سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خداوند ـ تبارک و تعالی ـ، خُنَک کردن جگر تفته را دوست دارد . هرکه جگری تفته را آب بنوشاند، چه [متعلّقبه] چارپایان باشد یا جز آن، خداوند، در آن روزی که سایه ایجز سایه او نیست، بر او سایه افکند . [.امام باقر علیه السلام]
yazd blog
درباره



yazd blog

وضعیت من در یاهـو
کوشا
ما بر سر پیمان خود استواریم . . .
آهنگ وبلاگ

وقتی خبر سخنان آقای ناطق نوری را در سایتها مورد جستجو قرار دادم، غالبا به مساله بهم خوردن سخنرانی اشاره کرده و کمتر به چرایی آن پرداختند و غالب این سایتها که گرایشهای غیر ارزشی داشتند، معترضین را، اغتشاشگران مدعی بصیرت قلمداد کرده و حتی تلاش کردند که مشابه سازی کنند با داستان اعتراض مردم در جریان سالگرد امام راحل به سید حسن مصطفوی در سال 89.

 اول از همه ببینیم چه مساله ای باعث شد که خون دانشجویان بسیجی در وهله اول و سپس مردم به جوش آمده و اعتراض گسترده شکل بگیرد. چه شد که نزدیک به 3000 دانشجوی طرح ولایتی معترض شده و عده ای در ابتدا با ترک مراسم و عده ای دیگر با اعتراض به سخنران، مطالبه گری از سخنران و نهاد آستان قدس را بوجود آوردند؟

نگاه کنیم که فردی ساکت در ایام فتنه، چطور سکوت شکسته و مجموعه حرفهایی می زند که بایستی در کنار یکدیگر، مورد ارزیابی قرار گیرد. سخن از دوران امام گفتن و نبود هیچ گله ای از امام را بگذارید کنار مساله سخن نگفتن از رهبری و شرایط امروز مردم در قبال رهبری که حقیقتا مردم ایران اسلامی جانشان را برای رهبری معظم انقلاب می دهند و البته اینها را بایستی آقای ناطق نوری همراه کند با چاشنی تخریب و حمله به دولت تا آنچه فائزه هاشمی رفسنجانی گفته بود را به دیگران بفهماند که بایستی هواسمان جمع باشد!!! فائزه که اینروزها با توجه به داشتن محکومیت قضایی در لندن کنار برادر دیگرش بسر می برد(!) می گفت :

خامنه ای طعم رهبری کردن را در دوران احمدی نژاد چشیده است.(اینها سخنان فائزه در 25 خرداد 88 هست که متن کامل آن اینجا)

و اما بعد ....

آقای ناطق نوری پایه بحث خود در شب قدر سال 91 در حرم رضوی، عدالت و احسان قرار داده بود.

اشاره کردند که این شبها متعلق به انسان کامل امیرالمومنین علی (ع) می باشد.

پس از گفتن مقدماتی، نیم ساعتی نگذشته بود که ایشان مطالبی را گفته و پچ پچ شروع شده و قشر فرهیخته دانشجو با هوشیاری مطالب را ارزیابی می کردند.

آقای ناطق نوری گفتند :

سخن از وفاداری و باغیرتی ملت ایران است. شرق و غرب و بسیاری از کشورهای منطقه دست در دست هم داده و علیه ملت ایران و انقلاب اسلامی جنگ را براه انداختند و ملت ایستاد و جنگید. ملت فقط در آن 8 سال نجنگید.قبل از جنگ هم مردم با منافقین و گروه ها جنگیدند و مبارزه کردندو این کشور را حفظ کردند.

امام (ره) دوران مدیریتش 10 سال بود. مردم با تمام مشکلات حتی یک گله از امام بعنوان رهبری و بعنوان فرمانده کل قوا نکردند. این در حالی بود که هر روز تشیع شهدا در شهرها و روستا ها و بخش ها انجام می شد.

