سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بنده گناه می کند، پس دانشی را که پیشترمی دانسته، از یاد می برد . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
yazd blog
درباره



yazd blog

وضعیت من در یاهـو
کوشا
ما بر سر پیمان خود استواریم . . .
آهنگ وبلاگ

مقام اول متعلق است به بندر مورثبی در گینه‌نو
که به طور متوسط 115 مورد جدید از ابتلا به ایدز را ماهیانه گزارش می‌کند! بیکاری، دزدی و آدم‌ربایی در پایتخت گینه‌نو بیداد می‌کند!


مقام دوم به شهر لینفن در چین می‌رسد
با بیشترین آلودگی هوا، در جوار صنایع غیر اصولی و معادن بزرگ ذغال سنگ که ابری از غبار مسموم کک و آلاینده های هوا آسمانش را همیشه تیره نگاه داشته است!


مقام سوم به شهر بوجمبورا در جمهوری برونئی در شرق آفریقا تعلق دارد
که فساد و وضع نابسامان اقتصادی آن، پایین‌ترین نرخ رشد اقتصادی جهان را برایش به ارمغان آورده است و شهره به نسل کشی و کشتارهای دسته جمعی است!


مقام چهارم متعلق است به پیونگ یانگ در کره شمالی،
به عنوان شهری که علیرغم ظاهرش، در باطن رژیم مدیریتی و حکومتی استبدادی داشته و فقط یک شبکه رادیو و تلوزیون تحت مراقبت‌های شدید حکومتی دارد و حتی دوچرخه‌سواری نیز در این شهر به دلایل سیاسی! ممنوع است!


مقام پنجم در کمال ناباوری متعلق است به اوکلاهما در ایلات متحده
و به خاطر بیشترین مخاطرات بلایای طبیعی. این شهر در کریدور معروفی که بیشترین گردبادهای موسمی در آن می‌وزد، در ماه‌های مارس تا آگوست بیشترینریسک مسافرت را دارد!


شهر چرنوبیل در اوکراین
هنوز تبعات آلودگی‌های رادیواکتیویته در دهه نود قرن بیستم را به دوش می‌کشد و با مناطق خالی از سکنه و رودخانه‌ها و دریاچه‌های آلوده‌اش مقام ششم را به خود اختصاص داده است.



موگادیشو در سومالی به عنوان بی‌قانون‌ترین شهر هرت جهان!

پس از فروپاشی قدرت مرکزی در دهه پایانی هزاره دوم و استقرار واحدهای حافظ صلح، مدت‌های مدیدی است که در رتبه هفتم، از همه برشورهای توریستی و مسافرتی حذف شده است.



یاکوتسک در روسیه با طبیعتی سرد و منجمد کننده و فاصله‌ای بسیار دور از مسکو

(شش قاچ ساعتی در معیار ساعت جهانی) در تمامی طول سال با دمایی در حدود 32 درجه زیر صفر! به درستی سردترین منطقه مسکونی جهان لقب گرفته و در مقام هشتم، فقط در صورت افت دما به کمتر از میزان یادشده، کودکانش مجاز به تعطیل مدارس هستند!


داکا در بنگلادش گرفتار تبعات جنگ‌های داخلی
عدم ثبات سیاسی و بلایای طبیعی بوده است ولی فقط به خاطر حد بالای آلایندگی هوا و محیط زیست در اثر توسعه نابسنده صنعتی مقام نهم را به خود اختصاص داده است.


بغداد پایتختی در همسایگی
که روزی مثل آبادی و امارت نشینی بود، اکنون در آتش سودجویی و جنگ طلبی آمریکا و حامیانش می‌سوزد، پس از جنگ خلیج فارس و به زانو درآمدن دیکتاتور معروفش این شهر به بالاترین آمار سرقت، آدم ربایی و تجاوز به عنف دست یافته است و در این لیست نیز مقام آخر و دهم را پیدا کرده است.
 

کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط کوشا 88/9/6:: 9:43 عصر     |     () نظر

واقعیت های عجیب و غریب در دنیا کم نیستند. برخی از آنها باورپذیرند و برخی دیگر آن قدر عجیب به نظر می رسند که باورشان سخت است. امروز 8 واقعیت جهانی را که شاید خیلی از شما آنها را به سختی باور کنید از 8 گوشه دنیا برای شما شرح می دهیم:

1) چینی ها سگ می خورند: شاید شما هم شنیده باشید که می گویند چینی ها علاقه شدیدی به گوشت سگ دارند. این موضوع برای مردم بسیاری از کشورها، بویژه آنهایی که سگ را بهترین دوست انسان می دانند، غیرقابل باور است و معتقدند این حرف ها دروغ یا خرافه است، اما باور باید کرد که چینی ها گوشت سگ می خورند. با آنکه مقامات «پکن» در آخرین دوره از بازی های المپیک، سرو گوشت سگ را در رستوران ها ممنوع اعلام کردند باز هم این غذای محبوب از منوی غذاها محو نشده و نزدیک به 7 هزار سال است که چینی ها سگ شکار کرده و گوشت آن را می خورند. البته در حال حاضر نسبت به چند هزار سال گذشته به نظر می رسد چینی ها مهربان تر شده و به دوستی با این حیوان علاقه پیدا کرده اند.

2) در هند گاوها مقدس اند: در فرهنگ هندی ها، گاو حیوان مقدسی است. وقتی یک گاو تصمیم می گیرد دقیقا وسط یک جاده استراحت کند، هیچ کس او را از سر جایش بلند نمی کند; بلکه رانندگان مسیر خودشان را عوض می کنند. هندوها می گویند انسان حق استثمار گاو را ندارد و مصرف گوشت، شیر، چرم یا حتی کار کشیدن از گاو ممنوع است. حتی زمانی که گاو پیر می شود، بازهم آنها باید به او غذا بدهند و احترام گذارند و او را آزاد کنند تا در دشت و دمن بچرخد.


3) مردان مکزیکی استراحت را به هر چیزی ترجیح می دهند: می گویند مردهای مکزیکی عاشق لم دادن در سایه و استراحت های طولانی مدت هستند و چندان به دنبال کار و تامین معاش نمی روند. این حرف تا حدی صحیح است. البته 22 میلیون جمعیت مکزیک هم مانند مردم تمام کشورها به دنبال کار می روند و داستان به جایی برمی گردد که مردم مکزیک را با همسایه قدرتمند شمالی یعنی آمریکا مقایسه می کنند.

4) بسیاری از کانادایی ها در زمستان به زیرزمین کوچ می کنند: می گویند زمستان که فرا می رسد، کانادایی ها به شهرهای زیرزمین نقل مکان می کنند. تعجب نکنید. این موضوع حقیقت دارد. در «مونترال» دمای هوا در زمستان گاهی به 30درجه زیرصفر می رسد. در کانادا تونل زیرزمینی 32 کیلومتری وجود دارد که به مراکز تجاری، مترو، سینما، برخی مغازه ها، موزه و... متصل است و به ساکنان اجازه می دهد با وجود برف و سرمای شدید به زندگی روزانه خود ادامه دهند.

5) مردم اسکاندیناوی عاشق سونا هستند: این یک افسانه نیست، در «فنلاند» برای 5 میلیون سکنه حدود 2 میلیون «سونا» وجود دارد و تقریبا همه از آن استفاده می کنند. اسکاندیناوی در منطقه ای سردسیر بین اروپا و روسیه قرار دارد و نزدیک به 2هزار سال است که «سونا» در آن از جمله مهم ترین مکان های اجتماعی بوده است. حتی برخی مشاوره ها و سخنرانی های سیاسی و اقتصادی در آن انجام می گیرد.

6) انگلیسی ها اصلا خوش خوراک نیستند: می گویند انگلیسی ها آشپزهای خوبی ندارند و نمی توانند غذاهای خوشمزه تهیه کنند و به همین دلیل از آشپزهای فرانسوی کمک می گیرند. در واقع باید گفت انگلیسی ها علاقه زیادی به خوردن غذاهای ساده و متنوع دارند و برخلاف مردم بسیاری از کشورها که با ترکیب موادغذایی مانند; گوشت و سیب زمینی و غلات کنار هم غذاهای خوش مزه تهیه می کنند، آنها هر یک را جداگانه می خورند.

