سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خواب چه تصمیمهاى روزانه را که نقش بر آب کرد . [نهج البلاغه]
yazd blog
درباره



yazd blog

وضعیت من در یاهـو
کوشا
ما بر سر پیمان خود استواریم . . .
آهنگ وبلاگ
صفار:دیکتاتور کسی است که رأی نیاورده خود را رئیس‌جمهور بداند

صفارهرندی در دانشگاه بوعلی‌سینا در مقابل شعار "مرگ بر دیکتاتور " گفت: دیکتاتوری زمانی معنا پیدا می‌کند که کسی که رأی نیاورده خود را رئیس جمهور بداند.

به گزارش فارس، سخنرانی صفار هرندی روز گذشته در دانشگاه بوعلی‌سینا و در جمع دانشجویان یکی از برنامه‌هایی بود که نسبت به جلسات پیشین وزیر سابق فرهنگ و ارشاد با حاشیه‌ها و تنش کمتری برگزار شد.

تسلط صفارهرندی و پاسخ‌های به جای او در مواجهه با شعارهای دانشجویان، سؤالات آنها و دعوت به آرامش دانشجویان سبب شد این جلسه با آرامش بهتری برگزار شود و صفارهرندی توانست همه سخنان خود را ایراد کند.

* در هنگام خواندن سرود ملی برخی دانشجویان که پارچه‌های سبزی به دست داشتند دست‌های خود را با علامت پیروزی بالا گرفته بودند، با این حال پذیرش سرود ملی از سوی طرفداران موسوی بی‌سابقه بود.

* پیش از سخنرانی صفار هرندی ذاکر اهل بیت دقایقی به یادآوری محرم پرداخت و هنگامی که در خصوص لزوم حمایت از رهبری و یادآوری توصیه‌ امام (ره) در ارتباط با ولایت فقیه سخن ‌گفت، سبزی‌‌های ایستاده، به نشانه مخالفت خود پشت به جمعیت کردند.

* مداح اهل‌بیت در ادامه به موضوع غافلان کربلا پرداخت، سپس از حر گفت که در نهایت به کاروان امام حسین (ع) بازگشت و با اشاره به جمعیتی که پشت خود را به جایگاه کرده بودند، از غافلان خواست به کاروان سیدالشهدا بازگردند.

* هنگامی که مجری برنامه از صفارهرندی برای سخنرانی دعوت کرد، دقایقی دانشجویان به شعارهای خود پرداختند، نیمی از جمعیت شعار می‌دادند "خونی که در رگ ماست هدیه به رهبر ماست "، نیم دیگر نیز شعار دیگر: "خونی که در رگ ماست هدیه به ملت ماست ".

* در زمانی که دانشجویان شعار می‌دادند "خامنه‌ای خمینی دیگر است ولایتش ولایت حیدر است " سبزی‌ها باز پشت به محل سخنرانی ایستادند.

* در ابتدای برنامه طرفداران موسوی با پایکوبی سعی داشتند فضای موجود را به سوی تنش بکشانند و هنگامی که صفارهرندی در خصوص احترام مسلمانان به امامزاده‌ها و در آوردن کفش خود در مکان‌های مقدس صحبت کرد طرفداران موسوی اقدام به تمسخر و تحریک جمعیت کردند.
صفار‌هرندی حضار را به آرامش فراخواند، اما طرفداران موسوی در مقام با شعار "الله اکبر " قصد داشتند فضا را متشنج‌تر کنند که صفارهرندی "الله‌اکبر " را شعار نفاق‌شکن دانست و گفت: این شعار وحدت ماست که در نتیجه همه جمعیت حاضر یکپارچه الله‌اکبر را تکرار کردند و مصادره شعار تکبیر از سوی سبزی‌ها ناکام ماند.

* هنگامی که صفارهرندی از دانشجو و لزوم آمادگی او صحبت کردند، دانشجویان در حمایت از او شعار "دانشجوی مسلمان بصیرت، بصیرت " و "دانشجو بیدار است از استکبار بیزار است " را تکرار کردند که در مقابل سبزی‌ها نیز شعار "دانشجو بیدار است از استبداد بیزار است " را همراه با جمعیت تکرار کردند.
در اثنای سخنرانی طرفداران موسوی شعار "مرگ بر دیکتاتور " سر دادند که صفارهرندی در پاسخ گفت: ایران اسلامی کشوری است که در برابر استبداد ایستاده است و دیکتاتوری زمانی معنا پیدا می‌کند که کسی که رأی نیاورده خود را رئیس جمهور بداند که در این حین طرفداران موسوی شروع به دست زدند کردند اما لحظاتی بعد لیدرهای سبز متوجه شدند این لحظه وقت دست زدن نبود و طرفداران خود را به آرامش دعوت کردند، در مقابل در تأیید سخنان صفارهرندی همه جمعیت حاضر یک صدا فریاد زدند "مرگ بر دیکتاتور ".

* وزیر سابق فرهنگ و ارشاد در ادامه گفت: خوشبختانه شعارهایی که داده می‌شود نشان از وجود اشتراکات زیاد است که فقط در مصداق‌ها تفاوت وجود دارد و باید برای رفع اختلافات نیز بیشتر صحبت شود.
وی گفت: البته برخی سوء‌تفاهم‌ها با مسائل کوچکی به وجود می‌آید اما همه می‌دانند که هر کسی در مقابل اسلام بایستد هلاک می‌شود.

* در هنگام پرسش و پاسخ، یکی از دانشجویان از دروغ‌گویی برخی رسانه‌ها پرسیده بود، در این هنگام دانشجویان طرفدار موسوی شعار دادند، "کیهان، کیهان "، صفار هرندی در پاسخ به نام بردن از روزنامه کیهان اظهار داشت: شما از روزنامه کیهان یاد می‌کنید و البته جمع دیگری این دروغ‌ها را در جای دیگری می‌دانند و باید دانشگاه را محلی برای عرضه این دلایل قرار داد.
وی افزود: در یکی از رسانه‌ها اعلام شد 72 نفر در وقایع اخیر کشته شدند و بعد ثابت شد این افراد زنده هستند، دروغ به جایی رسید که حتی عده‌ای در مجلس ختمی فردی شرکت کردند که بعد آن بنده خدا اعلام کرد من زنده هستم.
صفارهرندی در ادامه با اشاره به برخی دروغ‌پراکنی‌ها بیان داشت: امروزه هیچ کس دیگر از موضوع تقلب صحبت نمی‌کند بلکه این موضوع را مطرح می‌کنند که ما نمی‌دانستیم در بخش‌های مختلف کشور از جمله روستا‌ها کسی به ما اعتنا نمی‌کند.

* در هنگامی که مجری سئوالات کتبی را برای صفارهرندی قرائت می‌کرد، طرفداران موسوی فریاد "شفاهی، شفاهی " سردادند که مجری گفت: با توجه به سوابق قبلی شما، تریبون شفاهی محلی برای هوچی‌گری، اغتشاش، داد و قال و زیر پا گذاشتن حقیقت بر شما خواهد بود، بنابراین برنامه‌ریزی برای این کار صورت نگرفته است که دانشجویان در حمایت از مجری شعار "آزادی اندیشه با داد و قال نمی‌شه " را سر دادند، سبز‌ها در مقابل شعار دادند "شعار ما عیان است آزادی بیان است " در پاسخ به سبز‌ها دانشجویان دیگر شعار دادند "دانشجوی مسلمان بصیرت بصیرت ".


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط کوشا 88/9/29:: 1:26 عصر     |     () نظر