سفارش تبلیغ
صبا ویژن
اساس دانش، قدرت تشخیص اخلاقی و نمایاندن پسندیده آن و ریشه کن کردن ناپسند آن است . [امام علی علیه السلام]
yazd blog
درباره



yazd blog

وضعیت من در یاهـو
کوشا
ما بر سر پیمان خود استواریم . . .
آهنگ وبلاگ
آیت‌الله مکارم دیدار هیئت رئیسه جبهه پیروان خط امام و رهبری
هیچ عاقلی وحدت با مخالفان نظام،‌ رهبری، قانون اساسی و فریب‌خوردگان غربی را نمی‌پذیرد

هیئت رئیسه جبهه پیروان خط امام و رهبری امروز برای دیدار با مراجع تقلید و علمای قم راهی این شهر شدند و در دیدارهای صبح خود به بیوت آیات عظام صافی گلپایگانی و عصر روز پنج‌شنبه به بیت آیت‌الله نوری همدانی رفتند.

به گزارش رجانیوز، این دیدارها که حبیب الله عسگراولادی، دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری،‌ سیدکمال ‌الدین سجادی، سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری، کوهکن و باهنر به عنوان دو نائب جبهه پیروان و همچنین محمدعرب،‌ مسؤول حزب مؤتلفه اسلامی استان قم در این دیدارها حضور داشتند، بدون حضور خبرنگاران و به صورت خصوصی برگزار شد.

بنا بر این گزارش، در ابتدای هر یک از دیدارها، عسگراولادی و باهنر گزارشی ارائه کرده و سپس هیئت رئیسه جبهه پیروان از بیانات مراجع تقلید استفاده کردند.

در میان این دیدارها اما نکات مطرح شده توسط آیت‌الله مکارم شیرازی در نفی وحدت با اغتشاشگران و مخالفان نظام، رهبری، قانون اساسی و فریب‌خوردگان غربی حائز اهمیت ویژه‌ای بود.

این مرجع تقلید همچنین با تأکید بر عدم کوتاه آمدن در مقابل غرب و مطالبات زیاده‌خواهانه آن‌ها تأکید کرد اگر در مسئله هسته‌ای تسلیم شویم، فردا آن‌ها ادعای حقوق بشر و آزادی را علیه ما مطرح می‌کنند.

آیت‌الله مکارم شیرازی به طرح وحدت صفوف اشاره کرد و گفت: وحدت خلاف آن چه در برخی مطبوعات می‌نویسند این نیست که ما با اغتشاشگران دست بدهیم؛ زیرا هیچ عاقلی وحدت با مخالفان نظام، رهبری، قانون اساسی و فریب خوردگان غربی را نمی‌پذیرد.

این مراجع تقلید با اشاره به گزارشی که از سوی آقای عسگراولادی و مهندس محمدرضا باهنر ارائه شد، گفت: این گزارش شما حکایت از دلسوزی، محبت و آینده نگری نسبت به انقلاب دارد.

وی اظهار داشت: دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بسیار خوب بود؛ اما برخی مشکلاتی را هم به دنبال داشت که باید برطرف شود.

این مرجع تقلید تصریح کرد: بسیاری از مسائل دنیا به گونه‌ای است که خار وگل به هم آمیخته‌اند، مهم این است که ماهرانه گل بچینیم تا خار به دستمان نرود و ماهرانه از کندو عسل بیرون آوریم تا نیش زنبور به دست ما نخورد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به نحوه و تعریف مدیریت پرداخت و تاکید کرد: مدیریت به این معنا است که عوامل مثبت را فعال و از عمل منفی به صورت صحیحی پیشگری کرد.

این مدرس خارج فقه حوزه علمیه قم ادامه داد: ما باید درباره موضوع انتخابات چند نکته را مورد توجه قرار دهیم و آن این است که اگر حقیقت تلخی در برابر ما باشد، صلاح این است که حقیت تلخ را بپذیریم و چاره‌ای برای آن بیاندیشیم؛ زیرا با نفی و ندیدن، حقیقت تلخ از بین نمی رود و مشکل ما حل نخواهد شد.