7) ایتالیایی ها در قهوه درست کردن، نظیر ندارند: در واقع باید گفت دلیل خوش مزه بودن قهوه ایتالیا نوع متفاوت تهیه آن است. ایتالیایی ها قهوه را غلیظ درست می کنند و قهوه خورهای حرفه ای گمان می کنند این قهوه خوشمزه ترین قهوه در دنیاست، در صورتی که برای قهوه خورهای تازه کار این موضوع صحت ندارد. تصور اشتباه دوم که رایج شده اینست که می گویند ایتالیایی ها قهوه خورترین مردم دنیا هستند، در حالیکه ایتالیا در جایگاهی پس از «سوئد»، «نروژ» و «لهستان» قرار دارد.

8) سوییسی ها تمیزترین مردم دنیا هستند: وقتی وارد سوییس می شوید، در هر گوشه می توانید یک سطل زباله ببینید، حتی یک تکه کاغذ هم روی زمین دیده نمی شود. همه ساختمان ها برق می زند. باور نمی کنید، حق دارید; در واقع سوییسی ها به زندگی تمیز و مرتب اهمیت می دهند و به دلیل قوانینی که در کشور وضع شده و اکثر ساکنان به آن احترام می گذارند، کشور آنها بسیار تمیز است و مردم برای حفاظت از محیط ارزش زیادی قایل هستند. کافیست یک تکه کاغذ تصادفی از دست تان روی زمین بیفتد، آن وقت کسی هست که دوستانه به شما تذکر بدهد.


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط کوشا 88/9/6:: 9:41 عصر     |     () نظر

مالک رسیده است به آن خیمه سیاه


تنها سه چار گام... نه ... این گام آخر است



اما صدای کیست که از دور می رسد؟


گویا صدای ناله « برگرد،اشتر! » است



این ناله ضعیف و گرفته از آن کیست؟


من باورم نمی شود از حلق حیدر است



مالک! رها کن آن سوی میدان و بازگرد


این سو پر از معاویه های مکرر است  


این کوفیان فریب چه را خورده اند؟ هان!


از شام نیز روز تو کوفه سیه تر است 


امروز پاره پاره قرآن به نیزه هاست


فردا سری که قاری آیات پرپر است ... 


*** 


تاریخ! گوش دار به این هق هق بلیغ


این شقشقیه ای که دوباره به منبر است:  


حتی عقیل طاقت عدلم ندارد، آه


من یوسفم، که است که با من برادر است؟»  


من یوسفم، تو یوسف بی چاه دیده ای؟


این چاه های کوفه عجب گریه پرور است ...*  



سیدی و مولای...!


اینجا کوفه نیست...


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط کوشا 88/9/6:: 9:19 عصر     |     () نظر
گزارش بازتاب آنلاین  به نقل از وبسایت آقای Grey van der walt (منبع اصلی عکس‌ها) داستان واقعی این تصاویر عجیب و تکان دهنده در دنیای وحش این است:

یک صبح سه شنبه در حالی که عکاس به همراه تیم همراهش برای یافتن رد پایی از شیرها به سمت جنوب Madikawe حرکت می کنند به طور کاملا غیر منتظره با لاشه یک بز کوهی و شیری در حال نفس نفس زدن در کنار لاشه او روبرو می شوند. شیر که مشخص است تازه شکار خود را بر زمین زده است کنار لاشه حرکت می کند. اما بر خلاف آنچه انتظار می رود، شیر ماده شکار خود را نمی خورد. عکاس که از دور شاهد این ماجراست شروع به تصویر برداری می کند. شرح تصاویر این حادثه نادر را به ترتیب تصاویر بخوانید:<\/h4>

1.        ماده شیر و لاشه شکاری که تازه از نفس افتاده است.<\/h4>

2.        اولین کار شیر بعد از شکار دریدن شکم شکار است. این را در تمام کتاب های جانورشناسی می توانید بیابید!<\/h4>

3.        تا اینجا همه چیز مانند کتابهایی که خوانده ایم پیش می رود. دوستان من نیز در اتومبیل توسط دوربین دوچشمی و فیلمبرداری مشغول تماشای صحنه هستند. و ما این طور تصور می کنیم که شیر در حال خالی کردن محتویات شکم شکار خویش است. که ناگهان یکی از دوستان من فریاد می زند: آن محتویات شکم نیست!<\/h4>

4.        و اینجا بود که ما متوجه شدیم بز کوهی آفریقایی کشته شده حامله بوده است.<\/h4>

