سفارش تبلیغ
صبا ویژن
غیرتمند هرگز زنا نکند . [نهج البلاغه]
yazd blog
درباره



yazd blog

وضعیت من در یاهـو
کوشا
ما بر سر پیمان خود استواریم . . .
آهنگ وبلاگ

نامه سرگشاده 22 انجمن اسلامی خطاب به خاتمی

» مشروعیت مجمع روحانیون و شخص جنابعالی زیر سؤال است



اعضای انجمن اسلامی دانشجویان 22 دانشگاه کشور با صدور نامه‌ای سرگشاده خطاب به خاتمی خواستار بررسی مجدد مشروعیت مجمع روحانیون مبارز و شخص وی شدند.

به گزارش رجانیوز، متن نامه سرگشاده 22 انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه‌های سراسر کشور خطاب به سید محمد خاتمی به شرح ذیل است:

آقای محمد خاتمی سلام

22 خرداد ماه سال حرکت به سمت اصلاح الگوی مصرف را به یاد دارید؟ آیا انصافاً شما که از سوی آمریکایی مآبان مرد تمدن‌ها و صلح لقب گرفته‌اید، تا به‌حال تبلور چنین بینش عمیقی را در میان ملت‌های دیگر جهان سراغ دارید؟ باور ما آن است که بزرگ مدعیان دموکراسی هم در جهان رویای بهره‌مندی از چنین ملت فهیم و معتقدی را در سر می‌پرورانند، آیا با ما موافقید؟ صادقانه بگویید مانور بر روی خلق چنین حماسه‌ای و موهبت‌های آن تا چه اندازه به مزاج شما خوش می‌آید؟

آقای خاتمی

بارها و بارها شنیدیم، خواندیم و در رفتار شما هم به عینه مشاهده کرده‌ایم که این شکست‌های متوالی برای جنابعالی و دیگر مدعیان اصلاحات بسیار سنگین تمام شده است، از شکست در مرحله اول انتخابات دوره نهم ریاست جمهوری و عدم پذیرش دکتر معین گزینه پیشنهادی شما از سوی مردم گرفته تا شکست در مرحله دوم و عدم رأی به حجت‌الاسلام والمسلمین هاشمی رفسنجانی، سپس ناکامی تلاش مجدد شما در قالب شکست پروژه "باز باید سرنوشت از سرنوشت" در انتخابات شوراها، پس از آن از آخر اول شدن یاران خاتمی در مجلس هشتم تأمل برانگیز به نظر می‌آمد و اما قطعاً داغ‌ترین و سوزاننده‌ترین جای این غمنامه برای خاتمی، انتخابات 22 خرداد است.

البته انتخابات 22 خرداد ماه از چند جهت زخم‌های عمیق و کاری را بر حیثیت سیاسی شما وارد آورد، برای نمونه مرد 22 میلیونی دیگر رکورد‌دار نبود و امروز مردی از جنس مردم با 3 میلیون رأی بیشتر از مرد تمدن‌ها محبوب‌تر و برتر شده است. در نمونه‌ای دیگر شکست وحشتناک موسوی گزینه خاتمی که حتی فغان و قانون گریزی‌های او بعد از انتخابات هم نتیجه‌ای جز پرده برداشتن از چهره افراد شکست‌خورده‌ای که انگیزه‌ای جز خفه کردن صدای مخالف خود را ندارند، نداشت.

آقای خاتمی

چرا روزی از رقابت و مبارزه با احمدی‌نژاد خودداری کردید که اکنون بخواهید بیرون از گود و از کیلومترها فاصله به اصطلاح شجاعت خود را به رخ بکشانید و در این میان هم از دیگران خرج کنید که بیایید بنشینیم و بر مشروعیت این دولت بحث کنیم؟ خوشحال می‌شویم که نظر شما را در رابطه با اینکه در خصوص مشروعیت مجمع روحانیون مبارز و از آن مهمتر شخص محمد خاتمی هم بحث شود بدانیم. آیا در باب این مسئله هم هنوز قائل به آزادی بیان هستید؟

آقای خاتمی

هیچ می‌دانید برای ما دانشجویان مشاهده فیلم ایتالیای شما، دست دادنتان با راسموسن به عنوان یک کافر حربی و... سؤالات زیادی را پدید آورده است، که صرفاً ابلاغ یک تکذیبیه از سوی جنابعالی و نشر آن از جانب رسانه‌های حامی خودتان جهت سرپوش‌گذاشتن بر اشتباهات شما، این ابهامات را از ذهن مقدس دانشجویان پاک که نمی‌کند هیچ، بلکه بر صحت آن نیز می‌افزاید؟ به نظر شما بعد دیگر نتیجه همه پرسی 22 خرداد ماه همان "نه" بزرگ مردم در به ساختارشکنی‌ها و تفکرات رفرمیستانه جبهه مطلوبتان نبود؟

آقای خاتمی

می‌گوییم اگر در انتخابات شرکت می‌کردید و حالا که نکردید، به جایش این ناکامی را بپذیرید به مراتب بهتر از این "خودکشی"ها و "خودزنی"های سیاسی برایتان تمام می‌شود. این عصبیت شما ما را یاد پرخاشگری‌های مرد مهربان "زنده باد مخالف من" در دانشگاه تهران می‌اندازد که می گفت: "آدم باشید و گرنه می‌دهم بیندازندتان بیرون". آیا هنوز هم می‌خواهید این عدم ارضای شهوت قدرت در اردوگاه متبوع و از آن جدی‌تر رهبرش یعنی خودتان را با انتقام‌گیری و بی‌حرمتی به مردم و قانون‌شان جبران کنید؟

آقای خاتمی

فکر می‌کنیم برای این خیلی عصبانی هستید که حتی حجت‌الاسلام و المسلمین هاشمی رفسنجانی هم ادامه حیات سیاسی خود را بر طرفداری از شما و یارانتان ترجیح دادند و با خطبه‌های خود رشته‌های شما را پنبه کرده و آب سردی بر سرتان ریختند، عجب نماز جمعه تاریخی‌ای! بود. آیا باز هم با ما موافقید؟

در آخر آقای خاتمی

ما نامه مصطفی معین وزیر علومتان در برخورد امنیتی، قضایی، سیاسی، حقوقی با دانشجویان منتقد را هنوز به خاطر داریم. شما چطور؟

والسلام علی من اتبع الهدی

بر اساس این گزارش، این نامه از سوی انجمن‌های اسلامی دانشجویان دانشگاه‌های زیر صادر شده است:

انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی
نجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه صنعتی شریف
انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شاهد
انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه سمنان
انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه تهران
انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه ارومیه
انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شیراز
انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه یزد
انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه هرمزگان
انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد
انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه اراک
انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه شهرکرد
انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی ارومیه
انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه شهید چمران اهواز
انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی همدان
انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه بوعلی همدان
انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه اصفهان
انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی بابل
انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه ایلام
انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی اهواز
انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه سیستان و بلوچستان
انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تربیت معلم تهران



کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط کوشا 88/4/30:: 10:11 عصر     |     () نظر