سفارش تبلیغ
صبا ویژن
ایمان برهنه است و جامه آن تقوا و زیورش حیا و دارایی اش فقه و میوه اشدانش است . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
yazd blog
درباره



yazd blog

وضعیت من در یاهـو
کوشا
ما بر سر پیمان خود استواریم . . .
آهنگ وبلاگ
رئیس جمهور در مراسم تودیع و معارفه رئیس قوه قضائیه؛
اگر صاحبان قدرت پای میز محاکمه کشیده شوند پایین دستیها جرأت تخلف ندارند
هیچکس از ما انتظار ندارد که عدالت را یکباره در همه عرصه‌ها پیاده کنیم باید عدالت را در جامعه اولویت‌بندی کنیم کسی تردید ندارد که اگر صاحبان قدرت پای میز محاکمه کشیده شوند پایین دستیها جرأت تخلف ندارند.
  
به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، محمود احمدی‌‌نژاد رئیس‌جمهور کشورمان صبح امروز دوشنبه در مراسم و معارفه رؤسای قدیم و جدید قوه قضاییه طی سخنانی ضمن تشکر از خدمات آیت‌الله شاهرودی در طول ده سال گذشته گفت: در طول سالهای که بنده در خدمت آیت‌الله شاهرودی بودم از نظرات وی در مسائل عمومی کشور استفاده می‌کردم.
وی افزود: به آیت‌الله لاریجانی هم به خاطر انتخاب و انتصاب به عنوان رئیس قوه قضاییه تبریک می‌گویم
و به امید خداوند امیدوارم که وی در این مسند و مسوولیت مهم قضا منشأ خدمات خوبی به ملت باشد.
رئیس جمهور تصریح کرد: عدالت فلسفه تشکیل حکومت اسلامی و محور حکومت است و در واقع عدالت محور انسانیت انسان‌ها می‌باشد برخلاف تصور برخی که فکر می‌کنند جامعه بشری باید در قله به عدالت برسد بلکه عدالت در دامنه است.
احمدی‌نژاد ادامه داد: ضامن شکوفایی، امنیت و حقیقت اجرای عدالت است و بدون عدالت آبادانی حقیقی اتفاق نمی‌‌افتد. عدالت دلها را زنده می‌کند و ما باید به نقطه‌ای برسیم که آحاد جامعه احساس اجرای عدالت حقیقی کنند و هیچ کس نباید احساس کند که عنصر درجه دو و درجه چندم است.
وی ادامه داد: نباید هیچکس چنین باوری در وجودش ایجاد شود که فرصت شکوفایی برای وی ایجاد نشده یا از وی این فرصت دریغ شده است و در واقع تا انسانها احساس آرامش و شخصیت نکنند شکوفا نمی‌شود.
رئیس‌جمهور در ادام اظهار داشت: انسان تراز اسلام انسانی است که از دل محیط سرشار از عدالت برمی‌خیزد و مهم‌ترین مأموریت انبیاء و اهل بیت و البته امام عصر (عج) نیز برپایه عدالت است.
رئیس جمهور تأکید کرد: اگر عدالت برپا شود تازه انسانها، خدا ، خود و استعدادهای درونی خود را می‌شناسند و قطعا بر پایه حیاط طیبه مستلزم برپایی عدالت است و این مأموریت اصلی ما می‌باشد.
احمدی‌نژاد ادامه داد: در این امر همه ما مسوول هستیم، همه قوا مسوولند همه نقش قوه قضاییه در این بین ممتاز و بی‌بدیل است برای اینکه قوه قضاییه نقطه پایان بوده و تظمین کننده جاری شدن عدالت و امنیت است.
وی افزود: یک رسیدگی صریح، عادلانه و قاطع بهترین عامل پیشگیری از وقوع جرم و امنیت خاطر و آرامش در متن جامعه است و به همین دلیل می‌باشد که ویژگیهای شمرده شده برای یک قاضی به جزء برای امامت جامعه شمرده نشده است.
رئیس‌جمهور با بیان اینکه قاضی تراز اسلام باید از هواهای نفسانی خارج شده باشد افزود: قاضی تراز اسلام باید تمایلات مادی فرسنگ‌ها فاصله گرفته باشد، چرا اینقدر اهمیت و چرا برای رئیس اداره برق و آب انقدر ویژگی گفته نشده است؛ قاضی آرامش‌بخش و تضمین‌کننده اجرای قوانین است البته همه موظف به اجرای عدالت هستیم.
احمدی‌نژاد خاطر نشان کرد: دولت و قوه مجریه در گذشته در خدمت آیت‌الله شاهرودی بوده و امروز هم در خدمت آیت‌الله لاریجانی خواهد بود.
وی اضافه کرد: هیچکس از ما انتظار ندارد که عدالت را یکباره در همه عرصه‌ها پیاده کنیم باید عدالت را در جامعه اولویت‌بندی کنیم کسی تردید ندارد که اگر صاحبان قدرت پای میز محاکمه کشیده شوند پایین دستیها جرأت تخلف ندارند.
رئیس‌جمهور اضافه کرد: باید دست به دست هم داده و در مقابل مفاسد و تجاوز به حقوق عمومی و البته قانون‌شکنی و کسانی که قانون‌شکنی را می‌خواهند نهادینه کنند، بایستیم.
احمدی‌نژاد ادامه داد: اگر خدای ناکرده در جامعه‌ای صاحبان نفوذ و قدرت از رسیدگیهای قضائی و اعمال عدالت مصون بمانند آن جامعه تضمینی برای بقا و دوام نخواهند داشت.
وی با اشاره به سخنان آیت‌الله لاریجانی گفت: سخنان بسیار خوبی است ما پشتیبانی می‌کنیم ولی کار سخت است چرا که بالاخره سفارش‌ها و فشارها می‌آیند البته گفتم که قضات مؤمن و خودساخته در دستگاه قضا فراوان هستند.
رئیس‌جمهور ادامه داد: امیدوارم مسیری که برای اصلاح قوه قضاییه از ابتدای انقلاب تاکنون آغاز شده و بزرگان زیادی در این مسیر زحمت کشیده‌اند همچنان با قوت ادامه پیدا کند.
احمدی‌نژاد در ادامه تأکید کرد: به خدا قسم می‌ارزد که انسان برای اجرای حکم خدا جان خود را هم برای آن بگذارد بهتر از آن است که سالها در منصب‌های عالی حضور داشته باشد ولی جامعه از وی انتظار تحقق عدالت نداشته باشد.
وی با اشاره به این که برای شکل‌گیری نظام جمهوری اسلامی ملت ایران با قریب به 200 هزار شهید و چندصد هزار جانباز جانفشانی کرده‌اند گفت: جمهوری اسلامی ثمره مجاهدت‌ها در طول تاریخ است.باید جمهوری اسلامی به جامعه الگو و الهام بخش حکومت جهانی اسلام تبدیل شود

کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط کوشا 88/5/26:: 11:2 عصر     |     () نظر