سفارش تبلیغ
صبا ویژن
محبّت دنیا خرد را تباه می کند و دل را از شنیدن حکمت باز می دارد و کیفری دردناک می آورد . [امام علی علیه السلام]
yazd blog
درباره



yazd blog

وضعیت من در یاهـو
کوشا
ما بر سر پیمان خود استواریم . . .
آهنگ وبلاگ

رادیو فردا با اشاره به اینکه پس از اقامه نماز جمعه تهران در 26 تیرماه، همچنان واکنش‌ها به سخنان اکبر هاشمی رفسنجانی ادامه دارد، به نقل از یوسفی اشکوری افزود،هاشمی رفسنجانی با تمام وجود مخالف تداوم دولت احمدی نژاد است.

به گزارش ایرنا، رادیو فردا در ادامه این واکنش‌ها با "حسن یوسفی اشکوری" گفت‌وگو کرد.

رادیو فردا در باره تلقی اشکوری از سخنان اکبر هاشمی رفسنجانی پرسید، اشکوری گفت:فکر می‌کردم ایشان محافظه‌کارانه‌تر از این عمل خواهد کرد و اگر بناست دو امتیاز به این طرف بدهد، یک امتیاز هم احتمالاً به آن طرف می‌دهد. چون این روش و منش آقای هاشمی رفسنجانی در طول این زمان نه چندان کوتاه 30 ساله بوده است.

وی ادامه داد: اما واقعیت امر این است که ایشان کوچکترین امتیازی هم به آن طرف نداد و با لحن و زبانی کاملاً روشن، از اعتراضات حمایت کرد. در یک هفته‌ای که بنا بود آقای هاشمی برای اقامه خطبه نماز جمعه بیاید، در رسانه‌ها و سایت‌ها و مقاله‌ها و تحلیل‌های مختلف هرکسی سعی می کرد که آقای هاشمی سخنگوی او باشد.

اشکوری گفت:دو جناح در حکومت هم همین توقع را داشتند. ولی واقعیت این است که آقای هاشمی در نهایت جانب اعتراضات به جمهوری اسلامی را گرفت.

رادیو فردا پرسید: شما فضای سیاسی جمهوری اسلامی ایران را در ماه‌های پیش رو چگونه می‌بینید؟

اشکوری پاسخ داد: پیش‌بینی حوادث آینده واقعاً کار ساده‌ای نیست. ولی به نظر می‌آید که آقای هاشمی رفسنجانی با توجه به اینکه خودش از آغاز بشدت معترض دولت احمدی‌نژاد بوده و بعد هم در این جریان مناظره‌ها آقای احمدی‌نژاد آقای هاشمی رفسنجانی و خانواده‌اش را بشدت مورد انتقاد تام قرار داد، آقای هاشمی رفسنجانی با تمام وجود معترض و مخالف دولت احمدی نژاد و تداوم آن است.

اشکوری گفت:آنچه من پیش‌بینی می‌کنم این است که ایشان پس از این هم در برابر دولت به اشکال مختلف خواهد ایستاد و به هر حال با دولت و شخص آقای احمدی‌نژاد مقابله خواهد کرد؛ به شکل‌هایی که خودش می‌داند و از شیوه‌هایی که خودش معمولاً استفاده می‌کند؛ بویژه که دو نهاد مهم مجلس خبرگان رهبری و مجمع تشخیص مصلحت نظام را هم در اختیار دارد.


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط کوشا 88/4/30:: 1:43 عصر     |     () نظر