سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مبادا که بدگمانی بر تو چیره شود که [در این صورت] میان تو و هیچ دوستی، رابطه دوستانه ای برجای نمی گذارد . [امام علی علیه السلام]
yazd blog
درباره



yazd blog

وضعیت من در یاهـو
کوشا
ما بر سر پیمان خود استواریم . . .
آهنگ وبلاگ

حجاریان (مغزمتفکرمنافقین داخلی وحامیان موسوی ویکی از عوامل پشت پرده آشوبهای اخیر)  هم اکنون دربازداشت بسر میبرد.

» گوشه ای از سابقه امنیتی سعید حجاریان



رد پذیرش ترخیص از زندان از سوی حجاریان و تحلیل وی از ریسک خطر آزادی، با توجه به سابقه حضور وی در نهادها و جایگاه‌های امنیتی، بسیار مهم و قابل توجه است. شاید اشاره‌ای کوتاه به سوابق امنیتی حجاریان اهمیت این موضوع را شفاف‌تر کند.
نخستین سابقه اطلاعاتی - نظامی حجاریان مربوط به اوایل انقلاب و همکاری با مسعود کشمیری - عامل انفجار ساختمان نخست‌وزیری و شهادت رجایی و باهنر- در عملیات "نقاب " بود. البته آنگونه که در کتاب "آسیب‌شناسی حزب مشارکت " آمده، حجاریان از دوستان نزدیک "تقی محمدی " بوده است. تقی محمدی از عوامل بمب‌گذاری ساختمان نخست‌‌وزیری بود که پس از دستگیری و قبل از اعتراف، "روز بعد جنازه او را کف سلول دیدند ".
حجاریان در آن هنگام در دفتر اطلاعات و تحقیقات نخست‌وزیری،‌ معاون "خسرو تهرانی " در امور ضدجاسوسی بوده است. حجاریان همچنین پس از تأسیس وزارت اطلاعات به این وزارتخانه نقل مکان می‌کند.روح‌الله حسینیان در تاریخ 4/8/79 در گفت‌وگو با هفته‌نامه یالثارات الحسین درباره حجاریان می‌گوید: "من و آقای محسنی اژه‌ای به خاطر عملکردهای خشونت‌آمیز آقایان سعید حجاریان و علی ربیعی نتوانستیم آنجا بمانیم. چطور شده که یک مرتبه در جامعه همه چیز برعکس شده و ما مبدل به چهره‌های خشن شده‌ایم و آنها چهره‌های ملایم و ضدخشونت شده‌اند؟! " بیشتر فعالیت اطلاعاتی حجاریان البته در دولت میرحسین موسوی صورت گرفت چرا که حجاریان پس از دولت موسوی، به تدریج خود را از وزارت اطلاعات جدا کرده و به مرکز تحقیقات استراتژیک ریاست جمهوری پیوست که محمد موسوی‌خوئینی‌ها ریاست آن را برعهده داشت. حجاریان در آنجا به سمت معاون سیاسی موسوی‌خوئینی‌ها منصوب شد. حجاریان و تیم او در این مقطع پروژه توسعه سیاسی را در مرکز تحقیقات دنبال می‌کردند. پروژه‌ای که خود وی اذعان دارد هاشمی رفسنجانی با آن اختلاف داشت: "آن زمان آقای هاشمی ذهنیت ما را نمی‌پسندید. پروژه ما پروژه بزرگی بود که آقای هاشمی نمی‌خواست و رها کرد ".
تحلیل ترور کور
حجاریان به واسطه آشنایی با شیوه‌های بحران‌سازی سرویس‌های اطلاعاتی غربی می‌داند که این احتمال با هر درصدی که محتمل باشد، می‌تواند جان وی را در خطر قرار دهد و یا شاید با آگاهی از برخی واقعیت‌های ناآرامی‌های اخیر به این گزینه رسیده باشد. البته این نکته را هم نباید فراموش کرد که حجاریان پیش از این گفته بود: "اصلاحات مرده است و برای اینکه زنده شود، به خون نیاز دارد



کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط کوشا 88/4/24:: 11:14 عصر     |     () نظر