سفارش تبلیغ
صبا ویژن
[ و به عبد اللّه پسر عباس در باره نظرى که داده بود و امام موافق آن نبود فرمود : ] تو راست که به من نظر دهى و اگر نپذیرفتم از من اطاعت کنى . [نهج البلاغه]
yazd blog
درباره



yazd blog

وضعیت من در یاهـو
کوشا
ما بر سر پیمان خود استواریم . . .
آهنگ وبلاگ

اگرچه مواضع و اقدامات هاشمی رفسنجانی در طول سالیان اخیر همواره انتقاداتی را در پی داشته اما بدون شک بیشترین انتقادات به وی در طول چندین ماه اخیر صورت گرفته است.

حملات و انتقادات بیشمار هاشمی رفسنجانی به دولت نهم آن هم در شرایطی که مقام معظم رهبری بارها و بارها از عملکرد و شاخصه های دولت تمجید کرده بودند، مطرح کردن شبهه تقلب در انتخابات دهم از چند ماه قبل از برگزاری آن، نوشتن نامه تهدید آمیز به رهبر معظم انقلاب درباره آشوب‌های پس از انتخابات، سکوت در برابر حوادث ناگوار بعد از انتخابات و بدین ترتیب زدن مهر تائید بر آن،‌ اظهارات عجیب در نماز جمعه 26 تیرماه و القای بحران در کشور... تنها چند مورد از چندین و چند اقدام عجیب هاشمی رفسنجانی بود که انتقاداتی را از جانب برخی دلسوزان نظام به وی وارد کرده بود و هاشمی در مقابل آن‌ها تنها سکوت اختیار کرده بود.

با این حال برخی اتفاقات روزهای اخیر، از جمله بیانیه اکثریتی اعضای مجلس خبرگان که در آن بر لزوم تبعیت از فرامین رهبری تاکید شده بود، از جمله دلایلی است که باعث شده تا هاشمی به سکوت خود پایان دهد و کمی خبرساز شود.

در همین راستا وی پس از مدت‌ها سکوت، در روزهای اخیر تنها چند بار از علاقه خود به رهبر انقلاب و سابقه "دوستی" خود با ایشان سخن گفت اما توضیحی درباره ابهامات فروانی که درباره او مطرح شده است نداد.

ادامه این رفتار از سوی هاشمی و تداوم انتقادات از سوی رسانه‌ها و سیاسیون باعث شد تا روز یکشنبه پایگاه شخصی اطلاع رسانی هاشمی رفسنجانی در یادداشتی نسبت به این وضعیت واکنش نشان دهد.

در این یادداشت باز هم بدون اشاره به ابهامات بیشمار درخصوص رفتارهای عجیب هاشمی رفسنجانی به سابقه دوستی هاشمی و رهبری اشاره شد و البته در آن به "جریان مرموزی" نیز اشاره شد که از طریق "تحرکات رسانه‌ای" سعی در ایجاد اختلاف و تفرقه میان مسئولان و نهاد جمهوری اسلامی دارد!

در بخشی از این یادداشت آمده است: "مودت و دوستی آیت الله هاشمی رفسنجانی و رهبر معظم انقلاب و تعلق خاطر مشترک این بزرگان در حفظ یادگاز ماندگار امام راحل (قدس سره) – نظام مقدس جمهوری اسلامی -  به گونه ای بنیادی و دیرپا است که تحرکات رسانه‌ای را توان القاء اختلاف و یا اثبات دوستی در آن نیست."

با این حال هاشمی رفسنجانی در حالی همچنان به سابقه دیرینه دوستی خود با حضرت آیت الله خامنه‌ای اشاره می‌کند که عمده انتقاداتی که به او وارد می‌شود نه به خاطر اختلاف وی با رهبری بلکه به خاطر عدم تابعیت وی از رهنمود‌هایی است که از جایگاه ولی فقیه مطرح می‌شود.

شاید بهترین اقدام از سوی هاشمی که می‌خواهد به انتقادات رسانه‌ها از خود پایان بدهد، ارائه توضیحات شفاف درباره ابهامات فراوانی باشد که رسانه‌ها به دنبال پاسخ آن هستند.


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط کوشا 88/7/15:: 1:53 عصر     |     () نظر