سفارش تبلیغ
صبا ویژن
نادان کوچک است؛ هر چند بزرگسال باشد و دانا بزرگ است؛ هر چند کم سال باشد . [امام علی علیه السلام]
yazd blog
درباره



yazd blog

وضعیت من در یاهـو
کوشا
ما بر سر پیمان خود استواریم . . .
آهنگ وبلاگ

با اندکی تحقیق و واکاوی در کارنامه برخی چهره‌های دوم خردادی که در جریان انتخابات اخیر ریاست جمهوری بر رفتارهای قانون‌گریز اصرار و ممارست داشتند، پرده از روحیه قانون‌گریز و دیکتاتورمآبانه که در میان بسیاری از آنان نهادینه شده، برداشته می‌شود.

به گزارش خبرنامه دانشجویان ایران؛ قدری مطالعه و بازخوانی اسناد و مدارک موجود از کارنامه سردمداران جریان موسوم به اصلاح‌طلب به طور ملموس زورگویی ها و رفتارهای نابهنجار و قلدرمآبانه افراد مذکور را در هنگامی که متصدی مناصب دولتی بودند، برملا می‌سازد.

برای نمونه و به عنوان شاهدی برای این مسئله بررسی نوشته‌های علی اکبر محتشمی پور وزیر کشور دور دوم نخست وزیری میر حسین موسوی در سال‌های جنگ تحمیلی و فردی که هم اکنون نیز مسئول ستاد ساختگی صیانت از آرای موسوی کاندیدای ناکام دوره دهم انتخابات ریاست جمهوری است، خالی از لطف نخواهد بود.

وی پس از انتخابات ریاست جمهوری در سری نامه‌ها و نشست‌های خبری متعدد بر طبل ابطال انتخابات بدون ارائه سند و تنها بر اساس اینکه نتیجه انتخابات برای وی و هم‌حزبی‌هایش خوشایند نبود، می‌کوبیدند.

اما بازخوانی یکی از نقاط تاریخی کشور در سال‌های آغازین انقلاب اسلامی دلیل و ریشه اصلی این رفتار قانون گریزانه دوستان اصلاح‌طلب را مشخص می‌کند.

بنابراین گزارش وی در خاطره‌ای که در کتاب "چند صدایی در جامعه و روحانیت " به سبب رد صلاحیت یکی از نزدیکان شیخ عزالدین حسینی -از رهبران جریان کومله و دموکرات کردستان- آورده است، چنین می‌نویسد:

"صلاحیت فردی که مسئول دفتر شیخ عزالدین حسینی بوده است را رد کرده‌اند، اینجانب به استاندار آذربایجان غربی مرحوم عطایی گفتم: به استناد به کدام ماده قانون گفته است که صلاحیت این فرد باید رد شود؟ یا این شخص باید بر اساس قانون تایید صلاحیت شود یا فرماندار سردشت از طر ف وزیر کشور عزل خواهد شد."

این گفته از سوی وزیر اسبق کشور در حالی صورت می‌گیرد که عزالدین حسینی از رهبران مذهبی کومله و دموکرات و همواره از مخالفان سر سخت نظام مقدس جمهوری اسلامی و خواهان استقلال کردستان بوده است. لذا به تبع این دیدگاه‌های تجزیه‌طلبانه عزالدین حسینی رئیس دفتر وی هم می‌بایست چنین اعتقاداتی داشته باشد.

حال این نکته قابل تامل به نظر می‌رسد که چگونه جناب آقای محتشمی‌پور بدون در نظر گرفتن سابقه قانون‌شکنی و ایجاد فتنه در کشور از سوی جریان فوق الذکر، از یک سو شخص مذکور را لازم التایید می‌داند؟ و از سوی دیگر نیز این لحن، ادبیات و رفتار دیکتاتورمآبانه وزیری که مسولیت حفظ امنیت کشور بر عهده اوست با کدام قانون سنخیت دارد؟ آیا تشنجات چند هفته پیش کشور که فعالیت‌های جناب آقای محتشمی‌پور و چند تن دیگر از هم کیشانشان در آن ملموس بود، نشات گرفته از همین رفتارها و عملکردهای سلیقه‌ای و خشن گروهک‌های رفرمیست نیست؟


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط کوشا 88/4/29:: 2:8 عصر     |     () نظر