سفارش تبلیغ
صبا ویژن
فقیه کامل کسى است که مردم را از آمرزش خدا مأیوس نسازد ، و از مهربانى او نومیدشان نکند و از عذاب ناگهانى وى ایمنشان ندارد . [نهج البلاغه]
yazd blog
درباره



yazd blog

وضعیت من در یاهـو
کوشا
ما بر سر پیمان خود استواریم . . .
آهنگ وبلاگ

یه استاد داشتیم هر سری میومد سر کلاس به دخترا تیکه مینداخت . یه بار دخترا تصمیم گرفتن با اولین تیکه ای که استاد انداخت، از کلاس برن بیرون . قضیه به گوش استاد میرسه جلسه بعد یکم دیر میاد سر کلاس میگه :
از انقلاب داشتم میومدم دیدم یه صف طولانی از دخترا تشکیل شده. رفتم جلو پرسیدم: گفتن با کارت دانشجویی شوهر میدن!
دخترا پا میشن برن بیرون ، استاده میگه کجا میرید وقتش تموم شد تا ساعت 10 بود.

کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط کوشا 90/6/4:: 1:59 عصر     |     () نظر

 

گفتگوی کفن با مُرده(طنز)

  

آهای حاجی پاشو چه وقت خوابه

پاشو دیگه وقت حساب کتابه

هو، نگو این کیه که آزار داره

پاشو ببین کفن با هات کار داره!

چه هیکلی زدی به هم، آفرین

چش نخوری، قد و برم آفرین

بی‏خودی زور نزن دیگه تو مُردی

چن ساعتی می‏شه که جون سپردی

حالا دیگه وقت حساب کتابه

داد نزنی مُرده ی زیری خوابه

مُرده‏ی زیری آدمی خلافه

تیزی باهاش دَفنه تو غلافه

قاط بزنه تیزی رو وَر می‏داره

می‏زنه و بابا تو در میاره

یادت میاد چه روزگاری داشتی

چه اسکناسا که روهم می‏ذاشتی؟

هی اسکناس می‏ذاشتی رو اسکناس

اونم با پول رشوه و اختلاس

می‏گفتی یک وعده غذا کافیه

صرف غذا باعث علافیه!

 

می‏گفتی یک آدم با کیاست

باید کُنه تو زندگی قناعت

لباس ده سال پیشت تنت بود

هم تن تو هم تن اون زنت بود

بعد شعار ضد صهونیستی

سر می‏دادی شعار ساده زیستی!

می‏گفتی آدمی که ساده زیسته

نمره زندگیش همیشه بیسته

لباس وصله‏دار تنت می‏کردی

هزار تا نفرین به زنت می‏کردی

می‏گفتی روسری برات خریدم

نمی‏دونی چه زحمتی کشیدم

فقط یادت باشه به هر بهونه

باید هف هش سالی سرت بمونه

عروسی و عزا سرت کن خانوم

خلاصه هر کجا سرت کن خانوم

زیاد نشورش یهو رنگش می‏ره

رنگ گل سرخ و قشنگش می‏ره

هَف هَش سالی با روسریت صفا کن

تو این هف هش سال حاجیتو دعا کن

 

 

الگوی مصرف که نداشتی حاجی

هر چی که داشتی جا گذاشتی حاجی

خیال نکن دنیا هنوز همونه

پشت سرت نفرین این و اونه

تو شیشه کردی خون هر فقیرو

چقد بیچوندی مردم اسیرو

خیال نمی‏کردی یه ذره هیچم

یروز منم دور تنت بپیچم!

مصرف کارای بدت زیاد بود

خیلی کارات قابل انتقاد بود

یادت میاد همسایه‏تون نون نداشت

حتی پول دوا و درمون نداشت؟

یادت میاد گفتی به من چه ول کن

این آدما رو زنده زنده گِل کن؟

ببین همون همسایه صبورت

خاک داره با بیل می ریزه تو گورت!

یکی نبود بهت بگه که بسه

خدا همیشه جای حق نشسته؟

یادت نبود فشار قبری هم هس

خورشید حقی پشت ابری هم هس؟

 

هیچکی بهت نگفت فلانی مُرده؟

نکیر و منکر به گوشت نخورده؟

نکیر و منکر دوتا بی‏گناهن

پیام دادن دارن میان، تو راهن!

اهل مزاح و رشوه خواری نیستن

اونجوری که تو دوس داری نیستن

تو مَرد نیستی تو شبیه مَردی

چرا که اصلاً کار خوب نکردی

کاری که اینجا دستتو بگیره

البته این حرفا واسه تو دیره!

