سفارش تبلیغ
صبا ویژن
حکمت، روشنی هر دل است . [عیسی علیه السلام]
yazd blog
درباره



yazd blog

وضعیت من در یاهـو
کوشا
ما بر سر پیمان خود استواریم . . .
آهنگ وبلاگ

آقای هاشمی ، خمینی می آید


هاشمی را دوست دارم و یا صادقانه بگویم دوست میداشتم ، آن زمان که خطبه های او ، بخصوص خطبه های عدل او ، درام القرای جهان اسلام ، شیطان بزرگ را آزار می داد . من در پوست خود نمی گنجیدیم و او را دوست می داشتم ، خطبه های او جان داشت ، روح داشت ، خمینی داشت ، با خامنه ای نسبتی داشت . انگار" سر از کفن شهیدان بر آورده بود و با ما سخن می گفت "بر راهمان روشنی می بخشید و ما در اوج دلتنگی از او می آویختیم و شادمان از اینکه " جهان اسلام زنده است ، تا زمانی که هاشمی زنده است " ( امام خمینی ) از پای خطبه هایش که بر می خاستیم ، روحمان ، زمان را می فهمید و اسلام ناب محمدی را ، عدل علی را .
 از " قصر های قیصری " هیچ نشانی نبود ، " خانه های کسروی " هنوز جان نگرفته بود ، " مرکبان قارونی " چشم هیچ مسلمانی را آزار نمی داد ، " آوند های فرعونی " از خطبه های رفاه " به وجد نیامده بود . آن زمان هاشمی استوانه نظام بود و در نهایت دوست داشتنی.


و اما ،
 چند روز دیگر خمینی می آید.
راستی هاشمی چه خواهد کرد ،
آنگاه که خمینی پرسید ، آن زمان که ما نه بالی داشتیم و نه پری و در هیچ اقیانوسی تخمی نیفکنده بودیم ، من فریاد می زدم " آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند " حال ، حال فعلی تو را چه شده است که : « وزیر اقتصاد تو ( نوربخش ) و رئیس کل بانک مرکزی ( عادلی ) در هتل ماریون نیویورک با عنوان « توسعه اقتصادی ایران » بر سر سفره 800 تن از سرمایه داران فراری می نشیند .»
( دوران سلام ، ص 120 ، کریم ارغنده پور ) و یا اگر گفت : « دعوت از سرمایه داران فراری همچون " لاجوردی ها " و " برخوردارها " دقیقا نقطه مقابل تفکر امام ( من ) است ، و چرا آن همه مستاصل به این نتیجه رسیدی که برای چاره اندیشی مشکلات کشور ، به سرمایه گذاری ، سرمایه داران فراری دل ببندی ... آیا نباید توقع داشته باشیم که نگویند همه ارزش های دوران انقلاب به ضد ارزش تبدیل شده است ؟ آیا ملاقات با سرمایه داران فراری ، ایران را به زمان شاه مبدل نمی ساخت ؟
( سید احمد خمینی ، سلام 31/2/70 )
براستی هاشمی چه پاسخی خواهد داشت، لابد خواهد گفت : من همواره « پشتیبان ولایت فقیه » بوده ام و اگر خمینی آسیب ها را بر شمرد چی ؟ اصلا اگر سراغ " مهدی " را گرفت چی ؟! نخواهد گفت قرارمان این نبود که « مهدی » در خیابان های لندن ظهور کند !
خدا کند او نداند و کسی بر او نگوید که در خیابان های تهران جامه از تن فرزندان بسیجی تو در می آورند ( + ) وای اگر بفهمد ، میر حسین پشتیبان ولایت فقیه نیست و با آمریکا و انگلیس و اسرائیل هم دل و هم زبان شده است و بدتر ، نشان سبز علی را در خیابان های نیویورک بر گردن گوگوش می آویزد و یا کروبی از " کاه " های نظام  ، برای رسانه های آمریکا و انگلیس و اسرائیل " کوه " می سازد ، خمینی گردنشان را خورد خواهد کرد .
و آن وقت هاشمی چه خواهد کرد ؟ باز هم سکوت !
ضرب المثلی است که می گوید : « اگر به تعقیب دو خرگوش بروی ، آن وقت هیچ خرگوشی نخواهی داشت » و هاشمی نیز چندین سال است ، درست از آن زمان که دیگر چنگی به دل نمی زند و به قول" جیمزمور " خبرنگار بی بی سی در تهران که در حضور هاشمی به او گفت : « شما قلبی اصولگرا دارید و با ریه اصلاح طلب تنفس می کنید .». با این زیست دو گانه ، او چشمی به این دارد و چشمی به آن . و تمایل دارد در خیابان های « اعتدال و توسعه » بین اصلاح طلبان سبز و اصولگرایان سرخ پل بزند و هم زمان دو خرگوش را پی بگیرد . اما ...
   آقای هاشمی ، خمینی می آید . دوازده بهمن « ماه » می آید .


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط کوشا 88/11/8:: 8:3 عصر     |     () نظر