سفارش تبلیغ
صبا ویژن
کسی کـه خویشتن را نشناسـد، از راه نجـات دور افتـد و در گمراهی ونادانیها درافتد . [امام علی علیه السلام]
yazd blog
درباره



yazd blog

وضعیت من در یاهـو
کوشا
ما بر سر پیمان خود استواریم . . .
آهنگ وبلاگ

وی یکی از عاملان پشت پرده حامیان موسوی و خاتمی و اغتشاشات هست

» پیشینه مجهول "موسوی خوئینی ها" دبیرمجمع روحانیون مبارز



 سردبیر سرویس سیاسی - وی در مجلس خبرگان 68 از مخالفان سرسخت رهبری حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای بوده است /«خوئینی ها» که از سال 1975 در آلمان شرقی مستقر شده بود ، تعلیمات خود را از « مارکوس ولف» ژنرال آلمان شرقی و رئیس سرویس های مخفی برلین شرقی دریافت می داشت. / اشخاص وارد به امور کرملین، معتقدند که او یار «کا.گ.ب» در ایران و دوست قدیمی «حیدر علی اف» عضو دفتر سیاسی شوروی است.(«علی اف» اجداد ایرانی دارد و در گذشته 17 سال رئیس پلیس مخفی آذربایجان و...
محمد موسوی خوئینی‌ها دبیر مجمع روحانیون مبارز است می گویند وی که پیش از انقلاب توسط ساواک دستگیر و مدتی را در زندان گذرانده‌ وی پس از انقلاب واسطه دانشجویان پیرو خط امام که به سفارت آمریکا حمله کردند با روح الله خمینی بود و پس از آن نیز عهده دار مسئولیت‌هایی در دستگاه قضایی جمهوری اسلامی بوده‌است. راه اندازی مرکز تحقیقات استراتژیک در مجمع تشخیص مصلحت نظام و مدیریت روزنامه سلام نیز از فعالیت‌های وی در دهه ?? بود.

محمد موسوی خوئینی در ابتدای انقلاب عضو مجلس پیش نویس قانون اساسی بود همچنین در سال ?? به مدت یک سال رئیس سازمان صداوسیما بود سپس به عنوان نماینده مردم تهران در دوره اول مجلس شورای اسلامی انتخاب شد و در دهه ?? چندین سال عهده دار دادستانی کل کشور بود و در سال ??و پس از فوت حضرت امام ره) از اعضای مجلس خبرگان رهبری بود . گفتنی است  وی که نقش عمده ای در تأیید صلاحیت بنی صدر نیز داشته است در آن مجلس از مخالفان رهبری حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای بوده است. او از هنگام خروج مهدی کروبی از مجمع روحانیون مبارز در سال ???? دبیر مجمع روحانیون مبارز است.

هفته نامه "شما " ارگان حزب موتلفه در یادداشتی پیرامون واقعه 13 آبان 58 با عنوان "رازهای پنهان انقلاب دوم"، به بررسی یکی از نقاط مبهم تاریخ انقلاب در زمینه تأیید صلاحیت ابوالحسن بنی صدر توسط سید محمد موسوی خوئینی ها برای انتخابات ریاست جمهوری دور اول پرداخته است.