اونقدِ حرص مال دنیا خوردی

تا آخرش سکته زدی و مُردی

کاش واسه پول دلت پُر از غم نبود

                                                   مصرف انسانیتت کم نبود


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط کوشا 90/6/4:: 1:51 عصر     |     () نظر

نایب رئیس مجلس که برای فعالیت انتخاباتی به گرگان رفته بود، باز هم در قبال پرسش‌های صریح منتشر شده از سوی حمید رسایی که بازتاب زیادی نیز در رسانه‌ها داشت، سکوت کرد و ترجیح داد بخش عمده اظهاراتش را به جریان انحرافی و ویژه‌نامه روزنامه ایران اختصاص دهد.

به گزارش فارس، محمدرضا باهنر عصر پنج‌شنبه در نشست صمیمی با اصولگرایان استان گلستان با بیان اینکه وزیر فرهنگ ارشاد در خصوص ویژه‌نامه خاتون ‌در فرودگاه به من گفت زورم نمی‌رسد جلو آنها را بگیرم، اظهار داشت: حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد به من گفت مقامات بالا می‌گویند تو چه کار به این کارا دارید.

وی تصریح کرد: البته چنین پاسخی از سوی یک وزیر جمهوری اسلامی زیبنده نیست و این پاسخ را پاسخ قانونی نمی‌دانیم اما به صورت درد دل به من گفت از من کاری بر‌نمی‌آید و مقامات بالا اصرار دارند که یک حرف جدید زده شود بد نیست ببینیم چی‌ می‌شود.

دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین در پاسخ به سئوال انتظارت مردم از رئیس جمهور در مورد جریان انحرافی گفت: حزب‌الله و نیروهای اصولگرا توقع دارند شخص رئیس جمهور از جریان انحرافی حمایت نکند.

باهنر افزود: البته حضور رحیم‌مشایی در رسانه‌ها کمرنگ شده است اما اختیار وی در نهاد رئیس جمهور تا آنجا که شنیدیم کم نشده است.

وی در پاسخ به نحو ساماندهی اصولگرایان در استان‌ها خاطرنشان کرد: گروه 8+7 هم‌اکنون در حال فعالیت ‌است و ستاد‌های استانی جامعه اسلامی مهندسین از بعد از ماه مبارک رمضان فعال خواهد شد.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ما به دنبال این نیستیم که گروه 8+7 را در استان‌ها داشته باشیم بلکه به دنبال این هستیم که با پنج نفر از نیروهای صاحب‌نفوذ، معتمد و اصولگرا به تفاهم برسیم و اینها ستادهای انتخاباتی و راهبردی استانی را فعال کنند.

باهنر اضافه کرد: البته این نظر شخصی من و دو سه نفر از دوستان است که باید بحث کنیم و به جمع‌بندی برسیم.

وی تصریح کرد: اگر به دنبال 8+7 در استان‌ها باشیم هم وقت را از دست می‌دهیم و هم معلوم نیست جواب دهد.

دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین در پاسخ به این سئوال که برخی از نمایندگان از هم‌اکنون در حال توزیع پول برای جلب آرا هستند و آیا مجلس این مبالغ را در اختیار نمایندگان قرار می‌دهد، گفت: توزیع پول برای جلب آرا جرم و خلاف قانون است و به منزله خرید و فروش آرا محسوب می‌شود.

باهنر افزود: شورای نگهبان برای این منظور پرونده تشکیل می‌دهد و اینکه مجلس این پول‌ها را در اختیار نمایندگان قرار می‌دهد درست نیست مجلس چنین پول‌هایی ندارد که در اختیار نمایندگان قرار دهد.

وی اظهار داشت: اگر مجلس پولی در اختیار نمایندگان قرار دهد برای توزیع بین مردم و خرید رای نیست، عدد و مبالغی که در مجلس رد و بدل می‌شود به اندازه یک کبریت کنار اجاق بخشداری هم نمی‌شود.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: کل بودجه مجلس از یک فرمانداری کمتر است لازم هم نیست چرا که مجلس که کار اجرایی نداره اما این خطر یک از خطرهایی جدی است که متاسفانه در هر دوره هم می‌بینیم نقش پول در نتیجه آرا مردم پررنگ‌تر می‌شود.

بابایی افزود: یکی از شگردهای جریان انحرافی همین استفاده از نقش پول بوده است که اگر امکان داشته باشد تلاش دارند در دوره آینده 50 نماینده 2 میلیاردی به مجلس بفرستند.

