سفارش تبلیغ
صبا ویژن
ای کمیل! محبت دانش، آیینی است که [خدا [بدان عبادت می شود و آدمی به وسیله آن در زندگی طاعت را و پس از مرگش نام نیک را به دست می آورد . [امام علی علیه السلام]
yazd blog
درباره



yazd blog

وضعیت من در یاهـو
کوشا
ما بر سر پیمان خود استواریم . . .
آهنگ وبلاگ
 مهدی هاشمی رفسنجانی علاوه بر لندن به چهار کشور دیگر نیز سفر کرده است.

به گزارش ثانیه‏نیوز‍، مهدی هاشمی رفسنجانی در ایام پس از انتخابات ریاست جمهوری علاوه بر لندن به چهار کشور دیگر نیز سفر کرده است.

وی پس از دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری به کشورهای «کویت»،«عربستان»،«روسیه» و مسافرت «انگلیس» داشته است که مقصد نهایی وی لندن بوده است.

منابع آگاه معتقدند بررسی ابعاد مختلف سفرهای این آقازاده ، کلید رمز بسیاری از اتفاقات بوجود آمده طی ماه های گذشته می باشد.

خروج پسر دوم آیت الله هاشمی رفسنجانی از ایران و رفتن به کشوری که در جریان آشوب‌های پس از انتخابات، نقش گسترده‌ای در حمایت از آشوب‌طلبان ایفا کرده، ابهامات زیادی را در فضای سیاسی و رسانه‏ای ایجاد کرده است.

اکنون حضور طولانی مدت مهدی هاشمی در لندن باعث به وجود آمدن شبهاتی در این سفر و مأموریت وی در لندن شده است.

 مهدی هاشمی به گفته هیأت امنای دانشگاه آزاد چند روز قبل از دادگاه چهارم متهمان کودتای مخملی در سوم شهریور به لندن رفته است و هم اکنون نزدیک به سه هفته است که در لندن به سر می‌برد.

بدین ترتیب وی که پس از دادگاه چهارم تکذیبیه‌ای به صداوسیما ارسال کرد و مدعی شده که خاندان هاشمی از احمدی‌نژاد شکایت کرده‌اند اصلاً در ایران نبوده است! خروج دو هفته‌ای وی از ایران و اقامت در لندن سؤالاتی را به وجود آورده است.

مهدی هاشمی که برخی متهمان کودتای مخملی از وی به عنوان طراح و اسپانسر مالی اغتشاشات پس از انتخابات نام برده‌اند هم اکنون با خروج از کشور به این موضوع دامن زده که وی برای فرار از دادگاه به این سفر رفته است.

هیأت امنای دانشگاه آزاد مدعی شده که مهدی هاشمی برای سرکشی به واحدهای خارج از کشور از ایران رفته اما این مأموریت سه هفته‌ای که هنوز هم به پایان نرسیده دارای ابهامات فراوانی است


لازم به ذکر است اخیرا برخی متهمان آشوب‌های پس از انتخابات درباره "مفاسد مالی و سیاسی" او سخن به میان  آورده بودند.

مسعود باستانی از متهمان آشوب‌های پس از انتخابات، در چهارمین دادگاه رسیدگی به اغتشاشات اخیر با اشاره به محورهایی که از سوی مهدی هاشمی رفسنجانی مدیریت کلان سایت جمهوریت به آنها ارائه می‌شد، گفت: حمله به عملکرد 4 ساله دولت و تضعیف نهادهای قانونی کشور همچون شورای نگهبان، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، نیروی مقاومت بسیج و نیز نیروی انتظامی، تضعیف شخص احمدی‌نژاد، ایجاد شبهه در انتخابات، ارائه اخبار ضد و نقیض مبنی بر سوء استفاده از اموال دولتی، القاء تقلب در انتخابات جزو محورهایی بود که در راستای وحدت شکنی و ایجاد التهاب در جامعه ما آن را در دستور کار داشتیم.

مسعود باستانی، از گردانندگان اصلی سایت جمهوریت، گرداننده اصلی این سایت را "مهدی هاشمی رفسنجانی" اعلام می‌کرد و گفت: سایت جمهوریت اطاق جنگ روانی علیه مسئولین نظام بود.

علاوه بر باستانی، حمزه کرمی، مدیر سایت جمهوریت نیز در افشای مفاسد مالی مهدی هاشمی گفت: وی در انتخابات پولشویی، سند سازی و از بیت المال هزینه می‌کرد.

مدیر سایت جمهوریت همچنین اعلام کرد که با فشار مهدی هاشمی و به منظور تبلیغات در دوره نهم انتخابات ریاست جمهوری برای پدرش اکبر هاشمی رفسنجانی، سندسازی می کرده و در این راستا در سال 84 دو میلیارد تومان پول از بودجه سازمان بهینه سازی مصرف سوخت برداشت کرده است.

در مقطع خروج مهدی هاشمی از کشور، دفتر هیات امنای دانشگاه آزاد که تحت مدیریت مهدی هاشمی اداره می‌شود، با انتشار اطلاعیه ای خبر خروج مهدی هاشمی را از کشور تایید کرد و در عین حال به آن واکنش نشان داد.

این اطلاعیه را سایت نزدیک به مهدی هاشمی و همزاد "جمهوریت" که اخبار اختصاصی وی و خانواده‌اش را به صورت ویژه اعلام می‌کند‌، منتشر کرد.

دفتر هیات امنای دانشگاه آزاد در اطلاعیه خود آورده است که "آقای مهدی هاشمی بعنوان رییس دفتر هیات امنا برای بازرسی از عملکرد این دفاتر به تعدادی از کشورهای که دارای شعبه دانشگاه ازاد می باشند مسافرت نموده‌اند."

آنچنان که روابط عمومی حوزه تحت اختیار مهدی هاشمی ادعا کرده وی "بزودی" به کشور باز می‌گردد و رسانه‌هایی که احتمال ارتباط خروج وی را از ایران با افشاگری‌های اخیر مطرح کرده‌اند، "تحت پیگیری‌های قانونی" قرار می گیرند.

علی‌رغم وجود این توضیح در خبر، اصرار دفتر هیات امنای دانشگاه آزاد بر این مسئله و اشاره به سفر وی به‌منظور ماموریت‌های سازمانی هم بر حساسیت‌ها اضافه کرد و هم این سؤال را دامن زد که رئیس دفتر هیات امنای دانشگاه با شرح وظایف مشخص چه ماموریت سازمانی مشخصی در قبال دفاتر خارج از کشور این دانشگاه دارد

کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط کوشا 88/7/1:: 1:39 عصر     |     () نظر