سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خداوند آن را . . . دوایی قرار داد که پس از آن، دردی نیست و نوری که با آن ظلمتی نیست . [امام علی علیه السلام ـ در توصیف قرآن ـ]
yazd blog
درباره



yazd blog

وضعیت من در یاهـو
کوشا
ما بر سر پیمان خود استواریم . . .
آهنگ وبلاگ
کوچک زاده در گفتگو با رجانیوز:
روش لاریجانی در اداره مجلس جانبدارانه است/ مطهری درباره بودجه مؤسسه صدرا و سنایی درخصوص هزینه‌های انتخاباتی‌شان توضیح دهند

عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی رفتار رئیس مجلس در برخورد با تذکر دهندگان را جانبدارانه توصیف کرد و با بیان اینکه چندی است که رئیس مجلس باید بی‌طرف و به اعصاب خود مسلط باشد، اظهار داشت: نباید اجازه داد از تریبون مجلس اظهارات بی مبنا بیان شود.

مهدی کوچک‌زاده در گفت‌وگو با رجانیوز، در خصوص اظهارات برخی مخالفین نسبت به محصولی با بدون مبنا خواندن این موارد و توهین آمیز بودن آن‌ها اظهار داشت: آنچه که امروز در صحن علنی مجلس در نطق مخالفین آقای محصولی بیان شد، خلاف شأن و جایگاه تریبون مجلس بود.

وی ادامه داد: آقایان سنایی و مطهری هر دو اتهامات بدون مبنا و حساب نشده ای را به محصولی، با استخدام الفاظی نظیر "ثروت هنگفت" یا "ده‌ها میلیارد تومان" وارد کردند و یا اینکه آقای مطهری مسائلی را در مورد انتخابات مطرح کرد که رهبر انقلاب پرونده آن را بسته و صحت آن را تایید کرده بودند.

این نماینده مجلس اضافه کرد: در حالی که جناح‌های بازنده مایل به کش دادن این موضوع هستند، آقای مطهری به جای مخالفت با محصولی به فتنه دامن زد و مطالبی را گفت که رفقای دوم خردادی‌اش را خوشحال کرد.

نماینده مردم تهران در مجلس با اشاره به قطع میکروفون خود به هنگام بیان تذکر آئین نامه‌ای با دستور لاریجانی رئیس مجلس تصریح کرد: به استناد بند 11 ماده 23 خواستار تذکر شدم، ولی آقای لاریجانی مدتی است تا متوجه می شود بنده قصد تذکر دارم، اجازه این کار را نمی دهد که این خلاف صریح قانون است.

وی افزود: بعد هم که این اجازه به بنده داده شد، با اینکه کمتر از یک دقیقه صحبت کرده بودم و علی‌رغم اینکه پنج دقیقه وقت داشتم، تریبون من را قطع کردند و بنده را متهم به انگیزه سیاسی و حزبی در حمایت از محصولی کردند.

عضو کمیسیون سیاست داخلی مجلس با تاکید بر اینکه رئیس مجلس نباید اجازه بیان اظهارات بی مبنا و بی‌اساس را بدهد، گفت: اگر بنا به حرف بی‎مبنا زدن است، آقای مطهری و دوستانش بگویند مبالغی را که هر ساله کمیسیون فرهنگی برای انتشارات صدرا که امروز تحت مسئولیت وی است، کجا می رود، بنابراین ما می خواهیم صورت این مبالغ به مجلس داده شود تا بدانیم هزینه کرد این پول‌ها کجاست؛ یا باید از آقای سنایی سوال کرد که مبالغ هنگفتی را که در انتخابات مجلس هشتم هزینه کرد تا توانسته نماینده مجلس شود، از کجا آورده است.

وی روش و منش رئیس مجلس را جانبدارانه توصیف و خاطرنشان کرد: آقای لاریجانی در اجازه برای ایراد تذکر به افراد هم تبعیض قائل می شود و این در مذاکرات مجلس ثبت شده است که بارها نمایندگانی همچون آقای کواکبیان و هم‌‎خط های ایشان خواستار بیان تذکراتی شده اند که وارد هم نبوده ولی آقای لاریجانی با لبخندی ملیح تمام وقت را به آنها داده است.

کوچک زاده یادآور شد: چند وقت پیش از سوی آقای خباز به بنده اهانت شد که ایشان گفت "کوچک‌زاده‌ها به بزرگان اهانت نکنند" در صورتی که من هیچ توهینی نکرده بودم، من خواستم در این مورد به ماده 77 اشاره کنم که آقای رئیس بی‌طرف مجلس! اجازه نداد تذکرم را بیان کنم.

وی در پایان رئیس مجلس را به بی طرفی و کنترل اعصاب توصیه کرد و گفت: همین امروز در برخورد با بنده مشخص شد که ایشان زمانی که مطلب حقی علیه دوستانشان گفته می شود، عصبی می شود، و علی‌رغم اینکه خود آقای لاریجانی دیگران را دعوت به شنیدن سخنان موافقین و مخالفین می کند، تریبون بنده را قطع و از بیان تذکر جلوگیری کرد


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط کوشا 88/8/24:: 1:3 عصر     |     () نظر