وی ادامه داد: هیئت‌های نظارت، دولت در راس آن، فرمانداری‌ها و ستادهای انتخابات باید مراقب این گونه تخلفات باشند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: اگر دو سه مورد برخورد خشن و قطعی با کسانی که رای خرید و فروش می‌کنند بشود فکر می‌کند جلوی این کار گرفته شود.

باهنر در مورد سی‌دی ظهور نزدیک است، گفت: این سی‌دی بسیار بی‌ربط و انحرافی بوده که خیلی اظهارنظر هم در این مورد انجام شده است و متاسفانه اینها از تولیدات جریان انحرافی بوده و هم‌اکنون هم همین تفکرات در قالب ویژه خاتون ادامه داد.

وی تصریح کرد: شنیده‌ام شماره‌های بعدی ویژه‌نامه خاتون مربوط به روزنامه ایران هم آماده کردند که از کمیسیون فرهنگی مجلس می‌خواهم این مسئله را پیگیر کنند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: ویژه‌نامه‌ای در مورد موسیقی برای شماره آینده روزنامه ایران آماده کردند و حتی مصاحبه‌های آن را تهیه کردند همان داستانی که آقایان گفته بودند آنهایی که موسیقی نمی‌دادند موسیقی نمی‌فهمند دوباره می‌خواهند از این بازی‌ها در آورند.

باهنر افزود: جریان انحرافی به دنبال این است که پنج شش شماره ویژه‌نامه خاتون در مورد موسیقی، قیام‌های منطقه، ارتباط با آمریکا و ... در آینده به چاپ برساند که باید مراقب بود.

وی در مورد جذب نیرو در جامعه مهندسین‌ گفت: ما در کنگره مصوب کردیم که تا پایان امسال باید تعداد اعضا جامعه مهندسین حداقل دو برابر افزایش پیدا کند که این ان‌شالله دوستان همت کنند که میزان به معنا حداقل است و سقف آن به هر اندازه‌ای که مراجعه می‌کنند جذب خواهد شد.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به آسیب‌های اصوگرایی در انتخابات مجلس نهم گفت: مهم‌ترین این آسیب توقع خود بزرگ‌بینی است که اگر شاخه‌های اصولگرایی بخواهند خودشان را بزرگ ببینند مشکل به وجود خواهد آمد.

باهنر در مورد معرفی سران فتنه 88 گفت: رسوایی سران فتنه هم‌اکنون برای همگان نمایان شده است.

وی اظهار داشت: البته اختلاف نظرهایی وجود دارد برخی سران فتنه را خیلی سر می‌دانند، اما ما دو سر بیشتر نمی‌ببینیم آن هم کروبی و موسوی هستند که خدا ان‌شالله از سر تقصیرشان بگذرد و توبه کنند که خیلی به خودشان، انقلاب و نسل جوان ظلم کردند.


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط کوشا 90/6/4:: 1:25 عصر     |     () نظر
چه‌کسی اصرار به‌حمایت‌برای‌سهم‌خواهی داشت و نامه خیرخواهانه!نوشت

 

عضو فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس شورای اسلامی با یادآوری یک جلسه در دفتر رئیس مجلس پیش از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری که آقایان لاریجانی،‌ حسینیان، باهنر، زارعی نیز در آن حضور داشتند و مباحث انتخاباتی مطرح شده در این جلسه، سؤال‌های کلیدی در مورد مواضع محمد رضا باهنر مطرح کرد.

به گزارش رجانیوز، حجت‌الاسلام حمید رسایی در واکنش به اظهارات چند هفته اخیر باهنر و قرار دادن او در مرکزیت تصمیم‌گیری اصولگرایان نوشت: «در هفته گذشته جناب آقای باهنر چندین و چندبار در قالب مصاحبه و سخنرانی تلاش کرده اند تا هم جبهه پایداری را به نقد بکشند و هم علامت سئوال هایی که در خصوص رفتار سیاسی چند سال اخیرشان بر ذهن ها نقش بسته را پاک کنند.»

وی با بیان اینکه "شخصیت آقای باهنر برای آنها که عرصه سیاسی کشور را می شناسند و در چند سال اخیر آن را دنبال کرده اند، مبهم نیست"، افزود: باهنر یک سیاستمدار است که استشمام قوی از صحنه سیاسی دارد. این یادداشت کوتاه هم به دنبال رمزگشایی از این شخصیت و مواضع آن نیست، هر چند قبل از این در یادداشتی با عنوان "رمزگشایی از مخالفت های باهنر" نکاتی را در این باره نوشته ام (اینجا).

