سفارش تبلیغ
صبا ویژن
حکیم، پرسنده را شفا می دهد و فضیلتها را می بخشد . [امام علی علیه السلام]
yazd blog
درباره



yazd blog

وضعیت من در یاهـو
کوشا
ما بر سر پیمان خود استواریم . . .
آهنگ وبلاگ
روحانی:موسوی برای انقلاب یک سیلی هم نخورده است

حجت‌الاسلام سیدحمید روحانی، درباره میرحسین موسوی گفت:" موسوی در انقلاب نقشی نداشته؛ در واقع میرحسین موسوی حتی برای انقلاب یک سیلی هم نخورده است".

به گزارش شبکه ایران، حجت‌الاسلام سیدحمید روحانی، رئیس بنیاد تاریخ‌پژوهی ایران معاصر در ششمین نشست صمیمی طلاب و روحانیان استان قزوین، موارد جدید و قابل توجهی را درباره فتنه پس از انتخابات مطرح کرد.

فتنه اخیر، ریشه 20 ساله دارد

روحانی در این نشست به فتنه پس از انتخابات اشاره کرد و گفت: "در اختلاف‌ها و توطئه‌های اخیر نیز اگر بدرستی دقت کنیم می‌بینیم که همه این ها ریشه 20 ساله دارد، یعنی دشمنی که در تحریم اقتصادی،‌ ترور داخلی، کودتا و ... شکست خورده، برنامه‌ریزی کرد و طرح‌های مختلفی ریخت و برای رسیدن به هدف شومش، شروع به شناسایی چهره‌های انقلابی کرد تا نقاط ضعف و قوت آنها را بشناسد و بتواند به براندازی شخصیت‌ها بپردازد".

روحانی تاکید کرد: "در جریانی که پس از انتخابات اتفاق افتاد، دشمن زحمت‌های بسیاری کشید ولی وقتی پس از انتخابات، برخی از افراد، اساس انتخابات را رد کردند و مدعی تقلب شدند، قدرت‌طلبان و ساده‌لوحان به صحنه آمدند و اینگونه قدرت‌طلبی و جوسازی آغاز شد ولی اسناد و مدارکی که جسته‌و‌گریخته به دست می‌آید نشان می‌دهد که مسائل پس از انتخابات عمیق‌تر از آن بود که بتوان از آن به عنوان جنگ قدرت نام برد".

سخنان برخی کاندیداها حکایت از روحیه جنگ طلبی آنان داشت

وی در ادامه یادآور شد: "در زمان انتخابات بروشورهایی توسط کاندیداها پخش می‌شد که به دلیل تعدد آن، به آن بی‌توجه بودیم ولی اگر به بروشور میرحسین موسوی نگاه کنیم می‌بینیم که در یکی از این بروشورها آمده است که ما انقلاب کردیم که هیچ مقامی در جمهوری اسلامی در پست خود جاویدان نباشد،‌ این سخن یعنی چه؟! ما در جمهوری اسلامی چه کسی را داریم که در مسؤولیت خود ماندگار باشد. به واقع رئیس ‌جمهور و نمایندگان و دیگر مسؤولان در مهلت مقرر قانونی خود مسؤولیت دارند، این بیان را کسی می‌کند که حتی در انقلاب نقشی نداشته؛ در واقع میرحسین موسوی حتی برای انقلاب یک سیلی هم نخورده است".

رئیس بنیاد تاریخ‌پژوهی ایران معاصر ادامه داد: "بررسی این انتخابات با انتخابات‌های گذشته نشان می‌دهد که حتی نحوه حضور این آقایان در انتخابات نیز به‌گونه‌ای دیگر بود به طوری که در گذشته وقتی کاندیداها وارد انتخابات می‌شدند از کارهایی که باید انجام دهند، سخن می‌گفتند و در زمینه مسائل اقتصادی و مشکلات جامعه برنامه می‌دادند ولی این عده از ابتدا وقتی وارد انتخابات شدند اعلام کردند که برای مبارزه با قانون‌شکنی و نجات کشور آمده‌ایم و این حکایت از روحیه جنگ‌طلبی آنها داشت".

شناخت حق از باطل و حمایت از حق وظیفه ما است

وی اضافه کرد: "حتی در بازرسی خانه برخی از این افراد قانون اساسی جدیدی به دست آمده که در آن با رویکرد اندیشه سکولاری نگارش شده و این نشان می‌دهد که این عده با تفکر خاصی این فتنه‌ها را آغاز کردند. البته در دوران مشروطیت نیز چنین فضایی را شاهد بودیم به طوری که فراماسون‌ها می‌گفتند، باید برای رسیدن به قدرت از روحانیت استفاده کنیم ولی وقتی حکومتی تشکیل دادیم نباید روحانیت در آن حضور داشته باشد بلکه باید حکومت‌مان لائیک باشد. این روند حرکت به قهقرایی و دوران سیاه است که برخی مدعیان آن ادعا دارند که می‌توان با وابستگی به غرب به جایی رسید".

روحانی در پایان تاکید کرد: "شناخت حق از باطل و حمایت از حق وظیفه دیگر ما است. برخی امروز می‌گویند که حق و باطل روشن نیست ولی باید پرسید چه کسی امروز پشت سرش آمریکا، اسرائیل، سلطنت‌طلبان و خائنان وطن‌فروش هستند، مگر می‌شود کسی در راه امام(ره) باشد و دشمنان ایشان از او حمایت کنند، آن‌هم دشمنانی که در طول این 31 سال هر چه توانسته‌اند علیه انقلاب توطئه کرده‌اند و امروز حزب صهیونیستی بهائیت به صحنه آمده و از این افراد حمایت می‌کند؟".


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط کوشا 88/11/12:: 8:43 عصر     |     () نظر