سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هیچ مسلمانی، پس از بهره اسلام آوردن، بهره ای همچون برادری خدایی به دست نیاورده است . [رسول خدا صلی الله علیه و آله]
yazd blog
درباره



yazd blog

وضعیت من در یاهـو
کوشا
ما بر سر پیمان خود استواریم . . .
آهنگ وبلاگ

انتخابات آینده مجلس شورای اسلامی:

و اما تحلیل و تفسیر ما از آرایش نیروهای سیاسی در انتخاباتِ مجلسِ نهم و مسائلی که لازم است در محضرِ حضرت‌عالی به آنها اشاره کنیم.

1) اقبالِ جامعه به سمت گفتمان عدالت‏خواهی هم‏چنان در صدرِ توجهاتِ محافلِ سیاسی و رسانه‌ای قرار دارد و این که ملت ایران همچنان بر اصول اساسی انقلاب اسلامی پای‌فشاری می‌کنند، بی‌نظیر و در خور توجه و تقدیر است.

بودند کسانی که اندکی پیش از این و در زمان تکیه بر مسند قدرت مردم شریف را قابلمه به‌دست‌هایی می‌خواندند که برای توزیع مرگ موش هم در صف می‌ایستند و چه شاهدی بهتر از این که امروز همان‌ها معترفند که برای جلب توجه مردم باید از شعارهای انقلاب دم زد و بر آموزه‌های امام پافشاری کرد.

2) مسلّماً منظور نظرِ همه‌ دلسوزان و علاقمندان نظام و انقلاب شکل‏گیری مجلسی قوی و نیرو‏مند صادق و بی‏آلایش و مؤمن و دلسوز و انقلابی ا‌ست ما مجلسی می‌خواهیم که عصاره‌ فضائل ملت و درخورِ شأنِ مردمِ شریف باشد.

مجلسی نمی‏خواهیم که برخلاف عدالت و پیشرفت طرحِ دانشجوی پولی را تصویب کند، مجلسی نمی‌خواهیم که یک ساعته وقفِ دانشگاهِ آزاد را با بیش از 250 هزار میلیارد تومان سرمایه‌ عمومی به تصویب برساند، اما طرح نظارت بر خود را شش سال در راهروها معطل نگه دارد.

ما مجلسی نمی‌خواهیم که نمایندگانش با دو - دو گفتن به رئیس‌جمهور قانونی کشور توهین کنند، ما مجلسی نمی‏خواهیم که بر خلاف قانون و عقل و شرع و ولایت، نظر رهبری را به رأی بگذارد گرچه نباید به‌هیچ وجه چشم را بر زحمات و اقدامات مثبت مجلس بست لیکن مسیر امور باید به سمتی پیش رود که کمترین اشتباهات در مجلس آینده اتفاق بیفتد.

3) یقیناً نحوه‌ مواجهه خواص و نخبگان سیاسی با وقایعِ گوناگون، من‌جمله فتنه‌ سال 88 معیاری اساسی برای انتخاب مردم خواهد بود. برخی افراد که در ایام فتنه‌ با وجود روشنگری‌های مداوم و مکرر حضرتعالی با سکوت معنادار خود مهر تأییدی بر دشمنی‌ها و فتنه‌گری‌ها کوبیدند، با چه رویی و به چه قصدی امروز دم از اصول‌گرایی می‌زنند؟ آیا ریاست محترم مجلس جناب آقای لاریجانی که تنها یک روز پس از خطبه‌ فصل‌الخطاب شما در 29 خرداد 88 هنوز بر آتش تردید در صحت انتخابات می‌دمید، فراموش کرده که ملت شاهد و ناظر رفتار و عملکرد اویــَند؟

یا شاید برخی افراد که حتی هنوز حماسه‌ نهم دی‌ماه را باور ندارند از یاد برده‌اند که این مردم و رهبری عزیز بودند که کشتی انقلاب را از امواج هولناک فتنه‌ 88 عبور دادند و نقشِ این خواص تنها نظاره‌ معرکه‌ نبرد بود و منتظرِ نتیجه ماندن.

امروز ما نگرانیم که در ساختارهای حزبی و تشکیلاتی که بعضاً سابقه‌ تاریخی مطلوبی نیز نزد ملت ندارند، عناوینی چون "چند به علاوه چند " مساوی قربانی کردن آرمان‏ها و ارزش‌ها در مسلخ محافظه‏کاری‏های سیاسی شود که می‌دانیم "محافظه‌کاری قتل‌گاه انقلاب است. "

4) فضای شکل گرفته تحت عناوین مذکور موجب دغدغه و نگرانی ما نسبت به آینده‌ جبهه‏ نیروهای انقلاب شده است و بیم آن می‌رود که در این مسیر برخی افراد گفتمان اصول‏گرایی را به دکان اصول‏گرایی تبدیل کنند. متأسفانه امروز شاهدیم علیرغم آنکه حضرت‌عالی سران قوا و صاحبان مناسب را از حضور و دخالت در انتخابات نهی فرموده‌اید، ریاست مجلس آقای لاریجانی و شهردار تهران آقای قالیباف اقدام به معرفی نماینده در تشکل‌های انتخاباتی کرده‌اند و حضور خود را مایه تقویت گفتمان اصول‌گرایی می‌دانند.

5) جریانی که این روزها به درستی ‏از آن به عنوان جریان انحرافی یاد می‏شود تا دیروز قصد داشت با طرح مسائل شاذ و نخ‏نما شده‌ای چون باستان‌گرایی، به مبانی مکتب اسلام و گفتمان انقلاب اسلامی خدشه و صدمه وارد کند و امروز به دنبال آن است تا از رهگذر انتخابات مجلس، و با سوء استفاده از ظرفیت‌های نظام و دولت، طرح‌های فرهنگی و سیاسی خود را که تماماً در تضاد با روح انقلاب اسلامی به اجرا در آوَرَد. البته این جریان تاکنون علیرغم صرف هزینه‌های هنگفت از بیت‌المال به سبب نیت ناپاک و ناکارآمدی عناصرش، چه در عرصه‌ دانشگاه‌ها و چه در حیطه‌ فرهنگ و هنر نتوانسته جریان اجتماعی خاصی ایجاد کند که عرضِ خود می‏برند و زحمت ما می‏دارند.

6) فتنه‌گران زخم خورده از ملت همچنان در رویای خام قدرت با کمال وقاحت برای حضور در انتخابات شرط می‌گذارند. زمانی را به ایشان یادآور می‌شویم که بر مسند قدرت بودند و دو قوه از سه قوه‌ کشور را در اختیار داشتند. در آن زمان دوستان و هم حزبی‌های‌شان در مجلس ششم و دولتِ وقت به دلیل انحراف و تقابل با آرمان‌های انقلاب توسط مردم از صحنه سیاسی کشور حذف شدند، اینان آن زمان نتوانستند برای ملت و نظام شرط و شروط تعیین کنند، حال که از کشتی به اصطلاح اصلاحات جز تخته پاره‌ای نمانده، شرط گذاشتن برای ملت و انقلاب آیا جز لطیفه‌گویی سیاسی‌ است؟


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط کوشا 90/5/23:: 8:19 عصر     |     () نظر