سفارش تبلیغ
صبا ویژن
همواره در پی دانش باشید که طلب آن واجب است . و . . . در سفر، همره و درغربت، همدم است . [امام علی علیه السلام]
yazd blog
درباره



yazd blog

وضعیت من در یاهـو
کوشا
ما بر سر پیمان خود استواریم . . .
آهنگ وبلاگ
هشدار جدی دادستان کل کشور به قانون شکنان:
اگر اتهام مهدی هاشمی ثابت شود، او را شدیدتر مجازات می‌کنم / از امروز دیگر اغماضی در کار نیست

به گزارش رجانیوز، حجت الاسلام و المسلمین "غلامحسین محسنی اژه ای" دراولین نشست مطبوعاتی خود با حضور خبرنگاران رسانه های داخلی درپاسخ به سوال خبرنگاری مبنی براینکه "با توجه به توصیه های دادستان تهران برای بازگشت مهدی هاشمی رفسنجانی و نیز اظهارات چندی پیش پدر وی مبنی براستقبال از احضار فرزندش به مراجع قضایی برای روشن شدن موضوع، هنوز او به ایران بازنگشته است"، گفت: "نباید جایگاهها مانع از رسیدگی به اتهامات افراد شود و تفاوتی نمی کند که کسی که اتهام متوجه اوست، پسر آقای هاشمی رفسنجانی است یاخیر."

وی اضافه کرد: "اگر ثابت شد اتهامی متوجه وی است، او باید مجازات شود و حتی مجازاتش باید شدیدتر از مردم عادی باشد اما اگر اتهامی محرز نیست و متوجه وی نیست، آن را نیز سریع تر اعلام کنند. چرا باید سالها در افواه مردم این مطرح باشد که اتهاماتی متوجه مهدی هاشمی رفسنجانی فرزند رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام است و کسی به آن رسیدگی نمی کند."

وی از سیستم انتظامی و امنیتی کشور خواست اگر مدرکی دراین زمینه دارند، به دادستانی ارائه کنند تا تکلیف این پرونده هرچه زودتر مشخص شود.

محسنی اژه ای درعین حال گفت: اگر من قاضی باشم و اتهامی درمورد مهدی هاشمی ثابت شود، او را شدیدتر از دیگران مجازات می کنم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه اکنون "چهره دشمن و قانون شکنان برای ما روشن شده است"، هشدار داد: از امروز به بعد اگر کسی خلاف امنیت مردم و جامعه برخورد کند، هیچ اغماضی صورت نخواهد گرفت و به شدت با او برخورد می شود.

وی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران از خانواده ها خواست مراقب فرزندان خود باشند تا فریب رسانه های بیگانه و شعارهای دوگانه را نخورند واگر احیانا فریب خوردند، از کسی گلایه نکنند بلکه ازخودشان گلایه کنند.

محسنی اژه ای همچنین تاکید کرد: از نهادهای امنیتی، انتظامی و قضایی خواسته شده است بیش از این به قانون شکنان و کسانی که نظم و امنیت جامعه را برهم می زنند، مهلت داده نشود.

محسنی اژه ای در پاسخ به سوالی درباره علت برگزاری دادگاه متهمان حوادث پس از انتخابات که ابتدا علنی و پس از آن غیرعلنی برگزار شد، گفت: برای قرائت کیفرخواست دادستان وقت تهران و روشن شدن ماهیت قضیه و نیز بیان اظهارات برخی متهمین این دادگاهها ابتدا علنی برگزار شد اما وقتی نوبت به کیفرخواست های انفرادی متهمان رسید، قاضی تشخیص داد جلسات دادگاه غیرعلنی باشد.

وی با بیان اینکه "ممکن است قاضی تشخیص دهد جلساتی از دادگاهها علنی برگزار شود"، گفت: علنی بودن دادگاه به این معناست که ممنوعیتی برای شرکت افراد درآن جلسه دادگاه به اندازه ظرفیت فضای دادگاه وجود ندارد و غیرعلنی بودن نیز به این معناست که افراد غیرمرتبط نمی توانند دراین دادگاهها شرکت کنند.

