سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آنکه حکیمی برای رهنمایی نیافت، هلاگ گشت . [امام زین العابدین علیه السلام]
yazd blog
درباره



yazd blog

وضعیت من در یاهـو
کوشا
ما بر سر پیمان خود استواریم . . .
آهنگ وبلاگ

آیت الله محمد یزدی با تکذیب هرگونه عقب نشینی از روشنگری تاکید کرد ما وظیفه نداریم سکوت کرده و بی تفاوت باشیم.

به گزارش رسا صبح دیروز جمعی از فضلا و محققین حوزه علمیه قم با آیت الله یزدی رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم دیدار کردند.
در این دیدار حاضران ضمن تبریک ایام الله دهه فجر از مواضع بصیرانه آیت الله یزدی خصوصا در فتنه های اخیر تشکر کرده و حمایت خود را از این مواضع روشنگرانه ابراز داشتند.
آیت الله یزدی نیز در این دیدار ضمن تشکر از حاضران، گفت: خدا کند ما کوتاهی نکرده باشیم و آنچه کرده ایم در راستای وظیفه بوده است. چنانکه حضرت امام همواره این نکته را تذکر داده اند که ما موظف به تکلیف هستیم و مکلف به نتیجه نیستیم.
رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در ادامه با اشاره به حوادث گوناگون تاریخ انقلاب افزود: در فراز و نشیب های سیاسی انقلاب گاهی تشخیص برای انسان مشکل می شود لذا باید خودمان را به خدا واگذار کنیم وگرنه نفس انسان او را رها نخواهد کرد.
وی تشخیص صحیح در حوادث مختلف را مهم ارزیابی کرده و اظهار داشت: ما که در بزرگترین حوزه علمیه شیعه زندگی می کنیم باید قدردان این نعمت باشیم و نکته مهم مسئله تشخیص در فراز و نشیب ها است.
عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به آیه ای از قرآن کریم گفت: در این آیه مسئله ولایت الهی و ولایت فقیه درجه اش مشخص شده است ما باید صاحب نظر باشیم اما وقتی رهبری نظرش را اعلام کرد هرچند خلاف تحلیل ما باشد باید بپذیریم.
آیت الله محمد یزدی افزود: البته به رهبری باید مشاوره داد ولی وقتی به درجه تصمیم رسید حتی اگر با سلیقه ما هماهنگ نباشد تبعیت از این حکم انفع به حال مصالح حکومت و جامعه است تا اینکه فضای جامعه دچار تردید و نگرانی شود. لذا من گاهی احساس کوتاهی می کنم که به جهت وضع جسمی توان بیش از این ندارم که به وظایف خودم عمل کنم ولی به هر حال امیدوارم که بتوانیم وظیفه خودمان را در انقلاب انجام دهیم.
رئیس جامعه مدرسین همچنین در پاسخ به سوال یکی از حاضران در مورد نگرانی از توقف جریان روشنگری، هرگونه عقب نشینی از روشنگری را تکذیب کرده و گفت: ما وظیفه نداریم سکوت کرده و بی تفاوت باشیم و جریان روشنگری وظیفه ای است که در برابر خداوند باید انجام دهیم.
طرح تفرقه افکنی میان دولت و مراجع خنثی شد
خبرگزاری فارس: استانداری قم با انتشار تصاویر دیدار حجت الاسلام والمسلمین موسی پور با مراجع تقلید طرح تفرقه افکنی میان دولت و مراجع و علما را خنثی کرد.
به گزارش خبرنگار "سرویس فضای مجازی خبرگزاری فارس، برنا نوشت؛ از بامداد امروز خبری تحت عنوان احتمال حل سوء تفاهمات مراجع تقلید با دولت دهم در برخی سایت ها به صورت گسترده منتشر شد.
در این خبر، استدلال شده بود که عدم ملاقات استاندار قم با برخی مراجع تقلید و علمای حوزه دلیل اختلاف مراجع با دولت دهم است
.
روابط عمومی استانداری قم در واکنش به این خبر، بخشی از تصاویر دیدار استاندار و مقامات دولت دهم را در سایت استانداری قم به آدرس www.ostan-qom.ir منتشر ساخت و این طرح تفرقه افکنانه را در نطفه خفه کرد
.
در متن اعتراض استانداری به این کار یکی از سایت های خبری آمده است: به اطلاع می رساند حجت الاسلام و المسلمین موسی پور از زمان تصدی مسئولیت در استان، با حضرات آیات عظام و جمعی از بزرگان حوزه از جمله آقایان نوری همدانی، جوادی آملی، سبحانی، مکارم شیرازی، صافی گلپایگانی، علوی گرگانی، مصباح یزدی و اعضای محترم جامعه ی مدرسین دیدار داشته اند
.
همچنین در این تکذیبیه آمده است: علاوه بر استاندار قم، تعداد دیگری از مسئولان استانی و کشوری از جمله وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاون پارلمانی ریاست جمهوری، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، رئیس سازمان بهزیستی و ... با مراجع عظام تقلید دیدار داشته اند
.
در پایان این متن اعتراضی آمده است: بدیهی است کمترین توقع از وسایل ارتباط جمعی شناسنامه دار این است که برای تعیین صحت و سقم این قبیل اخبار و گزارش ها دقت نظر بیشتری داشته باشند تا بدین ترتیب بدیهی ترین اصول حرفه ای اطلاع رسانی از نظر دور نماند.

کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط کوشا 88/11/13:: 8:40 عصر     |     () نظر