امام از دنیا رحلت فرمود و بنده بعنوان یک طلبه کوچک هم ورود امام راحل در 12 بهمن 57 را دیده ام و هم روز دفن امام را در بهشت زهرا دیده ام و عشق و علاقه مردم را دیده ام.

ما باید قدر این مردم را بدانیم. نگذارید این استواری و استقامات و وفاداری مردم مبادا متزلزل شود. آن چیزی که نمی گذارد اینها متزلزل بشود، بنده بعنوان یک خدمتگزار کوچک جامعه و مرتبط با همه قشرها می گویم اقامه عدل است.عدل است و عدل.

مردم ببینند که همه در مقابل قانون یکسانند.

آقای ناطق درادامه به داشتن مسئولیتهای خود در طول مدت انقلاب اشاره کرده و چند جمله گفتند که :

مردم هیچ توقعی از مسئولین ندارند . مردم نباید شخصیتشان تحقیر شود. بعضیها اصلا مردم را نمی خوان تحویل بگیرند.

در ادامه آقای ناطق از انواع عدالت گفتند از جمله عدالت اخلاقی و سیاسی و اجتماعی و اقتصادی و برای عدالت سیاسی اینچنین بیان داشتند که :

خیلی سریع و اجمالا بگویم که برای رسیدن به پست و مقام نباید به حقوق دیگران تجاوز کنیم.حق دیگران را از بین ببریم تا خودمان به یک پستی برسیم و یک بیچاره ای را از نون خوردن بیاندازیم.

توی انتخابات شرکت کنیم و برای رای بیشتر، رقیبمان را بی آبرو و بی حیثیت کنیم.

این با شیعه علی بودن نمی سازد و با عدالت نمی سازد.

آقای ناطق به قسمتی از خطبه 126 نهج البلاغه اشاره کرده و بعد گفتند ما باید عدالت مدیریتی داشته باشیم که بخشی از عدالت سیاسی است و باید آدمهای شایسته را سر کار بیاوریم.

صلوات فرستادن مردم و اعتراضات شروع شده بود.

 

آقای ناطق در اینجا می گوید : آقایان صلوات فرستان جا دارد و بذارید بحث تمام شود و مردم باز صلوات می فرستادند.

آقای ناطق ادامه داد: 

حضرت امیر به مالک می گوید: کسانی را انتخاب کن که سابقه اسلام داشته باشند و عرضه کار داشته باشند و نه جریانی و حزبی و گروهی .

مردم پیاپی صلوات می فرستادند تا اینکه ایشان گفت :

من از دوستان می خواهم عنایت کرده تا من عرایضم را کامل کنم. وقت به من اجازه می دهد که تا اینجا بگویم.

اعتراضها ادامه داشت تا قرآن به سرگرفتن شروع شد و ادامه اعتراضات دانشجویان و مردم به پایان مراسم موکول شد. خیلی ها به این فاصله افتادن اشاره نکرده و بدروغ نوشتند که اغتشاشگران(!) به سمت مردم بطری آب پرت می کردند در حالی که بطری ها در پایان مراسم برای آقای ناطق بود و اینجا بطری ها فراوانی نثار شد و این بطریهایی بودکه بین مردم برای استفاده آب در طی مراسم احیا توزیع شده بود.

خیلی طولانی شد ...

سایتهایی مثل فرارو(با گرایش اصلاح طلبی و حامی قالیباف)، الف ( با گرایش اصولگرایی و حامی قالیباف) سفیر(اصلاح طلب و با گرایش به محمد خاتمی) بازتاب (جریان فتنه و نسخه سایت توقیف شده آینده) و سایت ضدانقلاب های سازمان منافقین و سایت ضد انقلاب سبز کلمه و ... همگی از برهم زدن سخنرانی ناطق نوشتند و اینکه عده ای اندکی اغتشاشگر عامل این کار بودند!!!

سایت کلمه نوشت : بر هم زده شدن جلسه روحانی ای در شب قدر !