در این نوشته با اشاره به گفتگوی موسوی خوئینی ها با هفته نامه شهروند که وی به عنوان رابط و هدایت کننده اصلی دانشجویان در ماجرای تسخیر لانه جاسوسی معرفی شده بود، از اینکه به رغم آگاهی از ارتباط بنی صدر با مأموران سیا براساس اسناد مکشوفه، صلاحیت بنی صدر مورد تأیید قرار گرفت، انتقاد و ضمن بیان برخی تبعات این اقدام افزوده است: آنچنان که از اسناد موجود بر می آید بنی صدر عامل انتقال دیدگاه سیا به منافقین بوده است و در جواب عباس داوری که از وظیفه آنها در شرایط روزهای پایانی خرداد 1360 می پرسد، می گوید: "سران آنها را بزنید" و اینگونه در ششم تیر رهبر معظم انقلاب ترور می کردند و در هفتم تیر شهید بهشتی و 72 تن از مدیران ارشد نظام و در 8 تیر آزادسازی زندانیان منافقین و ترور شهید لاجوردی در دستور قرار می گیرد که ناکام می ماند اما کچویی به جای او به شهادت می رسد و... هر چند دست حمایت الهی بسیاری از نقشه های شوم دیگر آنها را نیز خنثی کرد، نقشه ای همچون حمله نظامی آمریکا که در طبس دچار خشم الهی گردید و اسناد از نقش انکار ناپذیر بنی صدر در از کار انداختن رادارهای مرزی کشور و بمباران اسناد بر جای مانده پس از ناکام ماندن کودتا حکایت می کنند.

این هفته نامه در ادامه با اشاره به اینکه اسناد افشاکننده جاسوس بودن بنی صدر در دی ماه 58 به دست آمده و این نکته در کتاب «تسخیر» نوشته معصومه ابتکار که با مقدمه موسوی خوئینی ها منتشر گردیده، نیز مورد تایید قرار گرفته است، می نویسد: اگرچه این سند دیر هنگام آشکار گردید اما به خوبی بیانگر برخورد گزینشی با اسناد در آن تاریخ است.

ابتکار در کتاب «تسخیر» که به خاطرات تسخیر لانه جاسوسی پرداخته، به هفت سند اشاره می‏کند که در دی ماه 1358، در گاو صندوق اتاق رئیس پایگاه سیا در تهران، پیدا کرده اند و نخستین سند به تاریخ 27 جولای 1979 (5 مرداد 1358) باز می‏گشته که مقامات سیا را به تماس با شخص دیگری با عنوان SD LURE ترغیب می‏کرده است. «در این سند شماره تلفن او ذکر شده بود. با کنترل این شماره تلفن متوجه شدیم متعلق به منزل جناب بنی صدر است! سند دیگر از او به عنوان یک منبع اطلاعاتی و بالقوه نام می‏برد. یکی از مأموران سیا با اسم رمز گای رادرفورد در پاریس تحت پوشش یک تاجر به او نزدیک شده بود. SD LURE موافقت کرد که دوباره در تهران با او ملاقات کند.»

نشریات فرانسوی «لوموند» و «پاری ماچ» و هفته نامه انگلیسی «اکونومیست» نیز در سال های 1985 و 1986 گزارش های تامل برانگیزی از پیشینه موسوی خوئینی ها (دبیرکل مجمع روحانیون مبارز) منشر نموده اند. بخشی از این گزارش ها در سال 1381 در کتابی به نام "شنود اشباح" منتشر گردید که سریعا با واکنش تند وزارت ارشاد دولت اصلاحات مواجه شده و پس از جمع آوری  نسخه های کتاب مذکور از بازار، هیچ گاه مجوز انتشار مجدد برای این کتاب صادر نشد. در ادامه بخشی از گزارشهای فوق آمده است:


از نشریه فرانسوی «پاری مارچ» - 28/06/1985:


... این مرد اسرار آمیز حجت الاسلام محمد موسوی خوئینی ها» ست.
... مدتهای تمام دستگاههای پلیسی - امنیتی جهان پس از واقعه خونین مسجد اعظم مکه که منجر به مرگ صدها نفر در فاصله سالهای 1980-1979 شد در جستجوی او بودند.  او حتی بدون این که پلیس فرانسه متوجه شود، سفر کوتاهی به پاریس انجام داد و در پاییز سال 1983 سه روز در سفارت ایران در پاریس اقامت کرد و هنگامی که پلیس متوجه حضور او شد به «بروکسل» گریخت... .