آیت‌الله مکارم شیرازی گفت: هم‌اینک دو مشکل بزرگ پیش روی داریم و هر قدر این دومشکل مهم باشد؛ ولی با عظمت ملت و انقلاب ما قابل حل است و می‌توانیم بر این دومشکل پیروز شویم.

وی تهدیدهای خارجی و مشکلات اقتصادی را دو مشکل مهم کشور دانست و اظهار داشت: امروز کشورهای خارجی دست به دست هم داده‌اند و روز به روز متحدتر می شوند؛ تصور نکنیم نخستین و آخرین مشکل آن‌ها با ما مساله انرژی هسته‌ای است که باید حل کنیم، آن‌ها هر روز بهانه‌ تازه‌ای می‌تراشند.

این مرجع تقلید تاکید کرد: تا زمانی که تسلیم خارجی‌ها نشویم با ما مشکل خواهند داشت و حتی اگر مسأله انرژی هسته‌ای برای آن‌ها حل شود باز آن‌ها مسأله حقوق بشر، آزادی مطبوعات، ‌آزادی زندانی‌ها را پیش خواهند کشید و حرف آخرشان این است که باید اسراییل را به رسمیت شناخت و همچنین منافع آن‌ها را در منطقه حفظ کرد؛ بنابر این باید هوشیار باشیم و هرگز تسلیم خواسته‌های آن‌ها نشویم.

وی ادامه داد: ما باید در برابر کشورهای زورگویی خارجی قوی باشیم، اگر قوی بودیم می توانیم حق مان را بگیریم و اگر ضعیف باشیم نمی توانیم به حق مان برسیم.

حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی گفت: مشکل دوم کشور ما مشکلات اقتصادی است که براثر خشکسالی، بحران جهانی اقتصادی و گاهی مدیریت نادرست و همچنین هدفمند کردن یارانه‌ها بوجود آمده است.

وی با اشاره به ضرورت اجرای طرح هدفمند کردن یارانه‌های گفت: طرح هدفمند کردن یارانه‌ها تحول مهمی است که در اقتصاد واقع می‌شود و حل این مشکل به محیطی آرم و بدون تنش نیاز دارد.

وی به طرح وحدت صفوف اشاره کرد و اظهار داشت: وحدت برخلاف آن چه در برخی مطبوعات می‌نویسند این نیست که ما با اغتشاشگران دست بدهیم؛ زیرا هیچ عاقلی وحدت با مخالفان نظام، رهبری، قانون اساسی و فریب خوردگان غربی را نمی‌پذیرد، وحدت تنها با کسانی امکان دارد که عقیده‌مند به نظام، استقلال واقعی کشور، عظمت و سربلندی، اسلام، قانون اساسی،‌ رهبری و مرجعیت هستند.

آیت‌الله مکارم شیرازی افزود: نکند روزی پیش آید و بگویند سخن از وحدت واقعی فتنه است؛ زیرا براساس روایات وارده در آخر زمان معروف و منکر جای هم را تغییر می‌دهند، این که سخن از وحدت را فتنه بدانیم مفهومش این است که ما اختلاف را نعمت می‌دانیم؛ در حالی که هیچ عاقلی این سخن را نمی‌پذیرد.

وی به روش وحدت اشاره کرد و اظهارداشت: باید بدانیم که در انتخابات بسیاری از وفادارن به نظام و انقلاب حضور یافتند و اینان هرگز مخالف انقلاب و نظام نیستند و باید با آن‌ها وحدت داشته باشیم و سوء تفاهم‌ها برطرف شود.

وی خاطرنشان کردند: یک عده‌ای از ملت هستند که راه دیگری را در جریانات انتخابات پیمودند و اکنون لازم است بعد از انتخابات دور هم نشسته و دست به دست هم دهند تا با صحبت، سوء تفاهم برطرف و افکار به هم نزدیک شوند و در مرحله بعدی تمام وفاداران نظام، رهبری، قرآن و اسلام دور هم جمع شوند تا مشکلات اقتصادی و تهدید دشمنان خارجی را حل کنیم.

آیت‌الله مکارم‌شیرازی اسلام را دین شورایی خواند و یکی از امتیازات مردان خدا را مشورت در امور دانسته و گفتند: مسئولین باید دست به دست هم بدهند و با مشاوره و استفاده از تجربیات افراد باسابقه بتوانند به مشکلات مسلط شوند تا آینده خوبی برای نظام و مردم رقم بزنند.