5.        و حالا در مقابل خود شیری را می بینم که طعمه کشته اش حامله بوده است. در این مواقع شیرها به کار خوردن خود ادامه می دهند البته اگر مشکلی پیش نیاید. و اما از اینجا به بعد بود که ما را به حیرت واداشت... ماده شیر جنین بز کوهی را به آرامی به زمین گذاشت و شروع به بوییدن او کرد.<\/h4>

6.        زبان زدن برای یک ماده شیر و در موقعیت او بسیار عجیب بود. او از اتفاقی که افتاده بود سخت متحیر و مات و مبهوت بود. به اطراف خود نگاه می کرد تا ببیند آیا کسی برای کمک کردن هست...<\/h4>

7.        بعد از مدتی ماده شیر به خالی کردن محویات شکم بز کوهی ادامه داد و در تمام مدت اینطور به نظر می رسید که سعی می کند تا حد امکان از جنین دور باشد...<\/h4>

8.        بعد از مدتی دیگر و در حالی که هنوز هیچ قسمت از بند شکار خود را نخورده است، مجددا توجه اش به سمت جنین می رود و به آرامی او را از زمین بلند می کند.<\/h4>

9.        او ایستاده است در حالی که جنین بز کوهی در دهانش است و برای مدتی به اطراف نگاه می کند. به همه جهت ها، شاید برای یافتن چیزی... و بعد از چند دقیقه به آرامی به سوی بیشه ای که در نزدیکی شکارش است حرکت می کند.<\/h4>

10.    او مجددا می ایستد و جنین را به آرامی بر زمین می گذارد. و در تمام مدت با نگاهی هیجان زده و عصبی به اطراف نگاه می کند. سپس با نوک بینی به جنین ضربه می زند و به آرامی او را درست مانند توله هایش از پشت گردن میگیرد و بلند می کند...<\/h4>

11.    او مجددا به اطرف نگاه می کند و به آهستگی به سمت بیشه می رود... با دقت به سمت بیشه زار پیش می رود جایی که تصمیم دارد جنین را در آنجا بگذارد. چندین بار به جنین ضربه می زند و در تمام مدت با حالتی نگران به اطراف نگاه می کند شاید انتظار کمکی یا خطری را می کشد...<\/h4>

12.    بعد از چند دقیقه دوباره به سمت لاشه شکاری بر میگردد که هنوز چیزی از آن را نخورده است. کنار او می ایستد و سپس به آرامی همانجا دراز می کشد. شیر ماده به چه چیزی می اندیشد؟ چرا او این چنین عمل کرد؟<\/h4>

طبق گفته آقای Grey van der walt عکاس این صحنه شگفت آور، این یکی از عجیب ترین و خارق العاده ترین صحنه هایی بوده است که در حیات وحش و درطول عمر خود مشاهده کرده است.<\/h4>

کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط کوشا 88/9/6:: 8:52 عصر     |     () نظر

الهام:محاکمه سران اغتشاشات دیر شده است

عضو حقوقدان شورای نگهبان ‌درباره عدم محاکمه سران اغتشاشات گفت: محاکمه سران اغتشاشات پس از انتخابات اخیر دیر شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس، ‌غلامحسین الهام پنج‌شنبه شب در جمع بسیجیان شهرستان فریدونکنار اظهار داشت: شایسته‌ترین افراد شایسته حکومت هستند و آنچه از حکومت انتظار می‌رود حفظ اسلام است.

الهام بیان داشت: تحقق اسلام در عدالتی که بتواند در حکومت نقش اساسی داشته باشد مهم است.

وی فتنه‌های پس از انتخابات اخیر را نعمتی از سوی خدا دانست و افزود: همچین فتنه‌هایی همیشه بوده و هست، باید از نظام مقدس جمهوری اسلامی نگهداری کرد، باید از فرصت‌ها نهایت استفاده را برد چراکه فرصت‌های ایجاد شده برای ما تکلیف و فرصت‌های ایجاد شده برای دشمنان برای ما تهدید است که در این راستا باید همه بدانند که اگر به وظایف و تکالیف محوله عمل نکنند شکست خواهیم خورد.

به گفته عضو حقوقدان شورای نگهبان در غرب و نظام غربی سران هستند که تصمیم می‌گیرند و در یک چارچوب تفکر و عمل می‌کنند و تفاوت زیادی بین گروه‌ها و حزب‌های مختلف نیست همانطور که در سیاست اوباما و بوش می‌بینیم که تفاوتی با یکدیگر ندارند.