سایت بازتاب نوشت : چندین درب حرم رضوی شکسته شد.

سفیر نوشت : جنجال سازماندهی شده ...

برخی از اینها تیتر زدند که ناکامی اغتشاشگران در شب قدر

حمله لباس شخصی ها به ناطق نوری

سایت ضدانقلابی همچون بامداد خبر که مال عده ای با عنوان لیبرالهای جوان و با مدیریت یک فتنه گر بنام امیرحسین اعتمادی(دارای گرایشات ضد دینی و تمسخر مقدسات) نوشت :

معلوم نیست که معترضین حامی خامنه ای بودند و یا حامی احمدی نژاد!

به هر حال تیترهای زیادی نوشته شد و گویا تنها سایتهایی مانند تریبون و رجانیوز موضع خوبی نشان دادند.

اما داستان را باید با موارد زیر دنبال کرد.

سخنان چند روز پیش آقای ناطق نوری در خصوص خرافات و گفتن مطالبی در رابطه با رهبری نیز با واکنش زیادی از طرف رسانه های ضدانقلاب مواجه شد.

ناطق نوری که ظاهرا در مقابل سخنان امام جمعه قم آنهم بعد از یک سال و چهار ماه موضع می گرفت و آنهم در ماجرای توزیع شدن یک فیلم با کیفیت از سخنان امام جمعه قم بود، اما در اصل بیشتر داشت سمتی دیگر را نشانه می گرفت که سایتهای ضدانقلاب اینچنین می نوشتند و تیتر زدند :

تصفیه حساب ناطق نوری با خامنه ای

یا علی گفتن رهبری هنگام تولد مزخرف است

بی بی سی تیتر زد :

ناطق نوری: عده ای درباره مقام معظم رهبری "مزخرفات" می گویند - BBC

خبرآنلاین تیتر زد :

ناطق نوری: حرف?هایی که آقایان درباره مدیریت امام زمان زده‌اند، مزخرف و بی‌ربط است/من موضوع هاله نور را کوبیدم ب

اما همه داستان این نیست.

ناطق نوری با هفته نامه نگاه پنجشنبه در 19 مرداد نیز نکاتی را گفت که قابل تامل است : (منبع سایت شفاف که از نیمروز نقل کرده)

در هفته گذشته نیز ایشان در مصاحبه با هفته نامه «نگاه پنجشنبه» با انتقاد از اتهامات مطرح شده در سال 88 گفت: « تعارف نمی کنم. واقعاً من چرا مورد سوال قرار نگرفتم؟ چرا مواخذه نشدم؟ اگر نسبتی داده شد، چرا تحقیق نشد، بررسی نشد که این درست است یا درست نیست. واقعاً برای من سوال است و اصلاً این برای من مسئله است، برای جامعه هم مساله است، مردم ماها را می بینند. ما روحانی هستیم. در انقلاب هم بوده ایم. متاسفانه به ما انقلابی هم می گویند، الگوی مردمیم. خوب اگر بنا باشد یک شیخی که مردم به او دلبسته بودند، و قبل از انقلاب پای منبرش می نشستند و دنبال او آمدند و انقلاب کردند، متهم شود و اتهامش بررسی نشود، تاثیر مخربی بر ذهن آنان می گذارد.
وی در ادامه با انتقاد از فضای سیاسی افزود: « می بینید کسی که دیروز از پابرهنه دفاع می کرد و طرفدار مستضعف بود امروز برعکس شده و آنکه دیروز طرفدار سرمایه داری بود امروز طرفدار مستضعفان شده. این چیزها اصلاً ریشه ندارند و همه این مسائل سیاسی اند. عیب کار ما، در زمینه ساختار این است که ما، یک: دموکراسی را آورده ایم اما ابزار دموکراسی را وارد نکرده ایم. شما باید روی این نکته تکیه کنید. دو: قاعده بازی را بلد نیستیم.»