این مرجع تقلید، تدبیر و شجاعت را مهم‌ترین مسأله در طریق وحدت دانست.

وی تاکید کرد: من هرگز نگران حمله خارجی‌ها و پیامدهای هدفمند کردن یارانه‌ها نیستم تنها تنش داخلی من را نگران می‌کند؛ اگر این تنش وجود نداشته باشد، همه مشکلات قابل حل است.

حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی ادامه داد: ما در طول سی سال انقلاب اسلامی با مشکلات فراوانی روبه‌رو شدیم که بزرگ‌ترین آن هشت سال دفاع مقدس و فتنه‌های مخالفان نظام و منافقان بود و هرگز آن‌ها را فراموش نکرده‌ایم و توانستیم به خوبی آن‌ها را پشت سربگذرانیم.

وی در پایان به هیئت رییسه جبهه پیروان خط امام و رهبری گفت: امیدوارم سعی کنید و دست به دست هم دهید و درباره وحدت شفاف و روشن سخن بگویید و مراد خود را به خوبی از وحدت و اصول آن بیان کنید و طوری شود که دیگر نگران تنش داخلی نباشیم.

در دیدار هیئت رئیسه جبهه پیروان با آیت‌الله صافی‌گلپایگانی نیز این مرجع تقلید تأکید کرد: خط مرجعیت، خط دین، اسلام و قرآن است واین نهاد هرگز وارد خطوط سیاسی و جناحی نمی‌شود.

آیت الله صافی با بیان اینکه همان گونه که خط مقام رهبری، همان خط امام (ره) است،گفت: باید محکم و استوار در حفظ آن بایستیم و این خط تا قیامت پایدار بماند.
آیت‌الله صافی‌گلپایگانی اظهار داشت: کسانی که با محوریت روحانیت حرکت می‌کنند و به دنبال اهداف اسلام باشند به هدف خود می‌رسند، اما کسانی که در فکر تخریب هستند نه تنها در اندیشه حفظ رهبری نیستند، بلکه به اسلام خیانت می‌کنند و باید خود را اصلاح نمایند.

وی به مسئله امنیت و حفظ کشور اشاره کرد و افزود: اگر بخواهیم اسلام و نظام بماند باید همه تلاش کنیم تا امنیت و وحدت برقرار شود.

صافی‌گلپایگانی بیان داشت: باید مسایل داخلی و مشکلات بین احزاب حل شود، زیرا دعوای داخلی به صلاح مملکت نیست و این برای اسلام و استقلال کشور خطرناک است.

وی با اشاره به برخی کاستی‌های معیشتی مردم در جامعه گفت: گرانی و تورم در کشور نگران کننده است و مردم از وضعیت گرانی و تورم نگران هستند.

این مرجع تقلید در ادامه به استقلال مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و بیان داشت: مجلس باید در انجام وظایف خود استقلال داشته باشد، حرف خود را بزند و زیر فشار قرار نگیرد تا با مجلس زمان پهلوی مقایسه نگردد.

این مرجع تقلید عنوان داشت: اگر در زمان رژیم گذشته مجلس به روحانیت واگذار می‌شد، پیشرفت می‌کرد و آثار بهتری نصیب ملت می‌شد.

این مرجع تقلید به حفظ حریم دیگران اشاره و خاطرنشان کرد: اگر به حفظ حریم دیگران توجهی نشود و هر کس هر کاری را که بخواهد، انجام بدهد بسیار خطرناک است و دشمن با این رفتارها به اهداف خود نزدیک می‌شود.

ایشان به مسایل داخلی برخی از کشورهای اسلامی اشاره کرد و ابراز داشت: در کشورهای اسلامی مثل افغانستان و پاکستان جنگ و دعوای داخلی منجر به قتل‌عام مردم بی‌گناه و هرج و مرج شده و این برای اسلام خطرناک است.

وی خاطرنشان کرد: وظیفه ممالک اسلامی است به کسانی که با القاعده و طالبان و وهابیت مبارزه می‌کنند یاری برسانند، زیرا القاعده و طالبان و وهابیت قصد براندازی اسلام را دارند.


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط کوشا 88/8/21:: 8:37 عصر     |     () نظر