وی تصریح کرد: ما در انتخابات اخیر به همه فرصت داده‌ایم خودشان را عرضه کنند و ادعایی‌ها نمی‌توانند داشته باشند چراکه فرصت حضور را پیدا کرده‌اند و از تمام فرصت‌های تبلیغاتی استفاده کرده‌اند و هیچ گونه کنترل هزینه‌ای نشده‌اند.

الهام ادامه داد: مناظرات انتخاباتی صورت گرفت، دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران برگزار شد و همه دستگاه‌های نظارتی پای صندوق آمدند که طیف انتخاب نشده بیشترین ناظر را در محل برگزاری انتخابات و شعب داشتند، مردم تصمیم گرفتند، خروجی صندوق‌های اخذ رای را مردم تعیین کردند، افراد حق اعتراض داشتند که این فرصت تمدید شد که تا کنون سابقه نداشت، مردم هم با حضور 85 درصدی بی‌سابقه به میدان آمدند و در نهایت نظارت و مرحله اجرایی دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران برگزار شد.

وی یادآور شد: هر کدام از نامزدهای انتخاباتی در صورت آوردن رای رئیس جمهور این کشور می‌شدند اما هنوز انتخابات تمام نشده اعلام کردند که ما برنده‌ایم، اینها نتایج انتخابات را از حفظ می‌گویند، مردم در انتخابات شرکت کردند و ناظرین هم حضور داشتند ولی هنوز آرای ماخوذه شمارش نشده می‌گویند که اگر ما برنده نشدیم تخلف شده است که این یعنی ایجاد فتنه و فورا همه چیز برای آشوب و اغتشاش فراهم شد و گفتند مهندسی انتخابات اشتباه بود و ما این انتخابات را قبول نداریم که بزرگترین توهین را به مردم کردند که چرا سفرهای استانی داشته‌اید و چرا مناظرات انتخاباتی اینطوری شد و در نتیجه تهمت‌ها زدند.

الهام بیان داشت: کارآمدی نظام به خدمتگزاری آن است و از این رو مردم که کارآمدی دولت نهم را دیدند مجدد به آن رای دادند.

وی درباره عدم محاکمه سران اغتشاشات اظهار داشت: محاکمه سران اغتشاشات پس از انتخابات اخیر دیر شده است که اگر زودتر همه این سران محاکمه می‌شدند هرگز به اینجا نمی‌رسیدیم و این توجیه حقوقی ندارد و در همین راستا اعتبار آنها خیلی آسیب دید.


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط کوشا 88/9/6:: 8:45 عصر     |     () نظر
توصیه حامی موسوی به غرب

-پس از آنکه محسن مخملباف مبلغ پنجاه هزار پوند از مقامات انگلیسی دریافت کرد ،روزنامه گاردین چاپ لندن با وی مصاحبه کرده و از قول وی نوشته است که غرب باید سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را تحریم کند.

به گزارش ایرنا، این روزنامه انگلیسی نوشت: "مخملباف" یکی از مشهورترین فیلمسازان ایرانی است که در سال 2005 و پس از پیروزی آقای احمدی نژاد در دور? اول ریاست جمهوری اش از ایران کوچ کرد و پس از تغییر تابعیت ایرانی خود و خانواده اش به تابعیت فرانسوی،اکنون در پاریس زندگی می کند.

گاردین افزود: "مخملباف که فعالانه از میر حسین موسوی طرفداری می کند گفت: اگر قدرت های خارجی فقط بر برنامه های هسته ای ایران تمرکز کرده و دموکراسی و حقوق بشر را نادیده بگیرند، در حقیقت به دیکتاتوری در ایران کمک کرده اند."

"وی پیشنهاد کرد که سپاه پاسداران مورد تحریم مستقیم قرار گیرد تا هم برنامه های هسته ای کنترل شود و هم به فشارهای داخلی برای برقراری یک دموکراسی واقعی کمک شود."

در این گفت وگو مخملباف هم صدا با محافل سیاسی اسرائیلی مدعی شد: پاسداران انقلاب تروریست هستند، آنها در عراق، افغانستان و لبنان حضور دارند.

