سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خداوند ـ عزّوجلّ ـ، بنده پُر خوابِ بیکار رادشمن می دارد . [امام کاظم علیه السلام]
yazd blog
درباره



yazd blog

وضعیت من در یاهـو
کوشا
ما بر سر پیمان خود استواریم . . .
آهنگ وبلاگ
31ضدانقلاب‌دست‌چندم،سومین گروه‌حامی‌بیانیه17 موسوی

اگر 2 روز پس از صدور بیانیه 17 موسوی، 5 نفری که عنوان 5 روشنفکر ایرانی را برای خود انتخاب کرده بودند، در حمایت از این بیانیه، بیانیه‌ای با عنوان "خواسته‌های بهینه جنبش سبز" صادر کردند و هفته گذشته نیز بیش از 50 تن از سکولارها، دومین بیانیه را در حمایت از موسوی صادر کردند، سومین بیانیه نیز به امضای 31 ضدانقلاب فراری اغلب گمنام رسید تا نشان داده شود، کف‌گیر جریانی که از بعد از حرمت‌شکنی روز عاشورا رسما به یک جنبش ضددینی و ضدملی تبدیل شده است، کاملاً به ته دیگ خورده است.

به گزارش رجانیوز، این 31 ضدانقلاب در بیانیه خود با تأکید بر حمایت از بیانیه شماره 17 موسوی، در حالی که خود را نامداران سیاسی! می‌خوانند نوشته‌اند: «در چنین شرایطی است که برخی از نامداران سیاسی در داخل و خارج کشور نظرها و پیشنهادهای خود را در چاره اندیشی برای خروج حاکمیت فعلی از بحرانی که در آن دست و پا می زند، نوشته و منتشر کرده اند.»

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: «ما، به عنوان بخشی کثرت باور از حامیان جنبش سبز مردم ایران، ضمن پشتیبانی از مطالبات مطرح شده در بیانی? هفدهم مهندس میرحسین موسوی، با درک ضرورت زمان ولزوم همبستگی، بر این عقیده ایم که: حکومت دینی، برای حفظ خود، میان مناسبات آزاد مردم با یکدیگر از یک سو، و با جهان خارج از سوی دیگر، پرده ای ظلمانی می کشد...»

در این بیانیه همچنین ادعا شده است: «سبز، نماد حرکت زنان و مردانی است که به درایت شهروندی رسیده اند، مردمی که پس از تجربه ای سی ساله از زیستن در نظام استبداد دینی، اکنون به بهای خون جوانان خود اعلام می دارند که دیگر نمی خواهند در قالب هیچ گونه رهبری ذوب شوند. این مردم، با پذیرش حق دگر بودی و دگر اندیشی، در عمل نشان داده اند که کثرت گرا هستند و شکی باقی نگذاشته اند که دیگر مجذوب هیچ مرام یا آیین سیاسیِ تمامیت خواهی نخواهند شد. آیا انصاف و وجدان بشری حکم می کند که به نام مصلحت اندیشی، خواست شهروندیِ مردمی با چنین بلوغ سیاسی مشروط به شرایط نهادهای قدرت استبداد دینیِ موجود شود؟»

سومین بیانیه حمایت از آخرین بیانیه صادر شده توسط موسوی که وی در آن حرمت‌شکنان روز عاشورا را مردمی خداجوی خوانده بود، در حالی با امضای 31 ضدانقلاب فراری و دست‌چندم منتشر شده است که حماسه مردمی 9 دی، حامیان داخلی جریان فتنه را در یک کمای سیاسی کم‌سابقه فرو برد و موجب شده است، برخی از این افراد اقدام به نوشتن توبه‌نامه‌هایی برای جدا کردن خط خود از موسوی و افراطی‌گری‌هایش کنند که موجب ایجاد زحمت برای نظام و مردم طی ماه‌های گذشته شد.

بیانیه اول صادر شده پس از بیانیه 17 موسوی به امضای سروش، بازرگان، کدیور،گنجی و مهاجرانی رسیده بود که باورهای ضددینی این افراد موجب شد در برخی رسانه‌ها از این بیانیه به‌عنوان پوست‌اندازی کامل جریان اعتراضی به یک جریان ضددینی و انتقال علنی مرکز ثقل آن به خارج از مرزهای ایران یاد شود؛ گمانه‌ای که با بیانیه 54 سکولار و به‌تازگی 31 ضدانقلاب فراری تکمیل شده است.

در عین حال، یک سایت محرک جریان فتنه در تعبیر عجیبی از بیانیه ضدانقلاب‌ها با عنوان "حمله 30روشنفکر خارج نشین به موسوی برای پایبندی به ولایت فقیه" تعجب سایت‌های ضدانقلاب را نیز برانگیخت. این سایت البته در خبر خود مشخص نکرد از کدام قسمت بیانیه‌ای که تأکید می‌کند "ضمن پشتیبانی از مطالبات مطرح شده در بیانی? هفدهم مهندس میرحسین موسوی..."، این حمله قابل استخراج است.

با این حال، حرمت‌شکنی روز عاشورا، اصرار موسوی بر فتنه‌گری و عدم هرگونه مرزبندی با حمایت‌های آشکار دشمن و نیروهای بدنام فراری و سرانجام حماسه 9 دی دلیل اصلی بالا گرفتن موج عبور از موسوی برای حفظ جریان موسوم به اصلاحات از سوی برخی نیروهای این جریان شده و این طیف می‌کوشند با ایجاد مرزبندی‌های تصنعی که بدون هرگونه تصریح است، خط تبرئه موسوی به‌عنوان عامل اصلی فتنه را دنبال کنند.


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط کوشا 88/11/3:: 7:35 عصر     |     () نظر