سفارش تبلیغ
صبا ویژن
رأى راست دولت را همراه است با آن روى آرد و با رفتن آن برود . [نهج البلاغه]
yazd blog
درباره



yazd blog

وضعیت من در یاهـو
کوشا
ما بر سر پیمان خود استواریم . . .
آهنگ وبلاگ
سلیمی‌نمین:موسوی در تاریخ سیاسی زندگیش دوبار فریب هاشمی را خورد

مدیر دفتر مطالعات و تدوین تاریخ ایران ‌به موضوع وقف اموال دانشگاه آزاد‌ اشاره کرد و آن را اهرمی برای جلوگیری از نظارت بر امور این دانشگاه و گامی موثر در راستای موروثی کردن مدیریت این دانشگاه عنوان کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس، عباس سلیمی نمین ظهر امروز در جمع دانشجویان دانشگاه شهید چمران اهواز با بیان اینکه شورای عالی انقلاب فرهنگی از سال85 دستور مقام معظم رهبری را مبنی بر تصحیح اساسنامه دانشگاه آزاد اسلامی مسکوت نگهداشته است‌، گفت: در سال85 زمانی که مشاجرات میان رئیس‌جمهور و هاشمی رفسنجانی بالا گرفت رهبر معظم انقلاب خطاب به رئیس جمهور وی را به آرامش دعوت کرد و گفت این موضوع از طریق شورای عالی انقلاب فرهنگی دنبال شود که هنوز این امر مسکوت مانده است.

وی افزود: در اوایل انقلاب در کشور دو دیدگاه وجود داشت که یکی دیدگاه تقوامحوری و دیگری دیدگاه تخصص‌محوری بود از این رو بسیاری به دنبال گرفتن مدرک بودند و به این دلیل امام خمینی(ره) با دانشگاه‌های مدرک‌محور مخالفت کردند و دانشگاه‌ آزاد تاسیس شد که مردم آزادانه بدون ارائه مدرک به کلاس‌ وارد شوند.

*مقابله با جاسبی در دستور کار مجلس هفتم قرار گرفت

این محقق و پژوهشگر با اشاره به موضوع تحقیق و تفحص از دانشگاه آزاد، تاکید کرد: مقابله با جاسبی در دستور کار مجلس هفتم قرار گرفت و درخواست تحقیق و تفحص از این نهاد ارائه شد که این مهم با مخالفت جاسبی مواجه شد و مجلس در این کار ناکام ماند.
سلیمی‌نمین با اشاره به روند بررسی‌های انجام شده در شورای‌عالی انقلاب فرهنگی گفت: اساسنامه این دانشگاه در حال بررسی در شورای عالی انقلاب فرهنگی است اما هسته اصلی این دانشگاه که همان هیئت موسس آن باشد در اساسنامه جدید به نحوی تعیین می‌شود که از دست افراد فعلی خارج نشود.

*بررسی تخلفات جاسبی

وی با اشاره به ناکام ماندن افرادی که برای بررسی تخلفات جاسبی فعالیت می‌کنند، گفت: مدیر ارشد دانشگاه آزاد اسلامی شبکه‌ای در کشور ایجاد کرده است که در همه جا حضور دارند و نمی‌گذارند که پیگیری‌ها راه به جایی برد و حتی زمانی که وی با درخو‌است تحقیق و تفحص از این دانشگاه مخالفت کرد و به ملت تودهنی زد، نمایندگان مردم طی نامه‌ای از وی تشکر کردند که این امر، وجود همان شبکه گسترده را نمایان می‌کند.
مدیر دفتر مطالعات و تدوین تاریخ ایران افزود: در حال حاضر در کشور افراد زیادی وجود دارند که دارای مدرک دکترا هستند اما مدارک آنها جای تامل دارد.
سلیمی نمین در ادامه به موضوع وقف اموال دانشگاه آزاد اسلامی اشاره کرد و آن را اهرمی برای جلوگیری از نظارت بر امور این دانشگاه و گامی موثر در راستای موروثی کردن مدیریت این دانشگاه عنوان کرد.
وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در زمان دولت هفتم و هشتم برای مقابله با جاسبی گفت: در پرونده‌ای خاتمی به قالیباف فرمانده نیروی انتظامی وقت دستور پیگیری می‌دهد اما زمانی که جاسبی به عنوان مقصر معرفی می‌شود، پرونده مسکوت می‌ماند و این خود اگرچه نشانی از همت خاتمی برای مقابله با جاسبی است ولی باز هم راه به جایی نمی‌برد.
سلیمی نمین با اشاره به سخنرانی هاشمی رفسنجانی به عنوان یکی از موسسان دانشگاه آزاد در کشور در جریان بعد از انتخابات گفت: زمانی که مردم در حال بحث و بررسی شرایط بودند و نتیجه انتخابات مشخص شده بود، هاشمی رفسنجانی با سخنرانی خود پیش‌بینی آشوب و آتش فتنه کرد که می‌توان این امر را به برنامه‌ریزی‌های پشت پرده و یا فعالیت شبکه متحد خود در جامعه معطوف کرد.

*فریب موسوی توسط هاشمی

مدیر موسسه مطالعات تاریخ ایران در پاسخ به سئوال دانشجویی درباره محاکمه میرحسین موسوی گفت: موسوی در انتخابات فعالیت‌های زیادی کرد که می‌توان با استفاده از نامه‌ها و بیانیه‌های وی به دیدگاه‌هایش پی برد و نباید در شرایط کنونی که جامعه در شرایطی احساسی قرار دارد، به مشکلات و اینگونه بحث‌ها دامن زد.

وی تاکید کرد: میرحسین موسوی اگرچه شخصیتی سیاسی است اما ثابت کرده است که تاکنون در تاریخ سیاسی زندگیش دوبار فریب هاشمی را خورده است یکی در زمان اتمام جنگ که وی با اتمام جنگ تحمیلی مخالف بود ولی با سیاست‌بازی هاشمی نامه‌ای مبنی بر عدم توان دولت در تامین نیازهای جنگ به هاشمی داد که باعث اتمام غیر نظامی جنگ شد بار دوم هم، موسوی در جریان انتخابات ریاست‌جمهوری نهم فریب هاشمی را خورد و وارد عرصه شد و مشکلات متعددی به وجود آمد.

نشست ظهر امروز عباس سلیمی نمین مدیر دفتر مطالعات و تدوین تاریخ ایران با دانشگاهیان در سالن آمفی تئاتر دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه شهید چمران اهواز برخلاف پیش‌بینی‌ها و انتظار، بدون هیچ تشنج و حاشیه‌ای در فضای کاملا آرام برگزار شد.


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط کوشا 88/8/24:: 7:56 عصر     |     () نظر