گاردین در ادامه نوشت: مخملباف شب گذشته با حضور در شهر لندن پایتخت انگلستان ،مبلغ پنجاه هزار پوند از مقامات انگلیسی دست اندرکار جایزه "آزادی برای خلق آثار" دریافت کرد.

وی پس از دریافت این مبلغ در لندن گفت: آنچه که دریافت کرده ام را به شیخ حسینعلی منتظری اهدا می کنم.

مخملباف با اعتراف به این نکته که محافل غربی با اعطای مبالغی به وی در قالب جوایز هزینه اقداماتش علیه جمهوری اسلامی ایران را فراهم می کنند گفت: هر جایزه ای که به من تعلق می گیرد فرصتی فراهم می کند تا صدای مردم را به گوش جهانیان برسانم و خواستار دموکراسی در ایران شوم.

مخملباف چند روز پیش نیز در مصاحبه ای با تلویزیون اسکای نیوز انگلیس ادعاهای مشابهی را علیه جمهوری اسلامی ایران مطرح کرده بود.


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط کوشا 88/9/6:: 1:31 عصر     |     () نظر
دختری کنجکاو میپرسید:
ایها الناس عشق یعنی چه؟
دختری گفت: اولش رویا
آخرش بازی است و بازیچه

مادرش گفت: عشق یعنی رنج
پینه و زخم و تاول کف دست
پدرش گفت: بچه ساکت باش
بی ادب! این به تو نیامده است

رهروی گفت: کوچه ای بن بست
سالکی گفت: راه پر خم و پیچ
در کلاس سخن معلم گفت:
عین و شین است و قاف، دیگر هیچ

دلبری گفت: شوخی لوسی است
تاجری گفت: عشق کیلو چند؟
مفلسی گفت: عشق پر کردن
شکم خالی زن و فرزند

شاعری گفت: یک کمی احساس
مثل احساس گل به پروانه
عاشقی گفت: خانمان سوز است
بار سنگین عشق بر شانه

شیخ گفتا:گناه بی بخشش
واعظی گفت: واژه بی معناست
زاهدی گفت: طوق شیطان است
محتسب گفت: منکر عظما ست

قاضی شهر عشق را فرمود
حد هشتاد تازیانه به پشت

جاهلی گفت: عشق را عشق است
پهلوان گفت: جنگ آهن و مشت

رهگذر گفت: طبل تو خالی است
یعنی آهنگ آن ز دور خوش است
دیگری گفت: از آن بپرهیزید
یعنی از دور کن بر آتش دست

چون که بالا گرفت بحث و جدل
توی آن قیل و قال من دیدم
طفل معصوم با خودش می گفت:
من فقط یک سوال پرسیدم!

کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط کوشا 88/9/6:: 1:29 عصر     |     () نظر

سخنان امروز آقا را در جمع بسیجیان شنیدید؟ . . . من هم شنیدم. شاعر نیستم و بسیجی هم نیستم آنطوری که دیگران گمان میکنند اما همیشه جهت دفاع از آستان ولایت آماده ام. این سطور هم به قول دوستان چیزی جز "شعرواره" نیست. چه کنم که فاخرتر از این نمیتوانم با مولایم سخن بگویم. باشد که با این چند خط زبان مدعیان حریم عظمای ولایت کوتاه شود پیش از آنکه . . . البته این نوشته مصادف شد با توهین های موسوی به بسیجیان در آخرین بیانیه اش.

 

آری ما هم هستیم. . .

در جواب اهانت های موسوی که درد دلی است با سید و مولایم، رهبر و مقتدایم. . .

 

ساده جز حق چه میتوان گفتن

حرف ناحق نمیتوان گفتن

***

محرمی گر که سرّ دل دارد

از هیاهویمان  خجل دارد

 

 

الغرض جانمان توئی آقا

مرد مردانمان توئی آقا

***

شادی ات جانفزای ما باشد

غصه هایت عزای ما باشد

***

خواهم این را که یاعلی گفتن

قصه ی غصه با ولی گفتن

***

تا بگویم حکایتی شاید

نِی به قصد جسارتی شاید

***

شده خم پشتمان ز تهمت ها

خدعه ها، کینه ها، خیانت ها

 

 

میرسد هر دقیقه بُهتانی

همچو باران به باغ و بستانی

***

روز اول همین که دعوا شد

سفره ی ادعا مُحَیا شد

 

 

سنگ میزد به شیشه ها یارو

تیشه ای روی ریشه ها یارو

 

 

ای که در این زمینه بی باکی!

