سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دانش را بجویید؛ هرچند در چین باشد . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
yazd blog
درباره



yazd blog

وضعیت من در یاهـو
کوشا
ما بر سر پیمان خود استواریم . . .
آهنگ وبلاگ

حسین سعادتمند دیگر نمی خواند<\/h2>

 «فریاد» معروفترین نوحه خوان یزدی دیگر از «حنجره» بیرون نمی آید!

نوحه خوان پیشکسوت یزد استاد حسین سعادتند که در حدود 30 ساله گذشته در هیات فهادان به نوحه سرایی برای اهل بیت می پرداخت امسال به علت بیماری حنجره نمی تواند بخواند.

حسین سعادتمند دیگر نمی خواند
نوحه خوان پیشکسوت یزد استاد حسین سعادتند که در حدود 30 ساله گذشته در هیات فهادان به نوحه سرایی برای اهل بیت می پرداخت امسال به علت بیماری حنجره نمی تواند بخواند. حسین سعادتمند از مداحان بنامی است که نام آن برای یزدیها کاملا شناخته شده است و شهرت دارد.
فرید سعادتمند پسر وی در گفت‌وگو با ایسنا-منطقه یزد اظهار داشت: در حال حاضر چند سالی است که حنجره پدرم دچار گرفتگی شده است که حتی صحبت کردن برای او مشکل می باشد و علی رغم اقدامات برای درمان ایشان هنوز به نتیجه ای نرسیدیم به طوریکه امسال پدر، اصلا نمی‌تواند به نوحه خوانی بپردازند.
وی ادمه داد: پدرم از سن 20سالگی نوحه خوان محله فهادان است و پدر بزرگم نیز سردسته هیات فهادان و نوحه خوان بوده است.
این آهنگساز و کارشناس موسیقی در ادامه گفت: پدرم در طول این 30سال نوحه خوانی دارای سبک مستقل به خود است که بسیاری از نوحه خوانها از وی تقلید می‌کنند.
فرید سعادتمند شاخصه نوحه خوانی وی را ساخت و تنظیم ملودی ها و انتخاب سوژه های نوحه توجه و انتخاب شخص وی عنوان کرد و گفت: سه فاکتور آشنایی کامل ایشان با موسیقی، ‌تبحر در خواندن و اوج صدا و مطالعات عمیق وی باعث شده است که نوحه ها و مداحی وی بسیار مورد توجه قرار گیرد و به راحتی در ذهن مردم یزد در همان روزهای ابتدایی دهه حرم جا گرفته و محفوظ شود.
وی همچنین به اشعار احمد محبی در نوحه های پدرش اشاره کرد و آن را بسیار تاثیر گذار دانست.
گفتنی است؛‌محله فهادان (جنگل) یزد از محله های بسیار قدیمی است که دسته و هیات عزاداری آن یکی از دسته های معتبر و بنام و همچنین قدیمی یزد می‌باشد.


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط کوشا 88/10/13:: 8:27 عصر     |     () نظر