجوئی و محاکمة او بازجوئی و محاکمة من است؟! و نیز روی چه مجوزی شماری از هم پرونده های مهدی هاشمی مانند جعفرزادة قاتل را در درون بیت شما پنهان ساختند و اجازه ندادند که طبق قانون دستگیر و کیفر داده شوند؟

راستی کسی که تحت تأثیر اطرافیهای خود، به این آسانی قانون را نادیده می گیرد و قانون شکنی ها و آدمکشی های آنانرا نمی بیند چگونه می تواند از قانون دفاع کند و قانون را حاکم سازد؟!

3- شما در سخنرانیها و موضع گیریهای خود از تبعیض نیز گله مندید و آنرا به حق برای اسلام و انقلاب اسلامی و جامعه روحانیت زیان آور می دانید. لیکن بار دیگر تحت تأثیر جو حاکم در بیت خود دربارة سعید آیت الله زاده، خود تبعیض قائل می شوید و آنگاه که او را به اتهام جعل سند، احضار می کنند، از فرستادن او به بازجوئی ممانعت به عمل می آورید و تنها با بازجوئی او در حضور خود شما موافقت می فرمائید؟! و آنگاه که در حضور شما صریحا اعتراف می کند که علیه دکتر هادی و سید صادق روحانی سند جعل کرده است ولی از نوشتن این اعتراف سرباز می زند، شما نیزاز اوحمایت می کنید و با پرخاش می گوئید چرا می خواهید از او نوشته بگیرید؟ آیا می خواهید او را به محاکمه بکشید؟! و این گونه به ماجرا پایان می بخشید. و درست چند روز پس از این جریان طی یک سخنرانی اعلام می دارید که تبعیض غلط است، ما نباید میان خودی و بیگانه فرق بگذاریم! ما باید از حکومت حضرت علی درس بیاموزیم که فرمود اگر عاریة مضمونه نبود اولین هاشمیه ای بودی که دستت را قطع می کردم و ... .

4- شما از سانسور در رسانه های گروهی انتقاد می کنید و از این نگرانید که « اگر اینطور باشد کار به جایی می رسد که حرف من طلبه را هم که از اول انقلاب در کنار مردم و همراه با انقلاب اسلامی بوده ام سانسور می کنند ... »!

شگفتا! چگونه است آنروز که رسانه های گروهی بیانیة حضرت امام دربارة مهدی هاشمی را پخش می کنند، با پرخاش می گوئید که چرا این موضوع را بوق کرده اند؟ وآنگاه که خبر به شما می رسد که رادیو و تلویزیون می خواهد اعترافات مهدی را پخش کند می کوشید که حتی با تهدید از پخش آن جلوگیری کنید و نگذارید که امت اسلامی جنایات مهدی را از زبان او بشنوند!

آیا به نظر شما سانسور پیام رهبر انقلاب اسلامی که در راه این انقلاب همه هستی خود را فدا کرده است در صورتی که شما صلاح بدانید بی اشکال است و سانسور اعترافات مهدی و باند او نیز باید انجام بگیرد و تنها سانسور نظریات شما خلاف قانون است؟!

5- شما اعلام می دارید که: « متأسفانه دیده می شود طوری شده است که افراد خوب از ترس پرونده سازی نمی توانند نفس بکشند »!! با پوزش از محضر عالی باید عرض کنیم سیاه باد روی آن شیادانی که دور شما را گرفته اند و هر روز به گونه ای برای شما جو را ترسیم می کنند. روزی به شما می باورانند که مردم تا آن پایه ناراضی هستند که به مقامات مسئول کشور و روحانیان، در کوچه و خیابان آشکارا هتاکی می کنند و روز دیگر وانمود می کنند که « افراد خوب هم از ترس پرونده سازی نمی توانند نفس بکشند » و حضرتعالی نیز بدون مطالعه و اندیشه روی آن گفته ها، آنرا باور می کنید و بر زبان می رانید.

اگر حکومت تا آن پایه ضعیف است که مردم در کوچه و بازار به مقامات مسئول کشور آشکارا ناسزا می گویند چگونه توان پرونده سازی دارد و چگونه افراد خوب نمی توانند نفس بکشند؟

آیا براستی افراد خوب از ترس نمی توانند نفس بکشند که « خوبان » بیت شما بی پروا و آشکارا به امام، مسئولان و مقدسات این انقلاب همه گونه جسارتها را روا می دارند؟! آیا این اشرف خانم صبیه جنابعالی نیستند که از قم تا قهدریجان و تا هرجائی که صدای او برسد به امام عزیز و جان امت اسلامی اهانت می کند و عکس حضرت امام را در برابر چشمان شما از دیوار می کند؟! آیا این سعید آیت الله زاده نیست که فرزند عزیز امام، حجت الاسلام والمسلمین حاج سید احمد خمینی را به جرم آنکه اجازه نداده است بیت امام نیز مرکز جاسوسان، آدمکشان و باندبازان قرار بگیرد و برای رسیدن به قدرت باند آدمکشی تشکیل نداده است « احمد شاه » می نامد!! و حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ علی اکبر هاشمی رفسنجانی را به جرم آنکه از آغاز نهضت امام با فداکاری و پایداری در کنار امام ایستاده است و برای بیرون راندن دیگران از صحنه به جعل سند دست نزده است « اکبر شاه » می خواند!!

آیا حضرتعالی شب نامه های نهضت آزادی را که در آن امام، مسئولان و اصولا نظام جمهوری اسلامی را به زیر سؤال می برند مطالعه نمی کنید؟!

آیا سخنرانیهای عناصر وابسته به انجمن حجتیه و پیروان تز « اسلام منهای روحانیت » را علیه مقامات و مسئولان کشور نمی شنوید؟!

آیا خدا راضی است که با اینگونه سخنان، برای رادیوهای بیگانه و ضد انقلاب خوراک تهیه کنید و اصل نظام جمهوری اسلامی ایران را به زیر سؤال ببرید؟!

حضرت آیت الله !

شما خوب می دانید که امت قهرمان پرور ایران هرگز تحمل کوچکترین اهانت به ساحت مقدس حضرت امام را ندارد و این حقیقت در دوران ستم شاهی بارها ثابت شده است. راستی اگر روزی این ملت باخبر شود که در بیت شما نسبت به عکس امام چه جسارتی شده است می دانید با آن بیت چه خواهند کرد؟!

شما مداحی و ثناگوئی را نکوهش کرده اید! آیا ممکن است توضیح بفرمایید که منظور شما چه می باشد. تا آنجا که ما می دانیم در صدا و سیما، خطبه های نماز جمعه، نطق قبل از دستور و در قطعنامه ها جز از امام و حضرتعالی از هیچ مقامی مدح و ثنائی نمی شود و مداحی از امام از باب « فا ما بنعمت ربک فحدث » و « من لم یشکر المخلوق لم یشکر الخالق » وظیفه همه مسلمانان است و ما چه بخواهیم و چه نخواهیم امت حق شناس ایران از این وظیفه هرگز سر باز نخواهد زد. هر چند ممکن است باند آدمکشان را خوش نیاید.

6- شما همیشه دربرخورد با مسئولان ومقامات قضائی ازعفو زندانیان گروهکی سخن می گوئید وآزادی آنانرا میخواهید. با وجود آنکه بارها برای شما ثابت شده است که بسیاری از آنان به سبب اصرار و پافشاری شما مورد عفو قرار گرفتند و آزاد شدند و با شناسائی بیشتر از پاسداران و بسیجیان دست به آدمکشی و ترور زده خون عزیزان ما را ریخته اند، لیکن هرگز اینگونه رویدادها در موضع شما در پشتیبانی از زندانیهای گروهکی تغییری پدید نیاورده است. این موضع شما برای ما سؤال برانگیز است ما مطمئن هستیم که عناصر مرموز بیت، در این موضع گیری شما نقش اساسی دارند.

7- شما در سخنرانیهای خود روی این نکته بارها تأکید دارید که برخی از شعارهائی که دادیم غلط بود، تندروی بود موجب رمیدن افکار جهانی شد! حتی در دیدار با هیئت فلسطینی سفارش کردید که اشتباهی را که ما مرتکب شدیم شما تکرار نکنید، شعار نابودی اسرائیل را سر ندهید.

