سفارش تبلیغ
صبا ویژن
در پرستش بی دانش، و دانش بی اندیشه و (قرآن) خواندن بی تدبّر، خیری نیست . [امام علی علیه السلام]
yazd blog
درباره



yazd blog

وضعیت من در یاهـو
کوشا
ما بر سر پیمان خود استواریم . . .
آهنگ وبلاگ

 چگونه یک آقازاده، زیست انگل می شود ؟

همواره شخصیت‏های سیاسی موثر و به اصطلاح  "خواص" و به دنبال آنها فرزندان و نزدیکان آنها، در وقوع بحرانها و حوادث نقشی بسزا و مهم داشته‏اند.

بسیارند اقازادگان، نور چشمیها، فرزندان و نزدیکان صحابه پیامبر و یاران امام که به واسطه سهل‏انگاری پدران خود – که از بیت‏المال مسلمین و منصب‏های حکومتی برخوردار بودند – در اندک زمانی، تبدیل به مصیبت‏زاترین و بحران‏آفرین‏ترین، شخصیت‏ها شدند. این فرزندان دورمانده از تربیت اسلام و بزرگ شده از بیت‏‏المال و ثروت‏های بادآورده و حرام، خونین‏ترین صحنه‏های هراسناک و شرم‏آور تاریخ را خلق کردند که عاشورا یکی از آنهاست.

 شکل‏گیری شخصیت آقازادگان مفسد در جامعه در کنار دیگر عوامل از آنها عناصری تهدید کننده و مصیبت‏زا و توطئه‏گر ساخته و توانایی خلق فاجعه‏ها و بحران‏های خطرناکی را به آنان می‏بخشد مجموعه این عامل و مراحل که جزء جزء زندگی آقازادگان مفسد را تشکیل می‏دهد به این ترتیب است:

1-  سطح پایین سواد و مطالعات و آگاهی و نداشتن بینش کافی و تحلیل عمیق آقازادگان مفسد باعث فریب خوردن و شکار آنان می‏شود؛ بر این اساس طعمه و سوژه اصلی بسیاری از بحرانها و فتنه‏ها می‏شوند‏.

2- به علت تحصیل در مراکز خصوصی‏، غیر‏انتفاعی و عموما خارج از کشور آن هم با پول‏های شبهه‏ناک، و بهره‏مندی از بیت‏المال، آقازادگان مفسد به عناصری غریبه و ناآشنا با مشکلات جامعه و مردم تبدیل می‏شوند به ویژه اینکه در این عرصه و دوران پیش از آنکه با پابرهنگان جامعه دم‏خور و همراه باشند با قشر رفاه زده، پولدار، سرمایه‏دار و متمکنین جامعه رشد و پرورش می‏یابند.

3- به علت مشغله‏های فراوان پدران، تربیت بسیاری از آنها متاثر از آموزش‏ها و تربیت‏های اطرافیان و نزدیکان می‏شود؛ اطرافیان چاپلوس و متملق که در بیشتر زندگانی بزرگان و خواص حوادث و تلخی را می‏آفرینند.

4- آلوده‏شدن آقازادگان مفسد به فعالیت‏های اقتصادی سود‏آور به دلیل بهره‏مندی آنان از آخرین اطلاعات تغییر و تحولات اقتصادی و آگاهی یافتن از مصوبات و تصمیمات کارگزاران حکومت در جزئی ترین امور و فربه شدن انها از ثروت های حرام .

5-  زد و بندکردن با گروههای مافیایی و مشترک شدن اهداف آنها با آقازادگان مفسد در جمع آوری ثروت و سود بیشتر و تبدیل شدن آنها به عنوان رابط اخبار محرمانه اقتصادی و سیاسی برای باند های مافیایی  وهمچنین دلالی های جور واجور نظیر جاسوسی و ساپورتهای دیگر!

6- تبدیل شده آقازاده‏های مفسد به پل‏های ارتباطی پدران خود با دیگر گروهها ، باندها و حزب‏ها و قرار گرفتن آنها به عنوان فیلترها و واسطه‏هایی که خواسته‏های افراد و سلایق اشخاص را نیز بر مبنای خواست و سلیقه پدرشان تعدیل کرده و تفکرات وگرایش‏های آنان را به خواص جامعه یعنی پدرانشان پمپاژ و منتقل می‏نمایند در گذشته بیشتر این کار بدون واسطه آقازادگان مفسد انجام می‏گرفت .

