سفارش تبلیغ
صبا ویژن
حکمتی نیست جز به همراه عصمت . [امام علی علیه السلام]
yazd blog
درباره



yazd blog

وضعیت من در یاهـو
کوشا
ما بر سر پیمان خود استواریم . . .
آهنگ وبلاگ
درباره مناظره جواد اطاعت و علیرضا زاکانی؛
تندخویی و پراکنده گویی در برابر متانت و منطق اصولی
نکته جالب دیگر سخنان این باصطلاح استاد دانشگاه (!) این بود که وی فکر میکرد انتخاباتی صورت نگرفته و هنوز در فضای انتخاباتی بسر میبرد! وی در حالی که بی رویه از سیاستهای دولت در همه زمینه های اقتصادی سیاسی و سیاست خارجی و فرهنگی انتقاد میکرد عنوان می نمود که مردم از این سیاستها ناراضی اند و نمی دانند که چه بکنند؟!
  

سحر- شب گذشته یکی دیگر از سلسله مناظرات زنده تلویزیونی از شبکه سوم سیما بین جواد اطاعت عضو شورای مرکزی اعتماد ملی و علیرضا زاکانی نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی پخش گردید. به گزارش سحر، در این مناظره جواد اطاعت با تندخویی و فقدان رویه درست عقلی و منطقی وارد بحث شد و ضمن عقده گشایی از رئیس جمهور متأسفانه موجب انحراف بحث شده و آن را به هر دری کشاند. وی که از رئیس جمهور بعلت پرداختن به همه مباحث انتقاد می کرد خود در این مناظره بدون آنکه بتواند رویه ای منطقی را در سخنان خود حاکم کند به مباحثی چون: برنامه چهارم، طرح یارانه ها، رد صلاحیت ها در مجالس گذشته، قیمت گوشت و نان سنگک، خطبه های امام علی (ع)، قانون اساسی و تجمعات ازاد، لزوم خصوصی سازی تلویزیون، نقد فرهنگی دولت، پروژه های اجرا شده در روستای خودشان، انتقاد از بحث امام زمان توسط رئیس جمهور، اعتراض به نتیجه انتخابات و چندین مورد بی ربط دیگر پرداخت! نکته جالب توجه آن است که وی در هیچ یک از موارد فوق نتوانست بدقت وارد شده و حتی اجازه نمیداد تا دکتر زاکانی به پاسخگویی بپردازد. لکن به پرسش اصلی زاکانی در این مناظره مبنی بر آنکه چرا موسوی بدون داشتن هیچ سند و مدرکی خواستار ابطال انتخابات و برگزاری راهپیمایی شد پاسخ نگفت!
جواد اطاعت که در این مناظره با تندخویی و عصبانیت منزجر کننده ای بحث میکرد در ابتدای بحث گفت که عضو شورای مرکزی اعتماد ملی است ولی به موسوی رأی داده و به این رأی هم افتخار میکند! این موضوع میتواند برای جناب شیخ ساده لوح کروبی جالب توجه باشد، چرا که عضو شورای مرکزی وی هم به وی رأی نداده است!
نکته جالب دیگر سخنان این باصطلاح استاد دانشگاه (!) این بود که وی فکر میکرد انتخاباتی صورت نگرفته و هنوز در فضای انتخاباتی بسر میبرد! وی در حالی که بی رویه از سیاستهای دولت در همه زمینه های اقتصادی سیاسی و سیاست خارجی و فرهنگی انتقاد میکرد عنوان می نمود که مردم از این سیاستها ناراضی اند و نمی دانند که چه بکنند؟! وی در طول این مناظره دوبار این سؤال را تکرار کرد که اگر مردم این دولت را قبول نداشته باشند باید چه کنند؟ گویا اطاعت فراموش کرده بود که انتخاباتی به بزرگی 40 میلیون برگزار گردیده و وی و همفکرانش شکست خوردگان آنند!
در برابر این بهم ریختگی و بی منطقی که بر سخنان اطاعت حاکم بود و متأسفانه موجب ناتمام ماندن مباحث گردید دکتر زاکانی با ارائه تحلیل منطقی از حوادث بعد از انتخابات سؤالات اساسی از رویه در پیش گرفته شده توسط جریان باصطلاح اصلاح طلبی مطرح نمود. وی همچنین در خلال بحث خود اجبارا به مباحث پراکنده اطاعت نیز پاسخ داد. زاکانی در پاسخ به سؤالات اقتصادی و بی ربط اطاعت از وی خواست تا لایحه هدفمندسازی یارانه ها که مصوب مجلس است مطالعه نماید!


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط کوشا 88/10/25:: 1:44 عصر     |     () نظر