باید این نکته را یادآور شویم که استکبار جهانی برای منحرف کردن مسیر یک انقلاب، نخست از این راه وارد می شود که به برخی از سردمداران انقلاب بباوراند که قاطعیت و انعطاف ناپذیری و ایستادگی روی آرمانهای انقلاب غیر عملی و موجب انزوای کشور انقلابی در جهان می شود! و می کوشند افکار جهانی را به شکل لولوی سر خرمن، در برابر چشمان مسئولان انقلاب، پیوسته به رژه وادارند. غافل از آنکه، افکار جهانی را مشتی زراندوزان بی وجدان، رفاه طلبان بی درد و انسانهای تهی از انسانیت می سازند و آنانکه در کشورهای مقتدر و استکباری هنوز از انسانیت تهی نشده اند، خود از بسیاری حقوق محرومند و در معادلات جهانی نقشی ندارند.

مسئولان نظام جمهوری اسلامی باید بکوشند شعارها و آرمانهایی را دنبال کنند که مورد پشتیبانی امت قهرمان پرور ایران است و خانواده های معظمی در راه تحقق آن آرمانها بهترین عزیزان خود را فدا کرده اند و هر گونه کمبود، کاستی و ناراحتی را در راه پیشبرد آرمانهای مقدس انقلاب تحمل می‌کنند و مسلما هیچگاه از آرمانهای مقدس خود دست نمی کشند و به آن پشت نمی کنند.

آری ما باید بکوشیم شعارها و آرمانهایی را که امت اسلامی در راه پیاده کردن آن قربانیها داده رنجها برده و می برد حفظ کنیم و جامه عمل بپوشانیم. نه آنکه برای خوشایند بی تفاوتها، رفاه طلب ها سرمایه داران و سوداگران اروپا و آمریکا، به شعارهای اسلامی – انقلابی پشت کنیم و آنرا غیر عملی بخوانیم.

8- شما می فرمائید « هر کس باید اعمال خود را محاسبه و اشتباهات خود را جبران کند ... و در پی برطرف کردن نواقص و رفع اشتباهات برآیند » البته پیشنهاد ارزنده و اسلامی است و همه وظیفه‌مندند به حساب خود برسند پیش از آنکه به حساب آنان رسیدگی شود لیکن باید دید حضرتعالی در این زمینه چه گامی برداشتید؟ اگر حضرتعالی نگاهی به گذشته های خود بکنید و اشتباهات گذشته را دریابید، شاید امروز بتوانید در برخوردهای خود جانب احتیاط را رعایت کنید و به این حقیقت برسید که ممکن است امروز نیز مانند دیروز در اشتباه باشید.

شما یک روز به کتاب شهید جاوید تقریظ نوشتید و روز دیگر بافشار نیروهای منفی درصدد برآمدید که آنرا رد کنید و توبه نامه بنویسید که برخی از دوستان نگذاشتند که هردو کار اشتباه بود. شما شهید قهرمان محمد منتظری را تحت تأثیر گفته های دیگران، روانی خواندید. در صورتی که امام را هرچه تحت فشار قرار دادند تا کلمه ای علیه محمد بر زبان آورند نپذیرفتند. و خدا می داند که لیبرالها و ملی گراها از این اظهار نظر شما در باره ی او چه بهره برداری های سوء کردند و در مجلس شورای اسلامی او را از قول شما دیوانه خواندند! . شما علیرغم توصیه ها و تذکرات حضرت امام که از نجف دربارة مهدی دید منفی داشت و نیز دوستان دلسوز، مهدی هاشمی را مسئولیت دادید و دست او را باز گذاشتید و در نتیجه دیدید که بابهره برداری سوء از امکانات بدست آورده، به چه جنایاتی در ایران و افغانستان دست زد و امروز نیز علیرغم هشدارها و رهنمودهای حضرت امام و بیشتر دوستان وفادار و دلسوز، از پاکسازی بیت خود، خودداری می ورزید ودر نتیجه می بینیم که اطرافیها و نزدیکان شما برآنند که شمارا گام به گام از راه انقلاب جدا سازند و شما را نسبت به انسانهای متعهد و فداکار و انقلابی بد بین سازند و آدمکشان و سرمایه دارها و لیبرالها را در دید شما قهرمانان مبارزه با آمریکا جا بزنند!

شما دیگران را از یک دندگی و لجاجت منع می کنید لیکن خود در برابر این همه دوستان دیرینه و خیل خیراندیشان که از سالهای متمادی و از دوران های بسیارگذشته آنانرا می شناسید و به اخلاص و تعهد آنان ایمان دارید سرسختی نشان می دهید به گونه ای که انگار همه آنان در مسیر مخالف انقلاب حرکت می کنند و یا نمی فهمند ودر اشتباهند و تنها چند نفری که گرداگرد شما حلقه زده اند دلسوز انقلاب می باشند و درست می اندیشند!

9- شما پیوسته به مسئولان گوشزد می کنید که نیروهارا کنارنزنید، افراد کاری را حذف نکنید لیکن می بینیم که امروز برخی عناصر درستکار و متعهد از بیت شما کنار زده شده و یا منزوی گردیده اند و سعید آیت الله زاده با اهانت از افرادی که در باند نیستند کلید تحویل می گیرد!!

10- گفتن ندارد که در نظام جمهوری اسلامی، کمبودها و کاستی هایی وجود دارد که برخی از آن از پیامد های انقلاب نو پا و جنگ تحمیلی می باشد و اجتناب ناپذیر است و برخی نیز به سبب بی تجربگی و عدم کارائی برخی از مسئولان به وجود آمده است و قهرا با تذکرها و راهنماییهای مشفقانه همراه با ارائه طرح ها و برنامه‌ها می توان آن را برطرف ساخت. اما این شیوه ای که شما در پیش گرفته اید که ضعف هایی را که اطرافیان و نزدیکان در نظر شما بزرگ جلوه می دهند، بدست می‌گیرید و با بوق وکرنا به رخ مسئولان می کشید، بدون آنکه راه حلی ارائه دهید، نه تنها شیوه ای سازنده و اصلاحی نیست بلکه از یک سوء ، برای دشمنان اسلام و انقلاب اسلامی خوراک تبلیغاتی فراهم می کند و از سوی دیگر نظام را زیر سؤال می برد و تضعیف می نماید. این شیوة آنهایی است که کنار گود نشسته اند و همه مشکلات کشور را یک روزه حل می کنند.

شما خوبست به جای حمله به این و آن، به ارشاد و راهنمائی بپردازید و ضمنا به کارهائی که خود انجام می دهید بنگرید تا دریابید که تا چه پایه ای در صحنه‌ عمل موفق بوده اید. آن بند ج که دربارة آن نتوان سخن گفت و این نمایندگان شما در دانشگاه ها که برخی از آنان، مایه شرمساری و دور داشتن دانشجو از روحانی شده اند و دیگر مجالی برای شرح آن نیست.

ما در پایان لازم می دانیم که راه امام و خط امام را به شما یاد آوری کنیم. ما بر این باوریم که حضرتعالی اگر به زندگی و راه امام عنایت بیشتری داشته باشید و آن را در یابید و به کار بندید در زندگی سیاسی شما 180 درجه دگرگونی پدید خواهد آمد و راه دیگری در پیش خواهید گرفت.

از ویژگیهای برجسته و ارزندة امام این است که تأثیر ناپذیر?نار گید گرفت.

کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط کوشا 88/10/2:: 7:3 عصر     |     () نظر
 جنبش حزب‌الله لبنان روز گذشته مراسم برافراشتن پرچم امام‌ حسین علیه‌السلام را در نقطه مرزی «الخیام» در جنوب این کشور و در مقابل چشمان سربازان رژیم صهیونیستی برگزار کرد.


به گزارش مانیتورینگ خبرگزاری فارس به نقل از شبکه تلویزیونی المنار، مراسم برافراشتن پرچم کربلا در تپه‌های «الحمامص» در منطقه مرزی «الخیام» و در مقابل شهرک‌های ‌صهیونیست‌نشین به منظور تجدید بیعت با امام حسین علیه السلام برگزار شد.
در این مراسم پرچم سیاهی که روی آن عبارت «یا حسین» با رنگ قرمز نوشته شوده بود برافراشته شده و گروه سرود حزب‌الله نیز به نوحه‌سرایی و اجرای مراسم پرداختند.
بنابر این گزارش این مراسم که در مقابل چشمان سربازان رژیم صهیونیستی برگزار شد تجمع‌کنندگان در آخرین نقطه مرزی جنوب لبنان فریاد «لبیک یا حسین» سردادند.
شیخ «نبیل قاووق» مسئول منطقه جنوب در حزب الله لبنان طی سخنانی در این مراسم گفت: ما امروز در اینجا جمع شده‌ایم تا پرچم امام حسین علیه السلام را در این نقطه مرزی برافراشته کنیم تا تاکید کنیم که سلاح مقاومت در مقابل و برای رویارویی با دشمن صهیونیستی است و لبنان دشمنی غیر از اسرائیل ندارد.
وی ادامه داد: اینجا جمع شده‌ایم تا بار دیگر بر تصمیم خود بر آزادی باقی سرزمین‌های اشغالی تپه‌های شبعا و مزارع «کفرشوبا» و تصمیم لبنانی‌ها به تمسک به مقاومت تاکید کنیم.
در این مراسم همچنین «شیخ عبد الحسین العبدالله» مفتی منطقه «مرجعیون» و «حاصبیا» و جمعی از شخصیت‌های لبنانی نیز حضور داشتند.

کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط کوشا 88/10/2:: 6:58 عصر     |     () نظر
روزنامه وطن امروز افرادی که آنها را مدعیان خط امام خواند هنرپیشه‌هایی معرفی کرد که یک گارگردان آنهارا گریم کرده و آنان فقط فیلم در خط امام بودن را بازی کرده‌اند.

این روزنامه نوشت:

کارگردان بر اساس فیلمنامه، تعدادی از بازیگران را مقابل دوربین به حرکت درمی‌‌آورد و بر اساس سناریوی از قبل نوشته شده، پلان‌ها و سکانس‌های فیلمش را جلو می‌برد. بازیگران البته برای اینکه بازی‌شان برای بیننده جذاب‌تر و البته واقعی‌تر باشد،‌«گریم» هم می‌کنند. بازی هنرپیشه‌ها، جلوی دوربین تمام می‌شود، فیلم تدوین می‌شود و آماده نمایش، اما هم بازیگران و هم تماشاچی‌ها می‌دانند که تصاویر، «حقیقی» نیستند و همگی بر اساس فیلمنامه «ساختگی و نمایشی» هستند و این حکایت برخی مدعیان خط امام (ره) است که طی سال‌هایی که از انقلاب اسلامی گذشته است، فقط «فیلم» ‌بازی کرده بودند و البته با گریم کاملا طبیعی، جلوی مردم، پلان‌ها و سکانس‌های بازی‌شان را جلو می‌بردند که اتفاقات و مسائل پیش‌آمده قبل و بعد از انتخابات اخیر و حتی سال‌های اخیر برای مخاطب «بازی‌های این آقایان» به مثابه سرکشیدن به پشت صحنه «صحنه‌آرایی» این مدعیان بود.

این روزنامه در پایان مطلبش آورده است:

خب! فیلم تمام شد، باید سالن سینما را ترک کنیم، روی پرده دارد تیتراژ را پخش می‌کند، همه دارند به نام‌های بازیگران نگاه می‌کنند: موسوی، کروبی، خاتمی، هاشمی و ...

کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط کوشا 88/10/2:: 6:56 عصر     |     () نظر
حکم شرعی عوامل حادثه سران فتنه روشن شود
حکم شرعی عوامل حادثه سران فتنه روشن شود
به گزارش خبرنگار برنا در قم، در این بیانیه که در جمع تجمع‌کنندگان امروز قم در مقابل بیت آیت الله منتظری قرائت شد، آمده است: حادثه غم بار حرمت شکنی جریان فتنه در ماجرای تشییع جنازه آیت‌الله منتظری قلب هر انسان با ایمانی را می‌فشرد و فریاد انالله و انا الیه راجعون را بر زبانش جاری می‌کند و در عین حال برخورد کریمانه و بزرگ منشانه مقام معظم رهبری و ناجوانمردی دشمنانش، انگشت حیرت بر لب انسان‌های منصف می‌نشاند.

همگان به خاطر دارند که آقای منتظری پس از عزل از قائم مقامی رهبری توسط حضرت امام خمینی تاکنون، همواره مخالفت آشکار خود را با نظام جمهوری اسلامی، آن یار سفر کرده و جانشین برحقش  ابراز نموده است که فقط دو نمونه آن در 13 رجب 1376 و 14 تیر 88 پس از انتخابات ریاست جمهوری دهم تحقق یافت.

همو بود که قبح مصاحبه با رادیو و تلویزویون‌های بیگانه را شکست و با عنوان مرجع تقلید بر عیله نظام و رهبری با آنان به گفتگو نشست.

میزان این همکاری را می‌توان در پیام کاخ سفید به مناسبت درگذشت ایشان نظاره‌کرد. با این حال، حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای دامت برکاته به خاطر سوابق قبل از انقلاب اسلامی وی و فرزند شهیدش نه تنها با ارسال پیام به تجلیل از آقای منتظری پرداخت، بلکه به تولیت آستانه مقدسه حضرت معصومه(س) دستور فرمودند: هر جا که بیت وی برای دفن مایل است در اختیارشان قرار گیرد و از ایشان تجلیل شایسته به عمل آید و لذا همه شبکه‌های سیمای جمهوری اسلامی به انعکاس پیام معظم‌له و زمان و مکان تشییع جنازه آقای منتظری پرداختند.

اما پاسخ این برخوردهای کریمانه چه بود؟

سبز اموی با حضور موسوی و کروبی و حمایت مستقیم یوسف صانعی در جلو صدها نفر از زائران و مجاوران حرم مطهر حضرت معصومه(س) و در مرکز تشیع که نایب امام زمان(عج) و نظام اسلامی و سایر مراجع معظم تقلید آشکارا توهین نموده و تشییع جنازه آقای منتظری را به میتینگ سیاسی مبدل کرد.

آیا پس از این ماجرای غم‌انگیز، دیگر کسی می‌تواند ادعا کند که جناح رهبری و نظام اسلامی راه برای خاطیان نگشوده؟ آیا مقلدان مذهبی و فرزندان ایشان در برابر این برخورد کریمانه رهبری و هتاکی خائنانه سران فتنه، وظیفه‌ای ندارند و از خود نمی‌پرسند چرا عبدالله نوری که فرمانده تخریب‌گران بیت آقای منتظری بوده اکنون سردمدار برگزاری مراسم ایشان شده است؟

آیا اگر اندک کسانی در گذشته با اغواگری‌های سبز اموی دچار توهم شده‌اند، اکنون هم می‌توانند ادعا کنند که در تردید باقی‌ مانده‌اند؟

علمای بزرگوار و متدینین و غیور شهر خون و قیام به خوبی می‌دانند اگر حرمت کسی که مردم به عنوان نائب امام زمان(عج) با او بیعت کرده‌اند شکسته شود، برای دیگر مراجع بزرگوار و علمای گرانقدر نیز حرمتی باقی نخواهند گذاشت.

حال این پرسش مهم مطرح است که ریشه‌های این قضایا در کجاست؟

متاسفانه آقای هاشمی رفسنجانی پس از ارسال نامه‌ای تعجب آور به مقام معظم رهبری و سپس سکوت معنا دار در برابر ناآرامی‌های پس از انتخابات دهم، سرانجام در خطبه‌های نماز جمعه مورخ 26 تیر 88 بر خلاف جایگاه خود و به جای حمایت از سخنان رهبری و فصل‌الخطاب دانستن آن به جانب داری ازقانون‌شکنان و فتنه‌انگیزان پرداخت، که مورد انتقاد دلسوزان نظام و روحانیت قرار گرفت و سرانجام با موضع‌گیری شدید اعضای مجلس خبرگان رهبری، مجبور به بیان مواضع دوپهلویی شد، اما در سخنرانی 14 آذر 88 مشهد به تکرار همان ادعاها پرداخت و آتش تهیه اغتشاشات 16 آذر را فراهم ساخت. لکن با هشیاری دانشجویان غیرتمند این دسیسه نیز ناکام ماند.

مقام معظم رهبری در دیدار با خیل عظیم روحانیون حوزه به تاریخ 22 آذر جناح سلم برای خاطیان گسترده و تکرار فرمودند: اعتقاد به جذب حداکثری و دفع حداقلی است، اما بعضی خودشان اصرار دارند در اینکه از نظام فاصله بگیرند.

