سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خود رأیی ات تو را می لغزاند و در مهلکه ها سرنگون می سازد . [امام علی علیه السلام]
yazd blog
درباره



yazd blog

وضعیت من در یاهـو
کوشا
ما بر سر پیمان خود استواریم . . .
آهنگ وبلاگ
 

یک بازی کامپیوتری  هست که علیه جمهوری اسلامی ایران ساخته شده است. به نام جهنم خلیج فارس، در این بازی یک شخصیت اصلی وجود دارد که بوسیله ی کودک هدایت می شود و او امریکائی است و به یک پایانه نفتی در خلیج فارس آمده است تا با عملیاتی چند گروگان امریکائی را که در آنجا اسیرند را آزاد کند. در مقابل او کسانی که در پایانه هستند ظاهرا ایرانی اند و با او برخورد و درگیری دارند. اما بالاخره امریکایی همه را می کشد و گروگانها را آزاد می کند.
نکته قابل توجه اینجاست که در این فیلم از نکات ظریف روانشناسی برای ایجاد انزجار از ایرانی ها استفاده شده است. بطوری که در فیلم مشاهده می شود وقتی امریکایی به ایرانی ها شلیک می کند، ایرانی ها با صدای بسیار بلندی فریاد می زنند: (یا مهدی) و(یا الله) و... این فریادها طوری است که باعث انزجار کودک می شود و به طور شرطی می آموزد که هرجا این کلمات را شنید بی اختیار شلیک کند.این فیلم در جهان در مراکز فروش بازیهای کامپیوتری به نام بازی (یا مهدی) مرسوم است
...................................................................
 بازی کامپیوتری دیگری الان در جامعه ما پخش هست.مثلا شطرنج است.خیلی هم فجیع. ابتدا یک تصویری می آید روی صحنه ی کامپیوتر، تصویر پوشیده دو زن است .مثلا نلی و مری.
بعد نوشته انگلیسی می آید،شما با کدام یک از اینها می خواهید شطرنج بازی کنید. مثلا N را بزنید نلی وM را بزنید مری. شروع میکند بازی کردن، بازی به گونه ای طراحی شده که هر راندی که نوجوان یا جوان پای کامپیوتر پیروز می شود امتیازش این است که این زن یکی از قطعات لباسش را در بیاورد تا آخر.
یعنی ببینید استفاده از آن انرژی عظیمی که در ذهن و روح است در چنین فضایی. یعنی ما واقعا وارد دنیای عجیبی داریم می شویم. دنیایی که من اینرا سه چهار سال پیش در دانشگاه امیرکبیر مفصل بحث کردم،دنیایی که دارد مرز بین ارزش و ضد ارزش به قدری کم رنگ می شود که در برخی از موارد می مانیم که این واقعا ضد ارزش است و آن واقعا ارزش!
............................................................................
بازی کامپیوتری دیگری به نام شاهزاده ی ایرانی (Prince Of Persia) که در ایران به نام وزیر هندی معروف است. در این فیلم فردی که لباس روحانی به تن دارد، دختری را به اسارت درآورده و نام وی وزیر جعفر است. شاهزاده جوانی از ایران تلاش می کند که دختر را از اسارت وی آزاد سازد. این شاهزاده بوسیله ی کودک هدایت می شود و بالاخره با پیروزی وی و شکست وزیر جعفر بازی به اتمام می رسد. نام وزیر جعفر به خاطر توهین به امام جعفر صادق(ع) که شیعه بسیاری از معارف خود را از وی دارد انتخاب شده است و بعد از کنفرانس شیعه شناسی تل آویو ساخته شده است. در این کنفرانس به نقش مهم امام صادق(ع) در مذهب شیعه اشاره شده است و از حضرت به عنوان یک نابغه یاد می شود.
.......................................................................
درصفحه ی 3مجله ی نیوزیک انیترنشینان چاپ امریکا که در سطح جهانی منتشر می شود.
در این روزنامه یک تصویری انداخته اندازه یک کفش ورزشی به اسم Nike این شرکت ورزشی آمده بود کفشهایی برای بسکتبال تولید کرده بود که پشت آن کلمه ی الله بود بعد روی بند یک الله فلزی درست کرده بودند و زیر پاشنه این را قرار داده بودند.
مجله ی Life چاپ امریکا دو سال گذشته یک آگهی تبلیغاتی پخش کرد که درقسمت بالای تصویر آرم cocacola بود بعد در پایین تصویر یک عرب مسلمانی داشت cocacola را با الکل سجده می کرد. بعد در قسمت دیگرش نوشته شده بود که تنها cocacola است که تشنگی معنوی یک مسلمان را فرو می نشاند. خوب از این مسائل متاسفانه بسیاراست و اگر یک مقدار با خرد و با انصاف و دلیل بنگریم مشخص است که پشت اینها یک سیستم قوی طراحی شده وجود دارد.

                                                                              سخنرانی دکتر بلخاری در جمع دانشجویان

                

کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط کوشا 88/5/16:: 12:52 عصر     |     () نظر