عضو جبهه پایداری اضافه کرد: از آنجا که اخیرا ایشان در مصاحبه با هفته نامه ای یادآوری تاریخ را به رخ اعضای جبهه پایداری کشیده، مناسب بود تا خاطره ای را به یادشان بیاورم و چند سئوال را که پیش از این نیز در اذهان نقش بسته، مجددا بازخوانی کنم و قضاوت را به خوانندگان واگذارم، به‌ویژه دوستان اصولگرایی که در بدنه این جریان عظیم اجتماعی همواره هزینه داده اند و امثال آقای باهنر نیز همواره از هزینه های داده شده برای خود ردای ریاست و مسئولیت دوخته اند.

رسایی با یادآوری جلسه‌ای در زمان حدود یک ماه مانده به انتخابات ریاست جمهوری دهم با حضور وی و آقایان حسینیان و زارعی در اتاق رییس مجلس در کنار آقای لاریجانی و باهنر به منظور توافق در مورد برخی اختلاف نظرهای پیش آمده، افزود: «آقای باهنر و لاریجانی اصرار داشتند که فراکسیون اصولگرایان در توافق با اصلاح طلبان لیست مشترکی را برای انتخاب اعضای کمیسیون ویژه اصل 44 ارائه بدهد که در آن چهار نفر از اصلاح طلبان و 11 نفر هم از اصولگرایان -البته اصولگرایان همسو با رییس مجلس- حضور داشته باشند و البته ما مخالف این اتحاد و توافق دو فراکسیون بودیم.»

وی ادامه داد: «بحث در این باره کشیده شد به انتخابات ریاست جمهوری و اینکه بالاخره فراکسیون اصولگریان چه خواهد کرد، چرا آقای لاریجانی حاضر به تشکیل مجمع عمومی فراکسیون نیست تا در این خصوص تصمیم جمعی گرفته شود. خلاصه و بخشی از مذاکرات آن روز را در همان ایام با عنوان "بالاخره نظر انتخاباتی آقای لاریجانی چیست" در سایتم قرار دادم (اینجا) هر چند برخی از سایت‌ها بر خلاف مقصود و منطوق قلم من، از این یادداشت، حمایت آقای لاریجانی از احمدی نژاد را برداشت کردند و تیتر زدند.»

عضو فراکسیون انقلاب اسلامی سپس به مواضع عجیب باهنر در این جلسه و تأکید وی بر حمایت از موسوی با یک نگاه سهم‌خواهانه پرداخت و نوشت: «آقای باهنر در این جلسه موضع جالبی داشت. ایشان که آن روز نایب رییس آقای لاریجانی در فراکسیون اصولگرایان بود، صراحتا اعلام کرد که برخی از شخصیت ها و احزاب اصولگرا باید از موسوی اعلام حمایت کنند. بحث در این خصوص بالا گرفت و آقای باهنر معتقد بودند که چون احتمال دارد موسوی رأی بیاورد، ما باید از او حمایت کنیم تا اگر رأی آورد، بتوانیم از او سهم بگیریم و نگذاریم فقط اصلاح طلبان قدرت را در اختیار داشته باشند!»

وی با طعنه زدن به این نوع نگاه باهنر اضافه کرد: «ما که از این هوش و نبوغ سیاسی باهنر انگشت به دهان مانده بودیم، برای این نوع نگاه آقای باهنر به سیاست هیچ نامی مناسب تر از اصولگرایی قدرت طلبانه نمی یافتیم. هر چند از نگاه امثال ایشان و ریاست مجلس این نوع موضع‎گیری یعنی مدیریت حوادث بعد از انتخابات!»

رسایی با یادآوری اینکه پیش از این نیز در خصوص رفتار سیاسی باهنر در یادداشتی (اینجا) مواردی را بیان کرده، افزود: «به نظرم اگر آقای باهنر به سئوالات زیر پاسخ دهند، می توان به راحتی از جعبه سیاه موضع گیری ها ایشان رمزگشایی کرد، هر چند باهنر هرگز به این سئوالات پاسخ نداد.»

وی در ادامه سؤال‌های کلیدی در مورد مواضع باهنر مطرح کرده که تاکنون از سوی نایب رئیس مجلس به آن‌ها پاسخ داده نشده است.