شگفت آنکه آقای هاشمی رفسنجانی به جای استقبال از این سخنان وحدت آفرین، در دیدار با اندکی از همفکران خود به تاریخ 25 آذر 88 مطالب گذشته خود را تکرار کرد که به راستی این بیانات به چه معنا است؟

و چرا ایشان آرامش برای این کشور نمی‌پسندند؟ آیا بدون پشتوانه حمایتی وی، افراد تاریخ مصرف گذشته‌ای چون خاتمی، کروبی و موسوی و یوسف صانعی می‌توانند علم دار فتنه گری باشند و هتاکان و حرمت شکنان به ادامه اغتشاش و آشوب تشویق گردند؟

از مراجع عظام تقلید و علمای اعلام و مسئولان حوزه که در همه مقاطع انقلاب اسلامی پشتیبان نظام اسلامی بوده‌اند تقاظا داریم ضمن روشنگری این فاجعه سیاه برای ملت ایران و محکومیت شدید این اقدامات دین ستیزانه، حکم شرعی عوامل این حادثه سران فتنه را روشن فرماید.

از جامعه مدرسین نیز می‌خواهیم همانطور که بارها در مواقع حساس به نقش تاریخی و انقلابی خود عمل کرده‌اند، نسبت به عدم اعلام صلاحیت مرجعیت شیخ یوسف صانعی اقدام کنند.

ار دستگاه قضایی انتظار داریم با عمل به وظایف قانونی خویش و پاسخ به مطالبه عمومی مردم، نسبت به دستگیری و محاکمه فتنه گران اقدام نماید.

کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط کوشا 88/10/1:: 8:18 عصر     |     () نظر
دوشنبه 30 آذر، قم مقدسه، روز اول مرگ منتظری
90 درصد جمعیت از اصفهان نجف آباد و تهران آمده بودند
ساعت حدود 9 بود که وارد خیابون ساحلی(شهید محمد منتظری) شدم، شاید حدود 1500 ماشین در خیابان ها و کوچه های ساحلی و صفائیه پارک شده بود که 99 درصدشون دارای پلاک های 13 و 23 از استان اصفهان و شهرستان نجف آباد و همچنین پلاک های 11، 22، 33، 44 و 55 از استان تهران بودند. یکی از دوستان مطلع میگفت حدود 100 اتوبوس از از نجف آباد و اصفهان وارد قم شدند.
دروغ بزرگ خبرگزاری ها
*بیش از 80درصد از شرکت کنندگان در مراسم امروز که به زعم رسانه‌های داخلی و خارجی بین 500هزار تا یک میلیون نفر بوده‌اند با نمادهای سبز در این مراسم شرکت کردند. *جمعیت به قدری زیاد بود که خیابان‌ها اطراف حرم و بیت آیت‌الله منتظری مملو از جمعیت بود. (منبع: پارلمان نیوز)

تخمین دقیق و منصفانه جمعیت سبزی ها و مردم حاضر: 20 تا 30 هزار نفر
اگر خیلی خوش بینانه قضاوت کنیم تمام جمعیت سبزی ها 20 تا 30 هزار نفر بود. مسیری که روی نقشه قرمز شده تمام مسیر حرکت سبزهاست، تمام عکسها و فیلم هایی که روی اینترنت منتشر کردند و ادعای جمعیت چند صد هزار نفری و یا حتی میلیونی کردند مربوط به همین منطقه هست اونایی که با خیابانهای اطراف حرم آشنا هستند می تونند قضاوت کنند. طول این مسیر حدود 750 متر میشه (با مقیاس نقشه های چاپ شده قم که 1 به 15 هزاره؛ 5 سانتیمتره) یعنی از داخل صحن آینه حرم مطهر و خیابان آیت الله مرعشی نجفی (معروف به خیابان ارم) و خیابان حجتیه تا بیت آقایان صانعی(کوچه اول) و منتظری(کوچه دوم). تمام این مسیر 750 متری اگر مملو از جمعیت هم باشه، و عرض خیابانها هم 20 متر، با احتساب هر متر مربع 2 نفر هنگام را رفتن، 20*750*2= 30 هزار نفر. در حالی که در آنِ واحد همه این خیابان ها و صحن آینه پر نشدند. هنگام اقامه نماز میت تقریبا صحن آینه پر شده بود به اضافه بخش هایی از خیابان ارم. حالا کم کنید فضاهای خالی از جمعیت و حاشیه خیابان ها که بسیجی ها بودند به اضافه نیروهای تماشاچی که جزء هیچکدام نبودند و آمده بودند ببینند چی میشه. تازه از اون جمعیت سبزی ها که در صحن آینه و خیابان ها جمع شده بودند تعداد زیادیشون مقلدین سنتی منتظری بودند که به وصیت منتظری و توصیه احمد منتظری گوش دادند و مراسم تشییع را سیاسی نکردند و بلافاصله متفرق شدند. البته سبزی ها نشون دادند که به منتظری هم معتقد نیستند.
 
مثلا این عکس خبرگزاری مهر که پرجمعیت ترین عکسه، از خیابان حجتیه گرفته شده. مشاهده میکنید آخر خیابان هم خالیه. عرض این خیابان 20 متره و طولش با مقیاس نقشه های چاپ شده قم که 1 به 15 هزاره،150 متره. اگر در هر متر مربع هنگام راه رفتن 2 نفر باشه. 150*20*2= کل جمعیت 6 هزار نفر. البته اطراف جنازه فشردگی جمعیت بیشتره، اما جمعیت اطرف جوی ها، درختان و در پیاده روها که بیشتر تماشاچی ها و بسیجی ها بودند و همچنین آخر خیابان که خالیه را باید کم کرد در نتیجه همین تخمین درسته. خوشبینانه تر هر متر مربع 3 نفر باشه جمع کل 9 هزار. مردم معترض به سبزی ها نیز همین جمعیت عکس زیر را تشکیل می دادند که بعد از پایان مراسم سبزی ها را با شعار منافق برو گم شو بدرقه کردند. البته متاسفیم که خبرگزاری های خودی این اعتراض مقدس را پوشش خبری ندادند. معلوم نیست خبرگزاری ایرنا با این ساختمان عریض و طویل در قم چه میکند. دریغ از یک گزارش تصویری...


حاشیه های مراسم تشییع:

هتک حرمت حریم حضرت معصومه(سلام الله علیها):
* احمد منتظری پسر منتظری معزول، بعد از اقامه صلاة میت دقایقی صحبت کرد و گفت: اکیدا توصیه میکنم شعار ندهید و جمعیت سریعا پراکنده شود و بعد هم گفت شب در مراسم ختم شب اول در مسجد اعظم شرکت کنید. مراسمی که ساعاتی بعد توسط حرکت خودجوش فدائیان رهبر تسخیر شد.
* اصحاب سبزپوش دجال هم بدون توجه به این سخنان با نظم خاصی که نشان از آمادگی و آموزش قبلی داشت در جمع های حدود صد نفری و با فاصله، مسیر فوق را بدون عجله طی کردند و حریم قدسی حرم را با شعار های توهین آمیز به رهبر مظلوم انقلاب و بسیج و نظام مقدس اسلامی، آلوده کردند.
* شاید این اولین بار بود که قم شاهد این فاجعه بود. مردم شهر قیام که به فرموده امام باقر(علیه اسلام) قائمین مقام حجت خدا در آخر الزمان هستند آنهم در ایام ماه خون شاهد حرمت شکنی به نائب حجت خدا بودند.
* حاشیه خیابان ارم برخی از مردم را میدیدی که اشک در چشمانشان حلقه زده بود و تنها به خاطر پیام حکیمانه رهبری بود که سکوت اختیار کرده بودند و درصدد مقابله بر نیامدند.

اخراج یاران دجال
* اما طولی نکشید که صبر مردم به پایان رسید و سیل جمعیت چند هزار نفری مردم و روحانیون قمی با شعار "شهر مقدس قم جای منافقین نیست" جمعیت سبزها را تا بیت منتظری تعقیب کردند و آنها را به سرعت پراکنده کردند.
* نماز جماعت ظهر را در خیابان ساحلی و جلوی کوچه بیت صانعی و منتظری در مقابل سبزهای بی نماز که شعار "مرگ بر ریاکار میدادند" برگزار کردند و بعد از نماز بود که سیل جمعیت با شعار "مرگ بر آخوند آمریکایی" "مرجع آمریکایی، نمیخوایم نمیخوایم" کوچه های بیوت را تسخیر کرد و اثری از سبزی ها نماند.
* جای تعجب بود جمعیت سبزها که از شهرهای دیگر آمده بودند چگونه در کمتر از یک ساعت هیچ کسی باقی نماند.
*برخی از مردم در جواب توهین سبزها به شجره طیبه بسیج شعار میدادند "اگر بسیجی نبود، ناموست اینجا نبود"، "اگر بسیجی نبود، صدام حسین بابات بود".