نکات جالب این مصاحبه متعدد است اما این برای من جالب تر بود که :

(عیب کار ما، در زمینه ساختار این است که ما، یک: دموکراسی را آورده ایم اما ابزار دموکراسی را وارد نکرده ایم. شما باید روی این نکته تکیه کنید. دو: قاعده بازی را بلد نیستیم)

ما باید چیرو وارد کنیم ؟!

آهان منظور ما باید کار این بنیاد های تحولخواهی و دموکراسی ایجاد می کنند مثل بنیادهای سورس و ... را داشته باشیم؟! ... درسته ؟!

اینها جنگ نرمه دیگه ؟!

اینجا دیگه بحث مردمسالاری دینی نیست!

اما موارد دیکری هم هست مثل سخنان آقای ناطق نوری در شب احیای مردم ساری که آنجا هم نکات جالبی گفته اند :

(چرا با افزایش قیمتها، امنیت مردم را به خطر می اندازید و دشمن را خوشحال می کنید؟!)

باید از آقای ناطق سوال کرد که واقعا شما در دیداررهبری در ابتدای ماه رمضان حضور داشتید که آقا اونجا از فشارهای افتصادی گفتند و آیا متوجه هستید که فشار چیست ؟!

البته آقای ناطق گفته بودند نباید بگذاریم فضای اقتصادی کشور متشنج بشود!

واقعا کی میخواد متشنج کند؟!

عکس این دیدار هم جالب است. اینهمه از مردم می گویند و بعد چه آرایشی !!

احتمالا برای جلوگیری از پرتاب بطری و کفش است!

حالا اُفتاد ...


بله . برو بچ ارزشی و دانشجوی بصیر بخوبی افراد و جریانات را رصد می کند و اینجا در واقع دو اعتراض شکل گرفت. اعتراض اول و آنچه ظاهرا همه دیدند، اعتراض به سخنرانی بود که وضعیت سخنران نه امروز، بلکه از سالها قبل مشخص بوده و حرفی نیست و دوستی اس ام اس زده که :

دلم برای آقا می سوزد . چقدر ....... دور و بر آقاست (در نقطه چین نامی قرار داشت که بدلیل نگرانی از فیلتر وبلاگ، حذف شد)

اما اعتراض اصلی را باید به مهیا کننده این بستر متوجه دانست که اولا نه این سخنران، سخنران مناسبی برای شب قدر است و نه بقول یک اس ام اسی :

فضای ولایتی حرم جای سکوت کننده فتنه نیست !

البته ظاهرا آستان قدس را کسی نتوان که مقابله کند ولی این مطلب هم جالب است که :

حمایت مصطفی واعظ طبسی و آستان قدس از سحر ریحانی

و من نگران آقای ناطق هستم. تصورم این است که ایشان ظاهرا برای انتخابات 92 خیز برداشته ولی این نیست و ایشان در سناریویی طراحی شده حرکت می کند و آن مساله زنده نگهداشتن اصلاحاتی هاست که دوستان ایشان در همین افطاری چندی پیش قابل توجه اند که میتوانید اسامی آنها را در این مصاحبه هفته نامه نگاه ببنید از جلایی پور تا مسجد جامعی ....

ناطق نوری : من در دوران مدیریتم هرگز از امام خرج نکردم اصلاً مدیری که هرروز برود بگوید آقا اجازه هست؟ یا بگوید آقا گفته‌اند این کار را بکن، و همه مسوولیت را به گردن رهبر بیندازد، چنین مدیری به هیچ دردی نمی‌خورد

نکات جالب زیادی دارد و ایشان از خاطرات گانگستری خود می گوید و میگوید و می گوید...

این جمله آقا اجازه هست هم برایم جالب بود !


 

البته برخی در زمان خرداد 76 اینها برایشان مهم نبود :

تصاویری برای دیدن :

 

چند مطلب مرتبط :


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط کوشا 91/5/27:: 1:2 عصر     |     () نظر