سفارش تبلیغ
صبا ویژن
شما را به پنج چیز سفارش مى‏کنم که اگر براى دسترسى بدان رنج سفر را بر خود هموار کنید ، در خور است : هیچ یک از شما جز به پروردگار خود امید نبندد ، و جز از گناه خود نترسد ، و چون کسى را چیزى پرسند که نداند شرم نکند که گوید ندانم ، و هیچ کس شرم نکند از آنکه چیزى را که نمى‏داند بیاموزد ، و بر شما باد به شکیبایى که شکیبایى ایمان را چون سر است تن را ، و سودى نیست تنى را که آن را سر نبود ، و نه در ایمانى که با شکیبایى همبر نبود . [نهج البلاغه]
yazd blog
درباره



yazd blog

وضعیت من در یاهـو
کوشا
ما بر سر پیمان خود استواریم . . .
آهنگ وبلاگ

عضو مجلس خبرگان رهبری، خطبه‌های هفته‌ی گذشته‌ی هاشمی رفسنجانی را تناقض‌آمیز و نسنجیده توصیف کرد و گفت: نه تردید و‌ بی‌اعتمادی در کشور وجود دارد و نه بحران، بلکه این‌گونه موضع‌گیری‌ها بحران‌زا است.

آیت‌الله حسن ممدوحی در گفت‌وگو با رجانیوز،‌ انتظارات از هاشمی را بیشتر از وضع موجود دانست و اظهار داشت: آقای هاشمی خوب و سنجیده صحبت نکرد، یعنی به جای اینکه التیام به وضعیت جامعه دهد، دوباره نگرانی برای مردم ایجاد کرد لذا این حرف‌ها نه صلاح خود ایشان و نه به صلاح جامعه.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا شما جز کسانی بودید که آقای هاشمی در میان اعضای مجلس خبرگان پیشنهادی خود را با آن‌ها مطرح کرده بود، تصریح کرد: بنده جزء این افراد نبودم.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تأکید بر اینکه نمازجمعه جایگاهی برای ادامه حرکت رو به جلوی نظام است، تصریح کرد: ایشان وقتی به نمازجمعه می‌آید، معنایش این است که همان کاری را باید انجام دهد که موضع نظام به حساب می آید چراکه نماز جمعه جزء موتورهای حرکت دهنده نظام است.

ممدوحی با اشاره به اینکه هاشمی رفسنجانی آن کاری را که یک امام جمعه در نماز باید انجام دهد، انجام نداد، اضافه کرد: بهتر بود آقای هاشمی موضع گیری‌های به‌حق و به‌جا انجام می داد و از بیان این‌گونه سخنان خودداری می کرد.

وی در خصوص بخشی از سخنان هاشمی که کشور را در شرایط بحرانی خوانده بود، گفت: قطعاً بحرانی وجود ندارد بلکه باید گفت این حرفها بحران ایجاد می کند و این موضع گیری‌ها بحران‌زا است.

عضو مجلس خبرگان رهبری، به تناقض‌گویی‌های هاشمی رفسنجانی اشاره کرد و با بیان اینکه وقتی آقای هاشمی تأیید می کند 40 میلیون رأی داده اند، دیگر ذکر تردید معنایی ندارد، خاطر نشان کرد: آقای هاشمی چگونه می گوید که در مردم بی اعتمادی به وجود آمده، اگر بی اعتمادی داشتند که 40 میلیون پای صندوق های رأی حاضر نمی شدند.

وی اضافه کرد: آقای هاشمی از طرفی می گوید باید به قانون عمل کنیم و قانون هم همین هست که وجود دارد و به آن عمل شده، و از طرف دیگر می گوید اعتماد در مردم نیست.

ممدوحی با اظهار تعجب نسبت به سخنان هاشمی رفسنجانی،‌ وی را فردی با تجربه و سیاستمدار توصیف کرد و اظهار داشت: آقای هاشمی باید در صدر و ذیل کلمات خود سنجیده صحبت می کرد، ولی متأسفانه این‌گونه عمل نکرد.

وی در بخش دیگری از گفت‌وگو با رد اینکه شورای نگهبان از مهلت 5 روزه به خوبی استفاده نکرد، گفت: شورای نگهبان در روزنامه،ها و رادیو، تلویزیون بارها اعلام کرد که در این 5 روز، هر کاندیدایی اعتراض دارد، به شورا مراجعه کند و از همه دعوت کرد ولی خود این آقایان نیامدند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم یادآور شد: یادم هست که آقای ابوترابی با زبان نرمی گفت که ما پیش آن آقای اصل کاری رفتیم که بیا یا اگر نمی آیی، یک نماینده رسمی بفرست، ولی آن کاندیدا گفته بود که نه خودم می آیم و نه نماینده می فرستم، حالا شورای نگهبان باید چه کار می کرد که انجام نداد.

وی در پایان با تأکید بر اینکه سخنان هاشمی رفسنجانی در نماز جمعه تهران مبهم بود، تصریح کرد: متأسفانه علی‌رغم تصور، در صحبت‌های آقای هاشمی هیچ راه حلی وجود نداشت.


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط کوشا 88/4/30:: 1:41 عصر     |     () نظر