سفارش تبلیغ
صبا ویژن
ای عایشه ! فروتن باش که خداوند متعال، فروتنان را دوست می دارد و گردن کشان را دشمن می دارد. [رسول خدا صلی الله علیه و آله]
yazd blog
درباره



yazd blog

وضعیت من در یاهـو
کوشا
ما بر سر پیمان خود استواریم . . .
آهنگ وبلاگ
آشفتگی ارگان اینترنتی حامی خاندان هاشمی از افشاگری رجانیوز

ارگان اینترنتی حامی خاندان هاشمی طی بیانیه‌ای که در واکنش به افشاگری رجانیوز درخصوص قراردادهای مالی گردانندگان این سایت با مدیریت متروی تهران منتشر کرد، اوج آشفتگی از انتشار این مستندات را به نمایش گذاشت.

به گزارش رجانیوز، سایت آینده در این بیانیه که با عنوان "پاسخ به اتهام جدید ارگان حامیان دولت؛ استقبال آینده از شفاف سازی پشت صحنه رسانه ها" منتشر کرده، با پذیرفتن قراردادهای گردانندگان این سایت با متروی تهران و تأکید بر قانونی بودن این قراردادها بر این مسئله اصرار ویژه‌ای دارد که این قراردادها مربوط به قبل از ورود این تیم به حوزه فعالیت‌های رسانه‌ای بوده است.

این استدلال در حالی از سوی بیانیه‌نویسان این سایت منتشر و بر آن پافشاری شده است که گویا گردانندگان ارگان اینترنتی حامی خاندان هاشمی علاقه‌ای به شفاف کردن این نکته ندارند که محسن هاشمی حدود 2 دهه است که مدیریت مترو را دراختیار دارد و سینه‌چاکی‌های امروز گردانندگان این سایت برای وی و حمله کردن به منتقدان او در حالی است که محسن هاشمی همان محسن هاشمی است!

سایت آینده که با ادبیات خاص و شبیه به جریان‌های مطرود دهه اول انقلاب سعی دارد با انگ‌زنی به منتقدان، آن‌ها را ساکت کند در بخش پایانی بیانیه خود که بیشتر به طنز شباهت دارد، پس از ذکر فصل مشعشعی در فضایل گردانندگان خود می‌نویسد:

«آیا مسئولان و نویسندگان رسانه های زنجیره ای حامی دولت نیز می توانند ادعا کنند از گرفتن پست‌های سیاسی تا جلوگیری از اخراج از دانشگاه، انتقال تحصیلی، پروژه های اقتصادی، مسئولیت در ایرنا، دریافت حقوق های میلیونی، سفرهای خارج از کشور و دریافت حواله خودرو بی بهره بوده اند؟»

ادبیات گردانندگان سایت آینده از حامیان اینترنتی موسوی در انتخابات ریاست جمهوری که شباهت فراوانی به وی و کروبی در اتهام‌زنی‌های بدون سند انتخاباتی دارد، در حالی با ادعاهای خنده‌داری مانند گرفتن پست‌های سیاسی، جلوگیری از اخراج از دانشگاه، انتقال تحصیلی، پروژه‌های اقتصادی، دریافت حقوق‌های میلیونی، سفرهای خارج از کشور و دریافت حواله خودرو همراه است که آشفتگی توأم با هذیان‌گویی نویسندگان این بیانیه در قبال مستندات منتشر شده در رجانیوز کاملاً قابل درک و مصداق "الغریق یتشبث بکل حشیش" است.

با این حال، رجانیوز ضمن طبیعی دانستن نخستین واکنش توأم با آشفتگی ارگان حامی خاندان هاشمی، تأکید می‌کند نویسندگان این بیانیه باید تک‌تک اسناد مورد ادعای خود را منتشر کنند و در غیر اینصورت در جهت اینکه "سیه روی شود، هر که در او غش باشد"، رجانیوز از مرجع قضایی صالحه خواهد خواست اسناد مورد ادعای این سایت در روند اتهام‌زنی‌های بی‌پایه‌اش را مطالبه کند و به صورت جدی برای مقابله و سد کردن باب این روند خطرناک ترور معنوی بدون سند تلاش خواهد کرد.

