سفارش تبلیغ
صبا ویژن
رسول خدا فرمود : «نزد خداوند، هیچ چیز دشمن تر از خانه ای که بر اثرطلاق ویران شود، نیست» . سپس امام صادق علیه السلام فرمود:«خداوند ـ عزّوجلّ ـ، به سبب دشمنی ای که با جدایی داشت، درباره طلاق تأکید ورزید و سخن را در آن باب، بارها بازگفت. [صفوان بن مهران ـ از امام صادق علیه السلام نقل می کند ـ]
yazd blog
درباره



yazd blog

وضعیت من در یاهـو
کوشا
ما بر سر پیمان خود استواریم . . .
آهنگ وبلاگ

تبلیغات فاشیستی از نوع کروبی و موسوی

پنجشنبه ?? مرداد ????


ثانیه‏نیوز- رسول سنایی راد- از توصیه‌های منتسب به گوبلز، مشاور رسانه‌ای و افکار عمومی هیتلر، این است که برای فریب مردم باید از دروغ‌های بزرگ بهره گرفت که زود باور کرده و دیرتر بتوانند آن را کشف نمایند.

اما این روزها جبهه مدعی اصلاحات و هدایتگران انقلاب رنگی، گوبلز و هیتلر را در دروغگویی و فریب‌ افکار عمومی جا گذاشته و رکورددار دروغ‌های بزرگ در هفته‌های اخیر شده‌اند که نمونه‌های اخیر آن، اعلام کشته شدن یک نوجوان 12 ساله در مراسم چهلم کشته‌شدگان اغتشاشات در بهشت زهرا با ضربه باتون نیروهای ضداغتشاش و هتک حرمت و شکنجه شدن یک دختر جوان و دفن جسد سوخته وی در یک شهر شمالی و دور از خانواده وی بود.

اما پیگیری ماجرا نشان داد که نوجوان مذکور به نام علیرضا توسلی حدود 3 هفته قبل از مراسم ترحیم سیاسی که با حضور کروبی و میرحسین موسوی به عنوان چهلم کشته‌شدگان و با هدف ادامه اغتشاشگری انتخاب شده، در یک حادثه تصادف به رحمت خدا رفته است و سوژه دوم یعنی خانم ترانه موسوی هم در صحت و سلامت کامل و در کانادا به سر برده و از حدود یکسال پیش هم سفری به ایران نداشته است.

اما جالب اینکه براساس این دروغ‌ها، انواع تحلیل‌ها، تفاسیر و اعتراضات به عمل آمده که گاه با ژستی عقلایی، انسان دوستانه و حتی انقلابی صورت گرفته و گاه بیگانگان را به واکنش و موضع‌گیری علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی واداشته است. به عنوان مثال براساس خبر اول یعنی کشته شدن یک نوجوان 12 ساله، آغاجری از چهر‌ه‌های افراطی دوم خرداد، به سرزنش و شماتت مسؤولان و مدافعان نظام برآمده و آن را یک شاخص عمده انحراف از راه امام(ره) و انقلاب تلقی و در تحلیل بلندی بر روی آن مانور کرده که در دو شماره از روزنامه اعتماد ملی به چاپ رسیده است.

یا سوژه دوم مورد استقبال حامیان آمریکایی اغتشاشگران قرار گرفته است به گونه‌ای که مک کاتر، از نمایندگان سنای آمریکا در کنار تصویر بزرگ‌ شده‌ای از خانم موسوی با سخنانی هیجانی و عاطفی ضرورت حمایت از جنبش سبز اغتشاشگر را مورد تأکید قرار داده است.

گرچه چنین پدیده‌ای، آنگاه که فرصتی برای بررسی شایعه و اطلاع‌رسانی فراهم باشد، یک ضعف جریان آشوب‌طلب به حساب نمی‌آید که می‌تواند در معرفی ماهیت فتنه‌ا‌نگیز و کثیف آن مؤثر باشد، اما با توجه به ویژگی‌‌ها و عواملی اثرگذار و تهدیدکننده در شرایط فعلی باید به سرعت مورد کنکاش و بازشناسی مسؤولان امنیتی و قضایی قرار گرفته و با آن برخورد متناسب به عمل آید. این ویژگی‌ها عبارتند از:

1-‌ بی‌پروایی و بی‌تقوایی موجود در بدنه تبلیغی و رسانه‌ای جریان اصلاح‌طلب برای دروغ‌پردازی و شایعه‌سازی و داشتن سابقه و تجربه جنگ روانی و تبلیغات کثیف که نمونه‌های آن در دوره‌های حاکمیت آن در دوم خرداد، تبلیغات انتخاباتی و مورد اخیر قابل رصد است.

2-‌ آسیب‌زدن به اعتماد مردم نسبت به نظام با جعل خبر، دروغ‌پردازی و بزرگنمایی برخی مسائل و مشکلات موجود، توسط جریان مدعی اصلاحات که متأسفانه تا حدودی مؤثر واقع شده است و زمینه پذیرش شایعه و دروغ‌های بعدی را نیز فراهم ساخته است.

3-‌ برخورداری جریان مدعی اصلاحات و آشوب‌طلبان از امکانات رسانه‌ای و پشتیبانی و حمایت گسترده رسانه‌های بیگانه که بخشی از لوازم انقلاب مخملین نیز است.

4-‌ سرعت تحولات و غبارآلود بودن فضای سیاسی در جنجال‌های سیاسی و فتنه‌آفرینی‌ها که مجال و فرصت هرگونه مکث و بررسی را از مخاطبان سلب و امکان القای هر شایعه و فریبی را فراهم می‌سازد.

عوامل و ویژگی‌های فوق است که نه‌ تنها توهم میرحسین موسوی و مواضع مشوش و پرشبهه کروبی، بلکه برخی ابهامات تعدادی از اصولگرایان سطحی و دغدغه‌های برخی نمایندگان مجلس را فراهم می‌‌سازد. البته نباید برخی اشتباهات و اشکالات موجود در بدنه نیروهای مدافع، اقدامات و شیوه‌های عجولانه و احساسی آنان در فراهم آوردن زمینه پذیرش شایعات و دروغ‌پردازی‌های آشوب‌طلبان را نادیده گرفت که لازم است به سرعت مورد بازشناسی و تصحیح قرار گیرد.

اما با توجه به حساسیت فضای کنونی و نقش فریب و دروغ در فتنه‌انگیزی، اطلاع‌رسانی به مردم و کمک به افزایش درک و تحلیل سیاسی و مصونیت بخشی در برابر شایعات و دروغ‌های بزرگ یک ضرورت قطعی است که بر عهده رسانه‌ها و نخبگان منصف و همسو با منافع ملی و مصالح نظام است. گرچه برخی از نخبگان نیز تاکنون تحت تأثیر تبلیغات فاشیستی سبزها بوده و سکوت کرده‌اند.


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط کوشا 88/5/22:: 8:56 عصر     |     () نظر