سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دانش راهنمای عمل و عمل ظرف فهم است . [امام سجّاد علیه السلام]
yazd blog
درباره



yazd blog

وضعیت من در یاهـو
کوشا
ما بر سر پیمان خود استواریم . . .
آهنگ وبلاگ

لطفاً بدون هیچ مقدمه ای، بخشی از افاضات اخیر حجت الاسلام والمسلمین سید محمد آقای خاتمی به مناسبت عید سعید غدیرخم را مطالعه بفرمائید:

در ???? سال پیش امیرمؤمنان تنها به خاطر رضایت مردم از حکومت کنار کشید و اگر نبودند و او را نمی‌خواستند حکومت را به دست نمی‌گرفت!!!

برای خواندن سخنان سید محمد خاتمی در روز عید غدیر خم روی اینجا کلیک کنید.

آنطوری که بنده میدانم و خوانده ام و شنیده ام؛ امیرالمومنین حضرت علی(علیه السلام) بعد از رحلت حضرت رسول اکرم، محمد مصطفی(صلی الله و علیه و آله و سلم)،برای رسیدن به حق واقعی خود یعنی خلافت بر مسلمانان که راه رستگاری همه آنان بود؛ اقدام به مجادله نفرمودند و بنا بر مصالحی سکوت اختیار کردند؛ تا بعد از قتل خلیفه سوم، عثمان.

بعد از آن بود که جمعیت مسلمانان به ایشان رجوع کرده و خواستار قبول خلافت از سوی ایشان شدند . ایشان نیز در نهایت و بعد از ادای این سخن و گرفتن بیعت از مسلمانان، مسئولیت خلافت را پذیرفتند:

بیت المال را حتی اگر کابین(مهریه) زنان خود هم کرده باشید از شما پس خواهم گرفت.

و باز تا انجا که میدانم بابت این اقدامات حق طلبانه ایشان بود که جنگ جمل به راه افتاد و پس از آن نیز حضرت علی(علیه السلام) با لشکر شام به رهبری معاویه جنگیدند و بعد از آن هم فتنه ی خوارج را سرکوب فرمودند و نهایتاً در محراب به شهادت رسیدند.

 

خیلی خوشحال میشوم که شما هموطن عزیز اگر این مطلب بنده را مطالعه فرمودید به سوالات ذیل پاسخ دهید که:

1.   آیا در روزهای اولیه بعد از رحلت حضرت رسول اکرم، محمد مصطفی(صلی الله و علیه و آله و سلم) حضرت علی (علیه السلام) از حکومت کنار کشیدند؟ یعنی در روز های نخست پس از رحلت ایشان،اول به حکومت رسیدند و بعد از آن بود که از حکومت کنار کشیدند؟!! و یا آنکه اکثریت مهاجرین و انصار، به ایشان برای خلیفه شدن مراجعه نکردند و شخص دیگری را به خلافت برگزیدند؟

2.   میبینید که جناب خاتمی بنابر نقل قولی که از ایشان شده است از اصطلاح به حکومت رسیدن استفاده کرده اند! در حالی که به عقید بنده، به حکومت رسیدن تومنی هفت صنار! با رسیدن به خلافت توفیر دارد. ندارد؟

3.   آنطور که بنده شنیده ام؛ حضرت علی(علیه السلام) بعد از رسیدن به خلافت در برابر شورش معاویه و لشکریان شام ایستادگی فرمودند و هرگز بنابر قول جناب خاتمی، خواستن یا نخواستن اهالی شام را دلیل بر سلب خلافت از خود بر دیار شام، قرار ندادند. آیا اطلاعات تاریخی بنده ایراد دارد؟ یعنی این امام بزرگوار به شامیان به سبب نخواستن، اجازه داد که از فرمان ولی امر سرپیچی کنند؟

4.   آیا میان اهالی شام و برخی مردم امروزی کشور خودمان شباهتی وجود دارد؟ شایان ذکر است که شامیان وجود مبارک پیامبر اکرم(صلی الله علیه و آله و سلم) را درک نکرده بودند. و معاویه نیز از همین روزنه برای اغفال آنان بهره گرفت.

5.   آیا بی بی سی و صدای آمریکا و العربیه و  رادیو فردا و کلی بوق های استکباری دیگر عملکردی به مانند معاویه را در زمان ما ندارند؟

6.   به نظر شما، یک شخص به ظاهر آزاده چگونه ممکن است دست به تحریف تاریخ بزند؟ آیا پای مطامع شخصی در میان است یا داستان از قرار دیگری است؟

?. اگر روزی(بر فرض محال) ماجرای خلافت امام اول ما شیعیان را کسی تحریف کرد؛ وظیفه بنده شما در برابر این اقدام او چیست؟

?.وظیفه ما در برابر کسی که مدعی قبول اصل ولایت مطلقه فقیه است اما در عمل کار خودش (یا شاید هم کسان دیگری همچون اجانب و . . .) را انجام میدهد چیست؟

?.آیا سایت های خبری و تحلیلی و روزنامه های ما در خواب ناز تشریف دارند که از جناب خاتمی در مورد سخنان گهربارشان! توضیح نمیخواهند؟

زیاده جسارت است.

یاعلی


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط کوشا 88/9/21:: 7:28 عصر     |     () نظر