متن کامل بیانیه پر از تهمت و بدون سند سایت آینده در ادامه آمده است، با این توضیح که سایت مذکور تنها ظرف یک‌روز گذشته نیز اخبار "افشای نامه احمدی‌نژاد به خاتمی"، "پاسخ به اتهام جدید ارگان حامیان دولت؛ استقبال آینده از شفاف سازی پشت صحنه رسانه ها"، "یادآوری نظررهبری،کمک به حافظه احمدی نژاد" "عضوشورای شهر تهران درگفتگو با آینده: سخنان رئیس‌جمهور نقض قانون اساسی و دخالت در وظایف شوراهاست" و "قالیباف وارد می‌شود" در حمایت از ادامه وضعیت موجود در مدیریت متروی تهران و حمله به تصمیم رئیس‌جمهور در بازگرداندن مدیریت مترو به دولت، منتشر کرده است:

خبر رجانیوز: رمزگشایی از سینه‌چاکی صادقانه و بی‌مزد! آینده برای خاندان هاشمی

بیانیه سایت آینده:

پاسخ به اتهام جدید ارگان حامیان دولت
استقبال آینده از شفاف سازی پشت صحنه رسانه ها

در حالی که ارگان اینترنتی حامیان احمدی نژاد در گزارشی مدعی شده مسئولان سایت آینده در برابر مخالفتهای خود با دکتر احمدی نژاد، امتیازات اقتصادی از متروی تهران دریافت کرده اند، مدیریت سایت آینده با استقبال از شفاف سازی پشت صحنه رسانه ها، ضمن ارائه توضیحاتی درباره فعالیت های اقتصادی مسئولان سایت آینده، خواهان شفاف سازی متقابل از سوی رسانه های زنجیره ای حامیان دولت شد.

در متن توضیحات مدیریت سایت آینده آمده است:

1- با وجود آنکه فعالیت همزمان اقتصادی و رسانه ای از نظر قانونی و اخلاقی هیچ گونه منافاتی ندارد، مسئولان سایت آینده به دلیل احتیاط در عدم تاثیرگذاری غیرمستقیم فعالیتهای اقتصادی بر رسانه ای قبل از آغاز فعالیتهای رسانه ای در سایت آینده و پیش از آن در سایت بازتاب، کلیه فعالیتهای اقتصادی خود را تعطیل کرده و بدین خاطر ادعای ارگان اینترنتی حامیان دولت مبنی بر دریافت امتیازات اقتصادی به دلیل فعالیتهای رسانه ای کاملا کذب بوده و مسئولان سایت آینده فعالیتهای اقتصادی خود را قبل از راه اندازی سایت بازتاب در آذرماه 1381، تعطیل کرده اند.

2- فعالیتهای اقتصادی مسئولان سایت آینده تا مهر سال 1381 که آخرین پروژه آنها تحویل گردیده است، براساس رشته تحصیلی و ضوابط قانونی بوده است و انعقاد قراردادها برخلاف بسیاری از قراردادهای فعلی دولت در چارچوب مناقصات عمومی با درج آگهی در مطبوعات و انتخاب کمترین پیشنهاد قیمت و ضوابط فنی بوده است. بنابراین این فعالیتها خود به عنوان افتخاری در سوابق مدیریت سایت آینده و الگویی از فعالیتهای علمی و مهندسی بوده و اطلاعات آن نیز بارها در رزومه ها و مکالمات رسمی و سایتهای اینترنتی درج شده است و پرداختن دیرهنگام رسانه های حامی دولت به این موضوع را یا باید جهت خودداری از معرفی توانایی های علمی و فنی منتقدان دولت ارزیابی کرد و یا به دلیل ناتوانی این دوستان که پس از سپری شدن 4 سال از عمر دولت نهم و دهم ، اکنون این مطالب را علیه منتقدان خود منتشر می کنند.

