سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هرکه بر اساس دین، دوستی نکند و بر اساس دین، دشمنی نکند، دین ندارد . [امام صادق علیه السلام]
yazd blog
درباره



yazd blog

وضعیت من در یاهـو
کوشا
ما بر سر پیمان خود استواریم . . .
آهنگ وبلاگ
ابعاد پیوند اصلاح طلبان با ضدانقلاب

هر کس فتنه را بیدار کند خودش گرفتار آن می شود.      امام علی (ع)


پیوند انحلال گونه مدعیان اصلاح طلبی با گروهک های ضدانقلاب هر روز ابعاد واضح تر و گسترده تری پیدا می کند. در آخرین نمونه از این نزدیکی ها، شماری از اعضای حزب مشارکت و سازمان مجاهدین (انقلاب) در کنار برخی اعضای گروهک های نهضت آزادی، ملی-مذهبی، جنبش مسلمانان مبارز و کانون نویسندگان در منزل بهزاد نبوی و به بهانه همدردی با خانواده وی گردهم آمدند. در این دیدار چند تن از اعضای گروهک های دفتر تحکیم و ادوار تحکیم در کنار شماری از عناصر مارکسیست و چپ هم حضور داشتند و سعید مدنی، محمد بسته نگار، رئیس دانا، هاشم هدایتی، هاشم آغاجری، حسینی (استاندار اسبق و مشارکتی اصفهان)، پیمان و محمدعلی توفیقی سخنرانی کردند.

به گزارش ادوارنیوز (ارگان ادوار تحکیم) حبیب پیمان رئیس گروهک چندنفره جنبش مسلمانان مبارز در این محفل تیمی با اشاره به پیوند میان مدعیان اصلاح طلبی و عناصر ضدانقلاب گفت: بعد از پیروزی انقلاب، صف بندی های فراوانی صورت گرفت. بسیاری از افراد به اشتباه کنار هم قرار گرفتند و بسیاری افراد هم به اشتباه کنار هم نبودند. این نزدیک شدن ها و کنار هم قرار گرفتن ها بعد از گذشت سی سال بامعناست.

حسینی استاندار اسبق و مشارکتی اصفهان و سیستان و بلوچستان هم در نشست محفلی مذکور تأکید کرد: درست است که بسیاری، قبل از ما به این نقطه در مواجهه با سیستم ]نظام[ به هم رسیده اند اما مهم این است که باید به فهم مشترکی از خواسته های خود برسیم.

پیوند مدعیان اصلاح طلبی با عناصر ضدانقلاب در حالی است که مدعیان خط امام در جبهه اصلاحات به اعتبار تناقض شعارهای سابق انقلابی و اسلامی خود با مواضع اخیر به شدت از سوی افکار عمومی به چالش کشیده شده اند. در همین زمینه سایت «خبرنامه امیرکبیر» صراحتا کسانی چون موسوی و خاتمی و کروبی را به دست شستن از ایدئولوژی اسلامی فراخواند و نوشت:دیگر نمی توان و نمی بایست با عقاید گذشته به میدان آمد. دیگر نمی توان با زبان از کار افتاده گذشته به سراغ جنبش رفت. باید استراتژی سیاسی را عمیقا دگرگون کنیم و به اتحاد وسیع تر نیروها دست یابیم. این با عقاید دینی و شخصی ]!؟[ آقایان موسوی و کروبی و خاتمی منافات ندارد. آنها باید فرا ایدئولوژیک و فراسنتی عمل کنند.

سایت افراطی مذکور که تولیدات رادیو فردا، دویچه وله، بی بی سی و... را بازتاب می دهد، می افزاید: بهترین ایدئولوگ ها در سیاست همواره پراگماتیستی عمل کرده اند. باید با خواسته های حداقلی به وسیع ترین بسیج توده ای دست یافت... دین و اسلام، مبنای قضاوت آقایان موسوی و کروبی و خاتمی است اما زمان آن رسیده که این نحوه نگاه را به دیگران در جنبش مدنی تحمیل نکنیم و از هرگونه سیاسی کردن دین خودداری کنیم. احترام به اعتقادات انسانی از جمله دین و اسلام بی تردید امر مسلمی است اما از احوالات حاضر چنین برمی آید که تأکید بر این امور در شرایط حاضر غیر از آن که آب به آسیاب بنیادگرایان ایدئولوژیک می ریزد و عرف گرایان ]سکولارها[ را گریز می دهد، کاری دیگر نکند.

گفتنی است بهزاد نبوی به اعتبار سوابق چپ مارکسیستی ارتباط گسترده ای با گروهک های مذکور دارد و گردهم آمدن شماری از عناصر ضدانقلابی در خانه وی و تأکید حبیب پیمان بر معرفی اصلاح طلبان به عنوان «انقلابیون اشتباهی» تصادفی نیست.


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط کوشا 88/5/18:: 9:13 عصر     |     () نظر