هان! بگو از چه رو شدی شاکی؟

***

نشِنیدم جوابی از ایشان

حرف چندان حسابی از ایشان

 

 

بر دلش نور حق نشد جاری

این شد آغاز آن گرفتاری

***

شهر و آتش چرا؟ نمیدانم

جهل سرکش چرا؟ نمیدانم

***

فتنه ای بهر خشک و تر گیری

شعله های نخست درگیری

***

وا تقلب کنان به سر میزد

سجده ی مختلط کمر میزد(?)!

 

 

شهر و آشوب و  خرمنی آتش

تحت تصدیق اجنبی کارش!

***

تا همان دم به ضربتی  آنی

وا کند عقده های پنهانی

***

بچه های بسیجی ایران

قهرمانان دلاوران شیران

 

 

سینه ها را سپر همی کردند

ترک جان مخلصانه می کردند

***

دشمن اما چنانکه آماده

جمعی از گمرهان فرستاده

 

 

داد و فریادشان بدین میدان

اَنا مظلوم و نَحنُ مصدومان(?)!

 

 

شیوه اش اعتراض صلح آمیز

با توسل به فعل قهر آمیز!

 

 

چوب و چاقو، به دست ایشان بود

روح بیگانه مست ایشان بود

***

آن طرف مسجدی که میسوزد

کینه ای کافرانه میتوزد

 

بخشی از دلاوری!!! های بعضی ها در سوزاندن مسجد لولاگر

 

گر جفای زمانه شد ما را

غصه در دل فزون نشد ما را

***

چونکه با همتیم و جانبازیم

جان خود عاشقانه میبازیم

***

جان به کف بهر دین و ایرانیم

چون ز نسل همان دلیرانیم


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط کوشا 88/9/6:: 1:18 عصر     |     () نظر
دیکتاتور کودتاچی

موسوی ژرنال شد؛ دیکتاتور کودتاچی!



عضو متواری گروهک تروریستی منافقین که در روزگار قدرت اصلاح طلبان با مطبوعات زنجیره ای این طیف همکاری داشت، اعلام کرد اصلاح طلبان و در رأس آنها موسوی و کروبی با میل به رادیکالیسم، ولایت فقیه را نشانه رفته اند.


حسین-ب در سایت ضد انقلابی ایران امروز تأکید کرد: جنبش سبز به کانون همگرایی نیروهای سیاسی اصلاح طلب و تحول خواه اعم از مذهبی و سکولار تبدیل شده و سهم مهمی در رادیکال کردن بخش عظیمی از نیروهای اصلاح طلب داشته است. این طیف نه شخص رهبر بلکه مقام ولایت فقیه را هدف گرفته اند.


این مهره ضد انقلاب که از خارج کشور با روزنامه زنجیره ای نشاط همکاری داشت اضافه می کند: آقایان موسوی و کروبی با پایداری صریح و رد حکم صریح رهبری، به کانون صف تحول خواهان ]اسم مستعار انتخاب شده برای ساختارشکنان[ رانده شده اند هر چند همه گرایش های موجود در موج سبز را نمایندگی نمی کنند. تعریف شناخته شده ای از جنبش وجود ندارد و هر کس از ظن خود یار آن شده اما قدر مسلم این است که این حرکت ولایت فقیه را هدف گرفته است.


وی همچنین با رنگین کمانی خواندن جنبش سبز! نوشت: نمی توان انتظار داشت آقایان موسوی و کروبی همه نظرات نیروهای فعال در جنبش را نمایندگی کنند، آنان کافی است که به وجه مشترک این نیروها که هدف گرفتن ولایت فقیه است، تأکید بورزند. این را می توان در اظهارات روحانیان مرجع اصلاح طلبان مانند آیت الله منتظری و سخنگویان آقایان موسوی و کروبی در خارج که از گزند مأموران امنیتی به دورند (حلقه جرس و کسانی مانند آقایان کدیور و مهاجرانی) دریافت.