قم قیام کرد:
مراسم شب اول مرگ منتظری، مسجد اعظم
مراسم شب اول مرگ منتظری در تسخیر فرزندان سید علی
قرار بود طبق برنامه‌ی بیت منتظری معزول، مراسم شب اول مرگ وی، بعد از نماز مغرب و عشاء در مسجد اعظم برگزار گردد. نماز تمام شد. در حالی که جمعیت زیادی نیز وارد مسجد می شدند تمام جمعیت فشرده ی چند هزار نفری در مسجد و صحن حیاط روبروی مسجد یکصدا و با صدایی فوق تصور آنچنان در حمایت از رهبر مظلوم انقلاب شعار میدادند که انگار ستون های مسجد می لرزید. مجری جلسه تلاش زیادی کرد تا جمعیت را کنترل کند اما آنقدر صدای شعارهای جمعیت زیاد بود که صدای مجری به گوش نمی رسید. تنها با خواندن کلام الله مجید جمعیت سکوت کرد و دوباره به خروش آمد.
جوشش جمعیت آنقدر زیاد بود که خاموش نمی شد جمعیت حروله کنان به سر و سینه میزدند و آنچنان فریاد میزدند که صدای هیچ کس به دیگری نمی رسید.
برخی از رجال که در هنگام تلاوت قرآن وارد جلسه شده بودند و برای جلسه ختم منتظری آمده بودند وقتی دیدند که هیچ خبری از افراد بیت منتظری و سبزی ها نیست مجلس را ترک کردند.
جمعیت شعارهایی علیه میرحسین و صانعی سردادند.
مردم حاضر بعد از حدود نیم ساعت شعار دادن به طرف بیت منتظری حرکت کردند. سخنرانی محتشمی در بیت منتظری مخلوع با حضور حدود 100 نفر در حال برگزاری بود. نیروی انتظامی جلوی کوچه بیت را گرفته بود. جمعیت چند هزار نفری مردم معترض دقایقی عزاداری کردند و در حالی که فریاد حیدر، حیدر سر میداند حلقه نیروهای انتظامی را شکسته وارد کوچه شدند و ساعاتی چند جمعیت داخل بیت را محاصره و شعار میداند "منافق بیا بیرون".
البته چند نفر هم از دیوار بیت منتظری بالا رفته و تعدادی از شیشه ها را شکستند. تابلوی بیت منتظری و همچنین بیت صانعی را نیز کندند. بلاخره بعد از چند ساعت حدود ساعات 9 شب جمعیت متفرق شد.

اعتراض های پی دی پی مردم قم ادامه دارد
قابل ذکر است اجتماع و راهپیمایی مردم غیرتمند قم در پاسخ به جسارت های وقیحانه دیروز، امروز سه شنبه 15 و 30 دقیقه از میدان روح الله برگزار می گردد.
دیگر بعید می دانم بتوانند مراسمی تحت عنوان مجلس ختم برای منتظری مخلوع در شهر قم برگزار کنند. مراسم شب اول که رسما تعطیل شد.


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط کوشا 88/10/1:: 8:1 عصر     |     () نظر
آقای کروبی!تاریخ مصرف شما نزد سران فتنه تمام شده است

جناب آقای کروبی، نتانیاهــو اخیـراً در کمیسیون امنیتی پارلمان رژیم‌صهیونیستی گفته است: «مخالفان در ایران سرمایه‌ بزرگ اسراییل هستند».

1- جناب آقای کروبی، نتانیاهــو اخیـراً در کمیسیون امنیتی پارلمان رژیم‌صهیونیستی گفته است: «مخالفان در ایران سرمایه‌ بزرگ اسراییل هستند». در رابطه با این موضوع و صحبت‌های این آدم مطالب بسیار زیادی را می‌توان بیان کرد، لیکن در این رابطه به نکاتی اشاره می‌کنم و فقط چند سوال از شما دارم؛ آیا کسانی که در راستای اجرای اهداف شوم رژیم صهیونیستی حرکت می‌کنند و به نفع اسراییل غاصب شعار می‌دهند سرمایه آن رژیم در ایران هستند و یا مردم و ملت انقلابی و مسلمان که در مناسبت‌های مختلف به ویژه 22 بهمن، روز قدس، 13 آبان و 16 آذر علیه آن رژیم فریاد مرگ بر اسراییل سر می‌دهند، افراد معلوم الحالی که در روز 13 آبانماه سال جاری بر روی شعار مرگ براسراییل و مرگ بر آمریکا خط کشیده‌‌اند سرمایه بزرگ! اسراییل در ایران هستند و یا ملت بزرگی که با در دست داشتن پلاکاردهای متعدد که علیه آن رژیم شعارهای گوناگون نوشته شده است، با توجه به جنایت‌های وحشتناک و هولناک رژیم جعلی اسراییل در طول تاریخ از جمله کشتار بیرحمانه در صبرا و شتیلا، کشتار و قتل عام مردم قانا و همچنین جنگ 33 روزه لبنان و جنگ اسراییل غاصب علیه مردم غزه (22 روزه)، آیا افرادی که شعار نه غزه، نه لبنان، جانم فدای ایران سر می‌دهند، سرمایه بزرگ! رژیم‌صهیونیستی در ایران هستند و یا مردم بزرگی با شعارهای انقلابی و اسلامی به ویژه فلسطین پیروز است، اسراییل، نابود است، مرگ بر اسراییل مرگ بر آمریکا و انگلیس و هم غزه هم لبنان جانم فدای اسلام.

2- پاسخ اینگونه سؤالات برای انسان‌های آگاه و بامعرفت کاملاً مشخص و روشن است؛ آقای کروبی مطمئن باشید کسانی که در راستای اجرای اهداف نامشروع رژیم صهیونیستی فعالیت و تحرکات دارند، افرادی که به نفع اسراییل غاصب حرکت می‌کنند، کسانی که بر روی شعار مرگ بر اسراییل و مرگ بر آمریکا خط می‌کشند و علیه مردم مظلوم لبنان و فلسطین شعار می‌دهند (نه غزه، نه لبنان، جانم فدای ایران)، آنهایی که آب به آسیاب دشمن می‌ریزند و آشوب و اغتشاش راه می‌اندازند، به بیت‌المال و اموال عمومی آسیب می‌رسانند و اموال شخصی مردم را غارت می‌کنند، علیه بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران و ولایت فقیه شعار می‌دهند و... مطمئناً سرمایه بزرگ! اسراییل غاصب در ایران هستند و آیا مخالفین مورد نظر آقای نتانیاهو به غیر از اینگونه افراد هستند؟ شعار انقلابی، اسلامی و آرمانی حضرت امام (ره) مبنی بر اینکه: «اسراییل باید از صحنه روزگار محو شود» را همه به یاد دارند؛ کسانی که مخالف شعار آرمانی امام راحل هستند و با حذف و خط کشیدن بر روی شعار مرگ بر اسراییل موافق و هماهنگ هستند، عکس آن عزیز سفر کرده را پاره کردند، بنابر این منظورتان از نوشتن نامه به ریاست محترم صدا و سیما و اظهار ناراحتی از پاره شدن عکس حضرت امام (ره) چیست؟ شما نه تنها این عمل ناپسند را محکوم نکردید بلکه از آن افراد معلوم الحال هم حمایت و پشتیبانی می‌کنید. این شما بودید که در روز قدس و در میان این افراد (حامیان دشمنان اسلام و رژیم صهیونیستی و مخالفین حضرت امام (ره)، نظام و رهبری) حضور یافته و با شور و اشتیاق از آنها استقبال و حمایت کردید! آیا اینگونه نبود؟

جناب آقای کروبی، چه دلیلی دارد عکسی که توسط حامیان رژیم صهیونیستی در ایران پاره شده است و این افراد هم مرام و هم عقیده با شما هستند حضرتعالی را ناراحت کند؟ چنانچه انسان صادقی هستید که به نظر می‌آید اینگونه نباشد بیاید صراحتاً خط و خطوط خود را از آنها جدا کرده و اینگونه رفتار و اعمال دشمن شاد‌کن را محکوم نمایید وگرنه مستقیماً از آمریکا و رژیم جعلی اسراییل حمایت و پشتیبانی می‌کنید و امیدوارم ان‌شاءالله این پشتیبانی از روی غفلت و ناآگاهی شما باشد والا مطمئن باشید در عذاب سخت الهی گرفتار خواهید شد.

