سفارش تبلیغ
صبا ویژن
به خدا که این دنیاى شما در دیده من خوارتر از استخوان خوکى است که در دست گرى باشد . [نهج البلاغه]
yazd blog
درباره



yazd blog

وضعیت من در یاهـو
کوشا
ما بر سر پیمان خود استواریم . . .
آهنگ وبلاگ
موضوع فوت آقای منتظری و حاشیه های پیرامون آن، از مواردی بود که در روزهای ابتدای دی ماه جاری، مورد توجه رسانه ها قرار گرفت.
صرفنظر از پیام کریمانه ی مقام معظم رهبری که در آن، بصورتی بسیار عالمانه و زیبا، امتحان الهی آقای منتظری را گوشزد فرموده و البته با صدور این پیام ،بهانه را نیز از دست فتنه گران و مغرضان گرفتند، عملکرد چندماهه ی پایانی آقای منتظری، بسیار عبرت آموز و قابل توجه بود:
بعد از ماجرای مهدی هاشمی معدوم و درگیری آقای منتظری با نظام اسلامی که منجر به عزل ایشان از سوی امام راحل گردید، آقای منتظری اقدام به نوشتن کتاب خاطراتی نمود که در آن، شخصیت حضرت امام(ره) ، مسئولان نظام و بزرگان را به طور غیرمنتظره و با ادعاهای دروغین، به باد انتقاد گرفت. این کتاب، طی سالیان اخیر بعنوان سند اصلی منافقین ، برای متهم نمودن نظام اسلامی به کشتار و... مورد استفاده قرار گرفت و عینا بخشهای مربوطه از این خاطرات، استخراج و در محاکم بین المللی علیه جمهوری اسلامی مورد استناد قرار گرفت. به همین لحاظ، سازمان منافقین در تلویزیون و رسانه ها و اطلاعیه های اخیر خود، از آقای منتظری، تجلیل فراوانی را انجام می داد.
آقای منتظری، در چند ماه گذشته، بدلیل مواضع خود در ماجراهای پس از انتخابات، از سوی فتنه گران، لقب: (پدر معنوی جنبش سبز) را به خود اختصاص داده بود و در روزهای پایانی عمر نیز، جایزه ی ویژه ی حقوق بشر را ازیک موسسه ی آمریکایی دریافت نمود.
تحلیلگر رادیو آمریکا در ویژه برنامه ای که بمناسبت فوت آقای منتظری از این شبکه پخش می شد، اعلام کرد: آیت الله العظمی منتظری مرد بزرگی بود که در ماه های پایانی عمر خود، با دفاع از حقوق بهائیان، اعتراض به پافشاری ایران برای انرژی هسته ای، اشتباه خواندن تصرف سفارت آمریکا و عذرخواهی از این مسئله، نوشتن کتاب در رد نظریه ی ولایت فقیه ، دفاع از جنبش سبز! و دفاع از کسانی که عکس آقای خمینی را پاره کردند، کارنامه ی درخشان و ماندگاری را از خود ، بعنوان آزاداندیش ترین مرجع تاریخ تشیع، برجای گذاشت!



                                                                                                      
تلویزیون فارسی بی بی سی، ضمن پخش یکی از آخرین مصاحبه های این شبکه با آقای منتظری ، نظام جمهوری اسلامی را بدلیل ممانعت از چاپ کتاب خاطرات وی، از زبان ایشان با اسرائیل مقایسه نمود.
در آخرین اقدام، آقای منتظری، کتابی را در نقد کلاس های درس خارج امام(ره) و نقد نظریه ی ولایت فقیه به چاپ رساند که با هوشیاری مسئولان مربوطه ، از توزیع آن جلوگیری شد.
همزمان با اعلام خبر فوت آقای منتظری، رسانه های غربی و ضدانقلاب خارج از کشور، با پخش برنامه های مفصلی، از ایشان تجلیل کردند.
رئیس شورای امنیت آمریکا نیز فوت آقای منتظری را تسلیت گفت.
در حاشیه ی تشییع آقای منتظری، جمعی از هواداران ایشان با سرووضع نامناسب و بی بند و بار، نسبت به مقدسات اسلام و ارزش های انقلاب اهانت کرده و در محوطه ی حرم حضرت معصومه سلام الله علیها، اقدام به هتک حرمت ارزشها نمودند.
از دیگر موارد قابل توجه آنکه: بسیاری از کسانی که در دوران گذشته، همواره بدترین و اهانت بارترین تعابیر و جوکها را علیه آقای منتظری ساخته و منتشر می کردند، به مهمترین سینه چاکان و عزاداران آقای منتظری تبدیل شده بودند!
چنین مواردی که پرونده ی زندگی آقای منتظری در سالها و ماه ها و روزهای پایانی عمر را به تصویر می کشد، هشداری بزرگ برای یکایک ما و مخصوصا خواص و نخبگان جامعه ی اسلامی است که حتی اگر عمری را در کسب علم و مبارزه سپری کنند، باز هم دامهای بزرگ از سوی بدخواهان در پیش روی آنهاست و اگر صبر و بصیرت را در خود تقویت نکنند،با وجود همه ی آن سوابق، خدای ناکرده عبرت سایرین خواهند شد...
فاعتبروا یا اولی الابصار..
.


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط کوشا 88/10/17:: 8:20 عصر     |     () نظر