سفارش تبلیغ
صبا ویژن
توانگرى و درویشى آنگاه آشکار شود که در قیامت عرضه بر کردگار شود . [نهج البلاغه]
yazd blog
درباره



yazd blog

وضعیت من در یاهـو
کوشا
ما بر سر پیمان خود استواریم . . .
آهنگ وبلاگ
مصاحبه گوش‌قرمز با زیباکلام

خبرنگار : آقای زیبا کلام پس از سلام ، آقای مطهری بار ها اعلام کرده اند که آقای احمدی نژاد به هزار دلیل لیبرال است - نظر شما چیست ؟


زیبا کلام : سلام . بنده در شرحی مفصل عرض خواهم کرد که ایشان به هزار دلیل لیبرل نیست . البته ایشان خودش رسما بعد از انتخابات اعلام کرد که این انتخابات مرگ لیبرال دموکراسی بود ، و از آنجاییکه اظهارات صریح و علنی و رسمی ایشان در مورد عقایدشان کافی نیست ، من با تحلیل خودم به شما اثبات می کنم که ایشان لیبرال نیست .

خ : آقای احمدی نژاد چند سال قبل گفت که زنان بیایند در استادیوم . نظر شما چیست ؟

ز : بیخود گفت . الکی گفت . من از خود ایشان بهتر مطلع هستم که ایشان آدمی نیست که با حضور زنان در استادیوم ها موافق باشد .

خ : اما ایشان به انتخاب وزرای زن اصرار دارند ؟

ز : بیخود اصرار دارند . از شدت پوپولیست بازی اصرار دارند . و گرنه من میدانم و همه می دانند که ایشان عقایدشان در مورد زن و آزادی و اینجور چیز ها چیست .

اگر خاتمی اصرار داشت که وزیر زن انتخاب کند و نکرد من میدانم که از ته دلش به آزادی زنان معتقد بود . اما اگر احمدی نژاد اصرار داشت وزیر زن انتخاب بکند و کرد من میدانم که ایشان از ته دلش به آزادی زنان معتقد نیست .

خ : نظر شما در مورد رابطه آقای احمدی نژاد با مراجع چیست ؟

ز : ایشان از شدت پوپولیست گری برای حرف مراجع اهمیت قائل نمی شود . در حالیکه همانطور که من میدانم و همه می دانند ایشان در ته دلش خیلی خیلی از کلی? مراجع حرف شنوی دارد و از جمله آقای مصباح را خیلی دوست دارد .

اما خاتمی فارغ از پوپولیست بازی به حرف همه مراجع گوش میداد و همه مراجع را در ادار? کشور سهیم میدانست و من میدانم که نمی خواست که خدای ناکرده به آنها بی احترامی بشود و بنابراین وزیر زن انتخاب نکرد و خیلی از کارهای دیگر را هم نکرد درحالیکه ته دلش می خواست که آن کارها را بکند . ایشان اگر خیلی کارها را نکرد علتش آن است که پوپولیست نبود .

خ : از نظر شما سیاست های اقتصادی احمدی نژاد لیبرالیستی است ؟

ز : نخیر .

سیاست های اقتصادی ایشان لیبرالیستی نیست برای اینکه سیاست های اقتصادی رفسنجانی لیبرالیستی بود .

میدانید که دولت تاجر خوبی نیست و دولت احمدی نژاد لیبرال نیست بنابراین دولت احمدی نژاد نه دولت خوبی است و نه تاجر خوبی .

رفسنجانی خوب بود که لیبرالیسم را خوب درک کرد و گفت هر کسی که " خوب تر است " و زورش بیشتر است و نفوذش بیشتر است و پدر سوخته تر است و کلاهبردار تر است و راه فرار از مالیات را بهتر بلد است و روابطش بیشتر است و زد و بندهایش بهتر است و منفعت طلب تر است و کاردرست تر است و خلاصه تاجر تر است بیاید و سکان ادار? اقتصاد مملکت را از جهات مختلف در درست بگیرد .

خ : در مورد لیبرالیسم سیاسی چطور ؟

ز : لیبرالیسم سیاسی را که حرفش را نزنید . احمدی نژاد هم? سبز ها را از کار برکنار کرد .

خ : پس ایشان لیبرال نیست ؟ یعنی آقای مطهری از لفظ لیبرال به عنوان فحش استفاده کرده اند ؟

ز : بله . همینطور است . البته من خودم لیبرال هستم و اگر مطهری حقیقتاً از این واژ? زیبا به عنوان ناسزا استفاده کرده باید به او گفت که لیبرال خودتی .

خ : مرسی از وقتی که به ما دادید .

ز : از شما هم مرسی .


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط کوشا 88/8/20:: 7:40 عصر     |     () نظر