سفارش تبلیغ
صبا ویژن
نیکوکار از کار نیک بهتر است ، و بد کردار از کار بد بدتر . [نهج البلاغه]
yazd blog
درباره



yazd blog

وضعیت من در یاهـو
کوشا
ما بر سر پیمان خود استواریم . . .
آهنگ وبلاگ

 ثانیه‏نیوز- رسول سنایی راد- هزینه‌های سنگین و آثار تخریبی اغتشاشات و اردوکشی‌های خیابانی پس از انتخابات و اعترافات دستگیر شدگان این حوادث، این انتظار عمومی را به وجود آورد که عوامل اصلی و آمران آشوب‌ها نیز دستگیر و به مجازات برسند. چرا که افراد دستگیر شده عموماً عوامل خیابانی و سازمان دهندگان و حداکثر نظریه‌پردازانی بودند که سازمان‌دهی و اجرای فتنه‌ای را بر عهده داشتند که فرماندهی و هدایت آن در حلقه‌های بالاتر صورت گرفته است بنابراین عدالت زمانی اجرا می‌شود که با مسببان اصلی فتنه نیز قاطعانه برخورد شود.

شاید در ابتدای آشوب‌ها پاره‌ای ملاحظات و ضرورت‌ها مثل جلوگیری از گسترش فتنه و مهلت دادن برای اتمام حجت و غربال شدن و تجزیه صف معترضین از آشوبگران و... توجیهی برای عدم دستگیری عوامل اصلی به حساب می‌آمدند که در فضای غبارآلود اولیه، احتمال اشتباه برخی از خواص و نخبگان نیز متصور بوده اما با سپری شدن بیش از سه ماه از آن وقایع تلخ و فرو نشستن غبار فتنه، اینک حتی آقای هاشمی در دیدار با خبرگان رهبری مدعی می‌شود که «کی خواسته‌‌اند فرزندانم را بگیرند که من مانع شده باشم؟» این سخن به آن معناست که دیگر نزدیک‌ترین افراد، دفاعی از سران فتنه نداشتند و دستگیری آنان به تشدید ناآرامی نمی‌انجامد بر عکس عدم دستگیری و برخورد می‌تواند پیامدها و هزینه‌هایی برای نظام داشته باشد که مهم‌ترین آنها عبارتند از:

1- ادامه توهم در بین خطاکاران و مجرمان اصلی که وقتی برخوردی صورت نگرفته، آنان فکر می‌کنند جرمی اتفاق نیفتاده یا توان و جرأت دستگیری و مجازات آنان وجود ندارد.

2- قضاوت منفی نسبت به عدالت و اجرای آن در نظام اسلامی در بین ناظران و عموم مردم که می‌بینند به‌رغم آتش افروزی و فتنه انگیزی تنها عوامل پیاده و عاملان فریب خورده دستگیر و محکوم شده ولی عوامل اصلی و آمران از مصونیت برخوردار بوده و هیچ هزینه‌ای پرداخت نکرده‌اند. حال آنکه شرع و قانون در برخورد با مجرم هیچ تفاوتی قائل نبوده و شهروندان را درجه‌بندی نکرده است.

3- ادامه فتنه انگیزی و شرارت و فرصت‌سوزی ناشی از بازیچه قرار دادن امنیت و منافع ملی که برنامه‌ریزی برای اغتشاش در روز قدس، شروع دانشگاه‌ها، 13 آبان و... و صدور بیانیه‌های تحریک کننده از سوی سران فتنه،‌نشان از فعال بودن کانون فتنه و شرارت می‌دهد.

بنابراین همانگونه که رئیس محترم قوه قضائیه در اظهارات خویش اعلام داشته است در برخورد با عوامل فتنه هیچ ملاحظه‌ای مانع اجرای عدالت نخواهد شد، انتظار می‌رود به زودی شاهد دستگیری عوامل اصلی و سران فتنه باشیم که متأسفانه پس از انتخابات با طراحی و اجرای سناریوهای پیچیده و مختلف در عین فتنه انگیزی و آتش افروزی تنها هزینه‌ها را بر دوش عاملان اجرایی و پیاده نظام خویش انداخته و تاکنون خودشان هیچ هزینه و زحمتی متحمل نشده‌اند. حال آنکه دستگیری این سطح از مجرمان امروزه نه تنها در بین خواص و نخبگان بلکه در بین توده‌های مردم به عنوان یک مطالبه عمومی مطرح است که اجرای آن یک گام به نفع عدالت و امنیت خواهد بود.


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط کوشا 88/7/20:: 8:59 عصر     |     () نظر