3- در طول مدت 2 سال مدیریت دکتر احمدی نژاد در شهرداری تهران، با توجه به دسترسی شهرداری به کلیه اطلاعات مالی، فنی و حقوقی پیمانکاران، و رویکرد اقتصادی سایت بازتاب به پروژه مونوریل، با نظر دکتر احمدی نژاد عملکرد اقتصادی گذشته مسئولان سایت بازتاب بررسی شده و هیچ گونه مورد ابهام و تخلفی در این پرونده وجود نداشته است. طی 4 سال گذشته نیز این عملکرد گذشته توسط سازمان های دولتی امور مالیاتی و تامین اجتماعی و دستگاه های متعدد نظارتی بررسی شده است و هیچ گونه تخلفی اعلام نگردیده است. با این حال مدیریت سایت آینده جهت بررسی مجدد کلیه سوابق و عملکرد گذشته خود توسط کلیه دستگاه های نظارتی به صورت داوطلبانه اعلام آمادگی می نماید.

4- با وجود ادعاهای بی اساس ارگان اینترنتی حامیان دولت که همانند سایر اظهارات مسئولان دولتی صداقت، دقت و صحت آن بر افکار عمومی آشکار شده است، مدیریت سایت آینده اعلام می کند بخشی از حقوق مسلم خود در دوره فعالیت اقتصادی توسط مدیریت شرکت متروی تهران تضییع شده است، اما به جهت جلوگیری از شائبه اعلام نفوذ از پیگیری آن بر اساس روابط سیاسی و امکان رسانه ای خودداری نموده، در صورت بررسی عملکرد گذشته و رسیدگی به ابهامات و اشکالات، این حقوق تضییع شده که در قالب جریمه های ناروا و یکطرفه و عدم پرداخت حقوق قانونی می باشد، قابل برگشت می باشد. لذا مدیریت سایت آینده به جهت منافع شخصی از انتقال مدیریت مترو از شهرداری به دولت استقبال کرده و آن را گامی در جهت بازپس گیری حقوق شخصی خود می داند. با این وجود معیار در انتشار اخبار و مطالب و نقدها در این سایت، اصول کارشناسی و منافع ملی است، نه منافع شخصی.

5- مدیریت سایت آینده با افتخار اعلام می کند همزمان با فعالیت های رسانه ای هیچ گونه قرارداد، پروژه، همکاری رسمی، استخدام و هرگونه رابطه ای که دارای حقوق مادی باشد نه با شرکت مترو و نه با هیچ دستگاه و نهادی از جمله مجمع تشخیص مصلحت نظام، مجلس شورای اسلامی، قوه قضائیه، سپاه پاسداران، وزارت اطلاعات نداشته است و صرفا بر اساس رسالت حرفه ای و قانونی و در چارچوب اصول شرعی و اخلاقی عمل کرده است و هیچ گاه از امتیازات مربوط به عضویت در خانواده شهدا، عضویت در بسیج و ارتباط با مسئولان عالی رتبه نظام جهت دریافت کمک مالی استفاده نکرده است. اما آیا مسئولان و نویسندگان رسانه های زنجیره ای حامی دولت نیز می توانند ادعا کنند از گرفتن پستهای سیاسی تا جلوگیری از اخراج از دانشگاه، انتقال تحصیلی، پروژه های اقتصادی، مسئولیت در ایرنا، دریافت حقوق های میلیونی، سفرهای خارج از کشور و دریافت حواله خودرو بی بهره بوده اند؟

اگر مسئولان رسانه های زنجیره ای شجاعت چنین ادعایی را دارند، کافی است رضایت خود را مبنی بر علنی شدن اطلاعات شخصی به سایت آینده اعلام کنند تا شفاف سازی پشت صحنه مدعیان دفاع از ارزشها! و حمایت گفتمانی! از دولت برای افکار عمومی انجام شود


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط کوشا 88/8/24:: 1:5 عصر     |     () نظر