اشخاص وارد به امور کرملین، معتقدند که او یار «کا.گ.ب» در ایران و دوست قدیمی «حیدر علی اف» عضو دفتر سیاسی شوروی است.(«علی اف» اجداد ایرانی دارد و در گذشته 17 سال رئیس پلیس مخفی آذربایجان بوده است)

دوستی آنها از دهه 1960 در مجارستان شروع شد. در آن زمان «آندروپف» سفیر شوروی در مجارستان بود  و «خوئینی ها» ی جوان در بوداپست دانشجو بود و قبل از «لیسانسه» شدن به آلمان شرقی رفت و بالاخره لیسانس خود را در دانشگاه پاتریس لومومبای موسکو گرفت.

«خوئینی ها» در گذشته در اردوگاه های یمن جنوبی و جنوب لبنان آموزش دیده، و بی قید و شرط «جورج حبش» را تحسین می کند. در دهه 1970 اکثر سرویس های اطلاعاتی، خبر از رفت و آمد های او به بغداد و الجزیره، ژنو، مسکو، طرابلس، و وین می دادند.

وی با ژنرال «پناهیان» کمونیست قدیمی که در سال  های 1944 تا 45 رئیس ستاد ارتش خلق جمهوری مهاباد بود نیز ملاقات داشت.

«خوئینی ها» که از سال 1975 در آلمان شرقی مستقر شده بود ، تعلیمات خود را از « مارکوس ولف» ژنرال آلمان شرقی و رئیس سرویس های مخفی برلین شرقی دریافت می داشت.

از روزنامه فرانسوی لوموند، 11 و 12 مارس 1984:


از همان زمان بود که موسکو برای تربیت کادر های آینده یک ایران کمونیست اهمیت زیادی قائل شد.
در فاصله سال های 1958 و 1964، «آندروپف» و «علی اف» تعداد زیادی از این کمونیست ها را جهت تکمیل آموزش های لازم به چین و کوبا ، سوریه ، لبنان، و لیبی اعزام نمودند.

تبحر و ورزیدگی این افراد در واقع از تلاش های « علی اف» نشات می گرفت. وی در حقیقت ایرانی الاصل بود و در سال 1923 در نخجوان متولد شده بود. «علی اف» علاوه بر فارسی بر زبان هایی ترکی و عربی نیز کاملا تسلط داشت. و در ابتدا با درجه ستوان دومی وارد کا.گ.ب  شد . (1941-1946) و سپ رهبری حزب جدایی طلب دموکرات آذربایجان ایران را در تبریز به عهده گرفت و سپس مقدمات فرار طرفداران حزب شوروی را فراهم نمود و از همین رو ، بالاجبار تبدیل به یک رابط میان دو حزب ایران و کمیته مرکزی شوروی شد.


از هفته نامه انگلیسی اکومونیست (صفحه بولتن اطلاعاتی) 30 ژانویه 1986:

... بنا به گفته یکی از کمونیست های ایرانی که اخیرا به غرب فرار کرده است ، یکی دیگر از رابط های شوروی در ایران «موسوی خوئینی ها» می باشد. بنا بر گزارش سازمان سیا، «خوئینی ها» پس از آن که در دانشگاه پاتریس لمومبای موسکو تحصیل نمود، به عنوان عنصر نفوذی استخدام گردید، به نظر می رسد که در اواخر دهه 1960 و اوایل دهه 1970، «خوئینی ها» رابط بین دوستان آلمان شرقی خود در«لایپزیک» بوده است. گفته می شود وی وجوهی نیز بابت فعالیت های ضد شاه دریافت داشته است... .

بنا بر گزارشات سازمان جاسوسی امریکا در نوامبر 1983 وی در حالی که سرگرم مسافرت با یک پاسپورت سوری بود ، در انگلستان مورد شناسایی قرار گرفت. ظاهرا «خوئینی ها» در صدد سازمان دادن دانشجویان مسلمان و گشایش حساب های مخفی در شعب بانک های خارجی در جرسی و جزایر کانال مانش بوده است... .


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط کوشا 88/4/24:: 11:18 عصر     |     () نظر