7-  فعالیت‏های اقتصادی آقازادگان اغاز حرکت آنهاست‏؛ تیم و باند آنان که عموما در دفاتر پدرانشان شکل می‏گیرد فعالیت های هنری فرهنگی و عام المنفعه را به عنوان پوششهای خود بر می گزینند ؛ اما در بسیاری از حرکت های سیاسی نظیر انتخابات این عناصر به ظاهر خدمت گزار وموجه ، پیوند قدرت وثروت را نمایان و از زیر پوسته های پوششی خود، چهره زشت وکریه خود را آشکار می سازند فرستادن نمایندگان خود به مجلس با اعمال فشار و تزریق کمک های میلیاردی به دفاتر تبلیغات آنان شایعه‏سازی و تخریب رقبا با حمایت مالی از روزنامه‏های زنجیره‏ای در اختیار ، تحمیل فهرست مدیران نالایق و اجیر شده به سیستم های اجرایی و تعیین وزیر و یا حتی رئیس‏جمهور تنها موارد کوچکی از صدها توطئه و نیرنگ کثیف آقا‏زادگان مفسد در زمانه کنونی است .

8-  رفاه‏زدگی و تشریفات و تجمل ؛ خصوصیت و ویژگی همه آقازادگان مفسد است که در تعدد منازل، ماشین ، منصب‏ها و زوجات‏زیبارو خلاصه نمی شود و قدرت پدران و همچنین شرایط زندگی برتر آنان در همه زمینه‏ها از آنان انسانهایی افزون‏خواه و زیاده‏طلب می‏سازد به گونه ای که به هیچ چیز چه در قدرت و چه در ثروت قانع نیستند .

9- رفتار متکبرانه و سراسر غرور آقازادگان مفسد - که گویا آسمان شکافته شده و از میان ابرها بر زمین افتاده‏اند- نشان از زیست‏انگلی آقازادگان مفسد است چرا که آقازادگان مفسد به واسطه شخصیت و جایگاه پدران و نه به واسطه صلاحیت‏ها و لیاقتهای شخصی خود در جامعه رشد‏یافته و شناخته شده‏اند ، از همین‏رو ارتقاء و انتصاب آنان در مدیریت‏ها در سطوح بالا به واسطه تضییع و زیر پا گذاشتن حقوق دیگران صورت می‏گیرد در حقیقت حیات و بقا آقازادگان مفسد به زیست ‏انگلی آنان در جامعه، بستگی دارد.

10- ترس از افشاء و آشکار شدن مفاسد ، باعث می‏شود آقازادگان مفسد برای حفظ ثروت و جایگاه و منابع سود‏آور خود با هر گروه و حزب و جریانی دست دوستی و رفاقت بگشاید و برای اجرای هر طرح  و برنامه‏ای که به حفظ منافعشان بینجامد اقدام نمایند؛ خواه این برنامه به سود مردم و مصلحت نظام باشد خواه بدترین لطمه‏ها و ضربه‏ها را به مردم و نظام اسلامی وارد سازد و ارزش‏ها را زیر پا له کند.

مجموعه این عوامل و مراحل تکوین شخصیت آقا‏زادگان مفسد نشانگر پیدایش نسل ناقص‏الخلقه‏ای در جریان‏های سیاسی است که هر لحظه می توان ممکن‏الوقوع بودن عاشورا برای انقلاب را قریب‏الوقوع سازد ؛ نباید از نظر دور بداریم که مرام و سیره بزرگان راستین انقلاب و اسلام همچون حضرت روح الله (ره) و رهبری‏ معظم‏ انقلاب همواره دور نگه داشتن فرزندان و دوستان و نزدیکان خود از عرصه‏های حکومتی و اجرایی است تنها با نگاهی کوتاه می توان دریافت این شخصیت‏های بزرگ چقدر در تربیت فرزندان و نزدیکان خود کوشا بوده‏اند و تحت هیچ شرایطی اجازه ورود آنها را به مسائل اقتصادی و اجرایی نداده‏اند .

بیداری و هوشیاری امت در برخورد با آقازادگان مفسد و تلاش و همت رئیس‏جمهور انقلابی و مکتبی در زدودن روحیه "باندبازی" و بی ارزش کردن "آقازدگی" و "خواص‏زدگی" در دستگاه‏های اجرایی می‏تواند این تهدیدات و خطرات ویرانگر را، از انقلاب دور سازد.

والعاقبه للمتقین


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط کوشا 88/11/4:: 7:56 عصر     |     () نظر