سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آنکه دانشی را پنهان کند، گویی نادان است . [امام علی علیه السلام]
yazd blog
درباره



yazd blog

وضعیت من در یاهـو
کوشا
ما بر سر پیمان خود استواریم . . .
آهنگ وبلاگ
سمفونی شکست مخملی‌ها

مهدی امامقلی

هنوز یک ماه و اندی از آخرین شکست ‌اصلاح‌طلبان رادیکال در روز 13آبان نمی‌گذرد که16 آذر؛ تکرار دیگری از این سمفونی شکست را در سناریوی آشوب‌طلبان رقم زد. دانشجویان دانشگاه‌های کشور با هشیاری و بصیرت تمام در مبارزه با امپریالیسم و «دیکتاتوری نوین» 16 آذر امسال را نیز زنده نگاه داشتند و اجازه ندادند که عده‌‌ای پیاده‌نظام، دانشگاه را مانند دوران اصلاحات به باشگاه سیاسی گروه‌های وابسته‌گرا تبدیل کنند. روز گذشته هزاران تن از دانشجویان با شعارهای «مرگ بر آمریکا» و«مرگ بر منافق» صبح و بعد از ظهر در دانشگاه‌های مختلف تهران و سایر شهرها، خاطره ضداستکباری 16 آذر را زنده نگاه داشتند و دانشجویان هوادار فرقه سبز که جمعیت اندکی را شکل داده بودند با مشاهده این اتفاق تنها راهکار را موج‌آفرینی در خیابان‌ها دیدند و در چند خیابان منتهی به دانشگاه‌های تهران شعارهایی علیه نظام سر دادند که البته با بی‌توجهی مردم روبه‌رو شد. وقایع 16 آذر امسال به دلیل ویژگی‌هایی متفاوت حائز اهمیت است.

الف) شکست پروژه آشوب: در نظر اصلاح‌طلبان رادیکال؛ 16 آذر فرصتی برای عرض اندام تشکیلاتی تکرار پارلمان خیابانی و موج آفرینی سیاسی بود تا:

1 - اردوکشی‌های مخالفان نظام تمرین شود

2 - دیکتاتوری نوین که دارای مؤلفه‌هایی چون ترس حاکمان زور اجتماعی و فشار سیاسی است در جامعه پدیدار گردد و از رهگذر آن آنارشیسم و مقابله با قانون به مسأله‌ای عادی تبدیل شود

3 – خوش رقصی در برابر غرب موجب امیدواری و حمایت دشمنان نظام شود .

لذا تاکتیک‌هایی چون راهپیمایی در خیابان ترافیک‌سازی و شعاردهی ساختارشکنانه و... که از مدت‌ها قبل برنامه‌ریزی شده بود از راهکارهای قابل پیش‌بینی آنها در این روز بود که مانند 13آبان همگی منجر به شکست شد.

ب) تجمع هزاران نفری دانشجویان ولایی: نوع شعارها و تحرکات به وقوع پیوسته در روز گذشته نشان دهنده آن است که پایگاه اجتماعی میرحسین موسوی به شدت تنازل یافته و اصلاح‌طلبان را با چالشی جدی روبه‌رو کرده است. به طوری که 16 آذر برخلاف آنچه که رادیکال‌ها تصور می‌کردند به میدانی برای ظهور و بروز هزاران نفری دانشجویان ولایتمدار دانشگاه‌های تهران تبدیل شد و متقابلاً جمعیت چند صد نفری هوادارا فرقه سبز تنها به دنبال تحرکات آنارشیستی و زد و خوردهای سیاسی بود که با هشیاری دانشجویان به شکست منتهی شد و «سیزده آبان 2» در روز شانزده آذر اتفاق افتاد.

ج ) میرحسین و تکرار جرم بزرگ: هرچند 16 آذر برای میرحسین موسوی یک آزمون مهم بود اما وی در این آزمون رد شد و تکرار جرم بزرگ را هم در کارنامه خود رقم زد . به نظر برخی تحلیلگران سیاسی گمان آن می‌رفت تا میرحسین موسوی با نظر بر:

1 - ریزش آرا و هواداران

2 - اختلافات درونی اردوگاه اصلاحات

3 – اعتراف و رونمایی برخی عناصر آشوب

4 – تأکید مقام معظم رهبری برمسأله بصیرت؛ این بار به آغوش ملت بازگردد و قهر از ملت را کنار بگذارد

اما دریغ از آنکه توهم و کیش شخصیت در نخست‌وزیر سابق به حدی ریشه دوانده است که همچنان به انتشار بیانیه‌های سریالی خود ادامه می‌دهد و بازهم ساز سیاه‌نمایی را کوک می‌کند. دو بیانیه اخیر وی نشان‌دهنده آن است که وی گوشش به اصلاح‌طلبان میانه‌رو نیز بدهکار نیست، گویی که اکنون متهم؛ مجرم و قاضی تنها خود اوست !

د) مقابله با استکبار نوین: جدای از مؤلفه‌های مهم تاریخی در رخداد 16 آذر و غلبه موج اسلامی بر مارکسیست‌ها و لیبرال‌های قبل از انقلاب؛ این رویداد تاریخی یادآور روزی به نام دانشجوست که در آن روز سه دانشجوی مسلمان به دلیل اعتراض به ورود نیکسون؛ در دانشکده فنی تهران به دست عناصر حکومت غاصب پهلوی به شهادت رسیدند و برگ زرینی را در مبارزه جنبش دانشجویی با استکبار و امپریالیسم رقم زدند. پس از گذشت چندین دهه امروز استکبار نوین و «نودیکتاتوری» در قالب جنگ نرم قد علم کرده است و 16 آذر امسال نشان داد که دانشجویان به رغم مبارزه علیه امپریالیسم و استکبار انگلیس و آمریکا در برابر نودیکتاتوری اصلاحات نیز تمام قد ایستاده‌اند .


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط کوشا 88/9/17:: 1:3 عصر     |     () نظر