سفارش تبلیغ
صبا ویژن
اندکى که با آن بپایى به از بسیارى که از آن دلگیر آیى . [نهج البلاغه]
yazd blog
درباره



yazd blog

وضعیت من در یاهـو
کوشا
ما بر سر پیمان خود استواریم . . .
آهنگ وبلاگ

«هر وقت من می‌خواهم بیشتر به رهبری نزدیک شوم، جریان مرموزی نمی‌گذارد.» «کسانی که تصور می‌کنند بین من و آقا اختلافی وجود دارد، جایگاه ولایت را نمی‌شناسند، در صورتی که من واقعاً به ولایت فقیه معتقد هستم.»

این جملات وحدت بخش تنها بخشی از اظهارات منتشر نشده آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در دیدار جمعی از اعضای خبرگان رهبری است که خبرگزاری‌ها دو روز پیش به نقل از یکی از اعضای مجلس خبرگان منتشر کردند. رئیس مجلس خبرگان رهبری در این دیدار به رفاقت 50 ساله خود با مقام معظم رهبری اشاره کرده و با تأکید بر اینکه «اگر ولایت فقیه در ایران نباشد، کشور یا تجزیه می‌شود یا متلاشی» تنها راه اداره کشور را ولایت فقیه عنوان کرده و سپس می‌افزاید:‌«هیچ کس بهتر از ایشان (مقام معظم رهبری) توانایی اداره کشور را ندارد.» اینکه چرا اظهارات دشمن‌شکن و وحدت‌آفرین آقای هاشمی رفسنجانی هرگز انتشار عمومی پیدا نکرد، موضوعی است که مورد پرسش این یادداشت قرار گرفته است. آقای هاشمی رفسنجانی طی دو ماه گذشته در مواجهه بامسائل پیش آمده، مواضعی اتخاذ کرده که باعث سوء‌تعبیرهایی در سطح جامعه شده و بعضاً تبعاتی به همراه داشته است. ایشان در کوران حوادث انتخابات و فضای فتنه‌ای که ایجاد شده بود، در نامه‌ای سرگشاده به رهبر معظم انقلاب (که می‌توانست محرمانه و خصوصی ارائه شود) از شعله‌ور شدن آتشفشان‌هایی از درون سینه‌های سوزان مردم،‌احزاب و جریان‌‌های سیاسی خبر داده بود که وضع موجود را بیش از این برنمی‌تابند و پیش‌بینی کرده بود که نمونه‌هایی از این آتشفشان‌ها در جامعه شکل خواهد گرفت کما اینکه همین اتفاقات بعد از اعلام نتایج انتخابات به وقوع پیوست و هواداران جریانات مغلوب، اردوکشی‌های انتخاباتی را آغاز کردند و حوادث تأسف بار، یکی پس از دیگری نمایان شد و هزینه‌های فراوانی را بر نظام و مردم تحمیل کرد. حال سؤال اساسی از جناب آقای هاشمی رفسنجانی این است که جناب‌عالی به عنوان یکی از تأثیرگذارترین شخصیت‌های نظام که چنین حوادثی را پیش‌بینی کرده بودید، چه اقداماتی برای جلوگیری از بروز این حوادث انجام داده‌اید؟ مگر نه این است که به تعبیر شما در نامه به مقام معظم رهبری «بی‌شک جامعه و بخصوص نسل جوان نیازمند اطلاع از حقیقت» هستند،‌جناب عالی برای کشف این حقیقت چه کردید؟

آیا نامه شما در آن مقطع و به صورت علنی به کشف حقیقت کمک کرد یا فضای غبارآلودی که شکست‌خوردگان از رأی مردم ایجاد کرده بودند ‌را تیره‌تر ساخت؟

ریاست محترم مجمع تشخیص مصلحت نظام!

مردم و دلسوزان نظام مایلند بدانند که شما براساس کدام مصلحت تصمیم به انتشار آن نامه به صورت سرگشاده به رهبر معظم انقلاب کردید و اکنون کدام مصلحت مانع شده که اظهارات جناب عالی در جمع اعضای خبرگان رهبری که نوید خارج شدن از آن فضا و ایجاد جوی وحدت بخش در جامعه را می‌دهد، در جمعی محدود مکتوم بماند و رسانه‌ای نشود؟

در این جمع گفته‌اید: «هر وقت من می‌خواهم بیشتر به رهبری نزدیک شوم،‌جریانی مرموز نمی‌گذارد» سؤال اینجاست که این جریان مرموز کیست، از کجا سرچشمه می‌گیرد و چرا آن را افشا نمی‌کنید؟ جناب آقای رفسنجانی، اگر چه ممکن است نگارنده با این اظهارنظر درباره شما موافق نباشد، اما برخی آگاهان سیاسی در ارزیابی از رفتار سیاسی شما معتقدند که معمولاً در ابراز دیدگاه‌های سیاسی رفتارهای پرنوسان دارید و فارغ از اینکه حق و باطل در کدام اردوگاه قرار دارد، شرایط و جو عمومی را می‌سنجید و براساس آن تصمیم می‌گیرید و یا دست کم سکوت می‌کنید. گرچه این نوع نگاه در عالم سیاست از دیدگاه غربی آن چندان نکوهیده به نظر نیاید، اما حتماً تصدیق می‌فرمایید که از دیدگاه اسلامی این شیوه امری مذموم است و تعبیر مناسبی ندارد چرا که همه قائل به این هستیم که سیاست عین دیانت و دیانت عین سیاست است.

جناب آقای هاشمی! رهبر معظم انقلاب در بیانات اخیر خود در جمع رئیس و اعضای خبرگان رهبری، نسبت به سکوت برخی خواص در فضای فتنه و غبارآلود انتخابات انتقاد و گلایه داشتند، آیا جنابعالی خود را مصداق این خواص می‌دانید یا خیر و اگر می‌دانید سکوت‌ شما نشانه چیست؟ چندی پیش در اظهارنظری یکی از دلایل عدم حضور در نماز جمعه را جلوگیری از بهانه دادن به برخی افراد فرصت‌طلب و آشوبگر عنوان کرده بودید؛ برگزاری نماز جمعه 26 تیرماه نشان داد که چه کسانی از حضور شما در نماز جمعه سوء استفاده کردند، آیا وقت آن نرسیده که یکبار برای همیشه در اقدامی شجاعانه و از تریبون نماز جمعه این افراد را برای همیشه رسوا کنید و از خود برهانید؟ اینان همان جریانی هستند که در مجلس ششم و عصر اصلاحات آن هتک حرمت را به شما روا داشتند و با خلق عالی‌جنابان سرخ و خاکستری از شخصیت شما، ‌بیشترین حملات را متوجه جنابعالی کردند، پس نمی‌توانند خیرخواه شما باشند.

به عنوان نکته پایانی اینکه تجربه ثابت کرده این جریانات غوغازیست تنها در فضای غبار‌آلود و فتنه نشو و نما می‌کنند، پس با شفاف‌سازی و اظهار نظرات صریح می‌توان عرصه را بر این جریانات تنگ کرد.

منبع:جوان


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط کوشا 88/7/19:: 1:7 عصر     |     () نظر