3- جناب آقای کروبی، از قدیم و ندیم گفته‌اند پیری و معرکه‌گیری و اینجانب از این جهت به شما حق می‌‌دهم؛ چراکه انسان معمولاً با شرایط روحی و اخلاقی خودش دیگران را می‌سنجد؛ اگر انسان خودش آدم سالم و درستی باشد معمولاً دیگران را نیز انسان سالم و درست می‌داند و اگر خدای ناکرده آدم خلافکار، دزد، دروغگو و ... باشد به دیگران نیز اینگونه نگاه می‌کند. هواهای نفسانی و شیطانی، اظهارات غیر واقع و کذب محض شما در خصوص تجاوز جنسی به زندانیان کهریزک، ریاست و قدرت طلبی شما پس از شکست سنگین در انتخابات دوره دهم ریاست جمهوری که موفق شدید!

فقط حدود یک درصد آرای مأخوذه را کسب نمایید و همچنین کشته سازی جعلی و حضور سران فتنه و شما در مراسم ختم زنده‌ها و ملاقات با خانواده‌هایشان باعث شده اینگونه افکار در ذهن شما نقش بندد و با همین روحیه و اخلاق شخصی خودت مسائل حساس و حیاتی و سیاسی نظام را تحلیل، بررسی و اعلام نظر نمایید.

از جهت دیگر و اینکه گفته شده: از ماست که بر ماست، واقعاً جمله مناسب و درستی است؛ چنانچه همه افرد در برابر قانون یکسان باشند و عدالت در جامعه توسط قوه قضائیه اجرا شود همان موقعی که مبلغ 300 میلیون تومان را از غارتگر بیت‌المال دریافت کردید و پرونده‌ای هم برای شما در قوه قضائیه در این زمینه تشکیل گردید با شما برخورد قانونی می‌شد و یا در موضوع مربوط به تهمت به نظام مقدس جمهوری اسلامی و اظهارات غیر واقعی و کذب تجاوز جنسی به زندانیان کهریزک، عدالت و قانون در مورد شما اجرا می‌شد امروز دیگر مردم انقلابی و مسلمان شاهد اینگونه اعمال و رفتار نبودند.

4- جناب آقای کروبی، شما آقایان! دیگر تمام شده‌اید. یک حقیقت و واقعیت انکار ناپذیر است یعنی هویت و ماهیت اصلی شما و دیگران (سران فتنه) برای مردم مسلمان و انقلابی کشورمان کاملاً روشن شده است. در حقیقت تاریخ مصرف شما نه تنها برای دشمنان اسلام بلکه برای دیگر سران فتنه نیز که اخیراً به دنبال حذف شما هستند گذشته است و خودتان به این موضوع در نامه‌ اخیر و شدید‌اللحن به یکی از سران فتنه که افتخارات زیادی در کارنامه‌اش و در پیش ملت انقلابی و بزرگوار ایران به ویژه سفر به کشور ایتالیا و چگونگی ملاقات‌هایش با مردم، دیدار و مذاکره با جورج سوروس صهیونیست معروف و یکی از طراحان کودتاهای رنگی و مخملین و... دارد، اعتراف و اذعان نمودید.

باور کنید دیگر هیچگونه جایگاه و پایگاهی در میان ملت و مردم انقلابی و مسلمان ایران ندارید و امیدوارم ان‌شاءالله در این عمر باقی مانده به درگاه خداوند متعال توبه و از پیشگاه مردم عزیز ایران اسلامی عذر خواهی نموده و به دامن اسلام و انقلاب و مردم برگردید که خداوند متعال بسیار توبه پذیر و رحمان و رحیم است.
منبع:جوان آنلاین


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط کوشا 88/10/1:: 7:58 عصر     |     () نظر
بارها به جرم چاقوکشی به زندان افتاده بود و یک بار هم به بندرعباس تبعید شده بود. در مراسم جشن تولد پسر محمدرضا پهلوی، «تمام چهار راه مولوی تا شوش را فرش پوش کرد و طاق نصرت بست». به دلیل اقداماتی که در 28 مرداد به نفع تاج و تخت انجام داده بود، همواره مورد توجه محمدرضا پهلوی بود و حتی یک طپانچه از شاه هدیه گرفته بود.
شهید طیب حاج رضایی را حر انقلاب لقب دادند. زیرا از لشکر یزید به زیر بیرق امام حسین پناه برد.او در دل عشق حسین را داشت.در اواخر سال 1341 و اوایل 42، طیب دچار تحول درونی شد و بارها دوستان و آشنایان از دهانش شنیده بودند که گفته بود: «خدایا پاکم کن، خاکم کن»

در تمام کتابخانه های عمومی قم مثل مسجد اعظم، کتابخانه فیضیه ، کتابخانه‌ی حضرت معصومه و کتابخانه‌های دیگری که دایر بود و طلبه‌هایی که در حجره بودند ، همگی آن شب پانزده هزار نفر از سربازان امام زمان (عجل‌الله تعالی فرجه الشریف) و امام صادق (علیه‌السلام) برای مرحوم طیب و حاج اسماعیل رضایی نماز وحشت خواندند. من فکر نمی‌کنم برای هیچ آیت‌اللهی شب اول قبر پانزده هزار نماز وحشت خوانده شود.

آیت الله سید محسن حکیم به شاگردانشان میفرمایند که هر یک برای جبران گذشته طیب برای او یک سال نماز خوانده و یکماه روزه بگیرند

امام حسین علیه‌السلام در روز عاشورا به حر فرمودند: تو آزاده‌ای (حر) همانگونه که مادرت تو را حر نامید.باید گفت طیب نیز پاکیزه و طیب از این جهان رخت بر بست. همانگونه که مادرش او را طیب نامید

هنگامی که امام حسین به حر فرمود : ای حر مادرت به عزایت بنشیند  حر جواب داد اگر کسی مرا اینچنین نفرین کرده بود با اون همانطور مقابله میکردم اما چه کنم که مادرت سیده زنان بهشت است و دوست نمیدارم که به عزایت بنشیند          هنگامی که به طیب گفتند بنویس که خمینی به تو پول داده تا بلوا کنی و ما آزادت میکنیم و شاه تمام مغازه های از ری تا تیر دوقلو را بنامت میکند   طیب گفت این (امام خمینی) پسر زهراست  فردای قیامت به مادرش چه جوابی بدهم؟؟    دست حر و طیب هر دو را احترامشان به حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها گرفت


«طیب مانند جوانان دیگر این مرز و بوم ، در دوران شاهنشاهی می‌زیست ، و دوران تباهی و ظلمات و سیاهی . دعوا و نزاع، اخلاق ناهمگون با تعالیم اسلامی، مشخصه اصلی برخی جوانان و مردم آن زمان بود. و طیب نیز استثنایی بر کل نبود. او نیز بارها سابقه نزاع و درگیری دارد. و برای آن نیز به زندان رفته و یا تبعید شده است. او از کسانی است که در جریان 28 مرداد 1332 از فعالترین افراد برای اجرای کودتایی بود که سازمان سیا طراحی کرده بود و به وسیله‌ی ارتش و افرادی چون شعبان بی‌مخ و قلدران شاهدوست و اشخاصی دیگر و مرحوم طیب اجرا شد و این افراد توانستند دولت مصدق را سرنگون و تاج و تخت از دست رفته شاهی را به وی اهدا کنند.
شهید طیب حاج رضایی را حر انقلاب لقب دادند. زیرا از لشکر یزید به زیر بیرق امام حسین پناه برد. او از لاتها و بزن بهادرهای پهلوی بود، اما در دل عشق حسین را داشت.

اما طیب ویژگی‌هایی داشت که در نهایت موجب عاقبت به خیری او شد. مهم‌ترین ویژگی مرحوم طیب، عشق و علاقه‌ی وی به سالار و سرور شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین بود. او از کسانی بود که محبت امام حسین (علیه‌السلام) موجب نجاتش شد و روحش را طیب و طاهر گردانید. چرا شعبان جعفری در ذلت و غربت در آمریکا از دنیا می‌رود و طیب حاج رضایی، با افتخار شهادت رخت از این دنیا بر می‌بندد؟ اختلاف این دو در ادب و وفاداری به اهل بیت بود. اگر طیب ، تهمت دریافت پول از امام خمینی را می‌پذیرفت، نه تنها سر خود را از دست نمی‌داد، بلکه نزد شاه اعتبار هم کسب میکرد. اما او فقط به یک دلیل این دروغ را نگفت: «من حاضر نیستم به پسر حسین (علیه‌السلام) تهمت بزنم».