عضو فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس نوشت:

«- چه کسانی در ایام انتخابات در فراکسیون اصولگرایان تمام تلاش خود را صرف جلوگیری از جمع بندی فراکسیون در حمایت از احمدی نژاد کردند و پس از آن که فراکسیون تصمیم به حمایت از وی گرفت، تا سه روز مانده به انتخابات از اعلام آن خودداری کردند.

- چه کسی در همان ایام در جلسات مختلف با امثال آقای تابش (رییس فراکسیون اقلیت) برای آقای خاتمی پیغام می داد که زبان ما بسته است، امیدواریم شما برخی نکات در مورد دولت نهم را مطرح کنید.

- چه کسی چند روز قبل از انتخابات در سخنرانی خود، موسوی و احمدی نژاد را اصولگرا معرفی کرد با این تفاوت که احمدی نژاد اصولگرایی است که با سرعت 220 کیلومتر می راند و ممکن است هر لحظه تصادف کند ولی موسوی اصولگرایی است که با سرعت متعادل می راند. جالب اینجاست که این اصولگرای متعادل مورد حمایت این فرد، بعد از انتخابات تاکنون بیش از ده ها بار از جاده امام و انقلاب خارج شده و تصادف کرده و تلفات داده و همواره مورد عنایت دشمنان انقلاب بوده است!

- چه کسی حدود یک ماه قبل از انتخابات در جلسه ای که آقای حسینیان و زارعی نیز حضور داشتند، رسما گفت که معتقد است برخی از شخصیت ها و احزاب اصولگرا باید از موسوی حمایت کنند تا اگر رأی آورد، بتوانند در قدرت حضور داشته باشند و از تکرار دوم خردادی دیگر جلوگیری کنند.

- چه کسی قافیه را باخته بود تا آنجا که به گفته یکی از مسئولان ارشد ستاد موسوی، حاضر شد در فیلم انتخاباتی موسوی هم حضور یابد و البته مشاوران اصلاح طلب موسوی، کاندیدای خود را از این کار منع کردند با این توجیه که در این صورت، راست سنتی نیز خود را در آرای جبهه سبز شریک خواهد دانست.

- چه کسی از آخرین تلاش خود برای حمایت از موسوی نیز دریغ نکرد و چند روز قبل از انتخابات در نامه ای به یکی از مقامات عالی رتبه نظام، خیرخواهانه(!) از ایشان می خواهد تا با توجه به احتمال پیروزی اصلاح طلبان، ضمن حمایت تلویحی از موسوی، از تکرار دوم خرداد جلوگیری کند.

- آقای باهنر هیچ‌وقت حاضر نشد به این سئوالات پاسخ دهد و هر بار به نوعی در برابر این سئوالات قرار گرفت جاخالی داد و در پاسخ به خبرنگاران گفت که وقت ندارد تا به ادعاهای امثال رسایی پاسخ دهد.»

عضو جبهه پایداری پس از طرح این سؤال‌های کلیدی افزود: «اکنون حدود دو سال از آن روزها می گذارد و امثال آقای باهنر به برکت رفتارهای آقای مشایی و احمدی نژاد طلبکار شده اند و بار سخنگوی جریان اصولگرایی را به دوش می کشند و اعضای جبهه پایداری را به پای میز محاکمه فرا می خوانند. در حالی که از نظر ما و بسیاری از اصولگرایانی که بر عهد خود پایدار مانده اند، اشتباهات غیر قابل اغماض آقای احمدی نژاد از بار مسئولیت امثال باهنر کم نمی کند.»

رسایی در پایان با بیان اینکه "حال شاید برخی از دوستان ما پاسخ سئوال خود را بیابند که چرا جبهه پایداری به حضور امثال آقای باهنر در ترکیب 8 + 7 معترض هستند"، نوشت: هر چند به صراحت اعلام می کنیم علی رغم اشتباه بزرگی که دوستانی مانند باهنر در فتنه 88 و حوادث پس از آن داشتند، ما همچنان آنها را درون خانواده اصولگرایی می دانیم و این مغالطه ای آشکار است که جبهه پایداری حلقه اصولگرایی را محدود در خود کرده، بلکه ما معتقدیم جای شخصیت هایی مانند آقای باهنر در ترکیب 8+7 نیست تا بنشینند و برای دیگر اصولگرایان ثابت قدم در فتنه های سال های اخیر نسخه بپیچند و اگر چنین نسخه ای هم پیچیده شود، قطعا بدنه اصولگرایان که در فتنه 88 تحت شدیدترین حملات قرار گرفت، به نسخه امثال باهنر و... عمل نمی کند.


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط کوشا 90/6/4:: 1:21 عصر     |     () نظر