محسنی اژه ای درادامه پاسخ به سوال خبرنگار "پرس تی وی" مبنی براینکه آیا محاکمه سران اغتشاشات در دستور کار قوه قضاییه هست یا خیر گفت: ما موظف به دفاع از حقوق عامه هستیم و اگر دادستان تهران نسبت به ظلمی که به نظام و مردم می شود، کوتاهی کند، تعقیب می کنیم.

وی افزود: اینکه عده ای خلاف قانون بیایند به نظم شهر و اموال عمومی دولتی خسارت بزنند، درنظم عمومی اخلال ایجاد کنند و موجب زحمت و ناآرامی شوند، باید با آنها برخورد کنیم و اگر دادستان حساسیت لازم را نسبت به این مسائل نداشته باشد، ابتدا به او اخطار می دهیم و اگر نیاز به بیش از تذکر باشد، اقدام می کنیم.

تاکنون خویشتنداری کرده ایم / از این به بعد اغماضی در کار نخواهد بود

دادستان کل کشور با بیان اینکه "تاکنون مقداری خویشتنداری کرده ایم تا صف ها و مرزها مشخص شود و دست دشمن روشن شود"، هشدار داد: ازامروز به بعد هیچ اغماضی صورت نخواهد گرفت.

وی اضافه کرد: امروز با آقای جعفری -دادستان تهران- صحبت کردم و به او گفتم وظیفه ما و شماست که بیش از این به عده ای قانون شکن که آرامش و امنیت مردم را برهم می زنند و موجب ناامنی می شوند مهلت ندهیم، زیرا این امر علاوه برایجاد ناامنی، بهترین دستاویز برای دشمن است و قانون شکنان با دشمن هم نوا و همساز می شوند.

حجت‌الاسلام و المسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای دادستان کل کشور در ادامه نشست خبری خود با رسانه‌های گروهی در پاسخ به سئوال خبرنگار فارس درباره اظهارات کروبی مبنی بر اینکه شما کلی گویی کرده و جزئیات را بیان نمی‌کنید. نظرتان در این باره چیست؟ اظهار داشت: جزئی‌گویی یا کلی‌گوئی بنده را شما هم می‌توانید تشخیص بدهید چرا که اتفاقا از بنده ایراد می‌گیرند که شما جزء به جزء مطالب را چرا توضیح می‌دهید.

وی افزود: کروبی اعلام کرده بود که موضوع سعیده پور آقایی ساختگی است بله بنده هم تاکید می‌کنم که موضوع تجاوز و قتل سعیده پور آقایی ساختگی است اما آقای کروبی باید بگویند که چه کسی این موضوع را ساخته و علم کرد، چه کسی به منزل این شخص رفته و در منزل ختم وی هم شرکت کرد و در نهایت چه کسی موضوع را تایید کرد.

دادستان کل کشور تصریح کرد: پیش از پیدا شدن سعیده پورآقایی در جلسه‌ای کروبی به ما گفت که این موضوع در چندین مورد اشتباه است و بنده خود اعتراف می‌کنم، ما هم به کروی گفتیم که اشتباه بودن موضوع را تا همین حد اعلام عمومی کنید که کروبی در پاسخ به ما گفت: وقتی همه موضوع روشن شد خود اعلام خواهم کرد که این کار را نکرد.

اژه‌ای در ادامه با نشان دادن تصویر خبر منتشر شده‌ای تاکید کرد: در سایتی این خبر با عنوان "افشای نام یکی دیگر از شهدایی که در قطعه 302 بهشت زهرا(س) دفن شده است " مدعی دستگیری، تجاوز و قتل فجیع دختری به نام سعیده پورآقایی می‌شود که حتی این دختر را دارای 4 دایی که همگی شهید شده‌اند معرفی می‌کند این درحالی است که عنوان دیگری هم به این دختر داده و اعلام می‌شود که دختر "دیگری همچون ترانه موسوی قربانی بسیجیان شده‌اند. "

وی همچنان که متن خبر مذکور را عینا قرائت می‌کرد اظهار داشت: در این خبر افرادی مدعی شدند که جنازه این دختر یعنی سعیده پورآقایی سوزانده شده و مخفیانه در قطعه 302 بهشت زهرا دفن شده است ولی در تحقیقات ما مشخص شد که 4 دایی مورد ادعا واقع شده برای این دختر هیچکدام دایی این فرد نیستند بلکه خود سعیده پورآقایی هم خانواده شهید نبوده و در آن زمان زنده نیز است.