ویژگی خاص مرحوم طیب که همه‌ی دوستانش بر آن متفق بودند، انسانیت و لوطی‌گری او بود. زمانی که او به شهادت رسید، خانواده‌های بسیاری که تحت سرپرستی او بودند دچار مشکل شدند.
«دسته‌ی طیب بزرگترین دسته‌ی عزاداری در تهران بود». او علاوه بر عزاداری درماه محرم در هیأت خود از یک معلم برای آموزش احکام و زبان عربی استفاده می‌کرد. دسته‌ی سینه‌زنی طیب در شوش و خراسان حرکت می‌کرد. و «مرحوم طیب خود با گل‌مال کردن سر، و با پوشیدن لباس مشکی در میان مردم به راه می‌افتاد و اطعام می‌نمود».
طیب در این دوران اگرچه با روحانیت ارتباط چندانی نداشت اما به روحانیت احترام می‌گذاشت. به عنوان مثال ساواک در سال 1336 که آیت‌الله کاشانی در انزوا به سر می‌برد از رفت و آمد طیب با ایشان گزارشی می‌دهد: «طیب حاج رضایی چهار صندوق میوه به منزل آیت‌الله کاشانی برد». (گزارش ساواک در 7/1/1337) و یا «چندی است که طیب حاج رضایی تغییر لحن داده و با طرفداران آیت‌الله کاشانی طرح دوستی ریخته ...» (گزارش ساواک در 8/6/1337)
بنابراین رفتار و شخصیت مرحوم طیب به کلی با افراد لاتی مانند شعبان جعفری که برای جلب نظر شاه هر کاری می‌کردند تفاوت داشت. او به اسلام علاقه داشت و جوانمردی و شجاعت را از سردار کربلا آموخته بود


تحول روحی طیب
شهید عراقی خاطره‌ی جالبی در مورد علت دگرگونی طیب دارد.شهید عراقی می‌گوید: «برای دیدن مرحوم طیب، رفتیم و گفتیم که ما منزل آقا (امام خمینی ره) بودیم. آنجا به مناسبتی صحبت شد و اسم طیب وسط آمد. بچه‌ها گفتند که این دسته‌ای که روز عاشورا ما می‌خواهیم راه بیندازیم ممکن است این‌ها بیایند و نگذارند و به هم بزنند. آقا (امام خمینی) گفت: " نه، اینها علاقه‌مند به اسلام هستند و این‌ها هم اگر یک روزی یک کارهایی کرده‌اند، آن عرق دینیش بوده ، روی به حساب توده‌ای‌ها و کمونیست‌ها و این‌ها آمده‌اند یک کارهایی کرده‌اند [اشاره‌ی امام خمینی به دخالت مرحوم طیب در کودتای 28 مرداد است. در حکومت دکتر مصدق توده‌ای‌ها به قدرت سیاسی بسیار نزدیک شدند و بیم آن می‌رفت که حکومت کمونیستی در ایران تشکیل شود. این موضوع علما و مردم را به دکتر مصدق بدبین ساخته بود] این‌ها کسانی هستند که نوکر امام حسین علیه السلام هستند، در عرض سال همه فکرشان این است که محرمی بشود، عاشورایی بشود به عشق امام حسین سینه بزنند، خرج بکنند ، چه بکنند و از این حرف‌ها، خاطر جمع باشید."
مرحوم طیب جواب داد اینها عید هم از ما می‌خواستند استفاده بکنند (جریان مدرسه‌ی فیضیه) . شما خاطره جمع باشید که اینها تا حالا چندین بار سراغ ما آمده‌اند و ما جواب رد به آنها داده‌ایم ، حالا هم همینجوره. همان جا دست کرد یک صد تومانی داد به اصغر ـ ‌پسرش ـ گفت می‌روی عکس حاج آقا را می‌خری می‌بری تو تکیه به علامت‌ها می‌زنی».

طیب در شب عاشورا
خرداد سال 1342 شمسی با محرم 1383 قمری مطابق شده بود. امام خمینی به دلیل اعتراض به کاپیتولاسیون درزندان بودند. در نوروز همان سال فاجعه فیضیه و کشتار طلاب اتفاق افتاده بود و فضای جامعه آماده‌ انفجار بود. طیب نیز مانند هر سال دسته ی عزاداری خود را در خیابان حرکت داد و خود پیشاپیش آن به سر و سینه‌ی خود می‌زد. اما ظاهر علم دسته با هر سال تفاوت داشت. بر روی علم عکس‌های امام خمینی نصب شده بود. در زمانی که بردن نام امام ، مجازات سختی در پی داشت، مشخص است که بالا بردن تمثال ایشان در بین جمعیت، چه عواقبی در پی دارد. اما طیب به این موضوع توجه نداشت و خود را آماده‌ی فداکاری کرده بود. مرحوم حاج رضا حداد عادل در این رابطه می‌گوید: «دسته‌ی طیب، شب عاشورا ـ دوازده خرداد ـ طبق معمول همه ساله از تکیه بیرون آمد. طیب در جلوی علامت تکیه در حرکت بود و سینه‌زن‌ها پشت سرش آرام آرام حرکت می‌کردند. آن شب بر خلاف سال‌های قبل، عکس‌های حضرت امام به سینه‌ی علامت نصب بود. اتومبیل دربار کنار خیابان ایستاد . رسول پرویزی معاون اسد الله علم پیاده شد و سریعا جلوی طیب آمد و پس از سلام گفت طیب خان این کاری که کرده‌ای کار درستی نیست. آن عکس‌ها را بردار.
طیب گفت من عکس‌ها را بر نمی‌دارم.
پرویزی گفت طیب خان بدجوری می‌شود.
طیب با متانت و وقاری که مخصوص خودش بود خیلی صریح گفت بشود.
پرویزی به اتومبیل، که علم داخل آن بود برگشت . علم مجددا پیغام دیگری به پرویزی داد. او دوباره پیاده شد و با طیب صحبت کرد و گفت عکس‌های امام را بردار.
همه‌ی اینها در حالی اتفاق افتاد که سینه‌زن‌ها پشت سر علامت جلو می‌آمدند و جمع می‌شدند. طیب مقاومت می‌کرد.
پرویزی گفت: طیب خان دارم به تو می‌گویم بد می‌شودها.
طیب گفت می‌خواهم بد شود، عکس‌ها را بر نمی‌دارم.
پرویزی با عصبانیت رفت و سوار اتومبیل شد. اتومبیل با یک چرخش سریع از راهی که آمده بود برگشت. دسته با علامتی که عکس‌های حضرت امام به آن نصب بود حرکت کرد».
رژیم از طیب به علل دیگری هم کینه به دل داشت. یکی از این موارد مربوط به دو ماه و نیم قبل بود. طیب برای همکاری در ضرب و شتم طلاب مدرسه‌ی فیضیه فراخوانده شده بود، اما قبول نکرد. به گفته‌ی یک فرد مطلع، دستگاه ،« ایجاد آشوب و حمله به طلاب در فیضیه را، نخست از طیب خواسته بود و چون طیب زیر بار این ننگ نرفت انجام این جنایت به دار و دسته‌ی شعبان بی‌مخ واگذار شد. فرد مزبور مدعی بود که آن روز در مدرسه‌ی فیضیه ، نوچه‌های شعبان لابه لای مأموران رژیم شناخته شده بودند.»
طیب علیرغم کارهای خلافی که می‌کرد، در عمق وجودش به روحانیت احترام می‌گذاشت. او به خود اجازه نمی‌داد روحانیون و طلاب را مورد بی‌احترامی و آزار قرار دهد.