گفتنی است در حالی که با سوء استفاده از رنگ سبز، حلقه مخملین اطراف موسوی سعی کردند از وی چهره ای اسلامی، شیعی و اهل بیتی ترسیم کنند اما همان گونه که مکرراً در سخنان عناصر داخلی و خارجی حاضر در طیف اپوزیسیون دیده می شود، آنها به جای رنگ سبز قائل به رنگین کمانی شامل عناصر شبه مذهبی، مدعیان اصلاحات، لائیک ها و سکولارها، مارکسیست های چپ و لیبرال های سوپر راست (آمریکایی های نقابدار و بی نقاب)، سلطنت طلبان، تروریست های منافق و... هستند. به عبارت دیگر آنچه واقعیت دارد نه سبز اسلامی و نه رنگین کمان رنگ ها، بلکه «جنگ احزاب» و... صف آرایی مجدد گروهک های ضد انقلاب با سازماندهی قدرت های استکباری به ویژه شیطان بزرگ است.


تبدیل شدن عناصری نظیر موسوی و کروبی به مهره های آلت دست جریان های برانداز در حالی است که موسوی به هنگام تبلیغات انتخاباتی و برای فریب مردم وفادار به نظام و انقلاب بارها گفته بود «ولایت فقیه جلوی انحراف و دیکتاتوری و کودتا را می گیرد و ضامن کشور و انقلاب است». اظهاراتی از این دست و مانور وی روی شعارهایی نظیر خط امام، بازگشت به آرمان های انقلاب، حمایت از محرومان و... در واقع بسترساز اصلی برای ریختن 13 میلیون رأی به نام موسوی در صندوق ها بود. در این میان بنابر شهادت خود موسوی و اظهارات حامیان امروز وی مبنی بر اینکه امثال موسوی، جایگاه ولایت فقیه - و نه حتی شخص رهبری- را هدف گرفته اند، روشن است که امثال موسوی مصداق انحراف، دیکتاتوری و کودتای شکست خورده هستند و در این کسوت، درجه دار گروهک های ضد انقلاب محسوب می شوند.


فارغ از شهادت های مکرر میرحسین موسوی و کروبی درباره نقش ولایت فقیه در مقابله با انحراف و دیکتاتوری و کودتا، این دو در عمل نیز از همان هنگام که به گردن کلفتی در برابر انتخاب اکثریت پرداختند و به قیمت ایجاد آشوب، نا امنی و لطمه به حیثیت کشور خواستار به هم ریختن قواعد و قوانین دموکراسی شدند، عملاً انحراف و دیکتاتوری و کودتاگری خویش را اعلام کرده بودند.


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط کوشا 88/9/6:: 1:14 عصر     |     () نظر


 


آخر نماز جمعه نخواندند و شب رسید



جوحی به حج واجب ماه رجب رسید
همراه شیخنا که به درک رطب رسید
می خواست تا شراب طهوری دهد به ما
جوشید آنقدر که به آب عنب رسید
صبحی به منبر آمد و فرمود باک نیست
گر واجبات رفت به ما مستحب رسید
از نو صلا زدند که ما را وجب کنند
از رای ها به شیخ همان یک وجب رسید
مشت و وجب برای همین آفریده شد
بی آنکه انتخاب شود منتخب رسید!
جمعی وضو نکرده دویدند در صفوف
آخر نماز جمعه نخواندند و شب رسید
صفین و نهروان و جمل نوش جانشان
این کوفیان که  مهر علی شان به سب رسید
هر کس که دم زد از ادب مرد حرف بود
هر کس که فحش داد به فیض ادب رسید
بعد از سه ماه شعبده رنگ و ننگ و زنگ
آیینه شکسته شان از حلب رسید
شکر خدا که عابد و زاهد به هم شدند
این از جلو در آمد و آن از عقب رسید
دنبال کرسی اند بر این سنگ آسیا
دندان کرم خورده شان تا عصب رسید
با غرب و شرق مسخره بازان یکی شدند
نوبت به ریشخند سران عرب رسید
گوساله های سامری از طور آمدند
با سبز اشتری که بر آن بولهب رسید
چیزی نبود حاصل شان از هجوم وهم
جز مشت ریسمان که به کام حطب رسید
خاموشی ام مبین که در این آتش نفاق
روحم به چشم آمد و جانم به لب رسید
آبان ماه 1388


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط کوشا 88/9/6:: 1:13 عصر     |     () نظر
<   <<   11   12   13   14   15   >>   >