دادستان کل کشور ادامه داد: شخصی با این خانواده تماس می‌گیرد و می‌گوید دختر شما دستگیر و کشته شده است لذا مراسم ختمی برای این دختر از سوی همان افراد گرفته و خانواده وی نیز در این مراسم شرکت می‌کنند.
این درحالی است که خانواده سعیده پورآقایی بارها اعلام کرده بودند که دختر ما چندین بار از خانه فرار کرده بود.

اژه‌ای اضافه کرد:‌ حتی در انتهای اعلامیه ترحیم این دختر هم اعلام می‌شود که ما در مراسم ختم سعیده پورآقایی شرکت خواهیم کرد لذا میرحسین موسوی در جلسه ختم شرکت می‌کند؛ بنده سئوال می‌کنم این مسائل را چه کسی ساخته است؟

فرد مورد ادعای کروبی اصلا در تظاهراتی شرکت نکرده بود که دستگیر شود!

وی در پاسخ به سئوال دیگری مبنی بر اینکه کروبی گفته که شما یکی از شاهدان ماجرا را تحویل گرفته ولی مشخص نیست که چه بر سر این شاهد آورده‌اید، تاکید کرد: در واقع سی دی مربوط به ادعاهای این فرد تحویل ما شد، ما سی دی را مشاهده کردیم. البته کروبی هم ما را به عنوان نیمه کارشناس قبول دارد لذا بنده سی دی اظهارات این فرد را مشاهده کردم و یقین داشتم بخشی از اظهارات مطرح شده ساختگی و غیرطبیعی است از این رو به کمیته سه نفره قوه قضائیه اعلام کردم که لازم است با این فرد صحبت کرده و البته سازندگان این سی دی هم حضور داشته باشند تا ابهامات برطرف شود.

وی افزود: البته در این بین بعید هم نبود که اگر زودتر به این فرد دسترسی پیدا نکنیم هیچوقت نتوانیم به وی برسیم لذا با استفاده از اقدامات اطلاعاتی، تحقیقاتی کردیم ولی صبح یک روز به بنده اطلاع دادند که دفتر کروبی روی سایت خود مطلبی را گذاشته و مدعی شده که فردی که ادعا شده بود مورد تجاوز قرار گرفته ناپدید شده است از این رو مشخص شد که آنها چکار کردند ولی با ادامه اقدامات اطلاعاتی به این نتیجه رسیدیم که آن فردی که این مطالب را به کروبی پمپاژ کرده به صورت پنهانی با فردی که کروبی ادعای تجاوز به وی را دارد در ارتباط است.

دادستان کل کشور در ادامه پاسخ خود اظهار داشت: از کروبی می‌پرسم چه کسی پنهانی با این فرد در ارتباط است، چه کسی این مطلب را روی سایت خود گذاشته است. پس از مدتی فردی که با فرد مورد ادعای کروبی بصورت پنهانی در ارتباط بود را دستگیر کردیم و مشخص شد که فرد مورد ادعای کروبی اصلا در تظاهرات‌ها شرکت نکرده و به هیچ وجه حتی دستگیر هم نشده است. ولی در کل باید گفت که از ماهیت این موضوع تا زمانی که فرد مورد ادعای کروبی در دسترس نباشد چیزی مشخص نیست.

اژه‌ای در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه شکایت نمایندگان مجلس از موسوی در چه مرحله‌ای قرار دارد، پاسخ داد: نمایندگان مجلس در دو نوبت از موسوی شکایت کرده‌اند که نوبت اول شکایت به دست بنده رسیده ولی نوبت دوم هنوز نرسیده است لذا ما همان موارد را به اضافه مواردی که اساتید دانشگاه اعتراض داشتند و البته موارد خود دادستانی را به دادسرای عمومی و انقلاب تهران ارسال کردیم.


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط کوشا 88/9/17:: 1:1 عصر     |     () نظر