مرحوم طیب در 15خرداد
در روز 15 خرداد طیب با تعطیل کردن میدان بارفروش‌ها ، موجب شد که تظاهرات با شور بیشتری صورت گیرد و تأثیر بیشتری داشته باشد. به گفته‌ی شهید عراقی، رژیم «از طیب توقع داشت که حداقل مثلا جلوی این تظاهرات را در داخل میدان بگیرد. ولی خوب طیب این کار را نمی‌کند. وقتی او را می‌گیرند و می‌برند. از او می‌خواهند یک فرم را امضا کند و آزاد شود. تقریبا مسئله این بوده که یک پولی آقای خمینی به من داده که بیایم همچنین حادثه‌‌ای را خلق بکنم و من هم آمده‌ام مثلا یک 25 زار (ریال) داده‌ام و مردم این کارها را کرده‌اند. وقتی می‌گذارند و می‌گویند این حرف را بزن، قبول نمی‌کند. نصیری تهدیدش می‌کند و او هم به نصیری فحش می‌دهد!». سید تقی درچه‌ای می‌گوید: «او را شکنجه کردند و گفتند بگو از خمینی پول گرفته‌ام و این غایله را راه انداخته‌ام. گفته بود من عمر خودم را کرده‌ام. بنابراین حاضر نیستم در پایان عمر خود به کسی که جانشین ولی عصر (عج) است و مرجع تقلید هم هست تهمت بزنم. من به امام حسین علیه‌السلام و دستگاه او خیانت نمی‌کنم یکی از دوستان به نام آقای ملکی که از اهالی شهر ری و پدر دو شهید است همزمان با مرحوم طیب زندانی بود و می‌گفت زندانی‌ها را به صف کرده بودند و به مرحوم طیب دست‌بند قپونی زده بودند. به این ترتیب که یک دست از عقب و یک دست هم از روی شانه می‌اید و دو تا مچ را از پشت سر با چیزی به هم می‌بندند و مثل ساعت کوک می‌کنند و دو دست تحت فشار قرار می‌گیرد و استخوان سینه بیرون می‌زند. او می‌گفت عرق از بدن مرحوم طیب می‌ریخت و او را از جلوی ما عبور می‌دادند تا ما عبرت بگیریم. مرحوم طیب تمام این سختی‌ها را به جان خرید ولی حاضر نشد بگوید از امام خمینی پول گرفته. »

شهادت طیب
طیب به دلیل طرفداری از امام خمینی به زندان افتاده بود.به همین دلیل مورد توجه محافل مذهبی و روحانیون قرار گرفته بود. حتی امام خمینی نیز به مرحوم طیب توجه داشت است. شهید عراقی در خاطرات خود می‌گوید: «روز قبل از اینکه می‌خواستند حکم اعدام را درباره طیب صادر بکنند، آقای خمینی از زندان عشرت‌آباد به خانه‌ی روغنی منتقل و در آنجا تحت نظر بود. دور و برش ساواکی و از این چیزها بودند خانواده‌ی طیب حاج رضایی و حاج اسماعیل رضایی با ترفندی خود را به منزل امام می‌رسانند. یک بچه کوچک ، حاج اسماعیل داشت و یک بچه کوچک طیب . آقا این دو بچه را بلند می‌کند روی دو تا پایش می‌نشاند و یک دستی روی سر و روی این‌ها می‌کشد و دعاشان می‌کند. بعد می‌گوید که من تا حالا از این‌ها چیزی نخواسته‌ام اما برای دفاع از جان این دو نفر می‌فرستم عقبشان بیایند. می‌خواهم از آنها که این‌ها را نکشند. خوب اینها خوشحال می‌شوند و از خانه آمدند بیرون. اینها از این ور می‌آیند بیرون. به فاصله یک ربع و بیست دقیقه‌ای ، آقا می‌گوید به پاکروان بگویید بیاید ،‌ من کارش دارم. (پاکروان رئیس ساواک وقت بود.)
پاکروان (که علت احضار خود را میدانست) ،آن روز خودش را نشان نمی‌دهد هر چی آقا داد و بی‌داد می‌کند و این حرف‌ها می‌گویند ما فرستادیم ، نبوده . خوب فردا صبح هم طیب را اعدام کردند. صبح اول وقت که طیب تیرباران می‌شود ، برای ساعت 5/7 الی 8 هم پاکروان می‌آید پهلوی آقا. آقا(باعصبانیت) می‌گوید پاشو برو.»

تأثیر اعدام طیب بر جامعه
زمانی که طیب و حاج اسماعیل رضایی اعدام می‌شوند، خبر آن بسیار پر و سر و صدا در روزنامه‌ها به چاپ می‌رسد. رژیم به این وسیله می‌خواست از مخالفین خود زهر چشم بگیرد. اما همین مسأله درست بر ضد رژیم تمام شد. در گزارش‌های ساواک از تشکیل مراسم ختم و یادبود متعدد برای این دو شهید و تأثیر منفی اعدام آنها در اذهان عمومی، یادداشت‌هایی وجود دارد. پس از شهادت، به قدری محبوبیت آنها بالا رفت که ساواک مجبور شد با پخش شبنامه‌هایی به مخدوش کردن چهره‌ی آنها بپردازد. اما این مسأله تأثیری بر ارادت مردم به حر انقلاب نداشت. به روایت سید تقی درچه‌ای ،« در تمام کتابخانه های عمومی قم مثل مسجد اعظم، کتابخانه فیضیه ، کتابخانه‌ی حضرت معصومه و کتابخانه‌های دیگری که دایر بود و طلبه‌هایی که در حجره بودند ، همگی آن شب پانزده هزار نفر از سربازان امام زمان (عجل‌الله تعالی فرجه الشریف) و امام صادق (علیه‌السلام) برای مرحوم طیب و حاج اسماعیل رضایی نماز وحشت خواندند. من فکر نمی‌کنم برای هیچ آیت‌اللهی شب اول قبر پانزده هزار نماز وحشت خوانده شود.»
شهید طیب حاج رضایی در وصیت نامه خود،در خواست کرده که در حرم حضرت عبدالعظیم دفن شود و علت را نزدیکی شرافت این مکان با کربلا بیان می‌کند: «من زار عبدالعظیم بری کمن زار حسین بکربلا».
او همچنین می‌خواهد که برای او دعای کمیل زیاد بخوانند و نسبت به این دعا اظهار علاقه می‌نماید. و در آخر می‌گوید «رضیت‌ بالله ربا...» (راضیم به اینکه الله خدای من است ...) و این وصف شهیدان راه خدا است که در قران آمده است: رضی‌الله عنهم و رضو عنه (آنها از پروردگارشان رضایت دارند و خدا نیز از آنها راضی است)


امام حسین علیه‌السلام در روز عاشورا به حر فرمودند: تو آزاده‌ای (حر) همانگونه که مادرت تو را حر نامید.باید گفت طیب نیز پاکیزه و طیب از این جهان رخت بر بست. همانگونه که مادرش او را طیب نامید

لحظه به مسلخ رفتن طیب

کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط کوشا 88/10/1:: 7:50 عصر     |     () نظر
یکی از فضلای حوزه علمیه قم در جمع هزاران نفر از مردم قم که در اعتراض به هتک حرمت به مقدسات در حاشیه مراسم تشییع حسینعلی منتظری در قم سخن می‌گفت، اظهار داشت: سنگرهای منافقین در قم باید تخریب شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، احمد پناهیان در حاشیه این مراسم در قم ادامه داد: مردم قم به خاطر پیام رهبر معظم انقلاب اجازه دادند که این مراسم تشییع با عزت برگزار شود.
پناهیان تاکید کرد: کسانی که برای هفتم و چهلم این مرحوم نقشه کشیده‌اند که در قم برنامه‌های خود را دنبال کنند، با دست خود گور خود را کنده‌اند.
وی بیان داشت: آیت‌الله خامنه‌ای زمانی که به عکس امام(ره) اهانت شد، فرمودند ملت خشمگین شدند و حق هم داشتند، ولی امروز در شهر قم به عکس ولی ما اهانت نکردند، بلکه به خود ولی ما اهانت کردند، ما به تشییع جنازه این پدر کاری نداشتیم اما به آنها گفتیم اگر بخواهید به ولی ما اهانت کنید، ما تحمل نخواهیم کرد.
پناهیان تاکید کرد: کسانی که در برابر ولایت ایستاده‌اند، سیاهی لشکر آمریکا هستند و جزو ایادی آمریکا محسوب می‌شوند.
وی گفت: این حرکت یک حرکت خودجوش مردمی است و اهانت‌های این عده ملت را بیدار کرده است.
پس از سخنان پناهیان مردم قم با سردادن شعارهای «الله اکبر»، «ما ذوالفقار حیدریم فداییان رهبریم»، «مسئولان قضایی، مسئول انتظامی، اقتدار اقتدار» و ... خواستار برخورد با ساختار‌شکنان شدند.
‌مردم قم پس از تجمع در مقابل بیت امام راحل در قم، از مسیر خیابان ارم رهسپار حرم مطهر حضرت معصومه(س) شده و در ادامه حرکت خود به سمت بیت منتظری در قم حرکت کردند.
تظاهر‌کنندگان قمی ضمن ابراز انزجار از توهین به مقدسات اعلام کردند که دیگر به کسی اجازه سوء استفاده از فضای شهر قم را به بهانه برگزاری مراسم هفتم و چهلم مرحوم منتظری در قم را نمی‌دهند.

کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط کوشا 88/10/1:: 7:28 عصر     |     () نظر
<   <<   16