سفارش تبلیغ
صبا ویژن
در مردمی که نه خود نیک خواه اند و نه نیک خواهان را دوست دارند، خیری نیست . [امام علی علیه السلام]
yazd blog
درباره



yazd blog

وضعیت من در یاهـو
کوشا
ما بر سر پیمان خود استواریم . . .
آهنگ وبلاگ

حذف محترمانه هاشمی از امامت جمعه تهران!

تیر: چند روزی از اعلام خبری مبنی بر اقامه نماز جمعه این هفته توسط هاشمی رفسنجانی در سایت شخصی وی می گذرد...

این خبر فقط در سایت او یرای اولین بار منتشر شد اما پس از آن بلافاصله در سایت های حامی وی تبدیل به سوژه های داغ و کشدار شد.

این خبر آنقدر دستخوش تغییر و تحلیل بود تا اینکه روز گذشته با اعلام رسمی رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور پایان یافت. البته این خبر داغ تر از این است که بخواهیم به راحتی از کنار آن بگذریم چرا که به طور معمول نام امام جمعه در اواخر هفته اعلام می شود و اینکه از ابتدای هفته نام را اعلام کنیم! آنهم توسط شخص امام جمعه کمی جریان را بودار می کند.

بعد از شرکت نکردن هاشمی در مراسم تنفیذ ریاست جمهوری این دومین باری بود که در این روزها او سوژه برخی رسانه ها و تحلیل گران می شد. حتی برخی رسانه های بیگانه اعلام کردند برای قدردانی از‌ هاشمی به خاطر عدم حضور در تنفیذ و تحلیف رئیس جمهور در نماز جمعه نماز اولی ها بار دیگر حاضر می شوند تا جریانات مضحک نماز جمعه قبلی را تکرار کنند.

این در حالی است که نماز جمعه به عنوان یک امر سیاسی- عبادی همیشه از منزلت خاصی در افکار عمومی و عامه‌ متدینین برخوردار بوده و هست و به دست هاشمی و با سخنان دو پهلوی وی در نماز جمعه گذشته به این روز افتاد.

به دنبال اوج گرفتن تحلیل‌ها و گمانه زنی‌ها در خصوص حضور‌هاشمی در نماز جمعه این هفته رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور در گفت‌وگویی اعلام کرد‌ هاشمی خطیب جمعه این هفته نیست.

بنابراین با شرایطی که ایجاد شده بود و با سابقه ای که هاشمی از خودش سراغ داشت علیرغم اینکه نماز جمعه این هفته باید به وسیله وی اقامه می‌شد، برای حفظ جایگاه خاص نماز جمعه مانند گذشته ترجیح داد به عنوان بهترین راهکار خود را کنار کشیده و امامت نماز جمعه این هفته را به دیگر حضرات آقایان ائمه جمعه موقت تهران واگذار کند!


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط کوشا 88/5/22:: 8:35 عصر     |     () نظر